man zeik niet zo. hou jij je nu maar bezig met het leed van de spaanse honden.Wil de hond schreef:Echt niet?little-wolf schreef:omdat ik er nooit over gedacht hem om het te laten doen.Wil de hond schreef:
Waarom heb jij de oren van jouw honden eraan laten zitten dan, Jolan?
Of durfde je niet, vond je het misschien zelfs wel gewoon zielig voor ze?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Eline* schreef:Sommige mensen ruilen een hond anders wel net zo makkelijk in als hun auto en het geeft te denken als mensen dieren met bezit gaan vergelijken. Dat geeft precies aan tot hoever het respect voor het dier gaat.Wil de hond schreef:[Net alsof een paar gechopte oren net zo duur is als één of ander stom stuk blik met wielen.![]()
Ja logisch he?Hoe denk je dat ik anders aan een Mitsubishi Pajero kom?
Inruilen die zooi...
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Rob,Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,
Nee, want de rest van wat je geschreven hebt, had er niets mee te maken en ik word gek van die ellenlange quotes altijd. Ik quote alleen wat ik wil quoten en waar ik op wil reageren. Blijft het wel zo overzichtelijk he lieve Rob van me![]()
Huh?! Wil je er geen stukken tekst bij gaan voegen als je mij quote alsjeblieft?!?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi Rob,Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hoi,
Nee, want de rest van wat je geschreven hebt, had er niets mee te maken en ik word gek van die ellenlange quotes altijd. Ik quote alleen wat ik wil quoten en waar ik op wil reageren. Blijft het wel zo overzichtelijk he lieve Rob van me![]()
Huh?! Wil je er geen stukken tekst bij gaan voegen als je mij quote alsjeblieft?!?
Quote jij dan lekker alles in een antwoord en niet een beetje?

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,Angel-eyes schreef:Quote jij dan lekker alles in een antwoord en niet een beetje?
Ik voeg in elk geval geen stukken tekst toe aan datgene wat iemand anders heeft geschreven.
Groetjes, Karen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wow is dit topic nu nog steeds bezig? Ik lees opmerkingen als zouden anderen zich niet mogen bemoeien met jouw hond. Denk nou eens goed na over die opmeringen.....
Gelukt?
Nee?
Als iemand z'n hond in elkaar slaat, hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond buiten laat met -20, dan hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond aan de auto bindt en gaat rijden, dan hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond de oren af laat snijden, wat verboden is, dan hebben anderen daar ook iets over te zeggen. Zolang jij normaal met je hond omgaat en de hond zich normaal gedraagt, hebben anderen daar niks over te zeggen. En anders wel.
Al die excuses om het wel te doen, doen mij erg denken aan excuses om met drank op in de auto te gaan zitten (voor het geval je het niet weet, dat is ook verboden, en daar hebben wij met z'n allen iets over te zeggen). Geen pijn? Mooier? Bla bla bla? Neem eens wat afstand van het topic en denk eens goed na over wat je allemaal uitkraamt.
Overigens ben ik er van overtuigd dat dit soort dingen over tien jaar niet meer gebeurt. De wereld verandert, er komen nieuwe inzichten. Om even bij het voorbeeld van drank op te blijven. 'Vroeger' deed iedereen het, nu wijst een meerderheid het af.

Gelukt?
Nee?
Als iemand z'n hond in elkaar slaat, hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond buiten laat met -20, dan hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond aan de auto bindt en gaat rijden, dan hebben anderen daar wat over te zeggen. Als iemand z'n hond de oren af laat snijden, wat verboden is, dan hebben anderen daar ook iets over te zeggen. Zolang jij normaal met je hond omgaat en de hond zich normaal gedraagt, hebben anderen daar niks over te zeggen. En anders wel.
Al die excuses om het wel te doen, doen mij erg denken aan excuses om met drank op in de auto te gaan zitten (voor het geval je het niet weet, dat is ook verboden, en daar hebben wij met z'n allen iets over te zeggen). Geen pijn? Mooier? Bla bla bla? Neem eens wat afstand van het topic en denk eens goed na over wat je allemaal uitkraamt.
Overigens ben ik er van overtuigd dat dit soort dingen over tien jaar niet meer gebeurt. De wereld verandert, er komen nieuwe inzichten. Om even bij het voorbeeld van drank op te blijven. 'Vroeger' deed iedereen het, nu wijst een meerderheid het af.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Mastho
- Actief
Lol, heel deze topic gaat wel degelijk over MIJN hond en als jij aan kan tonen dat ik ergens heb gezegd dat andere zich niet mogen bemoeien met mijn hond dan is het je lucky day, krijg je van mij zo'n 2e hondenrugzakZoek stok! schreef:Ik lees opmerkingen als zouden anderen zich niet mogen bemoeien met jouw hond. Denk nou eens goed na over die opmeringen.....![]()
![]()
Gelukt?
Nee?
Zoeken maar?
Nee?
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Mastho schreef:Lol, heel deze topic gaat wel degelijk over MIJN hond en als jij aan kan tonen dat ik ergens heb gezegd dat andere zich niet mogen bemoeien met mijn hond dan is het je lucky day, krijg je van mij zo'n 2e hondenrugzakZoek stok! schreef:Ik lees opmerkingen als zouden anderen zich niet mogen bemoeien met jouw hond. Denk nou eens goed na over die opmeringen.....![]()
![]()
Gelukt?
Nee?
Zoeken maar?
Nee?
Shit!!!
Volgens mij gaat ze dus nu een rugzak uitzoeken hoor

Vind wel dat niemand zich mag bemoeien of jij nu wel of niet coupeerd, dat is jouw keuze.
- Mastho
- Actief
Ja, ik interpreteerde 'bemoeien' in die zin eigenlijk als hun mening uiten,Angel-eyes schreef:Vind wel dat niemand zich mag bemoeien of jij nu wel of niet coupeerd, dat is jouw keuze.
bemoeien heeft niemand te doen met zaken die van mij zijn, dus pas op voor diegene die vindt dat ik teveel suiker in men koffie doe

-
- Zeer actief
[quote="stax"][quote="MARC_S"]Wat ik zo leuk vind is dat de voorstanders van couperen echt een bepaald type mensen zijn.
Als je in discussie gaat proberen ze op de persoon een beetje lullig te doen en als je inhoudelijk iets zegt waar ze niks mee kunnen krijg je een zeik niet zo of waar bemoei je je mee.
Ã
Als je in discussie gaat proberen ze op de persoon een beetje lullig te doen en als je inhoudelijk iets zegt waar ze niks mee kunnen krijg je een zeik niet zo of waar bemoei je je mee.
Ã
-
- Zeer actief
Mastho schreef:Ja, ik interpreteerde 'bemoeien' in die zin eigenlijk als hun mening uiten,Angel-eyes schreef:Vind wel dat niemand zich mag bemoeien of jij nu wel of niet coupeerd, dat is jouw keuze.
bemoeien heeft niemand te doen met zaken die van mij zijn, dus pas op voor diegene die vindt dat ik teveel suiker in men koffie doe
:sst: .........
- Mastho
- Actief
Wel, ik werk goed, ik run m'n eigen firma, ik heb een mooie Audi en draag een kostuum als ik naar klanten ga en ik verdien eigenlijk wel lekker veel geldMARC_S schreef:Oh ja? Leg eens uit? Welk vooroordeel heb ik hier?
Dat mijn buren op straat vechten met de andere buren? Dat ze ongecoupeerde amstaffs hebben? Dat ze geen van allen werken om welke reden dan ook?
ik heb ook een Pitbull die gecoupeerd is
AI AI AI
ik pas niet in het plaatje

- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dus jij vindt suiker in de koffie doen hetzelfde als een hond z'n oren afsnijden? Ik ben wel zeer benieuw hoe jij dan verder in het leven staat.Mastho schreef:Ja, ik interpreteerde 'bemoeien' in die zin eigenlijk als hun mening uiten,Angel-eyes schreef:Vind wel dat niemand zich mag bemoeien of jij nu wel of niet coupeerd, dat is jouw keuze.
Enneuh...ik wil nog wel een rugzak hoor. Volgens mij zeg je precies wat ik bedoel. Je zegt dat anderen zich er niet mee mogen bemoeien, maar dat mag dus wel als je je niet aan regels houdt.
Leuk trouwens dat je mijn foto's bekijkt. Hoe vind je de oren van mijn Bram, moeten ze er af? Hij kijkt nog niet zo afschrikwekkend he, wellicht dat een beetje snijden helpt.
Maarreuh. Ik merk dat ik nu weer energie in iets bodemloos zit te stoppen. Ik denk dat je m'n mening nu wel kent en ik de jouwe. We gaan elkaar ook niet overtuigen, dus dan is verdere discussie zinloos. Veel plezier met je hond (en dat meen ik echt). Wellicht zijn we het over andere dingen wel eens.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mastho
- Actief
Ver !Zoek stok! schreef: Ik ben wel zeer benieuw hoe jij dan verder in het leven staat.

Voor een rugzak te winnen moet je beter je best doen als dat !Zoek stok! schreef:Enneuh...ik wil nog wel een rugzak hoor. Volgens mij zeg je precies wat ik bedoel.
Gevaarlijk je eigen hond in zo'n geëscaleerde discussie gooien, loose the attitudeZoek stok! schreef:Leuk trouwens dat je mijn foto's bekijkt. Hoe vind je de oren van mijn Bram, moeten ze er af? Hij kijkt nog niet zo afschrikwekkend he, wellicht dat een beetje snijden helpt.
Tuurlijk, ik lig hier geen moment wakker van hoor, ik heb een mening en jij kan je daar niet bij neerleggen, dus ...eigenlijk... niet...echt...mijn probleem héZoek stok! schreef:Wellicht zijn we het over andere dingen wel eens.

Ik ga ook helemaal niet lastig tegen je doen buiten deze topic, ik sta daar wel een eindje boven hoor, geen stress

- Mastho
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Hoi, ik heb niet te moeite genomen om al deze pagina's door te spitten, maar ik vind Vintho een mooie hond. Alleen zou hij naar mijn mening met oren mooier zijn.
Nee serieus, ik vind de oren te klein ten onzichte van zijn hoofd.
Bij sommige rassen vind ik gecoupeerde oren mooier, zoals bij mijn eigen ras: de beauceron.
Ook de Dobermann vind ik nu met flaporen net een genetisch gemanipuleerde teckel, ze zien er niet uit
Maar bij bijv de boxer of bouvier vind ik die flappers wel leuk.

Bij sommige rassen vind ik gecoupeerde oren mooier, zoals bij mijn eigen ras: de beauceron.
Ook de Dobermann vind ik nu met flaporen net een genetisch gemanipuleerde teckel, ze zien er niet uit

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt hoop ik wel door dat je het over je persoonlijke smaak hebt, waaraan je het uiterlijk van je hond middels chirurgische ingrepen wenst aan te passen?Nanc schreef:Hoi, ik heb niet te moeite genomen om al deze pagina's door te spitten, maar ik vind Vintho een mooie hond. Alleen zou hij naar mijn mening met oren mooier zijn.Nee serieus, ik vind de oren te klein ten onzichte van zijn hoofd.
Ook de Dobermann vind ik nu met flaporen net een genetisch gemanipuleerde teckel, ze zien er niet uit![]()
Lijkt het je niet veel eerlijker naar je hond toe dat je hem neemt en waardeert zoals hij is?
-
- Zeer actief
Jullie lezen niet goed, in het stukje dat ik schrijf over de mensen op het forum staat niks over banen etc. Dat gaat over mensen bij mij in de buurt. Maargoed, gewoon even lezen wat er staat en niet op je tenen getrapt voelen omdat ik iets over aso etc gezegd zou hebben wat van toepassing op jullie is.
Succes met lezen
Succes met lezen

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kan jij vinden, maar het betreft hier iets dat wettelijk verboden is. Zowel in Nederland als in België. Denk dat het dan toch wel even iets anders ligt dan dingen die gewoon mogen maar over het algemeen als abnormaal worden ervaren.Angel-eyes schreef:Vind wel dat niemand zich mag bemoeien of jij nu wel of niet coupeerd, dat is jouw keuze.

- Nanc
- Zeer actief
Wat is dit nou weer een rare opmerking!!! Natuurlijk is het mijn mening, daarvoor zitten we op een forum tochWil de hond schreef:Je hebt hoop ik wel door dat je het over je persoonlijke smaak hebt, waaraan je het uiterlijk van je hond middels chirurgische ingrepen wenst aan te passen?Nanc schreef:Hoi, ik heb niet te moeite genomen om al deze pagina's door te spitten, maar ik vind Vintho een mooie hond. Alleen zou hij naar mijn mening met oren mooier zijn.Nee serieus, ik vind de oren te klein ten onzichte van zijn hoofd.
Ook de Dobermann vind ik nu met flaporen net een genetisch gemanipuleerde teckel, ze zien er niet uit![]()
Lijkt het je niet veel eerlijker naar je hond toe dat je hem neemt en waardeert zoals hij is?

En als je goed had gelezen dan zag je dat ik gecoupeerde beaucerons mooier vind en als je dan ook nog goed had gekeken naar de foto in mijn onderschrift dan zag je dat ik onze beaucerons niet coupeer! En jij gaat me zeggen dat ik mijn honden moet nemen en waarderen zoals ze zijn.... beetje verdwaald of zo

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoi Karen,Scooby schreef:Hoi Sieneke,Bas Rouge schreef:Toen haar nestgenoten en zij weer bij elkaar kwamen na hun bezoek aan de dierenarts bleek de combinatie van 9 gecoupeerde pups en eentje die nergens last van had heel rot voor de gecoupeerde. Ik ben haar ook eerder gaan ophalen dan de bedoeling was aangezien haar nestgenoten veel last ondervonden van Barousse' gedrag.
Zij wilde spelen zoals voorheen en had geen last van de wonden aan het hoofd.
Dit verhaal ken ik ook van de fokster van Bono. Zij vertelde ook dat ze de gecoupeerde en niet-gecoupeerde pups altijd van elkaar moest scheiden in het nest, zodra er pups in dat nest zaten die gecoupeerd waren. Gewoon, omdat de niet-gecoupeerde pups net zo hard in de oren van de net gecoupeerde pups bleven bijten in hun spel als dat ze daarvoor deden. En dat deed de gecoupeerde pups (vanzelfsprekend) enorm veel pijn, dus deze pups konden vanaf dat moment niet meer bij elkaar...
Aangezien er in Barousse' nest geen andere pup was die ongecoupeerd bleef ben ik haar ook eerder gaan halen. De keus was, of Barousse een tijdje alleen zonder nestgenoten of eerder ophalen. Ik heb toen voor eerder ophalen gekozen al had ik haar liever langer daar gelaten.
En ja, tuurlijk hebben die pups last van die pijnlijke oren! Gewoon een kwestie van logisch nadenken.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, je zal de eerste niet zijn die zijn jonge hond van zijn oren af helpt hier.Nanc schreef:Wat is dit nou weer een rare opmerking!!! Natuurlijk is het mijn mening, daarvoor zitten we op een forum toch![]()
En als je goed had gelezen dan zag je dat ik gecoupeerde beaucerons mooier vind en als je dan ook nog goed had gekeken naar de foto in mijn onderschrift dan zag je dat ik onze beaucerons niet coupeer! En jij gaat me zeggen dat ik mijn honden moet nemen en waarderen zoals ze zijn.... beetje verdwaald of zo
Maar gelukkig was je dat niet van plan, begrijp ik.

Waarom coupeer je je honden eigenlijk niet, als ik vragen mag, je vindt zonder toch mooier?
-
- Zeer actief
Kijk, dat zeg ik dus ook steeds, maar dat dringt niet door want hondjes maakt het helemaal niet uit als de oren eraf gesneden worden volgens sommigen.Bas Rouge schreef: En ja, tuurlijk hebben die pups last van die pijnlijke oren! Gewoon een kwestie van logisch nadenken.

Dat mensen met ervaring hele nesten moeten splitsen is schijnbaar onzin want de pitjes waar de oren vanaf gesneden worden hebben echt nergens last van

- little-wolf
- Zeer actief
ach, zelf ken je ook niet lezen als er wordt gereageerd op een antwoord van jouzelf. sterker nog, je weet zelf niet eens meer wat je getikts had.MARC_S schreef:Jullie lezen niet goed, in het stukje dat ik schrijf over de mensen op het forum staat niks over banen etc. Dat gaat over mensen bij mij in de buurt. Maargoed, gewoon even lezen wat er staat en niet op je tenen getrapt voelen omdat ik iets over aso etc gezegd zou hebben wat van toepassing op jullie is.
Succes met lezen