Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rataplan schreef:Het zou wel een onderzoek waard zijn lijkt me zo. Ongecoupeerde honden (paar generaties) en hun omgang met andere honden versus gecoupeerde honden.
hahaha volgens mij maakt dat geen fluit uit. Conan zijn broer is ook gecoupeerd en lijkt precies op Conan. Gedrag heeft toch niets temaken met oren. Kom op zeg!!!!
Je uitroepteken zit vast.
Dat is nou juist een onderzoek waard lijkt mij.
Denk je dat een hond (buiten) zonder oren door een andere hond hetzelfde wordt benaderd als een hond met oren (of staart)?
Denk je dat een hond met pijn aan de oren (laten we nu maar aannemen als je een onderdeel van iets afknipt/snijdt/ lasert dat dat pijn doet op zijn minst een aantal dagen) van te voren niet in gaat schatten of een andere hond aan die oren gaat trekken/spelen? En daar zijn gedrag op afstelt?
In zoverre zijn hier al voorbeelden dat pups in het nest gescheiden moeten worden tussen een geknipt en een niet-geknipt gedeelte.
Is het niet zo dat wij de eerste zeg maar 12 weken niets negatiefs met de pup laten gebeuren omdat wij verwachten dat dat niet bevordelijk is voor het gedrag van de hond in de toekomst? Laten we zeggen we laten Fifi (8 weken) niet lekker spelen met de reu van de buren want wat als de hond van de buren niet van pups houdt en Fifi behoorlijk te grazen neemt, is dat voor Fifi dan een trauma? Wat voor trauma zou het dan zijn voor Fifi als iemand een stuk van zijn oor afknipt?
Dat lijkt me een leuke vraagstelling
Nee hoor hij zit niet vast. Ik wilde alleen benadrukken dat ik zo'n onderzoek dus zonde van het geld zou vinden. Ten eerste is het al verboden en ten tweede zou je dat geld aan voorlichting over hondengedrag veel beter kunnen besteden.
En over het hondengedrag onderling. Een staart is inderdaad erg belangrijk. Maar honden met gecoupeerde oren zijn meestal juist duidelijker als wanneer ze van die grote flappers hebben
Trouwens, je hoeft niet zo heftig te reageren hoor! Ik val niemand aan!!!! Volgens mij heeft uiterlijk namelijk niets te maken met het gedrag tenzij je praat over rechtopstaande staart en haren etc. Maar daar hebben we genoeg rassen voor
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera
Martijn schreef:
Ja. Ik word daar inderdaad boos van. IK verbaas me dat er niet meer mensen zijn die kwaad worden van het moedwillig verminken van jonge honden.
Dat kromme gelul dat het niet uitmaakt! Bah!
Als je je collie kaalscheert omdat je dat mooier vind verklaart iedereen je voor gek. Het hoort niet, dan had je geen langharigfe hond moeten nemen, het hondje krijgt het koud...blablabla. Maar de oren en de staart er afsnijden mag wel??
Oh nee..het mag alleen bij bepaalde rassen. Als je de oren van een greyhound amputeert ben je weer wel een mongool.
Wat een ongelovelijke bullshit.
Helemaal mee eens!
Als ik mijn schapendoezen kaal scheer omdat ik dat makkelijker vind vind iedereen dat ik dan niet voor een langharige hond had moeten kiezen. Zou ik mijn doezen hun oren couperen vind iedereen dit belachelijk omdat het niet past bij de hond.
Iedereen vind het belachelijk als amerikaanse sites met jurkjes en troep aankomen.
Maar het zou dus normaal zijn in sommige ogen om honden een deel af te snijden omdat dat mooier is
Het is totaal geen argument om te zeggen het werd altijd gedaan en het is mooier. Dat mag je best vinden maar het is toch belachelijk om met zo'n argument in een gezonde hond te gaan snijden
Rataplan schreef:Het zou wel een onderzoek waard zijn lijkt me zo. Ongecoupeerde honden (paar generaties) en hun omgang met andere honden versus gecoupeerde honden.
hahaha volgens mij maakt dat geen fluit uit. Conan zijn broer is ook gecoupeerd en lijkt precies op Conan. Gedrag heeft toch niets temaken met oren. Kom op zeg!!!!
Je uitroepteken zit vast.
Dat is nou juist een onderzoek waard lijkt mij.
Denk je dat een hond (buiten) zonder oren door een andere hond hetzelfde wordt benaderd als een hond met oren (of staart)?
Denk je dat een hond met pijn aan de oren (laten we nu maar aannemen als je een onderdeel van iets afknipt/snijdt/ lasert dat dat pijn doet op zijn minst een aantal dagen) van te voren niet in gaat schatten of een andere hond aan die oren gaat trekken/spelen? En daar zijn gedrag op afstelt?
In zoverre zijn hier al voorbeelden dat pups in het nest gescheiden moeten worden tussen een geknipt en een niet-geknipt gedeelte.
Is het niet zo dat wij de eerste zeg maar 12 weken niets negatiefs met de pup laten gebeuren omdat wij verwachten dat dat niet bevordelijk is voor het gedrag van de hond in de toekomst? Laten we zeggen we laten Fifi (8 weken) niet lekker spelen met de reu van de buren want wat als de hond van de buren niet van pups houdt en Fifi behoorlijk te grazen neemt, is dat voor Fifi dan een trauma? Wat voor trauma zou het dan zijn voor Fifi als iemand een stuk van zijn oor afknipt?
Dat lijkt me een leuke vraagstelling
Nee hoor hij zit niet vast. Ik wilde alleen benadrukken dat ik zo'n onderzoek dus zonde van het geld zou vinden. Ten eerste is het al verboden en ten tweede zou je dat geld aan voorlichting over hondengedrag veel beter kunnen besteden.
En over het hondengedrag onderling. Een staart is inderdaad erg belangrijk. Maar honden met gecoupeerde oren zijn meestal juist duidelijker als wanneer ze van die grote flappers hebben
Trouwens, je hoeft niet zo heftig te reageren hoor! Ik val niemand aan!!!! Volgens mij heeft uiterlijk namelijk niets te maken met het gedrag tenzij je praat over rechtopstaande staart en haren etc. Maar daar hebben we genoeg rassen voor
Heftig reageren Je ligt nog aardig voor met de uitroeptekens die overigens weer klem zit halverwege je verhaal. Taaltechnisch gesproken is 1 uitroepteken meer dan voldoende om ergens een accent op te leggen. Onderzoek en voorlichtig zijn twee verschillende dingen ik zie de keuze daarin niet.
We hebben het over de Sharpei's hier op het forum die door andere honden op een vervelende manier worden benaderd en daardoor gedragsproblemen krijgen. Ik zie veel bijtincidenten doordat de hond verkeerd is gelezen, verkeerd is benaderd. Het loont denk ik wel de moeite om dit hond/hond aspect te bekijken als ik zo eens bekijk wat er hier op het forum al geschreven wordt over hond/hond ontmoetingen op het forum.Die lopen soms enorm uit de hand.
Dat het verboden is is niet meer dan normaal dat we nu in een topic typen van een gecoupeerde hond is verwonderlijker. Voorlopig zijn ze er dus toch nog steeds.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mij ontgaat het waarom je veel geld neertelt om een pit uit Mexico te importeren waarvan je niet weet wat voor een hond het gaat worden, terwijl er in elk asiel in Belgie genoeg zitten, of Amstaffs.
Mij ontgaat het waarom je veel geld neertelt om een pit uit Mexico te importeren waarvan je niet weet wat voor een hond het gaat worden, terwijl er in elk asiel in Belgie genoeg zitten, of Amstaffs.
Ja het aanbod is hier vreselijk groot. Ik heb er op straat al aangeboden gekregen dit alleen omdat ik met twee honden liep.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
cloris schreef:
Kijk, ik zal het niet laten doen, maar ik vind het onzin om het gelijk maar weer te linken aan pinnenbanden en bruut gedoe enz. dat is een beetje flauw en een beetje te vol met vooroordelen.
Hierin kan ik je echt niet volgen, sorry. Je zegt dus dat een operatie om de kop van je hond bruter te maken los staat van het bruut uit laten zien van je hond? Dus de hond die eerst naar de DA wordt gebracht om de oren weg te snijden zal je vervolgens met een rood gevoerd tuigje en een zakdoek om de nek naast de baas zien lopen?
Ik kan bol staan van de vooroordelen maar voor mij gaat dat laatste dus niet echt samen. Dan had je je hond flappers laten houden
Ik denk dat dit jou voor oordeel is naar mensen toe Marc want mij schilderen ze eerder af als TUT dan als die stoere die met een cc loopt en ik zou het dus ECHT doen omdat ik het mooier vindt maar echt niet omdat ik het stoerder vindt hoor.
Ik hoop dat je dit gelooft want ik snap niets van jou vooroordeel
Rataplan schreef:[We hebben het over de Sharpei's hier op het forum die door andere honden op een vervelende manier worden benaderd en daardoor gedragsproblemen krijgen. Ik zie veel bijtincidenten doordat de hond verkeerd is gelezen, verkeerd is benaderd. Het loont denk ik wel de moeite om dit hond/hond aspect te bekijken als ik zo eens bekijk wat er hier op het forum al geschreven wordt over hond/hond ontmoetingen op het forum.Die lopen soms enorm uit de hand.
IK vraag me weleens af of shar-peis en dergelijke wel altyijd als hond herkend worden.
Cleo doet in ieder geval heel hysterisch als ze er een tegenkomt. Ze blijft op een afstand rondjes draaien en maakt haar alarmgeluid dat ze bijvoorbeeld ook voor egels en mensen die raar doen gebruikt.
Het gedrag van de shar-pei zelf heeft daar volgens mij wdeinig mee te maken.
Ze doet dat trouwens ook bij OES en engelse bullen.
Ze ruikt natuurlijk dat het een hond is maar kan er visueel weinig van bakken.
Rataplan was heel neutraal ten opzichte van de laatste Sharpei. Er ligt er hier verderop eentje op een erf die steekt wel eens over om een hond te bekijken. Ik zag niet een echte "hee een andere hond" reactie van hem. Obelix al helemaal niet maar ja die is toch al niet snugger
Enfin ik zou wel eens willen weten waar een andere hond nou precies op let als hij een soortgenoot tegen komt. Ik denk allereerst geur en beweging maar komt verkeerd lezen van honden ook voor bij honden zelf vraag ik me dan af en kan ons "knipgedrag" daar van invloed zijn o zijn geweest. (enfin het is nog maar maandag he )
johan1969 schreef:Mijn mini shi tsu werd ook niet als hond herkend door vele andere honden.
Vooral de Saluki's en Afghanen van een koppel hier in de buurt dachten dat het een konijn of zo was.
Ja nou das ook niet echt leuk maar ik zat te denken aan de Komondor die ik vroeger wel eens tegenkwam dat moet voor een hond net zo goed moeilijk zijn ik zag zelf niet eens wat de voor/achterkant was
Eigenaar had wel inspectie aan de deur gehad. Men had gebeld dat de hond was verwaarloosd.
MARC_S schreef:En zie hier het verschil Mooie hond maar wat een agressieve uitstraling zo zonder oren tov jouw honden :N:
Hoi Marc,
Inderdaad. En waar si de communicatie? Heeft deze hond zijn oren nu eigenlijk dominant naar voren en rechtop gericht? Staan ze angstig naar achteren tegen het hoofd gedrukt of heeft hij op dit moment speloren opzij van zijn hoofd?! Ik kan het in elk geval niet zien vanaf deze foto...
Jullie nemen een extreem voorbeeld van een zeer slecht gecoupeerde hond, natuurlijk zie je hier niet wat de hond bedoeld maar de cc's die ik ken die zijn prachtig te lezen en veel beter als mijn Alonso die alles er wel op heeft zitten en niet zo'n beetje ook.
Ja. Ik word daar inderdaad boos van. IK verbaas me dat er niet meer mensen zijn die kwaad worden van het moedwillig verminken van jonge honden.
Dat kromme gelul dat het niet uitmaakt! Bah!
Boos? Woest word ik ervan. En ik kan en wil mensen die dat goed praten niet begrijpen, en wil dat ook niet.
Misselijk makende verhalen over mallen en ff snijden en hechten en dat het niet piept en dus geen pijn heeft........
Er ontbreekt echt iets als je denkt dat je een levend wezen mag aanpassen aan je smaak, alleen omdat dat nu eenmaal altijd zo gedaan werd.
We leven nu, en op een paar achtergebleven neanderthalers na, zouden we zo ver ontwikkeld moeten zijn dat we actie gaan ondernemen tegen mensen die dieren moedwillig verminken.
achja, ik wordt moe van lui die alles en iedereen over 1 kam scheren.
ik vind gecoupeerde oren over het algemeen mooi ja. so what?
heb nergens gezegt dat het geen pijn doet.
en nee, ik praat helemaal niks goed. das jullie mening.
ik haal alleen vergelijkingen aan. maarja. dat willen en kunnen jullie niet snappen.
Het is gewoon dierenmishandeling, het is niet voor niets verboden.
En iedereen die daar aan mee werkt is dus inderdaad een dierenmishandelaar, zowel de vrager als de aanbieder, de hondeneigenaar en de arts die hun handen daar aan vuil maken.
Helaas is alleen de arts strafbaar en niet diegene die er om vraagt. Daar zouden ze eens mee moeten beginnen.
Als je zo graag een hond wilt met staande oren neem dan een ras wat dat heeft, een herder ofzo. In plaats van het zo te boetseren dat het wel passend bij je wordt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
je ouders hebben het vroeger waarschijnlijk voor jou bepaald
Jeps, en ook daar komen ze op terug....besnijden van kinderen moet ook verboden worden, whats your point?
Zodat de volwassene het voor zichzelf kan gaan beslissen. Goeie wel trouwens, vraag eens aan je hond wat ie zou willen......als ie zelf zegt dat hij gecoupeerd wil worden, mag je van mij....
Laatst gewijzigd door Konni op 02 mei 2005 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe nou niet alsof je je hond hebt laten couperen om oorontstekingen voor te zijn!
Ik heb 2 honden met flaporen op de grond, en ja die moet je regelmatig schoonhouden en nee, ze hebben nooit oorontstekingen! Langere oren vergt iets meer onderhoud, maar hebben een stuk meer voordelen dan gecoupeerde.
En om nu besnijdenis te gaan vergelijken met couperen.... beetje appels met peren vergelijken. Jij vindt het blijkbaar mooi (een heleboel mensen niet), de dierenarts waar je het hebt laten doen is niet alleen strafbaar, maar blijkbaar ook niet humaan genoeg om dieren te helpen en verdient liever wat geld bij in het illegale circuit om puppies van delen van hun lichaam te ontdoen Volgens mij heeft dat niks met medische redenen te maken!
Mastho schreef:en dan nu besnijdenis bij mensen, voor 80% is het niet nodig en toch doen erg velen het
wie gaat nu zen l*l verminken omdat het er properder uitziet (kan je mening zijn) en hygienischer is (feit)
wie gaat nu zen hond couperen omdat het er mooier uitziet (kan je mening zijn) en eventuele oorsontstekingen uit de weg gaat (feit)
niet teveel verschil
jij bepaalt het voor je hond
je ouders hebben het vroeger waarschijnlijk voor jou bepaald
Je zult nog wel gaan zien dat je uit de oren van je hond de nodige bagger zult moeten verwijderen die daar inzit omdat zijn oren onbeschermd zijn en veel meer troep opvangen.
Jeetje een weekend niet gekeken ruim 40 pagina's verder,waarvan 90 % onzin.Zet die wilde verhalen of verbeeldingen over couperen maar uit je hoofd,want daar klopt dus niets van en de mensen die anders beweren zijn nooit bij een goede coupeerder geweest of verzinnen maar wat.Ik heb tig nesten bouviers gecoupeerd zien worden aan staart en oren en zoals mol zegt hetzelfde uur liggen ze weer vrolijk aan de tiet.Idem bij de oren ze komen thuis en spelen net zo vrolijk weer verder als toen ze weggingen.En nu kijk ik naar de ongecoupeerde bouviers op dit moment met volop ontstoken oren waarmee ze tegen iets lopen te drukken en erbij piepen en tig middelen ingegooit worden enz.Ook mijn dog schudt zijn oren weleens verrot tegen iets wat weer weken duurt eer het genezen is.En dat is allemaal niet erg?Nee geef mij maar de tijd van couperen,het gebeurde mijn inziens met goede redenen en zal voortaan alleen gecoupeerde honden nemen en ja tis nog mooier ook En omlopen doen mensen nu ook al met flapoor en ook met andere reuen kan hij niet Hier een gecoupte boef onlangs overleden op 15 jarige leeftijd en nooit 1 dag last van zijn oren gehad
En nu kijk ik naar de ongecoupeerde bouviers op dit moment met volop ontstoken oren waarmee ze tegen iets lopen te drukken en erbij piepen en tig middelen ingegooit worden enz.Ook mijn dog schudt zijn oren weleens verrot tegen iets wat weer weken duurt eer het genezen is.
Ik heb twee honden met flaporen en een duitse herder met een grote staart... Maar geen van de drie honden heeft ooit z'n oren of staart beschadigt omdat ze daar ergens mee tegenaan geknalt zijn.
Als ik jouw verhaal moet geloven, zijn dus alle gecoupeerde honden een gevaar voor zichzelf...
Hier een gecoupte boef onlangs overleden op 15 jarige leeftijd en nooit 1 dag last van zijn oren
Ik heb een ongecoupeerde chihuahua gehad, overleden met 11 jaar en nooit 1 dag last van haar oren?? Wat is dus je punt?
Trouwens, als puppies gewoon weer gezellig verder gaan spelen waarom staan er in dit topic dan al verschillende voorbeelden van nesten die gescheiden moeten worden omdat de gecoupeerden lastig gevallen worden door de niet-gecoupeerden?
Ik heb een heleboel argumenten gezien waarop eigenlijk helemaal niet gereageerd is door de mensen die voor couperen zijn. Ben wel benieuwd naar hun ideeen over deze verschillende voorbeelden.
Zet die wilde verhalen of verbeeldingen over couperen maar uit je hoofd,want daar klopt dus niets van
Waarom denk jij dan dat het verboden is geworden?
Wist ik dat maar.
Ik denk dat dat gekomen is omdat er meer waarheid in al die zgn. wilde verhalen zit dan jij wilt weten. Want om niets is dat verbod er natuurlijk niet gekomen, dat zul jij toch nog wel kunnen inzien.
Chatterbox schreef:
Ik heb twee honden met flaporen en een duitse herder met een grote staart... Maar geen van de drie honden heeft ooit z'n oren of staart beschadigt omdat ze daar ergens mee tegenaan geknalt zijn.
Als ik jouw verhaal moet geloven, zijn dus alle gecoupeerde honden een gevaar voor zichzelf...
jaja verdraai de boel maar lekker...
Ik heb een ongecoupeerde chihuahua gehad, overleden met 11 jaar en nooit 1 dag last van haar oren?? Wat is dus je punt?
Dat een coupage niet noodzakelijk kwaad kan zoals TIG voorgangers beweerde als je had gelezen........
Op deze manier schiet deze discussie geen meter op...
Al 42 pagina's ver en nog geen constructieve discussie gezien hier...
Weet wel dat je pitje zijn oren niet meer kan sluiten. Hij is dusdanig kort gecoupeerd dat er geen dak meer boven zijn gehoorgang zit. De gehoorgang van een hond gaat recht omlaag en daar valt dus wel het een en ander in nu Als je denkt dat graszaden, inregenen en allerlei vuil wat er zo invalt goed is moet je je even achter je eigen oren krabben. Normaal zal een hond altijd zijn oor sluiten in de regen, ofwel naar achter klappen. Rent hij door hoog gras idem, hetzelfde geldt voor zwemmend. Ooit een hond zien plonsen met de oren open?
Je hondje kan dat allemaal niet meer dus je loopt beduidend meer kans op oorproblemen dan bij een rozeoor. Verder zit je met de misschien kaal blijvende oorranden en de zon.
Dus problemen los je met deze vorm van couperen totaal niet op, je hebt het dan trouwens over problemen die je hond helemaal niet had of zou hebben gekregen notabene.
Chatterbox schreef:Trouwens, als puppies gewoon weer gezellig verder gaan spelen waarom staan er in dit topic dan al verschillende voorbeelden van nesten die gescheiden moeten worden omdat de gecoupeerden lastig gevallen worden door de niet-gecoupeerden?
Ik heb een heleboel argumenten gezien waarop eigenlijk helemaal niet gereageerd is door de mensen die voor couperen zijn. Ben wel benieuwd naar hun ideeen over deze verschillende voorbeelden.
ik heb zelf ook al gezegd dat er een boel slagers rond lopen, die niet kunnen couperen.. dus tja dan kun je ook problemen krijgen... waarom word er door de anti coupeerders niet of nauwelijks gereageerd op de verhalen dat het geen ellende is? ik wil best geloven en dat weet ik ook wel dat er absoluut puppen zijn die er erg veel pijn en last van hebben gehad, maar jullie willen niet geloven dat er ook genoeg voorbeelden zijn dat dat niet zo is