Soms ga ik wel es met Luka op straat wandelen,
liefst 's ochtends vroeg, want hij is bang.
Nou, ik moet dan bv. voorbij een bejaardentehuis,
en dan gaan ineens die rolluiken omhoog.
Dan is lieve Luka woeste Luka.
Hij is daar zo boos op.
Ik probeer hem af te leiden met een koekje om zijn aandacht te krijgen, maar op zo'n moment is hij doof.
Ik vraag me af of gewoon doorstappen niet beter is.
Het dicht lopen lukt aardig, maar op straat gaat dat helemaal niet.
Nou werd me eens gezegd om niks te forceren dan op straat, maar
als ik hem dan gewoon laat lopen, aan de lijn begint ie te trekken,
dan vraag ik me dus af het wel goed is dat ik een stap terugzet. Of moet ik er dan op aandringen dat ie dicht blijft lopen.
Ik kan het niet zo goed uitleggen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rolluiken zijn eng
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Rolluiken zijn eng
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je wil van alles door elkaar als ik het zo lees, of je stelt je vragen onhandig.
Als Luca ergens van schrikt en dus gaat blaffen kan je het beste gewoon doorlopen. Hij is dan gestresst en reageert toch niet meer op je. Als je een hond ergens aan wil laten wennen moet je dat eigenlijk altijd geleidelijk doen. Bij sommige dingen kan dat niet en dan gok je op de gewenning doordat het wel een keer gewoon zal worden. Gewoon doorlopen dus.
Als je contact kan hebben met Luca op straat en hij kijkt je aan en luistert is het natuurlijk prima om oefeningetjes met hem te doen. Trekken is vervelend dus het is prima om hem dat af te leren door hem aan te leren dat trekken bv betekent dat je stilstaat. Als hij kan volgen kun je hem ook stukjes laten volgen. Het is voor een hond alleen erg moeilijk om steeds te moeten volgen, want het loopt dan niet lekker relaxed.
Wissel dat dan dus een beetje af!
Als je contact kan hebben met Luca op straat en hij kijkt je aan en luistert is het natuurlijk prima om oefeningetjes met hem te doen. Trekken is vervelend dus het is prima om hem dat af te leren door hem aan te leren dat trekken bv betekent dat je stilstaat. Als hij kan volgen kun je hem ook stukjes laten volgen. Het is voor een hond alleen erg moeilijk om steeds te moeten volgen, want het loopt dan niet lekker relaxed.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Gast
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Ja ik zou het volgen en de schrik van rolluiken appart trainen. Als je wil dat hij geen schrik meer heeft van rolluiken, best voor je eigen huis oefenen. Hou een heel lekker snoepje in je hand (worst ofzo, niet zomaar hondensnoepje), en laat hem naar jou kijken. Iemand die binnen staat laat dan heel zachtjes even de rolluik naar beneden. Reageert ie niet flink belonen met snoepje. En zo steeds maar door tot hij helemaal niet meer reageert op het laten naarbeneden gaan van de rolluik. Dan kan je gaan oefenen voor de desbetreffende rolluikweg (maar los van het volgen).
Enfin; dat is hoe ik het zou doen. Maar ik zou de rolluik weg vermijden tijdens de volg oefening tot hij helemaal gewend is aan het geluid.
Enfin; dat is hoe ik het zou doen. Maar ik zou de rolluik weg vermijden tijdens de volg oefening tot hij helemaal gewend is aan het geluid.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Da's een goeie tip, men buren zullen weer buikpijn hebben maar allékristien schreef:Ja ik zou het volgen en de schrik van rolluiken appart trainen. Als je wil dat hij geen schrik meer heeft van rolluiken, best voor je eigen huis oefenen. Hou een heel lekker snoepje in je hand (worst ofzo, niet zomaar hondensnoepje), en laat hem naar jou kijken. Iemand die binnen staat laat dan heel zachtjes even de rolluik naar beneden. Reageert ie niet flink belonen met snoepje. En zo steeds maar door tot hij helemaal niet meer reageert op het laten naarbeneden gaan van de rolluik. Dan kan je gaan oefenen voor de desbetreffende rolluikweg (maar los van het volgen).
t'is voor een goed doel.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja sorry, ik was een beetje vlug met intikken,Eline* schreef:Je wil van alles door elkaar als ik het zo lees, of je stelt je vragen onhandig.Als Luca ergens van schrikt en dus gaat blaffen kan je het beste gewoon doorlopen. Hij is dan gestresst en reageert toch niet meer op je. Als je een hond ergens aan wil laten wennen moet je dat eigenlijk altijd geleidelijk doen. Bij sommige dingen kan dat niet en dan gok je op de gewenning doordat het wel een keer gewoon zal worden. Gewoon doorlopen dus.
![]()
Als je contact kan hebben met Luca op straat en hij kijkt je aan en luistert is het natuurlijk prima om oefeningetjes met hem te doen. Trekken is vervelend dus het is prima om hem dat af te leren door hem aan te leren dat trekken bv betekent dat je stilstaat. Als hij kan volgen kun je hem ook stukjes laten volgen. Het is voor een hond alleen erg moeilijk om steeds te moeten volgen, want het loopt dan niet lekker relaxed.![]()
maar je hebt een duidelijk antwoord gegeven

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf