ja dat de moeder naar wens in en uit kan springen prima, maar dat de pups van de moeder leren dat het genoeg is met dat gelurk is nog meer dan prima... zo leren pups het juist, mams corrigeert ze...mijn teef zoekt bij wijze van de pups zelf op om te corrigeren..en dat mag ze...starfleet schreef:Ja dat is normaal, dan heeft ze er genoeg van, die jongen willen constant aan de tepel hangen. Dat is prima op te lossen door een ruimte af te scheiden voor de pups zodat moeder naar wens in en uit kan springen. Van elkaar leren ze heel veel in die periode dat moeder begint te spenen en het zijn fokkers die niet van wanten weten als ze dat als reden geven de pups (te)vroeg af te geven.minhie schreef:even over dat corrigeren.. ergens op blz 2.. dat was meer snauwen..misschien heb ik het er een beetje raar neergezet..maar die moeder liep steeds weg..tot een van de pups haar kwam lastigvallen.. dan snauwde ze en werdt chag.. (zo zegge de eigenaars)
Ik heb nooit honden gefokt, maar wel konijnen en daar is het precies zo. Konijnen worden ook veel te vroeg afgegeven, vaak met 4 weken al.
Anne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup van 6 weken
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
beau
- Vaste gebruiker
Sorry kan het nog steeds niet goed uit leggen wat ik bedoel
Maar vast staat dat dit niet, mijn mening is.
Over dat BIJTHONDEN gedoe.
Ik bedoel te zeggen mensen zien liever een poedel bij een stel kinderen spelen dan de grotere rassen met grotere tanden.
En toch zijn er mensen zoals ik die daar anders over denken.En deze mening niet delen.
Als ik nog niet zo duidelijk bent laten we het dan a.u.b vergeten, want beter uitleggen lukt me niet.Sorry
Mijn foto's lukken nog niet echt.
Ik probeer het nog eens.
Ik stel jullie mening opprijs, maar ik denk dat we een beetje off topic gaan.
Want mijn vraag was, moet ik een pup van 6 weken anders behandelen als een pup van 8 weken.
Maar zoals iemand zei een pup van 6 weken is geen spraken van dus ideeen heb ik niet. Jammer!!!!!
Maar vast staat dat dit niet, mijn mening is.
Over dat BIJTHONDEN gedoe.
Ik bedoel te zeggen mensen zien liever een poedel bij een stel kinderen spelen dan de grotere rassen met grotere tanden.
En toch zijn er mensen zoals ik die daar anders over denken.En deze mening niet delen.
Als ik nog niet zo duidelijk bent laten we het dan a.u.b vergeten, want beter uitleggen lukt me niet.Sorry
Mijn foto's lukken nog niet echt.
Ik probeer het nog eens.
Ik stel jullie mening opprijs, maar ik denk dat we een beetje off topic gaan.
Want mijn vraag was, moet ik een pup van 6 weken anders behandelen als een pup van 8 weken.
Maar zoals iemand zei een pup van 6 weken is geen spraken van dus ideeen heb ik niet. Jammer!!!!!
-
beau
- Vaste gebruiker
Foto's heb een link maar ze zijn wat klein...hoe krijg ik ze groter?
http://www.imagecave.com/thumb.asp?u=48 ... 7_0001.JPG
http://www.imagecave.com/thumb.asp?u=48 ... C02475.JPG
Hopelijk kunnen jullie ze zien
http://www.imagecave.com/thumb.asp?u=48 ... 7_0001.JPG
http://www.imagecave.com/thumb.asp?u=48 ... C02475.JPG
Hopelijk kunnen jullie ze zien
-
beau
- Vaste gebruiker
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EMDMFECD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FTOJKALY
Andere foto album beter????
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FTOJKALY
Andere foto album beter????
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Re: pup 6 weken
*noteert in dagboek 5 mei ben ik het eens met Malinois*malinois schreef:bijthonden vind ik een rare benaming... wat zijn bijthonden dan? Alle werkhondenrassen?beau schreef:Wat ik bedoelde heb je eigenlijk al een antwoord opgegeven.
Iedere hond ongeacht welk bloedlijn, ras of weet ik wat kan je in huis houden met de juiste opvoeding. Ookal staan andere mensen doods angsten uit bij een bepaald soort hond qau ras dan.
Dat bedoelde ik, en mijn standpunt was Shada kan toch gewoon in huis leven als ze de juiste bergeleiding, opvoeding training krijg.
Snappie!!!!![]()
![]()
![]()
Maar ik ben blij met alle opmerkingen want het zet een mens aan het denken hé!![]()
Ik ga vanavond kijken of ik die foto kan plaatsen oke?
ook ik ben er niet mee eens (als ik het snap), want ik vind dat je een hond moet nemen die bij je past ook qua beweging, karakter en waarvoor hij gefokt is. Ik vind sledehonden prachtige honden en zou er graag 1 willen hebben, maar hij past gewoon niet bij mij, ik kan hem niet geven wat hij graag zou willen... rennen voor een slee, langdurige beweging etc. Een mechelaar uit werklijnen hoort gewoon te werken vind ik, en of de ouders geschikt zijn als werkhond ben je toch zelf bij als je een pup uitzoekt? Natuurlijk zullen er pups bijzitten die misschien iets minder geschikt zijn, maar er zijn genoeg mensen die recreatief bezig willen zijn met hun hond en geen wedstrijden hoeven te draaien.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
mooi hondje hoor
maar ff een vraagje
waar komt hij vandaan???
(off topic, want dat gezever of die 6 wk ben ik een beetje zat aangezien ik vele honden ken die op die leeftijd weg zijn gegaan (of een half weekje later) en die hebben allemaal totaal geen problemen daarvan ondervonden, ook mijn eigen honden zijn relatief vroeg bij de moeder weggegaan (ong. 5 wk) en op 6,5 wk als ze getattooeerd waren mocht ik ze ophalen, bij Ace is dat op bijna 7 wk geweest, Umi was precies 7 wk en Delwyn net boven de 7 wk, alleen Damien hebben we ouder gehad omdat die op 4 mnd terug kwam bij de fokker vanuit een huisgezin waar hij niet te houden was, ook hij was op 6 wk weggegaan (geloof ik) maar ook een zeer sociale vrije hond die prima de hondentaal kent, net zo als alle anderen hier in huis..............)
maar ff een vraagje
waar komt hij vandaan???
(off topic, want dat gezever of die 6 wk ben ik een beetje zat aangezien ik vele honden ken die op die leeftijd weg zijn gegaan (of een half weekje later) en die hebben allemaal totaal geen problemen daarvan ondervonden, ook mijn eigen honden zijn relatief vroeg bij de moeder weggegaan (ong. 5 wk) en op 6,5 wk als ze getattooeerd waren mocht ik ze ophalen, bij Ace is dat op bijna 7 wk geweest, Umi was precies 7 wk en Delwyn net boven de 7 wk, alleen Damien hebben we ouder gehad omdat die op 4 mnd terug kwam bij de fokker vanuit een huisgezin waar hij niet te houden was, ook hij was op 6 wk weggegaan (geloof ik) maar ook een zeer sociale vrije hond die prima de hondentaal kent, net zo als alle anderen hier in huis..............)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: pup 6 weken
Rataplan schreef: *noteert in dagboek 5 mei ben ik het eens met Malinois*

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
beau
- Vaste gebruiker
Lieverd hé.
Op deze foto was ze iets jonger als 6 weken het was voor dat we haar kregen.
Shada komt uit kessel.
De fokker heeft al geregeld zijn getrainden honden verkocht voor de politie.
Shada's vader heet Chico gewone mechelaar!!!!! gewoon??? en moeder Kera,een zwarte mechelaar.
Heb je het idee haar te kennen of het verhaal. Crutz
Of was het gewoon intresse???
Bedankt Inge voor het plaatsen van Shada's foto. Hebben jullie ook naar mijn lieve kim gekeken?
maar waarom lukt het jou wel en mij niet
Groetjes
Shada komt uit kessel.
Shada's vader heet Chico gewone mechelaar!!!!! gewoon??? en moeder Kera,een zwarte mechelaar.
Of was het gewoon intresse???
Bedankt Inge voor het plaatsen van Shada's foto. Hebben jullie ook naar mijn lieve kim gekeken?
maar waarom lukt het jou wel en mij niet
Groetjes
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon interesse, maar eh, komt ze uit Kessel............(ff gespiekt op bloedlijnen naar nesten en daar lag een nest van Chicco maal Kyra, iets anders geschreven, maar naar ik vermoed wel een zwarte teef (staat geen foto bij) en die zijn nu ong 6 wk oudbeau schreef:Lieverd hé.
Shada komt uit kessel.
Of was het gewoon intresse???![]()
maar waarom lukt het jou wel en mij niet![]()
![]()
Groetjes
-
beau
- Vaste gebruiker
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ff de link naar t nest voor wie geinteresseerd is http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=426
ff snel gekeken, maar er zit Pecco, Linders en Tinnemans in,
bereid je maar voor op een stugge, harde hond (bij ons op de club lopen veel honden van Linders, dat zijn gewoon knetterharde, eigenwijze donders) ken ook een aantal honden teruggefokt op Pecco en dat zijn meestal stugge honden en die van Tinnemans zijn ook zeker geen doetjes
dus eh, laat je niet te veel inpalmen door dr lieve puppie uiterlijk...........
bereid je maar voor op een stugge, harde hond (bij ons op de club lopen veel honden van Linders, dat zijn gewoon knetterharde, eigenwijze donders) ken ook een aantal honden teruggefokt op Pecco en dat zijn meestal stugge honden en die van Tinnemans zijn ook zeker geen doetjes
-
beau
- Vaste gebruiker
Ik bereid me voor op het ergste
Heb me pakwerk pak al van zolder gehaald
Nee zonder dollen, ik zal best me handen volkrijgen aan haar en probeer haar nu al te wijzen en wij allemaal dat ze zachtjes moet doen.En het woordje NEE begrijpt ze al aardig.
Maar in de toekomst kan ik nog niet kijken maar hoop een lieve trouwe hond te krijgen die toch ook niet het kaas van haar brood laat eten.
Groetjes
Heb me pakwerk pak al van zolder gehaald
Nee zonder dollen, ik zal best me handen volkrijgen aan haar en probeer haar nu al te wijzen en wij allemaal dat ze zachtjes moet doen.En het woordje NEE begrijpt ze al aardig.
Maar in de toekomst kan ik nog niet kijken maar hoop een lieve trouwe hond te krijgen die toch ook niet het kaas van haar brood laat eten.
Groetjes
-
Gast
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik zou me een :N: schrikkencrutz schreef:ff de link naar t nest voor wie geinteresseerd is http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=426
Maar misschein even off topic gewoon een vraagje voor de africhters. Een pup die hapt (zoals alle pups doen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
estelle
hmmm met Hera doe ik wel stoeispelletjes, al snel kan ze dan behoorlijk fanatiek worden en gaat ze te hard bijten....dan stop ik gewoon het spel, klaar, genoeg. Maar ik straf haar niet ofzo.
Ook dat ze pup was, het is dan gewoon genoeg maar geen correctie ook niet verbaal ofzo.
weet niet hoe de 'echte ' africhters dat doen hoor. Ben ook wel benieuwd.
Ook dat ze pup was, het is dan gewoon genoeg maar geen correctie ook niet verbaal ofzo.
weet niet hoe de 'echte ' africhters dat doen hoor. Ben ook wel benieuwd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een bijtrolletje waar ze in mogen bijten en trekspelletjes mee mogen doen... en die hebben ze nu als volwassen honden nog steedsRataplan schreef:Maar misschein even off topic gewoon een vraagje voor de africhters. Een pup die hapt (zoals alle pups doen) Hoe gaan jullie daar mee om? Wisselen jullie dan handen voor soort jute stukje ofzo? Uiteindelijk is dit iets wat voor de africhtig toch juist "goed" is ?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
beau
- Vaste gebruiker
sypke schreef:Ik heb de indruk dat je echt geen idee hebt waar de mensen die verstand hebben van Mechelse herders en werkhonden het over hebben.beau schreef: Maar in de toekomst kan ik nog niet kijken maar hoop een lieve trouwe hond te krijgen die toch ook niet het kaas van haar brood laat eten.
nee je hebt gelijk.
Ik weet niet waar ik aan begonnen ben, en niet waar andere mensen met verstand van Mechelaars het over hebben.
Nee je hebt hellemaal gelijk....Spike
Jij gelukkig wel.
-
beau
- Vaste gebruiker
Sorry hoor dat ik misschien nu wat fel over kom.
Maar ben het een beetje zat dat iemand denkt te weten hoe ik in elkaar zit.
En hoe dom of slim ik wel niet zou zijn.
Ik bedoel, weet je spyke, wat ik in het dagelijks leven doe, weet je hoe ik met mijn diertjes omga.
Dacht het niet, heb je nooit op de koffie gehad.
Dus misschien weet ik er wel meer van dan jij denkt???? Dit kan ook hoor.
Maar niet alles wat ik schrijf moet je te serieus opvatten, ik weet huis wel dat ik geen landschildpad in huis heb gehaald, of een vloerkleed heb besteld bij een of andere winkel.
Het is een dier met een heel eigen willetje, en wij maar ook Shada zullen samen een band moeten krijgen en dan kan je pas iets beginnen met je hond.
Maar ben het een beetje zat dat iemand denkt te weten hoe ik in elkaar zit.
En hoe dom of slim ik wel niet zou zijn.
Ik bedoel, weet je spyke, wat ik in het dagelijks leven doe, weet je hoe ik met mijn diertjes omga.
Dacht het niet, heb je nooit op de koffie gehad.
Dus misschien weet ik er wel meer van dan jij denkt???? Dit kan ook hoor.
Maar niet alles wat ik schrijf moet je te serieus opvatten, ik weet huis wel dat ik geen landschildpad in huis heb gehaald, of een vloerkleed heb besteld bij een of andere winkel.
Het is een dier met een heel eigen willetje, en wij maar ook Shada zullen samen een band moeten krijgen en dan kan je pas iets beginnen met je hond.
-
Gast
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb zelf 4 honden en ze zijn allevier niet de makkelijkste, maar ik weet bijna wel zeker dat ik aan een mechelse herder uit werklijnen dubbel zo veel werk zou hebben als ik nu aan mijn 4 honden heb. Het komt uit jouw posts een beetje over dat je enige reden voor het kiezen van een hond uit werklijnen is, is omdat je een zwarte hond wil. Natuurlijk kan een hond uit werklijnen ook een goede huishond worden, maar om dat te bereiken zal je dagelijks heel veel met de hond bezig moeten zijn. Dat betekent niet alleen af en toe een balletje gooien, maar je zult intensief bezig moeten zijn met het voldoen aan zijn driften, anders krijg je een geflipt hondje thuis. Een mechelse herder uit werklijnen is niet te vergelijken met een langharige herder of een labrador. Je hebt hier in dit topic een aantal voorbeelden kunnen lezen van hoe deze honden zijn en wat er met deze honden gedaan wordt. Als jij dan zegt dat je een lieve, trouwe hond zoekt komt dat niet over alsof je weet wat je in huis hebt gehaald. De meeste mensen zouden zo een hond uit werklijnen niet direct omschrijven. Niet dat deze honden niet lief en trouw zijn, maar daarnaast kunnen ze ook hyperaktief en veeleisend zijn. Ik vraag me ook af in hoeverre Kim hier mee om weet te gaan. Een pup van 6 weken valt voor haar nog wel te corrigeren, maar wat als deze pup straks 1,5 jaar is? Ik hoop dat je daar rekening mee gehouden hebt. Teven die vechten om rangorde zijn namelijk helemaal niet lief.
Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
- starfleet
- Erelid
-
Gast
En lees anders het topic van Birt maar eens over zijn Mechelse herder uit werklijnen die nu in het asiel zit omdat hij thuis onhandelbaar werd.Chatterbox schreef:Je hebt hier in dit topic een aantal voorbeelden kunnen lezen van hoe deze honden zijn en wat er met deze honden gedaan wordt.
Ik vraag me trouwens af of fokkers van dergelijke werkhonden geen strenge eisen aan de pupkopers stellen? Of zijn ze gewoon blij dat ze van de pups af zijn? Daar lijkt het wel een beetje op, gezien de leeftijd waarop de pups weg zijn gedaan.
-
estelle
Op het moment train ik met Hera 1x in de week, we trainden altijd 3x in de week, 2 avonden van 19:00 uur t/m 22:00 uur en bijna de hele zondag. DAt was dan dus IPO; speuren, appel en manwerk.Chatterbox schreef:Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
Maar door onvrede over de manier van trainen op de club gestopt en hopenlijk kunnen we waar ik nu train weer beginnen.
Daarnaast dus thuis elke dag wel iets doen met haar, apporteren, wandelen, met Ullic en Woopy racen over het weiland.
Hera kun je vrijwel niet een dag niks laten doen, dan wordt ze dus knettergek.
In principe apporteert Hera elke dag een tijdje en speelt ze elke dag met Ullic en Woopy tot ze bekaf is.
Als Ghaya, Chello en Woopy bijv. een of 2 dagen niks doen vinden ze dat ook wel best...dan liggen ze gewoon rustig op de bank o.i.d. of ze knagen op een botje. Hera niet, gaat overal naar blaffen, springt op de tafels, als ze maar denkt dat we uitgaan rent ze blaffend en springend dooor het huis, komt ze met van alles aan om te apporteren etc etc.
-
gucci
- Zeer actief
dit is misschien een beetje off topic ,maar komt wel een beetje op hetzelfde neer, ook wij hebben altijd herders gehad(geen werklijnen), nadat wij mijn witte herder hebben laten inslapen, zijn we op zoek gegaan naar een leuke gezinshond, we zijn bij een hele goede fokker uitgekomen, onze keus was op een collie gevallen, nu zat er in die lijnen ook werklijnen(schapen drijven), de pups werden met 7 weken een karaktertest afgenomen, bij de onze extra opgelet, omdat wij toch een gezin zijn met drie kinderen, we hebben haar gekregen met 9,5 week oud, ze was echt een super hond, heel snel leren, vrijwel gelijk zindelijk, echt bijna de superhond, maar ik had al snel in de gaten dat zij meer wilde, ik heb veel met haar getraind, maar dat was nog niet genoeg voor haar, zij begon in huis op mijn kinderen te fixeren en te drijven op ze, ik heb in overleg met de fokker, haar weer terug gebracht, de fokster was ook van mening dat zij niet geschikt was als gezinshond, zij is nu geplaatst bij een schapenboer, die haar opleid, hij heeft een wat oudere collie, en daar leert zij een hoop van, en ze heeft het geweldig bij die mensen, ik heb nog contact met ze, en ze is helemaal op haar plek, wat ik hiermee wil zeggen, is dat als er toch werklijnen in zitten, dat bij de ene pup wel naar boven komt en bij de andere niet(haar zusje en broertjes hebben het niet), en ook al wonen wij bij het bos, dus lekker veel lopen, getraind etc, was dat nog niet genoeg voor haar, zij miste juist die uitdaging om te werken,
-
estelle
Nou wat mijn ervaring is, is dat die fokkers er geen drol om geven waar de pups terecht komen. Iedere malloot kan zo'n mechelaar uit dit soort lijnen ophalen, wordt vaak niet eens gevraagd wat men er mee gaat doen e.d.sypke schreef:Chatterbox schreef:Je hebt hier in dit topic een aantal voorbeelden kunnen lezen van hoe deze honden zijn en wat er met deze honden gedaan wordt.
Ik vraag me trouwens af of fokkers van dergelijke werkhonden geen strenge eisen aan de pupkopers stellen? Of zijn ze gewoon blij dat ze van de pups af zijn? Daar lijkt het wel een beetje op, gezien de leeftijd waarop de pups weg zijn gedaan.
-
Gast
Ik moet zeggen dat ik dat heel vreemd vind. Waarom zou je werkhonden willen fokken als je niet zeker weet dat de bazen er ook mee gaan werken?estelle schreef: Nou wat mijn ervaring is, is dat die fokkers er geen drol om geven waar de pups terecht komen. Iedere malloot kan zo'n mechelaar uit dit soort lijnen ophalen, wordt vaak niet eens gevraagd wat men er mee gaat doen e.d.
-
estelle
vaak willen ze dan graag zelf een pup van hun teef en fokken daarom een nestje....wat er dan dus met de rest gebeurt zal ze worst wezen....sypke schreef:Ik moet zeggen dat ik dat heel vreemd vind. Waarom zou je werkhonden willen fokken als je niet zeker weet dat de bazen er ook mee gaan werken?estelle schreef: Nou wat mijn ervaring is, is dat die fokkers er geen drol om geven waar de pups terecht komen. Iedere malloot kan zo'n mechelaar uit dit soort lijnen ophalen, wordt vaak niet eens gevraagd wat men er mee gaat doen e.d.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik train 3 x per week, 2 avonden en 1 hele dag (IPO), daarnaast speur ik een aantal avonden per week, is een beetje verschillend hoe vaak, de ene keer is het 2 x de andere keer 4...Chatterbox schreef:Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
Een weekje niets doen, gaat nog net, maar langer wordt al problematisch, zeker als ze geblesseerd zijn en je verder ook niets kan doen qua beweging.
Dan zijn ze vreselijk druk en vervelend in huis.
Ik loop trouwens ook nog dagelijks minimaal 3 x in het bos een aantal uren, onder het lopen balletje gooien en spelen ze onophoudend met elkaar.