ik zelf denk niet dat je dat echt kan testen,het heeft ook te maken met omgevingsfactoren en die boots je niet ze snel na om alleen maar te kijken wat de hond doet.het ligt ook aan de baas hond relatie,ras en de hele situatie.wat voorbeelden:
toen ik ruby pas had had zei een heel leuk hondenvriendinnetje(BCXMH)er woonde toen een jongen bij ons in het dorp die het wel leuk vond om zijn sigaret bij mij in m'n gezicht uit te drukken

die hond hing dus bij die jongen in z'n broekspijp,mijn hond deed niks.
liep een keer over de stoep met mijn honden in het donker,achter mij loopt een donkere jongen(ze zou het ook gedaan hebben als deze blank was)ik ging iets sneller lopen omdat deze jongen mij te iets dicht bij kwam,jongen ging ook harder lopen.ruby liep tussen mij en die jongen in en echt ik heb niks hoefen zeggen maar die hond draait zich om en begon te grommen,ik heb nog nooi iemand zo snel aan de overkant gezien
zat is een keer met m'n vriendin bij een fietstunnel sigaretje te roken en daar liepen ook mensen langs,niks aan de hand.totdat er een man onder vandaan komt lopen die er een beetje vreemd uitzag en ook erg naar ons zat te kijken,wij gaven deze man geen aandacht.ruby kwam dicht tegen mij aanzitten en begon erg diep en hard te grommen en deze man ook helemaal na te kijken,deze man kwam daarna nog een keer langs en toen deed ze precies het zelfde alleen een mindere grom.
dit zijn allemaal verschillende situaties die je niet zomaar na kan spelen om te kijken wat je hond doet,ik weet dus dat ruby wel voor mij op zal komen(of ze ook echt zal bijten indien nodig dat weet ik niet)van canyon hoef ik niks te verwachten die schijt zeven kleuren bagger.allen binnen in huis als ze iets hoort dan gromt ze wel is.