Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

trouwens ik praat over staarten he... heb geen ervaring met oren
stax
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door stax »

Martijn schreef:Waarom kom je je er dan mee bemoeien? Is jouw bijdrage dan zoveel zinniger dan de rest?
zinniger misschien niet........maar als dit is toch te gek voor woorden. Zoveel nutteloze, leefhoofdige, stompe kritiek vind ik frustrerend!!!
Ik hou van een leuke discussie maar dit slaat nergens meer op!!

De één verwijt de ander, nog een ander vind het nodig om even te schelden, tussendoor een vergelijking aanhalen die niks met de zaak te maken heeft en ga zo maar even lekker door!!

Ik denk niet dat er 1 iemand heeft gevraagd hoe het met Vintho is. Hoe het beestje het stelt na zijn coupage...
Waarom hij hem heeft laten couperen...
Enz enz.....neeeeeejjjjjjjjj hoor onmiddelijk moord en brand schreeuwen met als gevolg 42 pagina's hetzelfde geleuter!!

En ik bemoei mij ergens mee waar ik dat wens en zeker op een forum dank je wel Martijn
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Chatterbox schreef:Trouwens, als puppies gewoon weer gezellig verder gaan spelen waarom staan er in dit topic dan al verschillende voorbeelden van nesten die gescheiden moeten worden omdat de gecoupeerden lastig gevallen worden door de niet-gecoupeerden?
Die pups waren mietjes, geen pitjes natuurlijk :ok: :smile:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ow jawel hoor! Met Vintho gaat het heel goed! Onder narcose met een laser gecoupeerd. Kon meteen daarna weer lopen en heeft er geen pijn van gehad. Is in het topic duidelijk te lezen!

Maar de discussie ging over de noodzaak van het weghalen van gezonde lichaamsdelen alleen omdat dat er mooier uitziet of bij de rasstandaard hoort.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

ik heb zelf ook al gezegd dat er een boel slagers rond lopen, die niet kunnen couperen.. dus tja dan kun je ook problemen krijgen... waarom word er door de anti coupeerders niet of nauwelijks gereageerd op de verhalen dat het geen ellende is? ik wil best geloven en dat weet ik ook wel dat er absoluut puppen zijn die er erg veel pijn en last van hebben gehad, maar jullie willen niet geloven dat er ook genoeg voorbeelden zijn dat dat niet zo is
Dat wil ik best geloven. Maar doet niks af aan mijn standpunt. Omdat het dier eventueel niks voelt, mag het maar legaal zijn?
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik denk niet dat er 1 iemand heeft gevraagd hoe het met Vintho is. Hoe het beestje het stelt na zijn coupage...
Herstelt?

Huh?

Niks an de hand toch? Toch zo van hoppa klemmetje erop tjaktjak en daarna verder spelen alsof er niks aan de hand is? Zo was het toch? Of niet?
stax
Vaste gebruiker

En dat zegt iemand die zicht stoort aan mijn posts.......... :roll: :roll:
Van oeverloos lullen gesproken
laeken
Zeer actief

stax schreef:
Martijn schreef:Waarom kom je je er dan mee bemoeien? Is jouw bijdrage dan zoveel zinniger dan de rest?
zinniger misschien niet........maar als dit is toch te gek voor woorden. Zoveel nutteloze, leefhoofdige, stompe kritiek vind ik frustrerend!!!
Ik hou van een leuke discussie maar dit slaat nergens meer op!!

De één verwijt de ander, nog een ander vind het nodig om even te schelden, tussendoor een vergelijking aanhalen die niks met de zaak te maken heeft en ga zo maar even lekker door!!

Waarom hij hem heeft laten couperen...
Enz enz.....neeeeeejjjjjjjjj hoor onmiddelijk moord en brand schreeuwen met als gevolg 42 pagina's hetzelfde geleuter!!

En ik bemoei mij ergens mee waar ik dat wens en zeker op een forum dank je wel Martijn
Ik zie toch hoe het met die pup is, hij heeft geen oren meer, zo is het er mee. Waarom hij het gedaan heeft? Omdat hij dat mooier vond, meer reden is er niet :19:

Dus een leeghoofd zou zoiets misschien moeten vragen maar de gemiddelde mens kan dat zelf ook bedenken natuurlijk.

Dank U
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

yamie schreef:
Chatterbox schreef:Trouwens, als puppies gewoon weer gezellig verder gaan spelen waarom staan er in dit topic dan al verschillende voorbeelden van nesten die gescheiden moeten worden omdat de gecoupeerden lastig gevallen worden door de niet-gecoupeerden?

Ik heb een heleboel argumenten gezien waarop eigenlijk helemaal niet gereageerd is door de mensen die voor couperen zijn. Ben wel benieuwd naar hun ideeen over deze verschillende voorbeelden.
ik heb zelf ook al gezegd dat er een boel slagers rond lopen, die niet kunnen couperen.. dus tja dan kun je ook problemen krijgen... waarom word er door de anti coupeerders niet of nauwelijks gereageerd op de verhalen dat het geen ellende is? ik wil best geloven en dat weet ik ook wel dat er absoluut puppen zijn die er erg veel pijn en last van hebben gehad, maar jullie willen niet geloven dat er ook genoeg voorbeelden zijn dat dat niet zo is
Ik denk dat de meesten het er ook wel over eens zijn dat als je een pup van een dag oud coupeert deze misschien wel niet zo heel veel pijn zal voelen... Ik weet het niet, dus ik ga dan maar af op wat de mensen die het meegemaakt hebben zeggen.. En onder narcose met een laser veroorzaakt natuurlijk ook geen pijn.

Wat de anti-coupeerders (om het zo maar te noemen) meer dwars zit, is denk ik dat ze niet begrijpen wat het nut ervan is. Waarom een deel van het lichaam, dat daar toch met reden zit, afnemen omdat je dat mooier vindt? Zelfs al kon het pijnloos gebeuren, dan nog zie ik persoonlijk het nut er niet van in. Om bij de jack russel te blijven.. hoeveel van die honden gaan nog daadwerkelijk op jacht en moeten dagelijks aan hun staart een hol uitgetrokken worden? Hoeveel pitts worden nog gefokt om te vechten?( een gezinshond dan). Couperen wordt tegenwoordig vrijwel alleen nog maar gebruikt omdat fokkers/eigenaren dat mooier vinden en daar knelt het hem denk ik.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Wil de hond schreef:
greatdane schreef:
Wil de hond schreef:
Zet die wilde verhalen of verbeeldingen over couperen maar uit je hoofd,want daar klopt dus niets van
Waarom denk jij dan dat het verboden is geworden?
Wist ik dat maar.
Ik denk dat dat gekomen is omdat er meer waarheid in al die zgn. wilde verhalen zit dan jij wilt weten. Want om niets is dat verbod er natuurlijk niet gekomen, dat zul jij toch nog wel kunnen inzien.
Dan zijn al die mensen die komen met die wilde verhalen naar prutsers geweest.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies, ik heb ook nog nooit kapotgeslagen oren gezien en overigens ook geen kapotgeslagen staarten. Ik ken nu wel wat boxers bijvoorbeeld met staart en die doen het daar prima mee en rotties ook, allemaal zonder problemen. Tja, dat de boel van tafel zwiept als ie langs loopt, ok, tja, dat is dan ook echt een zinnige reden om die staart eraf te halen. :denken:
Het oren couperen is alleen maar een uiterlijk kenmerk wat ooit door mensen is ingesteld om de hond een agressiever en strakker uiterlijk te geven zodat ie als waak of vechthond indrukwekkender over kwam. Meer niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

MARC_S schreef:Weet wel dat je pitje zijn oren niet meer kan sluiten. Hij is dusdanig kort gecoupeerd dat er geen dak meer boven zijn gehoorgang zit. De gehoorgang van een hond gaat recht omlaag en daar valt dus wel het een en ander in nu :ok: Als je denkt dat graszaden, inregenen en allerlei vuil wat er zo invalt goed is moet je je even achter je eigen oren krabben. Normaal zal een hond altijd zijn oor sluiten in de regen, ofwel naar achter klappen. Rent hij door hoog gras idem, hetzelfde geldt voor zwemmend. Ooit een hond zien plonsen met de oren open?

Je hondje kan dat allemaal niet meer dus je loopt beduidend meer kans op oorproblemen dan bij een rozeoor. Verder zit je met de misschien kaal blijvende oorranden en de zon.

Dus problemen los je met deze vorm van couperen totaal niet op, je hebt het dan trouwens over problemen die je hond helemaal niet had of zou hebben gekregen notabene. :roll:
Ik zal een foto nemen, een foto perfect boven zen kop, je zal niets van binnenkant oren zien,dus je binnenregen-verhaaltje....

ten tweede, al die nadelen over gecoupeerde oren die jij hebt aangehaald hier -->
De gehoorgang van een hond gaat recht omlaag en daar valt dus wel het een en ander in nu :ok: Als je denkt dat graszaden, inregenen en allerlei vuil wat er zo invalt goed is moet je je even achter je eigen oren krabben. Normaal zal een hond altijd zijn oor sluiten in de regen, ofwel naar achter klappen. Rent hij door hoog gras idem, hetzelfde geldt voor zwemmend. Ooit een hond zien plonsen met de oren open?
Denk eens aan oa herdershonden, hun oren staan ook recht dus al die last hebben ze eigenlijk van de natuur mee uit gekregen...

ik zie een herdershond zen oren nog niet ineens prick gaan dragen omdat het regent, misschien wel wat naar achter ofzo, maar dat Kan Vintho heus ook hoor, jij doet precies of het zijn 2 gaten met kartonnen oortjes erop
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
stax
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Ik zie toch hoe het met die pup is, hij heeft geen oren meer, zo is het er mee. Waarom hij het gedaan heeft? Omdat hij dat mooier vond, meer reden is er niet :19:

Dus een leeghoofd zou zoiets misschien moeten vragen maar de gemiddelde mens kan dat zelf ook bedenken natuurlijk.

Dank U
Okeej, jij kan gevoel dus werkelijk ZIEN!!?? Knap Marc!!
Je weet toch niet hoe die hond zich gedraagt nu?? Oh nee, dat ZIE jij ook natuurlijk...

En smaken verschillen nu eenmaal... nogmaals ik ben geen voorstander ervan net zomin ik voorstander ben van plastische chirurgie bij mensen louter uit esthetische oogpunt gezien... Maar mishandeling?? Ik weet niet of het nu schade toebrengt voor het verdere leven of niet! Ik weet niet of een hond er nu daadwerkelijk last van heeft of niet!! Of ZIE jij dat wel Marc? Graag maak ik nu gebruik van je hoogbegaafdheid!!

Astublieft
Joyce
Zeer actief

Ik heb een herdershond en als het regent gaan haar oren echt wel de andere kant op! Maar ik denk dat je bij elke hond, gecoupeerd of niet, gewoon regelmatig de oren na moet kijken.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Herdershonden kunnen hun oren plat leggen en dat doen ze vaak ook als het flink regent of als ze tussen de bosjes door duiken om zo beschadiging van hun oren tegen te gaan, maar dat kan alleen maar als de oren die beweging ook nog kunnen maken. En dat kan niet als het merendeel van het oor eraf gehaald is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
stax
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
stax schreef:En dat zegt iemand die zicht stoort aan mijn posts.......... :roll: :roll:
Van oeverloos lullen gesproken
Ja...oke. Jij je zin.
Ik zit niet in dit topic om jou je broodnodige aandacht te geven.
Vind het wel leuk dat je het toch blijft doen :mrgreen:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Martijn schreef:Kan iemand me nou eens uitleggen wat buiten "mooi" de reden is om oren te couperen? En begin dan niet over stukslaan want dat is echt gelul.
Ik ben opgegegroeid tussen de langorige jachthonden en heb nooit maar dan ook echt nooit een hond gezien die chronisch kapotte oren hadden omdat ze te lang waren.
Ik heb er hier toch echt 1 lopen die zijn oren kapot slaat.Ik weet niet of je weet wat voor kracht erop zit als hij schudt,maar dat blijft na verwonding maar kapot gaan.De amerikaanse foxhound van mijn ouders heeft 3x zo grote oren en die heeft er idd geen last van,maar daar zit beduidend minder kracht achter en werden oorsponkelijk dus ook niet gecoupeerd.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
laeken
Zeer actief

Mastho schreef: Denk eens aan oa herdershonden, hun oren staan ook recht dus al die last hebben ze eigenlijk van de natuur mee uit gekregen...

ik zie een herdershond zen oren nog niet ineens prick gaan dragen omdat het regent, misschien wel wat naar achter ofzo, maar dat Kan Vintho heus ook hoor, jij doet precies of het zijn 2 gaten met kartonnen oortjes erop
Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.

Mijn herdershond heeft nog nooit met de oren open door het gras gerend en is ook nooit met de oren open het water in gesprongen. :19: In de regen stonden de oren altijd in de nek waardoor ze perfect afsloten tegen inregenen :roll:
Afbeelding
Mastho
Actief

Chatterbox schreef:Ik denk dat de meesten het er ook wel over eens zijn dat als je een pup van een dag oud coupeert deze misschien wel niet zo heel veel pijn zal voelen... Ik weet het niet, dus ik ga dan maar af op wat de mensen die het meegemaakt hebben zeggen.. En onder narcose met een laser veroorzaakt natuurlijk ook geen pijn.
Oortjes couperen mag pas rond +/- 10 weken, dit omwille van de hardheid van het kraakbeen en de grootte van oren, alsook de groeifase van de hond

een staart weet ik niet, dacht dat dit 1 dag ne geboorte werd gedaan
stax
Vaste gebruiker

Okeej dat begrijp ik...
Maar ik hoor mensen zeggen dat couperen nagenoeg geen complicaties heeft (althans als het professioneel gedaan is)...
Joyce
Zeer actief

greatdane schreef:
Martijn schreef:Kan iemand me nou eens uitleggen wat buiten "mooi" de reden is om oren te couperen? En begin dan niet over stukslaan want dat is echt gelul.
Ik ben opgegegroeid tussen de langorige jachthonden en heb nooit maar dan ook echt nooit een hond gezien die chronisch kapotte oren hadden omdat ze te lang waren.
Ik heb er hier toch echt 1 lopen die zijn oren kapot slaat.Ik weet niet of je weet wat voor kracht erop zit als hij schudt,maar dat blijft na verwonding maar kapot gaan.De amerikaanse foxhound van mijn ouders heeft 3x zo grote oren en die heeft er idd geen last van,maar daar zit beduidend minder kracht achter en werden oorsponkelijk dus ook niet gecoupeerd.
Misschien zit er wel een verschil tussen de rassen die vroeger altijd gecoupeerd werden en de rassen waarbij het nooit gecoupeerd is... De rassen waarbij nu niet meer gecoupeerd mag worden moeten nu via selectieve fok verder 'verbetert' worden. Misschien dat daarom sommige oren/staarten kwetsbaarder zijn... Ik heb het in ieder geval bij mijn honden nooit gemerkt en af en toe krijg ik Molli's zwieperd wel eens tegen m'n kop aan en geloof me.... daar zit best wel kracht in. :N:
laeken
Zeer actief

greatdane schreef:
Misschien moet je hem eens controlleren op mijt of vuile oren als hij zo met zijn kop gaat schudden dat de oren stukslaan. :19:

Verder geloof je toch zeker zelf niet dat er evolutie is opgetreden waardoor de gecoupeerde rassen nu ineens geen oren meer kunnen verdragen omdat ze er niet mee om kunnen gaan? Geen enkele dog vererft gedrag dat voortkomt uit couperen na de geboorte :smile2:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Mastho schreef:
Chatterbox schreef:Ik denk dat de meesten het er ook wel over eens zijn dat als je een pup van een dag oud coupeert deze misschien wel niet zo heel veel pijn zal voelen... Ik weet het niet, dus ik ga dan maar af op wat de mensen die het meegemaakt hebben zeggen.. En onder narcose met een laser veroorzaakt natuurlijk ook geen pijn.
Oortjes couperen mag pas rond +/- 10 weken, dit omwille van de hardheid van het kraakbeen en de grootte van oren, alsook de groeifase van de hond

een staart weet ik niet, dacht dat dit 1 dag ne geboorte werd gedaan
Dus oren couperen gebeurt als de pups al uit het nest zijn? Er stonden hier namelijk twee voorbeelden van nestgenoten die uit elkaar gehaald moesten worden. Of geldt dat 10 weken alleen voor als het met een laser gebeurt?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

greatdane schreef:
Wil de hond schreef:
greatdane schreef:
Wil de hond schreef: Waarom denk jij dan dat het verboden is geworden?
Wist ik dat maar.
Ik denk dat dat gekomen is omdat er meer waarheid in al die zgn. wilde verhalen zit dan jij wilt weten. Want om niets is dat verbod er natuurlijk niet gekomen, dat zul jij toch nog wel kunnen inzien.
Dan zijn al die mensen die komen met die wilde verhalen naar prutsers geweest.
Nou, dat denk ik niet.

De hond waar deze topic over begon bvb. is naar een hele deskundige en goed geoutilleerde dierenarts geweest die tegen betaling gaarne een illegale ingreep heeft verricht.

Deze hond heeft vanaf nu openstaande oortjes waardoor deze sneller vuil worden, om over inregenen maar te zwijgen, heeft blootgestaan aan de risiko´s van een narkose op zeer jonge leeftijd, is beperkt in zijn kommunikatie-mogelijkheden en maakt een enge indruk op de gemiddelde burger.

Dit allemaal omdat zijn baas afgebrande oren mooi vindt.

Dit zijn geen wilde verhalen maar gewoon feiten.
Joyce
Zeer actief

Nog een vraagje voor de mensen die voor couperen zijn...

Waar zou de regering dan precies een grens moeten trekken??
Alleen het couperen van de staart en oren toestaan? En waarom alleen die twee? Wat nou als iemand vindt dat zijn hond mooier is zonder poot? Of mooier is met maar 1 oog? Beide amputaties zijn vast pijnloos uit te voeren en een hond kan ook best verder leven met drie poten en 1 oog. Probeer dit zo onsarcastisch mogelijk te schrijven, omdat ik echt benieuwd ben waar die grens dan zou moeten liggen en waarom perse daar?
Mastho
Actief

MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)

Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!

oei niks te zien? :mrgreen:

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie toch heel duidelijk twee volledig open gaten aan beide zijden van zijn kop, ter hoogte van de plaats waar vroeger een beschermend afdakje flapte.
Mastho
Actief

Wil de hond schreef:Ik zie toch heel duidelijk twee volledig open gaten aan beide zijden van zijn kop, ter hoogte van de plaats waar vroeger een beschermend afdakje flapte.
Als het open zou zijn zou je dus de binnenkant van zen oor moeten zien, juist?
Een binnenkant van een oor is roze, juist?

Effe kijken,mmmmm...mmm...mmmmmmmmmm...

misschien moet ik me maar eens een kleurenscherm aanschaffen! :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Chatterbox schreef:Nog een vraagje voor de mensen die voor couperen zijn...

Waar zou de regering dan precies een grens moeten trekken??
Alleen het couperen van de staart en oren toestaan? En waarom alleen die twee? Wat nou als iemand vindt dat zijn hond mooier is zonder poot? Of mooier is met maar 1 oog? Beide amputaties zijn vast pijnloos uit te voeren en een hond kan ook best verder leven met drie poten en 1 oog. Probeer dit zo onsarcastisch mogelijk te schrijven, omdat ik echt benieuwd ben waar die grens dan zou moeten liggen en waarom perse daar?
het is niet zo dat ik per definitie voor couperen ben, ik zie het alllen wat minder zwaar als sommige hier... ik heb al eerder geschreven dat ik ook vind dat er een verschil zit in couperen van staarten, een stompje(boxer, boef) vind ik te kort en onnodig... het is moeilijk, zo niet onmogelijk om een beleid van die wel en die niet te maken, vandaar dat een algeheel verbod het makkleijkste is, en toch zou dat wel mijn voorkeur hebben, welk doel heeft het bewuste hondje, word er mee gewerkt, welk percentage heeft werkelijk last van ongecoupeerd zijn.. en nogmaals ik praat over staarten :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend

Mastho schreef:Afbeelding
Hier komt niet alleen de regen zo binnen zetten, maar allerlei troep, stof, insekten, graszaden, wind, etc.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”