Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Methode 3

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Methode 3

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Tja, het vorige slaat niet aan. (commando dicht hielp welgeteld één dag)
dus het net afgestruind naar verschillende methodes.
Deze gaat als volgt en is voor een simpele ziel zoals ik
nog te volgen. :wink:

Ik ga de poort uit en blijf staan, geen commando's, de lijn hou ik tegen men buik, om zelf niet aan de lijn te gaan trekken, lijn is 1m80 lang.
Ik wacht tot de lijn loshangt, kan ondertussen het liedje klein klein kleuterke fluiten :mrgreen: , als de lijn los hangt dan vertrek ik pas, beloon als de lijn losblijft hangen,
onder geen geding mag er getrokken worden want dan stop ik en ga even een andere richting uit.
Enkel voorruitgang met een losse lijn.
Kheb wel even langer over de ochtendwandeling gedaan :pffff:
maar dat geeft niet,
ik zag hem op de duur gaan inhouden als hij een vlugger tempo inging
en dat is volgens mij een goed teken.
Nu maar vingers kruisen en veel geduld en hopen dat het eindelijk in zijn lieve koppie doordringt.
Duimen jullie mee :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik duim met je mee Sanneke :ok:

Ik vind het hartstikke knap zoals je je bezig bent met Luka en ik hoop voor je dat je nog veel vooruitgang boekt!! :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Methode 3

Ongelezen bericht door starfleet »

Mama Sanneke schreef:Tja, het vorige slaat niet aan. (commando dicht hielp welgeteld één dag)
Het duurt wel een tijdje eer een commando er goed inzit Sanneke. Je kan op zich beter het gedrag sturen en belonen en pas als hij het gedrag laat zien het commando eraan koppelen. Je kan met een dag niet verwachten dat het werktt en als het wewrkt dan vaak maar heel kort. Veel en vaak en kort oefenen is het devies en niet elke dag iets anders proberen, dat werkt niet.

Anne
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mama Sanneke
Zeer actief

starfleet schreef:
Mama Sanneke schreef:Tja, het vorige slaat niet aan. (commando dicht hielp welgeteld één dag)
Het duurt wel een tijdje eer een commando er goed inzit Sanneke. Je kan op zich beter het gedrag sturen en belonen en pas als hij het gedrag laat zien het commando eraan koppelen. Je kan met een dag niet verwachten dat het werktt en als het wewrkt dan vaak maar heel kort. Veel en vaak en kort oefenen is het devies en niet elke dag iets anders proberen, dat werkt niet.

Anne

Nou, heb het toch een weekje uitgehouden :mrgreen:
Maar ik zie gewoon dat hij het niet begrijpt dus probeer ik het evenvoudiger te maken.
Geen commando's meer door elkaar, gewoon het begrip van los aan de lijn leren.
Beginnen van bij het begin dus.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mama Sanneke schreef: Geen commando's meer door elkaar, gewoon het begrip van los aan de lijn leren.
Beginnen van bij het begin dus.
:ok: :ok:

Anne
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Waarom ga je geen clicker gebruiken, of een ander ding wat een geluidje maakt als hij bang is voor de clicker.

Met zo'n methode ben je op het moment dat je wilt belonen heel duidelijk voor de hond. Je kunt precies het juiste moment bepalen welke je wilt belonen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Baily schreef:Waarom ga je geen clicker gebruiken, of een ander ding wat een geluidje maakt als hij bang is voor de clicker.

Met zo'n methode ben je op het moment dat je wilt belonen heel duidelijk voor de hond. Je kunt precies het juiste moment bepalen welke je wilt belonen.
Hm, ben maar een simpele ziel en ik vrees dat ik dat ding niet goed ga gebruiken.
:eek:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Mama Sanneke schreef:
Baily schreef:Waarom ga je geen clicker gebruiken, of een ander ding wat een geluidje maakt als hij bang is voor de clicker.

Hm, ben maar een simpele ziel en ik vrees dat ik dat ding niet goed ga gebruiken.
joh da's helemaal niet ingewikkeld. ik gebruik em ook :mrgreen:
op internet kun je heel veel vinden over clickeren, het is erg leuk, zowel voor baas als hond :ok:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Mama Sanneke
Zeer actief

Bowie schreef:
Mama Sanneke schreef:

joh da's helemaal niet ingewikkeld. ik gebruik em ook :mrgreen:
op internet kun je heel veel vinden over clickeren, het is erg leuk, zowel voor baas als hond :ok:
Oké, ik zal het nog es nalezen en kijken of ik er wat mee aan kan. :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Als Luka nu een paar keer mooi dicht loopt, mag zelfs 'per ongeluk' zijn, maakt niet uit... dan kan je hem op dat moment toch telkens belonen en zeggen "da's mooi DICHT" of iets dergelijks?
Volgens mij gaat Luka het na een aantal keer echt wel doorhebben wat het bevel DICHT betekent (bazinneke blij en ik word beloond...) en kan je het na een tijdje ook gaan gebruiken als bevel als hij tever vooruit loopt of trekt.
Volhouden... het lukt je wel! :ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Mama Sanneke
Zeer actief

binno schreef:Als Luka nu een paar keer mooi dicht loopt, mag zelfs 'per ongeluk' zijn, maakt niet uit... dan kan je hem op dat moment toch telkens belonen en zeggen "da's mooi DICHT" of iets dergelijks?
Volgens mij gaat Luka het na een aantal keer echt wel doorhebben wat het bevel DICHT betekent (bazinneke blij en ik word beloond...) en kan je het na een tijdje ook gaan gebruiken als bevel als hij tever vooruit loopt of trekt.
Volhouden... het lukt je wel! :ok:
Jaja de slimmerik weet het wel, :roll:
"kijk ik loop naast, zie je bazinneke (kijkt naarme) en krijg'k nu een koekje,
dat doet ie telkens al we op bepaalde punten zijn onderweg.
En dat is nie de bedoeling hé.

Flinke jongen zeg ik, maar hij lijkt wel doof, alsof het hem niks zegt.
Of als ik zijn naam roep onderweg, indisch doof, alsof hij helemaal vergeten is hoe ie heet. :wink:
Het belangrijkste is zijn doel bereiken, dat heb ik vandaag genoeg gemerkt bij zijn protest als ik blijf stilstaan.

Ik hou vol, maar moet ontzettend veel geduld hebben.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Je let teveel op hem Sanneke...... :mrgreen: Hij moet op jou letten. Dus jij loopt waar je naar toe wilt en als hij trekt loop je de andere kant op zonder naar hem te kijken. Je hoeft hem niet over de kop te sleuren, maar wel gewoon de andere kant op.

Zo loop je gewoon steeds een stukje rechtdoor, maakt een scherpe hoek naar rechts of links en loop weer een stukje rechtdoor. Maak een goed tempo. Hij zal helemaal verbaast naar je kijken. Op het moment dat hij op je let en netjes meeloopt dan beloon je hem.

Hij zal best nog vaker trekken aan de riem, eventjes rechtsomkeer maken en hij weet het weer. En dit duurt eventjes he, niet gelijk na een dag een super resultaat verwachten.......... :mrgreen: Gewoon consequent blijven volhouden. Op den duur gaat hij vanzelf al op je letten en dan kun je dus belonen op het moment dat je denkt dat hij het nog kan volhouden. Dit moment stel je steeds langer uit.

Niet naar hem roepen, niet zijn aandacht gaan trekken, jij let niet op hem,hij let op jou. Trekt hij aan de riem, zonder iets te zeggen omdraaien.

Zo heb ik het met Buck gedaan en hij loopt echt keurig mee nu. Niet strak naast maar dat hoeft ook niet. Dat is weer een ander commando bij mij namelijk "volg".

Maar dat leer je anders aan.
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

Baily schreef:Je let teveel op hem Sanneke...... :mrgreen: Hij moet op jou letten. Dus jij loopt waar je naar toe wilt en als hij trekt loop je de andere kant op zonder naar hem te kijken. Je hoeft hem niet over de kop te sleuren, maar wel gewoon de andere kant op.

Zo loop je gewoon steeds een stukje rechtdoor, maakt een scherpe hoek naar rechts of links en loop weer een stukje rechtdoor. Maak een goed tempo. Hij zal helemaal verbaast naar je kijken. Op het moment dat hij op je let en netjes meeloopt dan beloon je hem.

Hij zal best nog vaker trekken aan de riem, eventjes rechtsomkeer maken en hij weet het weer. En dit duurt eventjes he, niet gelijk na een dag een super resultaat verwachten.......... :mrgreen: Gewoon consequent blijven volhouden. Op den duur gaat hij vanzelf al op je letten en dan kun je dus belonen op het moment dat je denkt dat hij het nog kan volhouden. Dit moment stel je steeds langer uit.

Niet naar hem roepen, niet zijn aandacht gaan trekken, jij let niet op hem,hij let op jou. Trekt hij aan de riem, zonder iets te zeggen omdraaien.

Zo heb ik het met Buck gedaan en hij loopt echt keurig mee nu. Niet strak naast maar dat hoeft ook niet. Dat is weer een ander commando bij mij namelijk "volg".

Maar dat leer je anders aan.
deze methode heb ik bij de hondenschool ook moeten volgen en zo ging het met bob ook heel goed. daarna liep hij zelfs los zonder ver weg te gaan
Mama Sanneke
Zeer actief

Nou, ik probeer alle goeie raad te volgen :wink:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Die methode noemen ze aandachts oefeningen.
Is één van de beste oefeningen die je met je hond kan doen ( vind ik dan he :wink: ) Het is de meest werkzamen methode mits je het lang genoeg volhoud.
Als je zo als ik met twee honden loop is het wat lastiger om het goed vol te houden Je moet ze dan apart uit laten.
Ik heb daar helaas niet altijd de tijd voor.
En als ik met beide honden samen loop gebruik ik voor Cayra de halti.
Dat gaat prima. maar het gebruik van de halti leerd het trekken aan de lijn niet af. want zodra ze dan halsband weer om heeft gaat ze gewoon weer trekken. Dus regelmatig oefenen is geen over bodige luxe.
Als je het echt goed wil doen moet je iedere uitlaat beurt de aandags oefeningen goed vol houden. ( minstens een maand of 6)
Dus hou vol he :ok:
Mama Sanneke
Zeer actief

Mechelfanaat schreef:Die methode noemen ze aandachts oefeningen.
Is één van de beste oefeningen die je met je hond kan doen ( vind ik dan he :wink: ) Het is de meest werkzamen methode mits je het lang genoeg volhoud.
Als je zo als ik met twee honden loop is het wat lastiger om het goed vol te houden Je moet ze dan apart uit laten.
Ik heb daar helaas niet altijd de tijd voor.
En als ik met beide honden samen loop gebruik ik voor Cayra de halti.
Dat gaat prima. maar het gebruik van de halti leerd het trekken aan de lijn niet af. want zodra ze dan halsband weer om heeft gaat ze gewoon weer trekken. Dus regelmatig oefenen is geen over bodige luxe.
Als je het echt goed wil doen moet je iedere uitlaat beurt de aandags oefeningen goed vol houden. ( minstens een maand of 6)
Dus hou vol he :ok:
ja hoor ! en de ander gezinsleden die hem uitlaten zijn op de hoogte :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”