Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup van 6 weken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:Nou wat mijn ervaring is, is dat die fokkers er geen drol om geven waar de pups terecht komen. Iedere malloot kan zo'n mechelaar uit dit soort lijnen ophalen, wordt vaak niet eens gevraagd wat men er mee gaat doen e.d. :boos:
nou, ik heb de ervaring uit de nesten waar ik honden uit heb, dat die nesten helemaal uitverkocht waren en zo goed als alle honden gingen de sport/werk in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Chatterbox schreef:
Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
Ik train minimaal 2x in de week op mijn eigen club. Dat betreft een avond en zondag een groot gedeelte van de dag.
Daarnaast trainen we nog 1 á 2x per week op een andere club (wij hebben momenteel geen pakwerker en zijn dus voor het bijtwerk aangewezen op de hulp van andere clubs. Dat betekent dus veel uit trainen en regelmatig trainen andere clubs bij ons en nemen dan een pakwerker mee).
Buiten de trainingen om speur ik nog 2x per week zelfstandig.
En daarnaast vrijwel dagelijks een fikse boswandeling en ook het fietsen moet ik weer wat op gaan bouwen.

Train ik om wat voor reden niet en kan ik daarnaast niet genoeg beweging bieden dan gaat dat enkele dagen goed, daarna begin je echt te merken aan Marouck dat ze haar ei niet kwijt kan. Ze wordt drukker en raakt sneller geprikkeld, Nika moet het dan soms ontgelden (krijgt om niets een snauw).

Het eerste jaar was Marouck in huis heel moeilijk te hanteren, ze had totaal geen rust. Toen ik bij de KNPV begon te trainen en ze daar dus 3x in de week trainde, ging het thuis steeds beter. Toen ik daarmee stopte en weer terug in de gehoorzaamheid belandde werd ze weer steeds drukker in huis. Sinds februari vorig jaar train ik nu in de IPO en ik heb een hele andere hond nu. Thuis ligt ze de hele dag lekker op de bank te slapen tussen de wandelingen door. Ze kan tegenwoordig ook echt diep slapen, waarbij ze zelfs droomt. Dat deed ze de eerste 1,5 jaar van haar leven dus nooit, zelfs als ze rustte was ze alert, iedere beweging was voldoende om haar overeind te laten springen. Ze kan zich beter in haar eentje vermaken, kan ook echt in haar uppie spelen. Dat kon ze voorheen ook niet, ze had altijd mij of Nika nodig als speelkameraad.
Op het veld raakt ze haar energie kwijt, wordt ze ook geestelijk moe. Buiten het veld heb ik nu een gouden hond. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
estelle schreef:Nou wat mijn ervaring is, is dat die fokkers er geen drol om geven waar de pups terecht komen. Iedere malloot kan zo'n mechelaar uit dit soort lijnen ophalen, wordt vaak niet eens gevraagd wat men er mee gaat doen e.d. :boos:
nou, ik heb de ervaring uit de nesten waar ik honden uit heb, dat die nesten helemaal uitverkocht waren en zo goed als alle honden gingen de sport/werk in.
Binnen de KNPV-bloedlijnen is dat helaas niet altijd het geval. Er zijn zeker fokkers die het blijkbaar totaal niet interesseert waar de pups terecht komen. Overigens zal je dat ook binnen de stamboom-werklijnen wel tegenkomen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Er zullen er uiteraard zijn die het wel interesseert.
Maar ik kom toch wel regelmatig mensne tegen met een mechelaar uit behoorlijke lijnen die totaal niet weten wat ze in huis heben gehaald en uiteraard al met 5 maanden lopen te klagen dat de pup toch zoveel bijt en zo extreem druk is.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Chatterbox schreef:
Voor de mensen met een hond uit werklijnen, hoe vaak per week en hoe lang trainen jullie met je honden en hoe is je hond als je eens door omstandigheden een dag over moet slaan?
Gelukkig heb ik meerdere honden in huis dus als het ff niet uitkomt gaan ze de tuin in met een speeltje en komen ze zo ook aan hun grieven. Maar over het algemeen wordt er met hera alleen nog op zaterdag echt getraind (met pak etc) aangezien ze nog jong is. Door de week gaan wij drie ochtende naar het bos en dat is dan een wandeling van ongeveer 3 uur. 's avonds wordt er ff op het mouwtje gebeten en op het kistje geblaft in de tuin. En op zondag gaan we met alle honden de hele dag weg. We vertrekken ron 10:00 naar het bos en komen dan ongeveer een uur of 7 thuis. Dit natuurlij kin combinatie met een pitstop bij de snackbar :mrgreen:

Mochten we een keer een drukke dag hebben kunnen ze best thuis zitten hoor. Een dagje maakt niet uit.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
beau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door beau »

Ik vraag me af waar ik heb geschreven dat ik niet zoveel met mijn honden doe?????? :denken:
En kim is geen lieverdje als ik het zo mag zeggen dus was ook niet een van de makkelijkste en nog steeds niet, maar waarschijnlijk niet te vergelijken met Shada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar even wat anders we hebben Shada ook gekozen omdat wij een zwarte herder wilde, en we hebben haar bloedlijnen nagetrokken, En haar vader en moeder goed leren kennen en ik weet (dat denken we teminsten) dat wij de juiste keuze hebben gemaakt.
En SPYKE sorry dat ik je naam even verkeerd schreef, en zo je eer hebt aangetast. Maar misschien ben ik wel zo'n mens wat eens fouten kan maken.
Nogmaals sorry!

sypke schreef:
beau schreef: Nee je hebt hellemaal gelijk....Spike

Ik bedoel, weet je spyke
Sypke is de naam. Ik had al de indruk dat lezen erg moeilijk voor je was.
Jeetje, je hebt weer gelijk SPYKE :ok:
Is het je op gevallen dat ik de dingen ook vout schrijf. :eek:

veel geluk!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

beau schreef:Ik vraag me af waar ik heb geschreven dat ik niet zoveel met mijn honden doe?????? :denken:
Niemand zegt dat je te weinig doet met je honden. Sommige mensen vragen zich alleen af of je je realiseert wat een hond uit de lijnen van Shada nodig heeft. Als ik zo lees wat de mensen met herders uit werklijnen allemaal doen met hun honden zie ik dat zo'n hond een soort fulltime hobby is.
beau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door beau »

Respect :ok: voor de mensen die heel veel met hun honden trainen,
Echt als ik ze aan het werk zie, ziet dit er prachtig uit hoe ze hun honden laten gehoorzamen.
Ik zal liegen als ik zou zeggen dat ik ook zover zou gaan. Niet dus maar, trainen om te, speuren, gehoorzaamheid dat is meer iets voor mij en de zin, tijd en ruimte is er, en ik ben weer welkom op de club waar ik al trainden. Met Kim is dit 1 keer in de week omdat ze vaak meegaat als we uit rijden gaan (paardrijden).

:mrgreen: jeetje we moeten elkaar wel hebben spyke, ik bedoelde ook niet dat dit gezegd was.
Maar hoe het komt dat jullie het IDEE hebben, dat ik misschien niet zou weten hoeveel tijd en energie ik erin moet stoppen, voor ik wat kan bereiken met Shada. Misschien door mijn te positieve uitspraken en teveel vertrouwen op de toekomst. ??

Ik wil jullie uit mijn hart zeggen,dat we er goed overna hebben gedacht, dit is echt niet binnen een week besloten.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Inge schreef:
malinois schreef:
Binnen de KNPV-bloedlijnen is dat helaas niet altijd het geval. Er zijn zeker fokkers die het blijkbaar totaal niet interesseert waar de pups terecht komen. Overigens zal je dat ook binnen de stamboom-werklijnen wel tegenkomen. :wink:
Idd helaas..

Ook wij fokken KNPV x-HH, maar bij ons wordt er toch wel gekeken waar de honden terecht komen en bij wat voor soort club/dresseur. Vooral ook omdat onze van nature diensthonden zijn, we maar 1 nestje (hoogstens) per jaar fokken, willen we "onze" pupjes blijven volgen.

BTW Crutz.. vind jij Pecco-lijn stug? :denken:

Oh en over het oefenen: 3x pw, 2 avonden en zaterdag sowieso, soms meer.
2 van de honden gaan mee naar mijn vriends werk, waar ze extra oefenen (kan dus oplopen tot 5-6x pw) en ook praktijk oefenen. Vriend-lief is instructeur voor de honden binnen een politieregio.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:
Inge schreef:
malinois schreef:
Idd helaas..

Ook wij fokken KNPV x-HH, maar bij ons wordt er toch wel gekeken waar de honden terecht komen en bij wat voor soort club/dresseur. Vooral ook omdat onze van nature diensthonden zijn, we maar 1 nestje (hoogstens) per jaar fokken, willen we "onze" pupjes blijven volgen.

BTW Crutz.. vind jij Pecco-lijn stug? :denken:

Oh en over het oefenen: 3x pw, 2 avonden en zaterdag sowieso, soms meer.
2 van de honden gaan mee naar mijn vriends werk, waar ze extra oefenen (kan dus oplopen tot 5-6x pw) en ook praktijk oefenen. Vriend-lief is instructeur voor de honden binnen een politieregio.
Selena,
ff te snel gelezen, bedoelde PeGGe qua stugheid (en dat zit er (gelukkig) niet in) Pecco idd niet,
maar je moet t met me eens zijn dat die van Linders geen makkelijke lieve hondjes zijn (tenminste dat zooitje ongeregeld :mrgreen: bij ons op de club niet)

verder over het trainen, wij trainen op het moment 3 keer in de week (1 avond, zaterdag middag en zondag heel de dag) en natuurlijk nog alle kleine dingetjes (apporteren, beetje appel etc) die je dagelijks thuid doet (tenminste wij wel)

ons nestje wat gaat komen gaat ook alleen geplaatst worden bij mensen die er de sport mee ingaan en net als Selena/Dick wil ik de honden ook gewoon blijven volgen, maar ik weet dat er in Brabant/Limburg ook gewoon fokkers zitten die (bewust????) hun fokproduct aan particulieren verkopen en ze dan met 6 mnd tot een jaar maar al te graag terug willen hebben als het niet goed gaat in een gezin, daar kan ik dus met mn hoofd niet bij, dit betreft dan meestal wel fokkers die ook relatief veel fokken en niet de fokkers die ik ken die bewust en selectief fokken (zoals Dick en Selena oa)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
malinois schreef:
ik geloof je onmiddelijk, maar dat was mijn ervaring.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief

crutz schreef:Selena,
ff te snel gelezen, bedoelde PeGGe qua stugheid (en dat zit er (gelukkig) niet in) Pecco idd niet,
maar je moet t met me eens zijn dat die van Linders geen makkelijke lieve hondjes zijn (tenminste dat zooitje ongeregeld :mrgreen: bij ons op de club niet)

verder over het trainen, wij trainen op het moment 3 keer in de week (1 avond, zaterdag middag en zondag heel de dag) en natuurlijk nog alle kleine dingetjes (apporteren, beetje appel etc) die je dagelijks thuid doet (tenminste wij wel)

ons nestje wat gaat komen gaat ook alleen geplaatst worden bij mensen die er de sport mee ingaan en net als Selena/Dick wil ik de honden ook gewoon blijven volgen, maar ik weet dat er in Brabant/Limburg ook gewoon fokkers zitten die (bewust????) hun fokproduct aan particulieren verkopen en ze dan met 6 mnd tot een jaar maar al te graag terug willen hebben als het niet goed gaat in een gezin, daar kan ik dus met mn hoofd niet bij, dit betreft dan meestal wel fokkers die ook relatief veel fokken en niet de fokkers die ik ken die bewust en selectief fokken (zoals Dick en Selena oa)
*bloossmiley**bloossmiley*

Ook als we mensen voor een dekking komen willen we weten of de teef wat extra's brengt :mrgreen: Verder gaan onze honden in principe niet naar het buitenland (wil oog op mijn puppies houden) en gaan ze weg met koopovereenkomst en garantie.

Voor ons komende nest zijn 3 reuen gereserveerd, 2 voor clubleden en de ander voor iemand hier in Almere. 1 teef gaat op fokkersvoorwaarden naar een collega van Dick in Engeland (waar we zeer regelmatig contact mee hebben en minstens 1x per jaar naar NL. komt), die blijft de eerste 9 maanden hier voor haar basisopvoeding ivm quarantaine-eis van Engeland. Een andere teef houden we zelf aan.

Onze lijn geeft kleine nestjes (niet meer dan 7 over het algemeen), dus grootste deel is gereserveerd.

Linders is idd niet makkelijk, maar bij mijn weten ook niet echt stug..meer erg druk en heel veel temprament/werklust. We hebben er 1 op de club.
Wat versta je onder stug? Misschien praat dat makkelijker?

Selena
Zeer actief

malinois schreef:
Inge schreef:
malinois schreef:
ik geloof je onmiddelijk, maar dat was mijn ervaring.
Mijn vader fokte stamboom MH's (Halusetha's) op wat grotere schaal als wij en die zocht hond en mens ook bij elkaar uit. Kopers kwamen daar minstens 2 x, en die werden echt ondervraagt enzo. Wat ze wilden, een huis-, show- of werkhond, en die kregen ook echt advies welke combi ze wel eenpup konden/mochten bestellen.
Pap is ook nu onze grootste raadgever vwb fokken, omdat hij behalve IPO ook altijd KNPV heeft gedaan weet hij ook veel van de KNPV lijnen. En hoewel hij er al een tijdje uit is weet/hoort hij nog heel veel van/uit het wereldje.

In de reu die we nu voor Benta hebben gebruikt zit trouwens één van zijn honden voor. :mrgreen:

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:Linders is idd niet makkelijk, maar bij mijn weten ook niet echt stug..meer erg druk en heel veel temprament/werklust. We hebben er 1 op de club.
Wat versta je onder stug? Misschien praat dat makkelijker?
wij hebben er meerdere op de club waar of Linders achter zit of die door Linders gefokt zijn,
en t zijn geen makkelijke honden, juist niet erg druk, maar knetterhard en redelijk moeilijk bereikbaar, dat is eigenlijk wat ik met stug bedoel, idd ookwel veel werklust (das ook t gene waar ik met di hondje t meest bang voor ben, de werklust gecombineerd met een houding ïk heb schijt aan je", want die die ik ken willen idd wel werken, maar vooral voorzichzelf, kan ook aan de trainingswijze liggen :wink: ze zijn soms nog een beetje in t jaar kruik achter gebleven en beginnen ook pas op 16 tot 18 mnd)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”