Birt schreef:Saartje schreef:Kom op zeg, als je hier alleen dingen wil lezen die jij wil horen moet je vooral niet meer terugkomen.
Ik heb zo ongeveer heel dit topic gevolgd, ik las dan ook met open mond dat Bob nu in het asiel zit.
Ik dacht dat je de eerste pagina's nog op z'n hardst liep te verkondigen dat jullie hem noooit naar het asiel zouden doen?
Er zijn hier pagina's vol met tips, opmerkingen, commentaar, enz. waar jij je dus geen moer van hebt aangetrokken, want die paar dagen zoeken waren al teveel.
Nou, ik hoop voor de hond dat hij een baasje krijgt dat hij verdient en die toch wel iets meer voor hem overheeft dan mopperen terwijl hij plasjes kwijl opruimt.
Er zijn echt niet veel mensen die op zo'n hond zitten te wachten hoor, dus reken maar dat hij er over een flinke tijd nog kan zitten.
Hopelijk denk je daar aan als die pup in huis rondwandelt.
Vind je het nu overigens echt zo vreemd dat je hier zulke reacties krijgt?
Denk dan even verder na dan je neus lang is, jij komt hier met je problemen-mechelaar, maar na 16 pagina's is hij opeens in het asiel.
En dan zeg je doodleuk dat er een pup komt binnenkort.
En óók nog verkondigen dat de meeste honden-eigenaren eikels zijn, godsamme zeg!
Als jij dit hele verhaal van iemand anders had gelezen, had je er ook zekerweten niet positief tegenover gestaan.
Hoewel.. ?

wat zit je nu te zeggen dat een paar dagen zoeken te veel zijn? ik was al maanden bezig.
en dat van die eikels klopt ja, ik had het goed voor en deed m'n best en dan gaan ze me wat uitschijten. daar heb ik geen ander woord voor.
en hoeveel keer moet ik nog herhalen dat dat schoonmaken maar iets was dat er bij komt en niet het hoofdprobleem? hebben jullie een obsessie met schoonmaken ofzo??
en heb je niet gelezen dat hier meerdere mensen het asiel zelf als een goede optie hebben aangegeven als je toch heel het topic gevolgd hebt? dan gaan ze ons nu even monsters noemen. dat is gewoon schijnheilig.
Ik vraag me toch serieus af. Als ik een hond neem dan wil ik weten wat zijn/haar voor geschiedenis is. Mocht ik dat niet weten kijk ik naar mezelf waar ik toe in staat ben. Kan ik een hond aan die zo'n k*ttijd achter de rug heeft? Is mijn familie daar ook toe in staat? Wat zou er kunnen gebeuren als die hond hier was?
Daarnaast zou ik me verdiepen in het ras zelf. Wat in dit geval erg makkelijk is aangezien het een mechelaar is. Nou ben ik geen expert maar ik weet wel dat het honden zijn die veel beweging nodig hebben, en wanneer hen iets niet zint laten ze het eerst niet zo merken maar zodra het te wordt gaan ze reageren.
Nou zet ik even alle feiten op een rijtje en corrigeer me als het niet klopt.
Ben ik in staat een hond die zo'n k*ttijd achter de rug heeft te nemen?
Zoals ik het begrijp uit je verhaal was het een impulsaankoop omdat hij zo zielig was zonder te bedenken wat er bij moest.
Is mijn familie daar ook toe in staat?
Dat betekent dus minstens 2 uur laten rennen en uitlaten achter elkaar en meerdere malen per dag uitlaten. Zoals ik het lees kon dat niet, vader werken en anderen deden ook weinig.
Wat zou er kunnen gebeuren als de hond hier was?
Door zijn mishandeling vroeger is de hond onvoorspelbaar en heeft nooit sociale contacten geleerd. Ook onzindelijkheid en alles heeft hij nog. Dat betekent dat je er op z'n minst een hele kluif aan hebt en van voren af aan te beginnen en geen wonderen verwachten dat alles snel goed gaat, voor hetzelfde geld is hij zo ver verkl**t dat er niks meer gered kan worden. Heb ik dat er wel voor over allemaal?
Het ras mechelaar verschilt heel erg van een golden. Ook van een labrador. Qua grootte lijken ze erop maar dan heb je het ook gehad. Ik weet bijvoorbeeld dat ik het niet vol zou houden met een mechelaar, daarom zou ik ook nooit een nemen.
Wat ik wel goed vind is dat je hulp hebt gezocht. Maar zoals ik ook lees heb je een wondermiddel verwacht waardoor het snel goed ging anders moest hij alsnog weg. Ik vind het goed dat je het zelf hebt gewild maar je huisgenoten stonden er kennelijk niet achter, anders hadden ze wel meer beweging gegeven (wat je op z'n minst kon doen) of op een andere manier die hond helpen. Let wel, ik ben geen expert ik zeg alleen maar wat ik begreep uit je verhaal. Maar als de rest niet iwlde was het een vergeten zaak.
Ook is een asiel een goede optie... als er echt niks anders kon. Natuurlijk kan hij daardoor een baas krijgen die wel er goed over nagedacht heeft. Alhoewel die kans heel klein is maar dat terzijde.
Ok tot zo ver snap ik het denk ik nog. Maar wat ik niet begrijp is dat je nu gelijk een pup neemt. Een belangrijk minpunt was het schoonmaken. Ook het uitlaten zat niet helemaal goed.
Waarom neem je dan iets wat je heel veel uit moet laten (vaak per dag 5 minuten lang) wat overal in huis poept en wat je alles nog moet aanleren? Dan krijg je precies dezelfde situatie als die je nu had.
Maar dat is wat ik ervan begrepen heb, zeg maar als ik het fout heb.