Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gewoon naast me gaan zitten plassen in huis.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sophia
Vaste gebruiker

gewoon naast me gaan zitten plassen in huis.....

Ongelezen bericht door Sophia »

Hi,
Ik heb een pup van 6 maanden, een schat echt waar. Iedereen loopt met haar weg.
Maar...nadat ze gewoon zindelijk is geworden, ook uit haar bench, ging ze vorige week overal (behalve thuis) binnen plassen vlak bij mij (terwijl de deur open staat naar de tuin daar plaste ze voorheen ook als ze nodig moest). Ze komt gewoon naar me toe en gaat naast me zitten plassen. Ik vind dat zeer raar gedrag. :denken:

Oke dat ze een keer een ongelukje heeft dat kan je door de vingers zien, maar de laatste week doet ze dit, soms 2 keer op een dag! Terwijl ze gewoon 1.5 tot 2 uur geleden is uit geweest. Het is een teefje dus je hebt dat ook niet zo snel in de gaten, je denkt eigenlijk dat ze gezellig bij je komt zitten.... :19:

Ik was toen ook net van de dierenarts vandaan gekomen.
Ook moet ik even erbij zeggen dat mijn vriend een week vissen was en haar daardoor 2 dagen (omdat ik 2 dagen de hele dag moest werken) bij mijn schoonouders heb moeten laten.

Het is nu een aantal dagen geleden en ze is gewoon thuis geweest en niet binnen geplast. Misschien was ze kwaad op me? Toch ben ik benieuwd of er iemand is die dit heeft meegemaakt.

Sophia
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien moet ze loops worden?
Sophia
Vaste gebruiker

Deed ze dat bij jou ook?
Gast

Sophia schreef:Deed ze dat bij jou ook?
Mijn teefje is voor de eerste loopsheid gesteriliseerd maar het is algemeen bekend dat teefjes voor de loopsheid vaker plassen en soms ook in huis gaan plassen.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb het gehad met een van mijn Heelers. Zij leverde een voortdurende rangordestrijd met mijn andere honden en met ons. Ze bleef in huis plassen, voor onze neus en zelfs een keer op de rugleuning van de bank naast mijn man zijn schouder. :eek:
Maar of het bij jouw hond ook een rangorde probleem is betwijfel ik. Misschien is jouw hond nog niet echt zindelijk.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

Re: gewoon naast me gaan zitten plassen in huis.....

Ongelezen bericht door starfleet »

Sophia schreef:
Het is nu een aantal dagen geleden en ze is gewoon thuis geweest en niet binnen geplast. Misschien was ze kwaad op me? Toch ben ik benieuwd of er iemand is die dit heeft meegemaakt.

Sophia
Gewoon van slag een beetje door alle veranderingen, niks om je druk over te maken (denk ik). Mijn teefje is 6 maanden en deed dat een week of twee geleden twee dagen achter elkaar. Ik dacht dat ze gezellig naast me kwam zitten en ze ging gewoon zitten sassen

:eek:

Buiten gedroeg ze zich ook iets anders (angstiger). Gewoon geen aandacht aan besteed en verder gewoon aan gedaan en sinds alles weer okay.

Anne
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heeft ze geen blaasontsteking?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sophia
Vaste gebruiker

Tja dat zou je denken. ben al met haar naar de dokter geweest daarvoor, maar dit deed ze ineens alleen als ik bij andere op bezoek was....Thuis doet ze het niet.... :denken:
Gast

Sophia schreef:Tja dat zou je denken. ben al met haar naar de dokter geweest daarvoor, maar dit deed ze ineens alleen als ik bij andere op bezoek was....Thuis doet ze het niet.... :denken:
Het kan ook onzekerheid zijn. Mijn teefje van 2,5 jaar heeft heel lang onderdanigheidsplasjes gedaan als ik op bezoek ging ergens. Ze doet het nog wel eens. Ik zou het gewoon negeren. Om het te voorkomen kun je de begroeting buiten plaats laten vinden.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het is in ieder geval niet omdat ze kwaad op je is! Honden denken namelijk niet zo... Misschien is er iets bij je schoonouders gebeurt? Of is het inderdaad stress door de verandering.
diana1
nieuw lid

Ongelezen bericht door diana1 »

Stress kan één van de oorzaken, aandacht vragen of een fustratie uiten.

Mijn hond durft in huis plassen nadat ik hem in bad gedaan heb. Nu laat ik hem direct buiten na zijn badje. Volgens mij is dit gewoon een manier om zijn fustratie te uiten.

Een paar maanden geleden heeft hij ook in huis geplast terwijl hij naast mijn voeten zat, was toen van de schrik. Zag weer iets in huis waar hij bang voor was.
Een tijdje geleden zelfs op bed, eigen schuld trouwens. Het beest was zo moe dat hij nauwelijks tot aan de slaapkamer kon lopen dus ik liet hem niet meer buiten. (was trouwens nog een uurtje voordien geweest). Ik dacht dat het niet meer nodig was.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”