Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

partij voor de dieren!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Donja schreef:dan was er iets fout gegaan met de quote, irstas schreef dat van die troetelhondjes laten uitsterven. vraag me af welke 2 mislukte hersencellen ze had laten samenwerken om deze belachelijke uitspraak te doen :evil: :evil:

maja, tegen domheid, daar kan je niet tegenop he :smile: :smile:
Precies! :pffff:
Donja
Actief

Ongelezen bericht door Donja »

Presa Pais bajos schreef:Rustig blijven, even een nieuw receptje halen bij je huisdokter......
Je kan het!!!!
Morgen ben je weer helemaal blij meid, ze hebben even de tijd nodig om in te werken :wink:

Ik vraag me toch af :denken:
Hoe kan je nou typen met een dwangbuis aan :smile:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
geweldig.
irstas ik vind je echt.......ik weet niet precies hoe ik t moet omschrijven, je hebt gewoon n pan af!!! of nee, een heel dak!!!

trouwens, over de pil.........
dus jij wil me gaan vertellen dat je nog nooit medicijnen hebt gehad, inentingen, anti-biotica, n paracetamol??? en je gebruikt dus ook scharreleieren, scharrelvlees(of dan zal je natuurlijk vegetarier zijn), en dus ook onbespoten groente en fruit???je hebt dus ook geen leren schoenen, en het zadel op je fietsje(want iets wat op brandstof rijdt gebruik je natuurlijk ook niet), is van katoen???je hebt dan dus ook nog nooit van je leven in een auto of vliegtuig gezeten, of vroeger op je brommertje rondgecrosst???ik weet niet of je mannetje of n wijfje bent, maar indien n vrouwelijk dus ook geen make-up??? en je gebruikt ook geen poetsmiddelen, wat deze zijn dan ook getest op proefdieren??(zal lekker ruiken bij jou thuis dan). en niet te vergeten gebruik je ook groene stroom, en je bent lid van het WNF, greenpeace, IWHF enz enzzzz, je zit dus vaak op internet (vooral om je psycho gal uit te spuiten) je hebt dus al rond de 600 berichten. nou, omdat jij die 600 onzinnige berichten zonodig moest posten, zijn er door jou al 6 berggorrila`s en zeker wel 10 tijgers doodgegaan!!! moet je je wel schuldig voelen nou he???tenzij je op al deze vragen ja hebt hebt kunnen beantwoorden(denk erom, je staat onder ede, als je liegt vlieg je zo het gekkenhuis in), en anders ben je dus een vuile hypocriet!!!!!
Laatst gewijzigd door Donja op 17 apr 2005 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
Donja
Actief

Inge schreef:Kennelcontrole krijg je alleen als je een kennelnaam aanvraagt en wat voor papieren moet je halen dan?
Volgens mij is alleen het honden- en kattenbesluit verplicht als je meer dan 20 pups per jaar fokt :wink:
het honden-en katten besluit willen ze ook gaan afschaffen, wil niet weten waar het dan naartoe gaat met de dierenwereld :devil:
Donja
Actief

malinois schreef:
irstas schreef:als dit het geval was zouden er geen broodfokkers meer zijn, als je meer dan 20 puppies per jaar verkoopt ben je in mijn ogen een broodfokker jezelf onderhouden door levende wezens te fokken.,braak................ :devil:
stond je achteraan toen de hersentjes uitgedeeld werden? :denken:
:smile: :smile:
Donja
Actief

kattekop schreef:
ladybird schreef:
kattekop schreef:
Mee eens. Maar is het dan nodig om een aanval op de persoon te doen? Je kunt toch ook zeggen dat je vindt dat ze belachelijke denkbeelden heeft?
En die persoon mag de rest van het forum wel afzeiken??
Deze dame mag dus wel sarcastisch/minachtend zijn maar o wee als er een direct antwoord komt van mensen mag het niet?? Beetje raar vind je niet??
Volgens mij heeft Irstas wel rake uitspraken gedaan, maar niet op een persoon van dit forum gericht. Ik ga het hier niet voor Irstas zitten opnemen, want sommige uitspraken van haar over geen woorden maar moorden vind ik ronduit eng. Maar waar ik me aan stoorde is dat er reacties kwamen die heel erg op de persoon van Irstas waren gericht ipv op het onderwerp. Bijvoorbeeld over dat ze wel geen werk zou hebben, dat ze haar polsen aan het doorsnijden is etc. En dat vind ik geen leuke manier van discussiëren (dat kun je ook geen discussie meer noemen). Ik wil hier niet met het vingertje zitten wijzen, maar op deze manier gaat het niveau van het forum wel flink naar beneden en dat is zonde toch? Ik vond het juist zo leuk hier :roll:
als Irstas over iemand zegt dattie mislukte honden heeft, vind ik dat echt wel een persoonlijke aanval hoor. tenminste, wie aan mijn honden komt, moet eerst over mijn lijk!!!
Donja
Actief

irstas schreef:
Mol schreef:
irstas schreef:"ik kan gewoon via de officiele club gaan fokken met een ras zonder dat er ook maar iemand benul van heeft hoe het er aan toe gaat, je kan gewoon inteelt fokken en dan ook nog de pups met stamboom verkopen zonder dat iemand weet wie nou eigenlijk de echte vader of moeder is. wie komt er kijken als je gaat dekken? de raad van beheer?? iemand van de club???
niemand dus, de namen die jij op de stamboom zet bepaal je zelf en daar is geen controle over.....een simpel bloedtestje zou natuurlijk hiervoor een oplossing zijn maar word niet toegepast.
nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

mol :8):
eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk<grr wisten nog niet eens dat hun teef loops was, ja fokker was zwanger en nog meer van die smoesjes, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

lees je nou echt wel wat ik schrijf meen je nou echt dat ik niet weet wat inteelt voor een problemen geeft.. of dat ik hier voor inteelt ben ofzo.jij kan echt niet lezen en bent gewoon een dolle stier zonder kop.

als koper van een pup denk je dat je als je via de raad van beheer en rassenvereniging een pup koopt dat het wel goed zit, koopt een pup met stamboom en je hebt gewoon een inteeltpup.....hiermee geef ik aan hoe goed<dus niet...het is geregeld in nederland.en dat inteelt nest komt van een heel goed aangeschreven fokker ik zal de naam niet op gaan schrijven want ze doen het niet alleen.

laat bloed testen kan een hoop ellende voorkomen weet waar je pup van afstamt want een stamboom zegt niks.
iedereen zal het hier over eens zijn dat dit niet kan, broer en zus. maar niet elke fokker is zo!!!er zijn er ook nog die nadenken, en opletten of de teef loops is, en de broer dan weghalen.en als ze toch drachtig was geweest, de pups laten weghalen. zielig voor de pups, maar geen enkele fokker/pupkoper wil inteelthonden. deze fokker is dan ook n beetje debiel zeg.
ben het met je eens(en vele met mij) dat de fok wat dit betreft wel wat beter geregeld mag worden. om gekloot met stambomen te voorkomen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Donja schreef:
irstas schreef:
Mol schreef:
irstas schreef:"ik kan gewoon via de officiele club gaan fokken met een ras zonder dat er ook maar iemand benul van heeft hoe het er aan toe gaat, je kan gewoon inteelt fokken en dan ook nog de pups met stamboom verkopen zonder dat iemand weet wie nou eigenlijk de echte vader of moeder is. wie komt er kijken als je gaat dekken? de raad van beheer?? iemand van de club???
niemand dus, de namen die jij op de stamboom zet bepaal je zelf en daar is geen controle over.....een simpel bloedtestje zou natuurlijk hiervoor een oplossing zijn maar word niet toegepast.
nu weet ik het zeker jij weet totaal helemaal niks je bent echt sorry maar TE DOM voor woorden als je nou eens over inteeld wil praten ga er dan eerst eens over lezen dan en alleen dan weet je wat je zegt want je lult als een kip zonder kop over inteeld zonder je weet wat de voor en nadelen wer van zijn, ga heen en vermenig vuldig je zelf alsjeblieft niet en kom noooooooit meer terug

eh mol dit gebeurt ik kan je zo een nest noemen waarbij het mis is gegaan, broer dekt zus perongeluk<grr wisten nog niet eens dat hun teef loops was, ja fokker was zwanger en nog meer van die smoesjes, fokker komt er pas achter als de teef al bijna bevallen moet, geeft als vader een hele andere reu op en verkoopt de pups met stamboom dus de nieuwe baasjes denken dat ze een pup hebben uit een geweldig goed nest, dit gebeurt in nederland vaker dan je denkt.<voor de duidelijkheid hier ben ik zwaar tegen!!!!!!!!maar ik sluit er mijn ogen niet voor.maar het zegt genog over de wetgeving van nederland over het fokbeleid , een zooitje

lees je nou echt wel wat ik schrijf meen je nou echt dat ik niet weet wat inteelt voor een problemen geeft.. of dat ik hier voor inteelt ben ofzo.jij kan echt niet lezen en bent gewoon een dolle stier zonder kop.

als koper van een pup denk je dat je als je via de raad van beheer en rassenvereniging een pup koopt dat het wel goed zit, koopt een pup met stamboom en je hebt gewoon een inteeltpup.....hiermee geef ik aan hoe goed<dus niet...het is geregeld in nederland.en dat inteelt nest komt van een heel goed aangeschreven fokker ik zal de naam niet op gaan schrijven want ze doen het niet alleen.

laat bloed testen kan een hoop ellende voorkomen weet waar je pup van afstamt want een stamboom zegt niks.
iedereen zal het hier over eens zijn dat dit niet kan, broer en zus. maar niet elke fokker is zo!!!er zijn er ook nog die nadenken, en opletten of de teef loops is, en de broer dan weghalen.en als ze toch drachtig was geweest, de pups laten weghalen. zielig voor de pups, maar geen enkele fokker/pupkoper wil inteelthonden. deze fokker is dan ook n beetje debiel zeg
:denken: zo toe maar... wat weet jij nou van inteelt? en wat fokkers willen?....
Donja
Actief

Presa Pais bajos schreef::blah: :blah: :blah:

OUD NIEUWSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je eens het forum na zou lezen, zou je zien dat hier al heel wat vaker over dit soort praktijken gediscusieerd is en nog.
De Marktplaats is wel 100 keer over de tong gegaan over het aanbieden van pups en broodfok.

Ieder mens met een gezond verstand weet toch al lang dat dit gebeurt. Daar hebben we jou echt niet voor nodig.
Zeker niet op jou manier van preken.

Je preekt tegen de verkeerde personen!!!!!

Ga eens emails sturen naar een paar van die luitjes op de marktplaats. Of geef ze aan bij de dierenbescherming.

dat doe ik ook. Ik ga niet zitten mekkeren hier op het forum over dierenmishandeling. Als ik iets zie dan bel ik meteen de politie of dieren bescherming. Ik ga geen onschuldige mensen afzeiken op het forum en met mijn vingertje wijzen.
Al helemaal niet naar mensen die bijvoorbeeld veel verdriet hebben gehad omdat ze een nest verloren zijn door omstandigheden.Mensen die veel van hun hond houden en het verschrikkelijk vinden wat er gebeurt is.
Wie ben jij dan hé! :tong:
ik had ook n keer zo`n mailtje gestuurd naar zo`n clubmongool die z`n pups voor € 6 p/m (ja je leest het goed) verkocht :evil: :evil: :evil: .ik had op z`n zachts gezegd onvriendelijke taal gebruikt, kreeg ik n mail terug, met het antwoord dat hij niet de fokker was, maar de medewerker in de dierenzaak(waar deze pups dus ook zaten), en het interesseerde hem verder niet veel.als ik nog n mail terug zou sturen, zou ie het aangeven als spam bij de provider, eikel
Donja
Actief

ik heb geen verstand van inteelt bij honden, maar mij lijkt het gewoon niet zo gezond, net zoals mensen die inteelt hebben, vaak geen gezonde kinderen krijgen. als dit bij honden niet zo is, dan neem ik het terug. als het wel zo is, neem ik toch aan dat fokkers geen ongezonde pups willen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Donja schreef:ik heb geen verstand van inteelt bij honden, maar mij lijkt het gewoon niet zo gezond, net zoals mensen die inteelt hebben, vaak geen gezonde kinderen krijgen. als dit bij honden niet zo is, dan neem ik het terug. als het wel zo is, neem ik toch aan dat fokkers geen ongezonde pups willen
er staan hier op het forum een aantal interesante artikelen, over lijnteelt, inteelt en outcross, probeer de zoekfunctie maar eens.... wie weet denk je er dan iets genuanceerder over.... :wink:
Donja
Actief

ow, ik heb een stuk gelezen van Yamie, wat erg duidelijk is. in eerste instantie had ik zoiets van, huh, inteelt bij honden??ik moest gelijk aan inteelt bij mensen denken, en vond het daarom n beetje weirdo.omdat inteelt bij mensen vaak misvormde kinderen, of kinderen met het down-syndroom krijgen.dus ik had zoiets van, dat puppy van inteelt ook dan misvormd konden worden.
maar als ik het goed begijp kan broer x zus, dus heel goed uitpakken, mits broer en zus gezond zijn, en de goede raskenmerken hebben??? maar als broer en zus dus niet gezond zijn/geen goede raskenmerken hebben, kun je het probleem dubbel zo erg maken, en een ras kapot fokken??
dus n fokker moet dan wel heeeell erg goed weten waar ie mee bezig is dan.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Donja schreef:ow, ik heb een stuk gelezen van Yamie, wat erg duidelijk is. in eerste instantie had ik zoiets van, huh, inteelt bij honden??ik moest gelijk aan inteelt bij mensen denken, en vond het daarom n beetje weirdo.omdat inteelt bij mensen vaak misvormde kinderen, of kinderen met het down-syndroom krijgen.dus ik had zoiets van, dat puppy van inteelt ook dan misvormd konden worden.
maar als ik het goed begijp kan broer x zus, dus heel goed uitpakken, mits broer en zus gezond zijn, en de goede raskenmerken hebben??? maar als broer en zus dus niet gezond zijn/geen goede raskenmerken hebben, kun je het probleem dubbel zo erg maken, en een ras kapot fokken??
dus n fokker moet dan wel heeeell erg goed weten waar ie mee bezig is dan.
juist en ook zeker niet voor elke fokker weg gelegd... en ook alleen uitvoerbaar met zeer goed materiaal
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Enne ... welke slimmerik heeft dit onderwerp nu weer uit de vuilbak gehaald.
Hij lag daar zo netjes :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Mama Sanneke schreef:Enne ... welke slimmerik heeft dit onderwerp nu weer uit de vuilbak gehaald.
Hij lag daar zo netjes :mrgreen:
:19:
Donja
Actief

als je de inteelt bedoelde, had Irstas hem in eerste instantie naarboven gehaald, ik snapte er niet veel van, en naar een bericht van Yamie gelezen te hebben, was me snapper weer gemaakt :wink:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Donja schreef:als je de inteelt bedoelde, had Irstas hem in eerste instantie naarboven gehaald, ik snapte er niet veel van, en naar een bericht van Yamie gelezen te hebben, was me snapper weer gemaakt :wink:
goeie leer voor de volgende keer niet janken voor je geslagen wordt

Donja
Actief

:roll:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mol schreef:
Donja schreef:als je de inteelt bedoelde, had Irstas hem in eerste instantie naarboven gehaald, ik snapte er niet veel van, en naar een bericht van Yamie gelezen te hebben, was me snapper weer gemaakt :wink:
goeie leer voor de volgende keer niet janken voor je geslagen wordt

Zei meester Mol :8):

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

als ik een platte neus had zou ik me ook niet vermeerderen. :smile: effe steken.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

irstas schreef:als ik een platte neus had zou ik me ook niet vermeerderen. :smile: effe steken.
Als ik jou was zou ik überhaupt aan geheelonthouding doen. Arme kids. :piew:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

irstas schreef:als ik een platte neus had zou ik me ook niet vermeerderen. :smile: effe steken.
Als ik zo weinig verstand had zoals jou. Ik ook niet :zwaai :zwaai
Afbeelding
angelika32
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door angelika32 »

mischien nutteloos maar wil toch even reageren, vooral ook dat waarschijnlijk het ras wat ik heb "engelse bulldog" onder de fokkers valt die uitgeroeid moeten worden. toevallig heb ik een eb die niet al te breed is en hoger op de poten staat. zij kan normaal gesproken op een natuurlijke manier bevallen, irstas zegt dat oa dit ras niet verbeterd kan worden, nou juist wel, wanneer ik een geschikte reu kan vinden die dezelfde lijnen heeft als mijn eb, krijg je een eb dat veel leniger is, minder ademhalingsproblemen, ga zo maar door.

dus wie ben jij om te bepalen dat een ras niet verbeterd kan worden. een oorspronkelijke eb hoef ik niet want zo lief waren die niet, terwijl ze qua karakter nu echt geweldige honden zijn.

Ik snap eigenlijk niet dat zoiemand als jij op dit forum zit, ik ga ervan uit dat hier hondenliefhebbers zitten maar na mijn mening ben jij dat niet, dit na aanleiding hoe je over bepaalde dingen praat, ik ga niet allerlei quotes aanhalen want daar heb ik een hekel aan. iedereen die dit topic heeft gelezen weet wat ik bedoel.

een goede fokker fokt niet voor het geld maar om het ras zuiver te houden zonder erfelijke ziektes of andere problemen.
groetjes angelika, hans, marinus en lloyd
knuffel van nina, wicca en dikkie dik
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

angelika32 schreef: een goede fokker fokt niet voor het geld maar om het ras zuiver te houden zonder erfelijke ziektes of andere problemen.

Als een fokker het niet voor het geld doet en alleen maar uit hobby, dan hoeven de prijzen ook niet zo hoog te liggen.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Angel-eyes schreef:
angelika32 schreef: een goede fokker fokt niet voor het geld maar om het ras zuiver te houden zonder erfelijke ziektes of andere problemen.

Als een fokker het niet voor het geld doet en alleen maar uit hobby, dan hoeven de prijzen ook niet zo hoog te liggen.
Heb je je weleens verdiept in hoeveel het kost om een goed en gezond nest op de wereld te zetten en naar de nieuwe eigenaren te laten gaan?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

kitty schreef:
Angel-eyes schreef:

Heb je je weleens verdiept in hoeveel het kost om een goed en gezond nest op de wereld te zetten en naar de nieuwe eigenaren te laten gaan?
dan nog, dan nog komt er altijd geld bij kijken klaar, tis niet zo heel zwart wit als dat engeloog doet lijken, maar er gaat altijd geld mee gemoeit simpel zat.
ja je heb je kosten van je honden fokken puppen groot brengen, maar dat alleen kost nooit zoveel als dat een nest opbrengt.

als je echt gaat rekenen en dan alles gaat rekenen dus je uren die je er in steekt en wat je promotie voor show kost en wat het voer kost ja dan kom je dik te kort, maar zoals jij dan weer aan moedigt ja tis toch hobby ja dan mag je dat ook weer niet rekenen natuurlijk want als je dat doet is het werk.

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

ben jij een beetje bekend in de paarden wereld? en dan helemaal in de arabieren wereld?
Donja
Actief

Angel-eyes schreef:

al zou het fokken helemaal nix kosten, dan zou ik er nog geld voor vragen, niet voor t geld op zich, maar omdat anders elke idioot een hond gaat kopen, als ze er wat voor moeten neerleggen, bedenken ze zich eerder als dat een hond gratis is
irstas

maar ik ben indd geen dierenliefhebber, want ik gun het die misvormde misbaksels met hun afwijkingen geen liefdevol leven op de wereld.pas zag ik een pikinees instinctief zijn eten begraven zoals bijna alle honden dat doen, alleen schuurt een pekinees zijn hele gezicht open door dit te doen, krijgt hij met het graven in de tuin ontstekingen tussen zijn rimpels en in zijn uitpuilende ogen, want ja een pekinees schuurt gewoon met zijn ogen over de grond, geef hem een correctie in zijn nek en zijn ogen floepen eruit.
ach ja als ik in die tijd een koningin was geweest had ik ook wel een ras laten kweken om mijn naam aan te geven, omdat dat toen een rage was niet iets uit noodzaak.

stel dat wij mensen mongolen gaan kweken omdat ze er zo leuk uitzien en zoveel positieve energie uitstralen.
nee dat doen wij niet,want we zijn bezig net zoals hitler dat al wilde proberen om een superieur ras te kweken, er worden miljoenen uitgegeven aan onderzoek om de mens een langer en gezonder leven te geven terwijl de overbevolking nog veel meer kost en in de toekomst een nog groter probleem word.
de zwakke en armen zullen sterven misschien al bij de volgende griepuitbraak waar extra geen voorbereidingen voor getroffen zijn.
en de rijke egiostische machtslustige mens zal overleven, en er zal alleen nog maar selectief gekweekt worden.
net zoals bij de honden zal er nog wel een werkras nodig zijn of dit nou robots worden of mensen met een chip die geprogameert gaan worden is afwachten.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Onder welke kei kom jij nu ineens weer vandaan? :denken:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
irstas

onkruid vergaat niet lieve meid.