Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote problemen met m'n Mechelaar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

visaton schreef:
Eline* schreef: Nou, fijn dat je inhoudelijk zulke goede argumenten aandraagt en een zinnige bijdrage levert. Ik kan je in ieder geval niet betrappen op een zinnig antwoord op mijn reactie.
Als je leest zeg ik namelijk dat het hebben van twee jonge mechelaarreuen die allebei probleemgedrag vertonen geen handige combi is. Utha eet vreemde mensen op en dan leuk Bob ernaast die hypert en dus wellicht dat gedrag misschien overpakt..Nee, zal een gezellig boeltje worden. :denken:
Je kan wel met machogebral doen voorkomen alsof jij beter weet, maar begin dan maar eens met te weten waarover je in discussie gaat.
Als jij een hond in huis haalt waar al mee “gewerktâ€
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

visaton schreef:
Eline* schreef: Nou, fijn dat je inhoudelijk zulke goede argumenten aandraagt en een zinnige bijdrage levert. Ik kan je in ieder geval niet betrappen op een zinnig antwoord op mijn reactie.
Als je leest zeg ik namelijk dat het hebben van twee jonge mechelaarreuen die allebei probleemgedrag vertonen geen handige combi is. Utha eet vreemde mensen op en dan leuk Bob ernaast die hypert en dus wellicht dat gedrag misschien overpakt..Nee, zal een gezellig boeltje worden. :denken:
Je kan wel met machogebral doen voorkomen alsof jij beter weet, maar begin dan maar eens met te weten waarover je in discussie gaat.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Eline* schreef:Nou, je bevestigt mijn hele verhaal, want de hond in dit topic heet Bob.
Haja..da’s waar...haal in de gauwigheid de namen door elkaar..
Birt schreef:
visaton schreef:
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bob is een hond die er graag bij wil zijn denk ik. Dat is wat ik lees, geen kennelhond dus. Dan kunnen ze hem nu zelf net zo goed in de bijkeuken of tuin opsluiten, probleem opgelost :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Bob is een hond die er graag bij wil zijn denk ik. Dat is wat ik lees, geen kennelhond dus. Dan kunnen ze hem nu zelf net zo goed in de bijkeuken of tuin opsluiten, probleem opgelost :wink:
Ja maar Visiton (ofzoiets) gaat er wel mee aan de slag, gaat er wel mee werken, dingen mee ondernemen. Denk dat die hond dan prima in een kennel te houden is. Waar hij nu zit zou hij idd gillend gek worden in een kennel omdat er dus niks met hem gedaan wordt.

Je moet denk ik niet vergeten dat Bob nu erg aanwezig is ivm zijn beperkte lichaamsbeweging en geestelijke stimulans, waardoor het wellicht lijkt alsof hij graag 'bij de mensen' wil zijn in principe vraagt hij om aandacht.... als hij die beweging en aandacht krijgt zal hij wellicht minder behoefte hebben om zich steeds zo op te dringen en zou hij prima ergens op zichzelf kunnen liggen.
hmmm weet niet goed hoe ik uit moet leggen wat ik bedoel. :wink:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik denk dat de combinatie in huis houden en werken beter is voor de hond die gewend is in huis te leven. Als je veel met hem doet en hem daarnaast in een kennel zet zal hij zich best lekker voelen als hij aan de eenzaamheid gewend is maar waarom zou je hem aan iemand geven die hem niet binnen wil? Ik zou hem in ieder geval niet wegdoen naar waar hij alleen buiten moet leven :wink: Daar heeft hij niet genoeg problemen voor want hij leeft nu ook binnen en zijn problemen zijn meer gericht op de mensen dan op het huis :mrgreen:
Afbeelding
visaton
Actief

MARC_S schreef:Bob is een hond die er graag bij wil zijn denk ik. Dat is wat ik lees, geen kennelhond dus. Dan kunnen ze hem nu zelf net zo goed in de bijkeuken of tuin opsluiten, probleem opgelost :wink:
Nee, geen 23½ uur van de 24 in een kennel opsluiten, ook niet in een bijkeuken.Da’s voor geen enkele hond goed.Die jonge Hollander van ons is enorm druk zoals ik al eerder zei.Ik train nog niet met hem maar neem hem wel altijd mee naar de training (2 x per week,ieder weekend), laat hem wat aanplagen en soms bijten (wat allemaal nog niet zo lekker gaat) en laat hem ook ravotten in het bos daar.Als dat nu om de één of andere reden niet door kan gaan kan is die jongen hond hier in huis een ramp, echt overactief.Door de week fietsen als het even kan en ook op de wei laten ravotten en wat trainen, volgen, apporteren en dat soort dingen.Dan is hij nog wel druk hoor, maar stukken minder.
MARC_S schreef:Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik denk dat de combinatie in huis houden en werken beter is voor de hond die gewend is in huis te leven. Als je veel met hem doet en hem daarnaast in een kennel zet zal hij zich best lekker voelen als hij aan de eenzaamheid gewend is maar waarom zou je hem aan iemand geven die hem niet binnen wil? Ik zou hem in ieder geval niet wegdoen naar waar hij alleen buiten moet leven :wink: Daar heeft hij niet genoeg problemen voor want hij leeft nu ook binnen en zijn problemen zijn meer gericht op de mensen dan op het huis :mrgreen:
Ik maak van Birt uit dat deze hond eerst in een kennel heeft gezeten
Birt schreef: Bleek dat hij al een jaar in een betonnen kot van 1m op 2m zat en zijn dagelijkse bezigheid bestond uit het springen van muur naar muur.
Als het mooi weer was (in belgie? zelden dus hè) mocht hij een paar maal per dag in een iets grotere ren met aangestampte aarde.
In een kennel heeft een drukke hond zoals Bob meer rust…Binnen krijgt hij constant de wind van voren omdat hij enorm druk is.Foei, doe dit niet…foei, doe dat niet…Ga zit..Ga af, blijf……Enz…enz…Dat is niet goed, voor geen enkele hond.Mijn jonge hond zou ook beter af zijn als hij niet altijd binnen zou liggen, maar ja…
Birt schreef:en dat ik hem naar jou mag brengen... waar komt hij dan terecht? ik heb wel iets meer uitleg nodig voor ik dat doe hoor
Op de club waar ik train komt een man iedere woensdag trainen en die man richt honden af die een ander niet wilt (of niet kan) africhten.Dat varieert van “watjesâ€
Afbeelding

Birt
Vaste gebruiker

visaton schreef:
Birt schreef:en dat ik hem naar jou mag brengen... waar komt hij dan terecht? ik heb wel iets meer uitleg nodig voor ik dat doe hoor
Op de club waar ik train komt een man iedere woensdag trainen en die man richt honden af die een ander niet wilt (of niet kan) africhten.Dat varieert van “watjesâ€
visaton
Actief

Birt schreef:
visaton schreef:
Afbeelding

Birt
Vaste gebruiker

visaton schreef:
Birt schreef:
visaton schreef:
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Birt schreef:
sypke schreef:Jammer dat het nog steeds niet goed gaat met Bob. Ik begrijp en respecteer jullie keuze om hem te herplaatsen. Maar ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is om een hond wat beweging, training en structuur te geven in de resterende tijd.

SHHH is een goede Nederlandse herplaatsstichting:
www.shhh.nl

Zij werken ook met gastgezinnen.
als je zelf geen structuur hebt kan je ook je hond geen structuur geven.
ik volg een opleiding theatertechniek en heb dus de meest onmogenlijke uren (zeker bij stages en in mijn bijjobje bij een sound&light firma)
mijn ouders hebben ook zeer verschillende uren elke dag (vader is grafisch ontwerper en werkt zowel thuis als freelance bij grotere bureaus)en mijn broer ook behoorlijk.

elke dag is hier anders, hoe kunnen we die hond dan structuur geven?
hij kan niet eens zijn eten elke dag op hetzelfde uur krijgen.

bedankt voor de link trouwens :wink:
Opmerkelijk is dat het toen jullie klein waren wel lukte om jullie op tijd de boterhammetjes te geven. Vreemd dat het met Bob niet lukt. Onwil??

Schandalig voor Bob, maar ik ben erg blij dat jullie het zelf inzien en hem terecht een nieuwe kans bieden. :ok:
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

bramtim schreef: Opmerkelijk is dat het toen jullie klein waren wel lukte om jullie op tijd de boterhammetjes te geven. Vreemd dat het met Bob niet lukt. Onwil??
Tja en zo kun je bezig blijven :wink:

Hopen dat er snel een oplossing komt voor Bob, al het andere is overbodig.
visaton
Actief

Anna Penta schreef:
bramtim schreef: Opmerkelijk is dat het toen jullie klein waren wel lukte om jullie op tijd de boterhammetjes te geven. Vreemd dat het met Bob niet lukt. Onwil??
Tja en zo kun je bezig blijven :wink:

Hopen dat er snel een oplossing komt voor Bob, al het andere is overbodig.
Inderdaad, beetje flauwekul ook…Ik heb 13 jaar in dagdienst gewerkt en nu werk ik ploegen…Situaties veranderen wel eens…daar kan je niet altijd iets aan doen..Min of meer de conclusie trekken dat het onwil zou zijn is kort door de bocht.
Afbeelding

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hoe is het nu met Bob?
visaton
Actief

Zoals afgesproken wilde ik vorige week een tel. doorsturen maar Bob zat toen al in het asiel. :19:
Afbeelding

selina en dallas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door selina en dallas »

Tjjssss, daar krijgen we dus ook niks meer van te horen :evil:
Onze Bearded Dallas maakt het leven leuker.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

visaton schreef:Ik heb 13 jaar in dagdienst gewerkt en nu werk ik ploegen…
Wat is het leven toch merkwaardig. Wij kunnen alleen maar honden hebben doordat mijn man in de 5-ploegendienst werkt, daardoor zijn de jongens juist maar hoogstzelden alleen.
AfbeeldingAfbeelding
visaton
Actief

bram en thijs schreef:
Wat is het leven toch merkwaardig. Wij kunnen alleen maar honden hebben doordat mijn man in de 5-ploegendienst werkt, daardoor zijn de jongens juist maar hoogstzelden alleen.
Ja, wat bedoel je daar mee...??D'r is nog nooit een hond dood gegaan omdat hij een paar uur alleen moest zijn..Ik had in dagdienst meer tijd dan nu, ik werkte van 05:00 uur tot 15:00 en vrijdag 05:00-07:30

Geef trouwens alleen aan dat situaties wel eens veranderen
Afbeelding

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

visaton schreef:
bram en thijs schreef:
Ja, wat bedoel je daar mee...??D'r is nog nooit een hond dood gegaan omdat hij een paar uur alleen moest zijn..Ik had in dagdienst meer tijd dan nu, ik werkte van 05:00 uur tot 15:00 en vrijdag 05:00-07:30

Geef trouwens alleen aan dat situaties wel eens veranderen
Ik zit scheel te lezen, ik dacht dat jij degene was die je hond wegdeed maar dat is niet zo. Sorry.
AfbeeldingAfbeelding
visaton
Actief

geeft nix..doe ik ook wel eens :mrgreen:
Nee hoor, wat ik binnen haal, blijft hier binnen..Ik heb hier ook een "probleem" hond..al heb ik het zelf liever over een "moeilijke" hond, voor de sport is het een hele goede
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

visaton schreef:Zoals afgesproken wilde ik vorige week een tel. doorsturen maar Bob zat toen al in het asiel. :19:
Oh :roll: tja nou hopen dan maar :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh jee, Bob is dus al weg gebracht. :jank:
Nou ja, hopelijk ziet men daar ook zijn mogelijkheden en vinden ze er een fijne baas voor. Maar ik vind het jammer dat er zo weinig geduld is geweest om vanuit thuis een baas voor hem te zoeken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

eens met bovenstaande
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Heb hier net 15 pagina's door zitten worstelen. En had de hoop op een goede oplossing voor Bob en baasje. Kun je dus nu wel vergeten :roll:
Maar erg zonde en jammer dat de druk van de rest van de fam. daar te groot is geworden.
Shit dat er steeds weer mensen zijn die niet 't geduld en moeite nemen om fouten die er gemaakt zijn (wat menselijk is) in goede banen te lijden.
Dan had hij gewoon een goede kans gehad.
Afbeelding
Birt
Vaste gebruiker

leuk hè, mensen slecht noemen omdat ze geen goede bazen kunnen zijn voor 1 bepaalde hond.

vissaton, die telefoonnummer wou ik nog altijd want ik blijf verder zoeken ook al zit hij hierthuis niet meer heb ik je wel 2 keer gezegd. heb je'm nou of niet??

en even voor de duidelijkheid:
wij hebben een labrador gehad waar alles perfect mee ging. wij hebben een golden gehad die kwam uit een famillie waar die veel slaag kreeg heeft hier ook nog jaren heel goed geleefd.

en kom nou niet allemaal zeggen dat een asie slecht is want er zijn er hier meerdere geweest die hadden aangeraden hem naar een asiel te brengen. en het asiel hier in mechelen zou redelijk veel honden kunnen plaatsen. voor een mechelaar van 2 jaar oud waren ze heel positief dat er nog een baasje voor te vinden is.

en jullie vinden het dus totaal onlogisch dat mensen die al maanden elke dag moeten schoonmaken omdat de hond minstens 2 maal daags braakt (ja ook in de zetels, tegen het raam...) daar heel moe van worden en beginnen denken om hem weg te doen? Een hond die de laatste maand het idee had dat je mensen kon tegenhouden als ze willen weggaan door in polsen en enkels te knappen. jullie vinden het niet normaal dat m'n moeder zich onveilig begon te voelen bij een hond die hoe langer hoe minder luisterde en als hij op z'n achterpoten stond groter was dan haar en stukken sterker.
we hebben hele dagen aan het zoeken geweest naar een nieuw baasje, meer info over zijn stamboom (die niets waard bleek te zijn) en we zijn meerdere gelijkaardige verhalen tegengekomen. (ook van mensen die een hond hadden van dezelfde kweker en dat men nu bezig is met die man te proberen stoppen)

ik ben er zeker van dat een aantal mensen hier het minder lang volgehouden zouden hebben.

en als ik zei dat we er niet echt heel veel mee bezig waren wil dat niet zeggen dat hij geen helemaal geen tijd en aandacht kreeg hè!
hij is bij ons zindelijk geworden, heeft leren liggen, zitten en staan op bevel, heeft zelfs moeten leren spelen. hij is sociaal geworden, heeft veel angsten overwonnen, heeft met de auto leren meerijden...

je mag dus wel ff kappen met die onnodige en oninteressante posts dat we geen goede baasjes zijn, geen moeite willen doen enz..
daar heb ik niets aan en ik weet heel goed dat we een fout hebben gemaakt met die hond in huis te nemen en ik heb ook verteld dat ons door mensen die we vertrouwden als 'kenners' gezegd is dat dat niet echt een probleem ging zijn.
en je mag gerust weten dat we binnen afzienbare tijd een pup in huis nemen en dat we heel wat info over rassen aan het opzoeken zijn.
tips zijn altijd welkom maar commentaren waar we niets aan hebben mag je voor jezelf houden.

ik denk dat er hier wel genoeg mensen zijn die begrijpen wat ik hier zeg en het goed voorhebben, hen wil ik enorm bedanken voor het posten in dit topic en zelfs gewoon het meelezen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Hoi Birt, ik begrijp jullie situatie wel. Ik ben blij dat je de hond nog volgt, ook al zit hij in het asiel, en wie weet lukt het je alsnog zelf een baasje te vinden. Veel succes met de nieuwe pup en ik hoop nog wat van je te horen! En natuurlijk hoop ik allereerst dat er toch nog snel een geschikte baas voor Bob wordt gevonden.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, Birt, ik vind het niet zo erg hoor dat je je aangesproken voelt.
Niet lullig bedoeld, maar er zijn toch een aantal tips gegevens, iemand die aangeeft interesse te hebben in de hond en dan is de hond al in het asiel.
Er wordt ook niet zoveel gedaan met wat hier allemaal aangegeven is.
Is niet erg, is je eigen keuze en natuurlijk die van de overige gezinsleden, maar tja, dan komt er ook reactie op. En dat is geen applaus.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Birt
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:Tja, Birt, ik vind het niet zo erg hoor dat je je aangesproken voelt.
Niet lullig bedoeld, maar er zijn toch een aantal tips gegevens, iemand die aangeeft interesse te hebben in de hond en dan is de hond al in het asiel.
Er wordt ook niet zoveel gedaan met wat hier allemaal aangegeven is.
Is niet erg, is je eigen keuze en natuurlijk die van de overige gezinsleden, maar tja, dan komt er ook reactie op. En dat is geen applaus.
idd, iemand die aangeeft intresse te hebben. maar als je dan naar dat telefoonnummer meermaals vraagt komt er niets van en dan gaat die persoon even vertellen dat je geen moeite wil doen. das niet zo leuk hè.
de tips die hier zijn gegeven ben ik ook blij om hoor, ook al kon ik niet alles doen wat er gezegd is.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Jammer dat hij al in het asiel zit, maar ik wil alvast 1 tip geven. Neem geen hond die veel beweging nodig heeft of die snel nerveus is! Hopelijk komt het toch nog goed voor Bob!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je geeft aan dat jullie eerder een Labrador en een Golden hebben gehad, misschien een idee om weer zo'n hond te nemen? En dan als pup, helemaal zelf opvoeden en ermee naar cursus, etc.

Tuurlijk kan een Labrador of een Golden ook kuren krijgen wanneer ze in de pubertijd komen of wanneer ze niet goed opgevoed worden, maar deze honden staan erom bekend dat ze niet erg moeilijk zijn...

Ik zou in ieder geval niet voor een klein hondje als een Jack Russel gaan, veel mensen verkijken zich enorm op de beweging en opvoeding die zo'n hondje nodig is...
Bij mij op de cursus komen ze aan de lopende band met Jack Russels, Teckels, Maltezers, Boomertjes, etc. die anderhalf jaar oud zijn en onhoudbaar zijn in hun gedrag naar mensen en andere honden...
Verkijk je dus niet op een klein hondje.

En ga ook maar niet voor een Sharpei (mijn eigen Rimpeltje is er 1) die zijn niet bepaald makkelijk...maaarrrrr, wel heel lief hoor! hahahaha
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”