Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Chatterbox schreef:Dus oren couperen gebeurt als de pups al uit het nest zijn? Er stonden hier namelijk twee voorbeelden van nestgenoten die uit elkaar gehaald moesten worden. Of geldt dat 10 weken alleen voor als het met een laser gebeurt?
Hoi,

Nee, daarom mochten bijvoorbeeld doggenpups in de tijd van het couperen pas met 13 weken uit het nest weg.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

sample schreef:
Oortjes couperen mag pas rond +/- 10 weken, dit omwille van de hardheid van het kraakbeen en de grootte van oren, alsook de groeifase van de hond
:denken:

Mol zegt heel wat anders. Binnen 5 dagen.

Alsof de groeifase van de oren überhaubt belangrijk is als ze je er toch af gaat snijden.
nee nee :neenee: dat ging over de staart, niet over de oren.

mol :8):
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

sample schreef:
Oortjes couperen mag pas rond +/- 10 weken, dit omwille van de hardheid van het kraakbeen en de grootte van oren, alsook de groeifase van de hond
:denken:

Mol zegt heel wat anders. Binnen 5 dagen.

Alsof de groeifase van de oren überhaubt belangrijk is als ze je er toch af gaat snijden.
Euhm, ik dacht dat Mol dat zei over staarten hoor :mrgreen:
edit: Lol Mol, je was me voor...
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik heb al eerder geschreven dat ik ook vind dat er een verschil zit in couperen van staarten, een stompje(boxer, boef) vind ik te kort en onnodig...
Hoi,

En 2/3 van de staart laten zitten bij een hond die toch al lang niet meer gebruikt wordt voor de jacht is niet onnodig?!
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

nee nee dat ging over de staart, niet over de oren.
Whatever. Het mag toch nie Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sample schreef:
sjonge wat flauw, dit is de iig de tweede keer al dat je niet goed leest...wel opletten hoor
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:Fokken nee, eens een enkel keertje een teefje laten dekken, maybe, too early to tell :wink:
Euh..., wat is het verschil tussen fokken en 'een enkele keer een teefje laten dekken'?!?
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:
Mastho schreef:
MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)

Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!

oei niks te zien? :mrgreen:

Afbeelding
Die oorranden zien er inderdaad goed uit :ok: Verder moet je het gewoon in de gaten houden, zijn oren zijn nu klaar en zijn kop wordt nog twee keer zo breed :wink: We wachten af en kijken wel hoe het zich ontwikkeld. Ik neem aan dat je je door een coupeerdiscussie niet weg laat jagen?

Je hondje is nl verder prachtig en ik ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeid.
toch mn beeld weer ff bijgesteld over jou.
je bent toch niet de beroertste. :ok:
Mastho
Actief

Scooby schreef:
Mastho schreef:Fokken nee, eens een enkel keertje een teefje laten dekken, maybe, too early to tell :wink:
Euh..., wat is het verschil tussen fokken en 'een enkele keer een teefje laten dekken'?!?
Fokken is er zo'n beetje je beroep of hobby van maken
Een keertje laten dekken is dus een keertje laten dekken

Door een keertje m'n hond te laten dekken ben ik dus nog geen fokker, gewoon iemand die zen hond een andere hond heeft laten dekken
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Nee hij heeft verder nergens last van geen mijt of vuil oor.Kijk als je hem uitlaat of er komt iemand dan staat zo'n hond op en schudt hij effe doet 90% van de honden,maar heeft hij toevallig net een wondje door wild gedoe ergens dan is 1x zo schudden genoeg om spetters bloed te doen vliegen.En er zijn er meer geweest hier op het forum die er last van hebben gehad.
Hoi,

Dat vind ik heel wat anders. Als je hond een wondje aan zijn oor heeft door spelen of vechten, vind ik dat heel wat anders dat hij dat kapot slaat. Dat heeft er niets mee te maken of ene hond ooit gecoupeerd is geweest of niet. Ook een Cocker Spaniel of een Ierse Setter met een wondje aan zijn oor is een ramp om het dicht te krijgen.
sample
Zeer actief

yamie schreef:
sample schreef:
sjonge wat flauw, dit is de iig de tweede keer al dat je niet goed leest...wel opletten hoor
Nee hoor, de eerste keer las ik goed. En ja het is super flauw.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:
Scooby schreef:

Door een keertje m'n hond te laten dekken ben ik dus nog geen fokker, gewoon iemand die zen hond een andere hond heeft laten dekken
als je er mede verantwoordelijk voor bent dat er pups op de wereld komen, dan fok je.. klaar..

en nogmaals lijkt je dat handig? wat weet jij van je reu?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:
Scooby schreef:

Hoi,

Iedereen die er voor zorgt dat er nieuwe pupjes op de wereld gezet worden, is aan het fokken. Dat is nu eenmaal het werkwoord wat erbij hoort. Dus ook als je je hond een keertje laat dekken, ben je met je hond aan het fokken. Daar hoeft niets beroepsmatigs aan te zijn.
sample
Zeer actief

Oh en trouwens Yamie, die keer waarnaar jij refereert, was in een heel ander topic. :wink:
Mastho
Actief

yamie schreef:
Mastho schreef:
Scooby schreef:

als je er mede verantwoordelijk voor bent dat er pups op de wereld komen, dan fok je.. klaar..

Nou, dan kijk ik wel effe niet en doe alsof ik het niet weet, dan ben ik geen fokker :mrgreen:

Wat ik weet van m'n reu, verklaar je nader aub
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mastho schreef:
Maar wat ben je dan?Een hondenvermeerderaar of zo?
Iemand die dan een pup van jou koopt en naderhand contact opneemt om iets te vragen of zo zal toch niet zeggen dat ie zijn hondenvermeerderaar even wat moet vragen lijkt me :denken:
Die neemt contact op met de fokker van zijn hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Jemig....ik ga niet eens meer alle pagina's na ergens in de dertig lezen, maar ik wil wel even kwijt dat ik echt zo: :eek: zit te lezen hier. Ik ben echt geschokt. En alles wordt goedgepraat met de meest rare argumenten. Er is één ding zo duidelijk als wat; couperen van staarten of oren doe je ALTIJD voor jezelf en in je eigen belang en nooit in het belang van die onschuldige, kleine pup. God, wat zijn mensen toch beesten!
Die pup heeft totaal geen belang bij een stuk staart minder en nee, mensen die couperen hebben niet het beste voor met hun honden. Gewoon NIET. Bullshit dat het nodig is voor de jacht. 99 van de 100 pups worden verdomme verkocht als huishondje!
Het is "mooier", wordt er dan gezegd. Wat een motief. En dan jezelf nog een hondenliefhebber kunnen noemen. Misschien vind ik een kind zonder armen ook wel mooier. En ach, als ze pas een dag oud zijn en de chirurg komt thuis dan merken ze er weinig van hoor. Ze kunnen prima leven zonder armen, ze drinken gewoon door. Dus conclusie: het doet geen pijn!

Een ding is voor mij duidelijk: een hond van een fokker die zou couperen als het zou mogen komt er bij mij niet in. Ik vind het walgelijk en een dergelijke fokker gaat wat mij betreft respectloos met pups om.
Laatst gewijzigd door Niekie op 02 mei 2005 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Oh en trouwens Yamie, die keer waarnaar jij refereert, was in een heel ander topic. :wink:
oja? lees maar op blz 36 dan... driekwart is toch echt wat anders als 1/3 :wink:
Mastho
Actief

Ja kijk, hierover kunnen we weer dagenlang discutteren, dit is gewoon een taalverschil hoor, fokker in belgië is beroepsmatig

we spreken in termen van een fokker of een particulier

Een fokker heeft een kennel
Een particulier heeft de pups in huis

zoiets...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:Jemig....ik ga niet eens meer alle pagina's na ergens in de dertig lezen, maar ik wil wel even kwijt dat ik echt zo: :eek: zit te lezen hier. Ik ben echt geschokt. En alles wordt goedgepraat met de meest rare argumenten. Er is één ding zo duidelijk als wat; couperen van staarten of oren doe je ALTIJD voor jezelf en in je eigen belang en nooit in het belang van die onschuldige, kleine pup. God, wat zijn mensen toch beesten!
Die pup heeft totaal geen belang bij een stuk staart minder en nee, mensen die couperen hebben niet het beste voor met hun honden. Gewoon NIET. Bullshit dat het nodig is voor de jacht. 99 van de 100 pups worden verdomme verkocht als huishondje!
Het is "mooier", wordt er dan gezegd. Wat een motief. En dan jezelf nog een hondenliefhebber kunnen noemen. Misschien vind ik een kind zonder armen ook wel mooier. En ach, als ze pas een dag oud zijn en de chirurg komt thuis dan merken ze er weinig van hoor. Ze kunnen prima leven zonder armen, ze drinken gewoon door. Dus conclusie: het doet geen pijn!

Een ding is voor mij duidelijk: een hond van een fokker die zou couperen als het zou mogen komt er bij mij niet in. Ik vind het walgelijk en een dergelijke fokker gaat wat mij betreft respectloos met pups om.
99% van de pups worden verkocht als huishond? oja? wat weet jij daarvan? en mij respectloos vinden? omdat ik heb gezegd dat als het zou mogen ik het wel weer zou doen? prima, dan vind ik jou kortzichtig
Mastho
Actief

Niekie schreef: Misschien vind ik een kind zonder armen ook wel mooier. En ach, als ze pas een dag oud zijn en de chirurg komt thuis dan merken ze er weinig van hoor. Ze kunnen prima leven zonder armen, ze drinken gewoon door. Dus conclusie: het doet geen pijn!
Een stukje van de oren of geen armen hebben...

hier hoef ik zelfs geen bijsluitertje bij te geven :mrgreen:
sample
Zeer actief

yamie schreef:
sample schreef:Oh en trouwens Yamie, die keer waarnaar jij refereert, was in een heel ander topic. :wink:
oja? lees maar op blz 36 dan... driekwart is toch echt wat anders als 1/3 :wink:
Pffffft, dat zijn details terwijl het om een heel ander punt ging. Als jij de vraag niet uit mijn opmerking hebt begrepen, denk ik dat JIJ niet goed gelezen hebt.

Maar goed, weer een andere discussie.
Mastho
Actief

laten we gaan naar de 50ste pagina!

wie gaat rond met de hapjes? :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
yamie schreef:
Pffffft, dat zijn details terwijl het om een heel ander punt ging. Als jij de vraag niet uit mijn opmerking hebt begrepen, denk ik dat JIJ niet goed gelezen hebt.

Maar goed, weer een andere discussie.
uh ik heb je antwoord gegeven hoor, daar heb jij verder niet op gereageerd dus zo graag wou je het antwoord ook weer niet horen...
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik ben al zo gewoon dat Luka niks met die flapperds kan
dat ik uitgebreid heb zitten kijken naar Fran de schotse collie,
die oren verraden toch veel, dat mis ik wel een beetje bij Luka.
Maar ze zijn wel leuk hoor die flappies :wink:
Tzelfde met de staart.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sample
Zeer actief

uh ik heb je antwoord gegeven hoor, daar heb jij verder niet op gereageerd dus zo graag wou je het antwoord ook weer niet horen...

Okee, conclusie slaat nergens op verder, maar anyway

Ik heb het antwoord keurig geregistreerd. Maar blijf het onzin vinden, de beargumentering. Heeft geen zin om daar echt verder op in te gaan.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:

Okee, conclusie slaat nergens op verder, maar anyway

Ik heb het antwoord keurig geregistreerd. Maar blijf het onzin vinden, de beargumentering. Heeft geen zin om daar echt verder op in te gaan.
:smile: slappe hap
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:Nou, dan kijk ik wel effe niet en doe alsof ik het niet weet, dan ben ik geen fokker :mrgreen:
Lijkt me een goede motivatie om honden op de wereld te zetten inderdaad...
Mastho
Actief

Scooby schreef:
Mastho schreef:Nou, dan kijk ik wel effe niet en doe alsof ik het niet weet, dan ben ik geen fokker :mrgreen:
Lijkt me een goede motivatie om honden op de wereld te zetten inderdaad...
Lol weer zo'n zuurpruim die eens niet om een grapje kan,
misschien moet jij maar eens aan het dekken gaan?
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Mastho schreef:
yamie schreef:
Mastho schreef:
Scooby schreef: Euh..., wat is het verschil tussen fokken en 'een enkele keer een teefje laten dekken'?!?

Nou, dan kijk ik wel effe niet en doe alsof ik het niet weet, dan ben ik geen fokker :mrgreen:

Wat ik weet van m'n reu, verklaar je nader aub
Kijk uit wat je zegt , want dan breien de (m)oraalridders er weer 4000 pag achteraan over fokken met een pit, ze kunnen zelf geen interessante topics verzinnen dus komen ze als vliegen op de stront af, er zijn erbij die maanden lang geen letter hebben geschreven hier , en opeens zijn ze weer hyper actief , meestal hebben die lui die zo oneindig door blijven hakken zelf wel het een en ander op hun kerfstok, wat wij nooit zullen weten.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”