Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dominant gedrag t.o andere honden, jong en oud...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Dominant gedrag t.o andere honden, jong en oud...

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle is erg dominant tegen andere honden...Hij is gecastreert maar blijft maar rijden...ook op pups... ook nadat zijn rang allang bevestigt is blijft hij het doen...
Hoe kan je dit afleren? Of is dat niet te doen?
Hij is gewoon erg lomp... en ruw met jonge honden...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rijen kan ook een uiting van stress zijn en hoeft niet altijd wat met dominatie te maken te hebben.
Persoonlijk mogen mijn honden niet op vreemde honden rijen maar wel onderling maar als daar een heel groot verschil qua grootte in zit zou ik het ook niet toestaan ivm het gewicht.
Je zou je hond kunnen afleiden als hij het doet en hem weg halen want er kunnen wel gevechten van komen.
Ik weet van een van mijn honden dat die absoluut niet op zich laat rijen en zo zijn er meer dus het kan fout aflopen.
Ook kan een hond hd hebben en dan is het ook niet zo prettig als hij erop duikt.
Ik zou voor aanlijnen en doorlopen kiezen of afleiden als dat tenminste lukt.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik sluit me aan bij Tineke. Afleren kan je dat niet want het is normale communicatie...je moet het dus ook niet willen afleren.
Ik denk dat stress absoluut meespeelt als ik je verhaal lees, want blijkbaar is hij er obsessief mee bezig. Je hebt hem ook pas net. Geef hem tijd, tijd en rust. Niet straffen, dat snapt hij niet en je voert de spanning ermee op, wat dus aanleiding kan zijn voor nog meer stress.
Geef hem de tijd te wennen en haal hem gewoon van andere honden af en neem hem mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef: Geef hem de tijd te wennen en haal hem gewoon van andere honden af en neem hem mee.
en als hij een tiental meters van de andere hond verwijderd is, maak je er een feessie van, door iets te doen wat hij mooi vindt. balletje, frolicje, dikke knuffel, verzin het maar. en dat allemaal in alle kalmte en vriendelijkheid.

'het is niet nodig om zo als een idioot te rijden. als ik gewoon braaf meeloop, dan gebeuren er hoogst aangename dingen.' - dit is de gevolgtrekking die je hond door kan krijgen dan.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik heb hier toch wel regelmatig een probleem mee met Spok. Vandaag b.v. gaat hij behoorlijk wild om zich heen snappen, anders gezegd hij wordt boos. Moet wel zeggen dat dit teefje om de een of andere reden altijd lekker ruikt, ook voor andere reuen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”