Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops en gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fabienne
Vaste gebruiker

loops en gedrag

Ongelezen bericht door fabienne »

canyon gedroeg zich de afgelopen week erg onzeker en mutserig.alles was eng en raar terwijl het normaal de gewoonste zaak van de wereld is dat er b.v een hond blaft als je langs loopt(die blaft dan bijvoorbeeld achter het raam van z'n huis).maar de afgelopen week werdt ze dan onzeker:lage houding,oren plat naar achter,staart tussen de benen en contact zoeken met mij.als ze het dan echt niet meer wist ging ze grommen maar dan wel met lage houding.dit gedrag kende ik nog van de vorige keer dat ze loops werdt.dus ik zei van de week tegen hans(vriendlief)volgens mij moet canyon weer loops worden en ja hoor gister was het zo ver.maar hoe moet ik dat gedrag begeleiden?ik doe dan wel vaak als ze iets ziet even lekker gek en als ik een bal bij me heb dan lijdt ik haar daar mee af(dat lukt altijd)en loop ik een paar x langs dat gene wat haar zo onzeker maakte.en herkennen jullie dat gedrag ook bij jullie teef als zij loops moet worden??ze is natuurlijk vaker loops geweest(ze wordt bijna 7)maar dit gedrag heb ik alleen de vorige keer en nu dan gezien.als ze eenmaal loops is dan is dat gedrag ook weer weg en maakt het plaats voor niet luisteren :boos:
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn teef vertoont ook een heel ander gedrag dan normaal als ze tegen haar loopsheid aanzit en eigenlijk is dat nog erger in de weken na haar loopsheid.
Een totaal andere hond wordt ze dan: aanhankelijk, mutserig, maar naar andere honden enorm snauwerig en kattig.
Ik behandel haar eigenlijk zoals altijd. Gedrag wat ik normaal niet zou accepteren doe ik dan ook niet :19:

Dus wel herkenbaar ja :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hovawart »

HOI fABIENNE

toevallig zit ik nu met Ara in het zelfde schuitje in de week voordat ze loops werd het hele trainingsveld over en niet naar de baas, jij kent mijn hondje.
Nou Zondag werd ze loops voor de 2e maal en Maandag lag ze toch te blaffen naar de klok de bench staat er al 1,5 jaar onder nou vraag ik je tegen de schoenen aan de lijn dat is hier normaal dus dat weet ze en toch.

Inderdaad soms onzeker en hijgend gedrag en proberen veel steun te zoeken en buiten luistert ze nu naar het kom voor??????????????? :denken:

Voorlopig is de beste remidie inderdaad onzeker gedrag postitief begeleiden en niet tuttelen het blijft een hond en ze nemen je zo in het ootje.
duidelijke leiding en net zoals anders werkt het beste.
fabienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fabienne »

ja dat mutserige gedrag is nu gelukkig ook weer weg,dat was al weg sinds de eerste loopse dag.alleen ja nu het niet willen luisteren :denken: wordt daar helemaal niet goed van :boos: echt dan is mijn lontje snel op.voorbeeld:net weg geweest met ze,wil terug naar de auto om naar huis te gaan en echt ze komt niet,gaat ergens liggen en ik moet het maar uitzoeken.ben al een keer gewoon met ruby ingestapt en een stukje weggereden en toen schrok ze er wel van en wist ze niet hoe snel ze in de auto moest.maar ja was net vlak bij een weg en dan durf ik dat dus niet.en echt als de loopsheid over is dan doet ze dat soort dingen echt niet.nu weet ik ook waarom ik geen teef meer zal nemen(dit is een van de redenen)
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Haha, heerlijk herkenbaar!
Als Ted loops is, merk je eigenlijk niets aan haar. Niet naar ons toe, niet naar andere honden, hooguit wat 'mutseriger'...

Nu is Sophie voor het eerst loops, sjeminee zeg. Sophie vindt ook ineens heel veel dingen eng, is snauwerig naar Ted (die op haar beurt vrolijk terugsnauwt) :roll: , moet om de twee meter een 'druppel achterlaten', sast af en toe in huis... Wil met iedere reu aan de boemel, ookal is ze nog lang niet zover...

Fijn he, teven :mrgreen:
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Ginger is duidelijk ook chagrijnig als ze loops is. Ik zal blij zijn als we dit weer achter de rug hebben :roll: .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”