Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lammetje gebeten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Niekie schreef:
Tesselaar schreef: en de vergelijking met een kat die een muis of een vogel vangt vind ik toch wel heel wat anders ikzelf heb een weiland met geiten als daar een hond in terecht zou komen en er een paar te grazen neemt vind ik heel wat anders dan een kat die een vogel vangt dat is de natuur maar niet een hond die schapen of geiten te pakken neemt.
Leg het verschil eens uit als je wilt? Ik zie het namelijk niet.
Ikke was eerst :pffff: :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Rataplan schreef:
Niekie schreef:
Tesselaar schreef: en de vergelijking met een kat die een muis of een vogel vangt vind ik toch wel heel wat anders ikzelf heb een weiland met geiten als daar een hond in terecht zou komen en er een paar te grazen neemt vind ik heel wat anders dan een kat die een vogel vangt dat is de natuur maar niet een hond die schapen of geiten te pakken neemt.
Leg eens even aan Myranda uit wat het verschil is.... :pffff: :mrgreen: :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rataplan schreef:
Niekie schreef:
nietes ikke :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:zal ik het zeggen :mrgreen: ? een vogel vliegt, en een lammetje niet :pffff: . en omdat een lammetje niet kan vliegen, moét je wel een monster zijn om dat aan te durven vallen......... :denken: ...offeuhh :denken: nee, wacht, een lammetje heeft krulletjes, en een vogel niet....en krulletjes zijn lief, die mag je niet bijten :neenee: ........of misschien toch nog iets anders :denken: ??
:denken: ... van een vogel maak je geen shoarma, en als een hond shoarma maakt van een lammetje, heb jij als mens weer geen avondeten :idea: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

malinois schreef:
Inge O schreef:zal ik het zeggen :mrgreen: ? een vogel vliegt, en een lammetje niet :pffff: . en omdat een lammetje niet kan vliegen, moét je wel een monster zijn om dat aan te durven vallen......... :denken: ...offeuhh :denken: nee, wacht, een lammetje heeft krulletjes, en een vogel niet....en krulletjes zijn lief, die mag je niet bijten :neenee: ........of misschien toch nog iets anders :denken: ??
:denken: ... van een vogel maak je geen shoarma, en als een hond shoarma maakt van een lammetje, heb jij als mens weer geen avondeten :idea: :mrgreen:
:mrgreen: Ja! Dat zal het zijn.
Een monster, omdat het ons eten op durft te vreten!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Ik zie wel een markt voor duivenshoarma :mrgreen: ik zie ook leveranciers genoeg :pffff: :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jammer dat er zo gereageerd word want ik begrijp wat Tesselaar bedoeld.

Als ik honden aantref in mijn weiland ben ik niet blij, zal zeggen dat ik echt boos word. De eigenaar geef ik dan ook een behoorlijke speech mee en vraag zijn naam en adres voor mocht er schade zijn aan de dieren.
Als een eigenaar een discussie aangaat en niet mee wil werken dan bel ik de politie.
De hond komt op mijn grond, een stuk dat verboden is voor honden. Nu kan een hond niet lezen dus is de eigenaar verantwoordelijk voor het bij zich houden van zijn hond en ook moet voorkomen dat zijn hond achter mijn dieren aanjaagd.
Ik laat mijn honden ook niet in de tuin van mensen want mijn honden hebben daar niets te zoeken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

malinois schreef: :denken: ... van een vogel maak je geen shoarma
maar wel een pasteitje!
Gast

Ik begrijp Tesselaars verontwaardiging over het feit dat de eigenaren van de honden niets doen als er schapen en lammeren gedood of gewond zijn. Wat ik niet begrijp is het onbegrip over het jagen van honden op vee. Dat doen honden nu eenmaal. Dat maakt het geen slechte wezens opeens.

Dit doen wij:

Afbeelding

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

sypke schreef:Ik begrijp Tesselaars verontwaardiging over het feit dat de eigenaren van de honden niets doen als er schapen en lammeren gedood of gewond zijn. Wat ik niet begrijp is het onbegrip over het jagen van honden op vee. Dat doen honden nu eenmaal. Dat maakt het geen slechte wezens opeens.

Dit doen wij:

Afbeelding

Afbeelding
Daar denk ik ook zo over een hond en een kat volgen beiden hun instinct.
Tuurlijk moet die hondeneigenaar niet zo maar weg lopen en zich niet bekommeren om het lammetje wat daar bloedend loopt, dat is het echte beest in dit verhaal :roll:
Gast

Rataplan schreef: Daar denk ik ook zo over een hond en een kat volgen beiden hun instinct.
Tuurlijk moet die hondeneigenaar niet zo maar weg lopen en zich niet bekommeren om het lammetje wat daar bloedend loopt, dat is het echte beest in dit verhaal :roll:
En eigenlijk moet je voorkomen dat je hond achter vee aangaat, maar het kan natuurlijk een keer per ongeluk gebeuren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Jammer dat er zo gereageerd word want ik begrijp wat Tesselaar bedoeld.

Als ik honden aantref in mijn weiland ben ik niet blij, zal zeggen dat ik echt boos word. De eigenaar geef ik dan ook een behoorlijke speech mee en vraag zijn naam en adres voor mocht er schade zijn aan de dieren.
Als een eigenaar een discussie aangaat en niet mee wil werken dan bel ik de politie.
De hond komt op mijn grond, een stuk dat verboden is voor honden. Nu kan een hond niet lezen dus is de eigenaar verantwoordelijk voor het bij zich houden van zijn hond en ook moet voorkomen dat zijn hond achter mijn dieren aanjaagd.
Ik laat mijn honden ook niet in de tuin van mensen want mijn honden hebben daar niets te zoeken.
precies, maar als het dan wel gebeurd om wat voor reden dan ook is die hond niet plotseling veranderd in een monster of iets dergelijks! Want dat wordt er dus wel gezegd!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef: Ik zie wel een markt voor duivenshoarma :mrgreen: ik zie ook leveranciers genoeg :pffff: :wink:
met ringetje :smile:
Afbeelding
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

jullie hebben het woord monster gewoon te lettetlijk genomen ik bedoelde er alleen maar mee dat er bijvoorbeeld 100 honden gewoon voorbij gaan en dat nummer 101 plotseling de knop omzet en blind en doof zo'n land in vliegt en mijn vraag was alleen maar waarom doet deze hond dat maar jullie zijn veel te diep in gegaan op het woord monster (waarschijnlijk ook van mijn kant niet de goede benaming geweest) maar het was niet de bedoeling dat het op deze discussie uit zou draaien.
het mag dan natuurlijk gedrag zijn maar ik vind het vreselijk als ik het zie gebeuren en dan gaat dat natuurlijke er bij mij maar moeilijk in.
een poot van Sammy en Eefie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tesselaar schreef:jullie hebben het woord monster gewoon te lettetlijk genomen ik bedoelde er alleen maar mee dat er bijvoorbeeld 100 honden gewoon voorbij gaan en dat nummer 101 plotseling de knop omzet en blind en doof zo'n land in vliegt en mijn vraag was alleen maar waarom doet deze hond dat maar jullie zijn veel te diep in gegaan op het woord monster (waarschijnlijk ook van mijn kant niet de goede benaming geweest) maar het was niet de bedoeling dat het op deze discussie uit zou draaien.
het mag dan natuurlijk gedrag zijn maar ik vind het vreselijk als ik het zie gebeuren en dan gaat dat natuurlijke er bij mij maar moeilijk in.
maar nogmaals wat is er voor verschil met een kat die een vogel vermoord?
Ik denk trouwens dat mijn honden er misschien ook achteraan zouden gaan als ze de kans zouden krijgen en als ze dan nog eens gaan rennen hoppa prooi...... denk dat juist veel honden dit gedrag vertonen als ze de kans zouden krijgen...
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Zo'n eigenaar mag van mij een stevige boete krijgen
asociaal volk
laat ik hem niet in mijn handen krijgen :evil: :boos:

zo snap ik wel dat mensen een hekel krijgen aan honden
dat maar los laten lopen zonder ze onder appèl te hebben
en dat dan met name met jacht of waakhonden :neenee:

en inderdaad als je vlees eet en meedoet aan de bio industrie ben je nog erger.
Je wil niet weten hoe wij met dieren omgaan, dat wordt en masse in de doorpot gestopt
mensen zijn en blijven gewoon domme wezens die de aarde langzaam maar zeker naar de klote helpen
:19:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

AnneMarie schreef:Zo'n eigenaar mag van mij een stevige boete krijgen
asociaal volk
laat ik hem niet in mijn handen krijgen :evil: :boos:

zo snap ik wel dat mensen een hekel krijgen aan honden
dat maar los laten lopen zonder ze onder appèl te hebben
en dat dan met name met jacht of waakhonden :neenee:

en inderdaad als je vlees eet en meedoet aan de bio industrie ben je nog erger.
Je wil niet weten hoe wij met dieren omgaan, dat wordt en masse in de doorpot gestopt
mensen zijn en blijven gewoon domme wezens die de aarde langzaam maar zeker naar de klote helpen
:19:
Inderdaad, die bio-industrie is nog erger :boos: , ik slacht tegenwoordig zelf wel mijn lammetjes, hebben een fijn leven gehad, dan is het minder erg dan bio.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”