yamie schreef:Niekie schreef:Jemig....ik ga niet eens meer alle pagina's na ergens in de dertig lezen, maar ik wil wel even kwijt dat ik echt zo:

zit te lezen hier. Ik ben echt geschokt. En alles wordt goedgepraat met de meest rare argumenten. Er is één ding zo duidelijk als wat; couperen van staarten of oren doe je ALTIJD voor jezelf en in je eigen belang en nooit in het belang van die onschuldige, kleine pup. God, wat zijn mensen toch beesten!
Die pup heeft totaal geen belang bij een stuk staart minder en nee, mensen die couperen hebben niet het beste voor met hun honden. Gewoon NIET. Bullshit dat het nodig is voor de jacht. 99 van de 100 pups worden verdomme verkocht als huishondje!
Het is "mooier", wordt er dan gezegd. Wat een motief. En dan jezelf nog een hondenliefhebber kunnen noemen. Misschien vind ik een kind zonder armen ook wel mooier. En ach, als ze pas een dag oud zijn en de chirurg komt thuis dan merken ze er weinig van hoor. Ze kunnen prima leven zonder armen, ze drinken gewoon door. Dus conclusie: het doet geen pijn!
Een ding is voor mij duidelijk: een hond van een fokker die zou couperen als het zou mogen komt er bij mij niet in. Ik vind het walgelijk en een dergelijke fokker gaat wat mij betreft respectloos met pups om.
99% van de pups worden verkocht als huishond? oja? wat weet jij daarvan? en mij respectloos vinden? omdat ik heb gezegd dat als het zou mogen ik het wel weer zou doen? prima, dan vind ik jou kortzichtig
Noor, het is onzin dat het nodig is voor de jacht! Die pups kunnen prima leven met hun prachtige staartje! En vertel eens dan; hoeveel % van de pups wordt verkocht als huishondje?? Verreweg het grootste deel, zoveel weet ik er wel van.Dus daarvoor is dat argument al helemaal niet van toepassing.
Hoofdreden is gewoon dat je het mooier vindt. Ik vind dat geen zuiver argument en erg respectloos om met die reden in een pup te gaan snijden. Dat vind ik ja.
Je doet net of het niks is, maar je zou gewoon ledematen van je hond af laten halen, omdat dat "mooier is". Ik vind het nogal wat. Je hoort niet om dat soort redenen dieren te gaan bijknippen alsof ze -zoals Eline al zegt- een stuk heg zijn. Niet respectloos? Wat dan? In het belang van je honden? Noem maar één reden, Noor.
Ik had je erg hoog staan voor wat betreft de omgang met je honden en je motieven. Je foto's op je site en je verhalen hebben voor mij altijd je liefde voor het ras en voor je eigen honden weergegeven. Ik sta hier dan ook echt heel erg van te kijken, had dit niet van jou verwacht en het valt me ook gewoon erg tegen.
Wat mij betreft is het echt een reden om niet met een fokker in zee te gaan.
Ik vind deze omgang met honden inderdaad respectloos en ik vind niet dat ik dan kortzichtig ben. Je hakt en snijdt gewoon niet om niet medische redenen in een levend wezen.