Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemd gedrag van mijn dove BC
Moderator: moderatorteam
-
plenty
- Zeer actief
Vreemd gedrag van mijn dove BC
Wat doe je met een hond ( doof ) die het nodig vind om bepaalde honden weg te jagen , reu of teef maakt niet uit en alleen grote honden, hoe gaat ze te werk , ze ziet een hond , de ene laat ze lopen en de andere vliegt ze al krijsend op af , als de andere hond nou weg draait dan is het goed en gebeurt er verder niets meer ( de meeste honden doen dat gr gr gr ) , maar als de andere hond terug snauwt is het ook over , en als de volgende keer weer die hond tegen komt loopt ze er met een boog om heen ( waarom zijn er niet meer van dat soort honden ).
Ik loop nu 4 dagen met haar aan de lange lijn , als er een hond aankomt haal ik haar terug , in het begin ging dat vrij redelijk , ik heb lekkere paardenworst voor haar , moest soms behoorlijk corrigeren , en dat was vandaag helemaal bar en boos , als ik zo een maand door ga dan zit of haar kop achterste voren , of ze heeft een nek van staal .
Door het aan de lijn lopen raakt ze dus nog meer in de stres , er woont hier een Westie reu in de buurt die ze helemaal verafgod , maar om dat ze toch vrij druk is snauwt hij haar af en gaat zij plat ( hoera ) , tot vaadaag, het was een korte uitval ( volgens mij schrok ze er ook van ) maar toch.
Van de week kwam ik iemand tegen met een oude BC die haar aan keek op zo'n 3 meter afstand , weer fouteboel , maar omdat die hond bleef staan bleef ze maar door gaan , de plukken haar vloogen in het rond , dat was dus een reu , daar liep ook een teef bij had ze het daar maar bijgedaan dan was ze meteen genezen geweest , want die had dat niet gepikt.
Hoe is haar houding , staart halfhoog oren naar voren en haar hele gebit valt er zowat uit, alles is dus te zien.
Dit gedrag is ze gaan vertonen toen ze loops was ( had ik er toen al maar wat aan gedaan ) in kleine maten .
Iemand misschien een goede tip??
Ik loop nu 4 dagen met haar aan de lange lijn , als er een hond aankomt haal ik haar terug , in het begin ging dat vrij redelijk , ik heb lekkere paardenworst voor haar , moest soms behoorlijk corrigeren , en dat was vandaag helemaal bar en boos , als ik zo een maand door ga dan zit of haar kop achterste voren , of ze heeft een nek van staal .
Door het aan de lijn lopen raakt ze dus nog meer in de stres , er woont hier een Westie reu in de buurt die ze helemaal verafgod , maar om dat ze toch vrij druk is snauwt hij haar af en gaat zij plat ( hoera ) , tot vaadaag, het was een korte uitval ( volgens mij schrok ze er ook van ) maar toch.
Van de week kwam ik iemand tegen met een oude BC die haar aan keek op zo'n 3 meter afstand , weer fouteboel , maar omdat die hond bleef staan bleef ze maar door gaan , de plukken haar vloogen in het rond , dat was dus een reu , daar liep ook een teef bij had ze het daar maar bijgedaan dan was ze meteen genezen geweest , want die had dat niet gepikt.
Hoe is haar houding , staart halfhoog oren naar voren en haar hele gebit valt er zowat uit, alles is dus te zien.
Dit gedrag is ze gaan vertonen toen ze loops was ( had ik er toen al maar wat aan gedaan ) in kleine maten .
Iemand misschien een goede tip??
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.flyingdogpress.com/casehis.html
Lees eerst dit maar eens door. Misschien dat je dan het gedrag van je hond snapt.
STraffen moet je niet doen, aangezien je de hond daarmee alleen maar ophitst en onzeker maakt en haar hekel aan andere honden aanwakkert.
Gewone halsband om en werken aan aandacht krijgen van de hond met lekkers. Eerst zonder andere honden in de buurt en daarna op afstand van andere honden. Als de hond op jou let valt ze ook niet uit.
Lees eerst dit maar eens door. Misschien dat je dan het gedrag van je hond snapt.
Gewone halsband om en werken aan aandacht krijgen van de hond met lekkers. Eerst zonder andere honden in de buurt en daarna op afstand van andere honden. Als de hond op jou let valt ze ook niet uit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
plenty
- Zeer actief
Waarom moeten al die site's toch in het Engels zijnEline* schreef:http://www.flyingdogpress.com/casehis.html
Lees eerst dit maar eens door. Misschien dat je dan het gedrag van je hond snapt.STraffen moet je niet doen, aangezien je de hond daarmee alleen maar ophitst en onzeker maakt en haar hekel aan andere honden aanwakkert.
Aandacht van haar krijgen is geen probleem , totdat er een hond aankomt, het vreemde is dat het op cursus minder heftig is , ik kan alle oefeningen met haar doen , ze volgt prima ook los , we trainen toch met 12 honden .
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik zou me toch echt richten op het vasthouden van aandacht van je hond, ook in de buurt van andere honden. Kalm aan en op grote afstand beginnen met oefenen. Het is de methode die het meeste tijd kost maar ook echt het beste werkt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
plenty
- Zeer actief
Dank je voor de informatie.Eline* schreef:Het verhaal is echt wel de moeite waard om even te lezen. Overigens, deze vrouw heeft meer zeer interessante artikelen geschreven over hond-hond-agressie.
Ik zou me toch echt richten op het vasthouden van aandacht van je hond, ook in de buurt van andere honden. Kalm aan en op grote afstand beginnen met oefenen. Het is de methode die het meeste tijd kost maar ook echt het beste werkt.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Is het dan geen idee om eens een halty te proberen? Zo corrigeerd ze zichzelf en kan ze niet terug kijken naar de hond die er aan komt als jij iets schuins er vanaf gaat lopen. Met een halty mag je dus nooit corrigeren want dat doet een hond al zelf en zo kun jij haar aandacht beter krijgen omdat haar kop richting jou komt en haar eventueel paaien met wat lekkers of een aai over de bol. Door de halty heb je ook dat de hond de nek niet belast. Mij lijkt het het proberen waard maar er is wel een tijd van gewenning nodig. Want een halty is toch ook een vreemd ding wat maar zo over de snuit van de hond moet en daar moeten ze toch eerst aan wennen.
met dank aan Twinkel
-
plenty
- Zeer actief
Ik heb even op internet gekeken maar kan het niet vinden , een Halty of een gentle leader dat is toch het zelfde ??.hondeponnetje schreef:Is het dan geen idee om eens een halty te proberen? Zo corrigeerd ze zichzelf en kan ze niet terug kijken naar de hond die er aan komt als jij iets schuins er vanaf gaat lopen. Met een halty mag je dus nooit corrigeren want dat doet een hond al zelf en zo kun jij haar aandacht beter krijgen omdat haar kop richting jou komt en haar eventueel paaien met wat lekkers of een aai over de bol. Door de halty heb je ook dat de hond de nek niet belast. Mij lijkt het het proberen waard maar er is wel een tijd van gewenning nodig. Want een halty is toch ook een vreemd ding wat maar zo over de snuit van de hond moet en daar moeten ze toch eerst aan wennen.
-
plenty
- Zeer actief
Heb haar vanmorgen alleen mee genomen en ook los gelaten , als ik merkte dat ze naar een hond toe wilde draaide ik me om , en ze is dan zo bij me , ze heeft maar één keer uitgehaald en dat was naar een Lab die zo nodig naar haar toe moest komen , dus opzich is het niet verkeert gegaan , alhoewel van die Lap natuurlijk al een keer te veel was gr gr gr.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Ja de halty is bijna het zelfde als een gentle leader maar ik heb ergens gelezen dat een gentle leader wat makkelijker af kan gaan.
Wel goed wat je nu doet door gelijk om te draaien kan ze haar aandacht niet naar de andere hond richten waardoor er geen spanning kan worden opgebouwd. Ik hoop dat je het zo kan oplossen
Succes hoor.
Wel goed wat je nu doet door gelijk om te draaien kan ze haar aandacht niet naar de andere hond richten waardoor er geen spanning kan worden opgebouwd. Ik hoop dat je het zo kan oplossen
Succes hoor.
met dank aan Twinkel
-
plenty
- Zeer actief
Dan heb ik waarschijnlijk een gentle leader , want een keer schudden met haar kop en hij ligt er bijna afhondeponnetje schreef:Ja de halty is bijna het zelfde als een gentle leader maar ik heb ergens gelezen dat een gentle leader wat makkelijker af kan gaan.
Wel goed wat je nu doet door gelijk om te draaien kan ze haar aandacht niet naar de andere hond richten waardoor er geen spanning kan worden opgebouwd. Ik hoop dat je het zo kan oplossen![]()
Succes hoor.