Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag voor mensen die Duck voeren.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Vraag voor mensen die Duck voeren.
Ik wil voor mijn Shih-Tzu een versvlees dag gaan invoeren en misschien op den duur wel helemaal overstappen op versvlees.
Hier in het dorp is het merk Duck niet te krijgen dus ik ben op zoek gegaan naar een adres hier in de omgeving.
Toevallig was er een dorp 15 km verderop met twee dierenwinkels tegenover elkaar die allebei Duck verkopen.
De ene winkel was alleen een heel stuk duurder (scheelde ruim 1,00 € per kg) als de andere winkel.
Ik betaal natuurlijk ook niet graag teveel dus ik bestelde 1 kg Duck Uitmuntend en 1 kg Duck Pens Compleet in de goedkoopste winkel, maar ik kreeg twee doorzichtige verpakkingen zonder reclame van het merk of andere info die normaal terug te vinden is op de verpakking.
Volgens de verkoopster had het met een "kennel of kennelverpakking" te maken en betaalde je voor een andere verpakking veel meer.
Klopt dit verhaal of heb ik twee verpakkingen gekocht die niets met Duck te maken hebben?
Ook heb ik nog een vraag over de hoeveelheid die ik moet geven.
Volgens de voedingstabel op de website van Duck zou mijn pup (deze is nu 15 weken) met een gewicht van 3 kg, 269 gram per dag mogen hebben.
Is dat niet erg veel?
Ik lees regelmatig dat fabrikanten vaak een te grote hoeveelheid op de verpakking zetten, is dat hier ook het geval of kloppen de gewichten in de tabel?
Hier in het dorp is het merk Duck niet te krijgen dus ik ben op zoek gegaan naar een adres hier in de omgeving.
Toevallig was er een dorp 15 km verderop met twee dierenwinkels tegenover elkaar die allebei Duck verkopen.
De ene winkel was alleen een heel stuk duurder (scheelde ruim 1,00 € per kg) als de andere winkel.
Ik betaal natuurlijk ook niet graag teveel dus ik bestelde 1 kg Duck Uitmuntend en 1 kg Duck Pens Compleet in de goedkoopste winkel, maar ik kreeg twee doorzichtige verpakkingen zonder reclame van het merk of andere info die normaal terug te vinden is op de verpakking.
Volgens de verkoopster had het met een "kennel of kennelverpakking" te maken en betaalde je voor een andere verpakking veel meer.
Klopt dit verhaal of heb ik twee verpakkingen gekocht die niets met Duck te maken hebben?
Ook heb ik nog een vraag over de hoeveelheid die ik moet geven.
Volgens de voedingstabel op de website van Duck zou mijn pup (deze is nu 15 weken) met een gewicht van 3 kg, 269 gram per dag mogen hebben.
Is dat niet erg veel?
Ik lees regelmatig dat fabrikanten vaak een te grote hoeveelheid op de verpakking zetten, is dat hier ook het geval of kloppen de gewichten in de tabel?
Laatst gewijzigd door Djinny op 01 apr 2005 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vraag voor mensen die Duck voeren.
Wij kopen altijd Duck in kennelverpakking (16kg per doos) en dat zijn inderdaad doorzichtige pakjes zonder info.Djinny schreef: maar ik kreeg twee doorzichtige verpakkingen zonder reclame van het merk of andere info die normaal terug te vinden is op de verpakking.
De opgegeven hoeveelheid klopt, maar het is een richthoeveelheid en kan dus wel per hond verschillen.Ook heb ik nog een vraag over de hoeveelheid die ik moet geven.
Is dat niet erg veel?
Gewoon met je ogen voeren en de hoeveelheid voer aanpassen naargelang je hond te mager of te dik wordt.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik haalde het altijd bij dezelfde winkel en die had de ene keer doorzichtige verpakking en de andere keer andere verpakking, ik betaalde niets meer of minder..
En ik voer op het oog, mijn honden krijgen (wegen rond de 50kg) 800 gram Duck per dag dus
Volg ik die tabel moeten ze meer hebben maar dan kan ik ze straks rollen
En ik voer op het oog, mijn honden krijgen (wegen rond de 50kg) 800 gram Duck per dag dus

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hoi, ik heb onlangs ook zo'n Duck pak gehad met geen verpakking.
Ik vond het ook maar verdacht, dacht dat dat van gescheurde verpakking was of zo.
Maar ik leeshier nu dat het wel kan.
kan je Duck niet bestellen ?
Kijk even op de site van Duck.
Moet je wel met een grote hoeveelheid bestellen denk ik.
Ik kijk even.
Staat er niet op, maar je kan het vragen.
Er staan ook verdeelpunten op in Nederland, misschien kan je het daar bestellen en afhalen en een grotere hoeveelheid in de diepvries steken.

Ik vond het ook maar verdacht, dacht dat dat van gescheurde verpakking was of zo.
Maar ik leeshier nu dat het wel kan.
kan je Duck niet bestellen ?
Ik kijk even.
Er staan ook verdeelpunten op in Nederland, misschien kan je het daar bestellen en afhalen en een grotere hoeveelheid in de diepvries steken.

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Gelukkig, nu weet ik tenminste zeker dat het in orde is.astrid schreef:Ik heb ook altijd Duck in doorzichtige verpakking. Op de doos waar de pakjes inzitten staat de info.
Via de website ben ik aan het adres gekomen waar ik het nu heb gehaald .Mama Sanneke schreef: kan je Duck niet bestellen ?
Ik kijk even.
Er is nog een adres wat dichter in de buurt is, maar met deze dierenwinkel heb ik geen goede ervaringen.
Ik ga eens informeren of de dierenwinkel hier uit het dorp het misschien kan bestellen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Chaya moet ik ongeveer net zoveel of misschien zelf wel meer geven om te zorgen dat ze niet te dun wordt, en zij is 31 kilocloris schreef: En ik voer op het oog, mijn honden krijgen (wegen rond de 50kg) 800 gram Duck per dag dus![]()

Wel grappig hoe dat kan verschillen.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
De vraag over de verpakkingen waarmee ik dit topic ben gestart, heb ik ook voorgelegd aan de fabrikant van Duck.
Het duurde even voordat er antwoord kwam, maar het volgende berichtje heb ik ontvangen:
Het is inderdaad niet gebruikelijk dat deze verpakking los verkocht wordt. De winkel met de gewone verpakking is correct en de advies verkoopprijs van ons is E 3.10 dus dit moet hier in de buurt zitten. De andere winkel heeft het over de "kennelverpakking". Dit is ook Duck, maar mag alleen in zijn gehele verpakking, dus een doos van 16 kg verkocht worden. (dus voor kennels of fokkers of mensen met grote/meerdere honden) Wanneer u dit in de gehele doos van 16 kg koopt is het in verhouding ietsje goedkoper dan 16 losse pakken van een kilo. Het is dus niet de bedoeling om dit los te verkopen omdat u nu geen garantie kunt krijgen welke smaak het is, tot wanneer de houdbaarheidsdatum loopt enz. Op deze manier is het ook nooit meer te controleren van welke zending het afkomt. Het bestaat niet dat iemand na 2 dagen in de vriezer te hebben gelegen nog het verschil ziet tussen de lams producten en de runderproducten bijvoorbeeld want dat lukt zelfs mij niet! Ik zou het prettig vinden wanneer u mij kunt laten weten welke winkel dit betreft zodat ik dit ook aan de winkel kan mededelen. Uiteraard is dit ook niet prettig voor de winkel(s) die zich wel netjes aan de regels houden en zodoende "duurder" zijn, terwijl zij correct bezig zijn.
Ze hebben wel gelijk, maar ik geloof dat er wel meer winkels zijn die zich niet aan de regels houden.
Het duurde even voordat er antwoord kwam, maar het volgende berichtje heb ik ontvangen:
Het is inderdaad niet gebruikelijk dat deze verpakking los verkocht wordt. De winkel met de gewone verpakking is correct en de advies verkoopprijs van ons is E 3.10 dus dit moet hier in de buurt zitten. De andere winkel heeft het over de "kennelverpakking". Dit is ook Duck, maar mag alleen in zijn gehele verpakking, dus een doos van 16 kg verkocht worden. (dus voor kennels of fokkers of mensen met grote/meerdere honden) Wanneer u dit in de gehele doos van 16 kg koopt is het in verhouding ietsje goedkoper dan 16 losse pakken van een kilo. Het is dus niet de bedoeling om dit los te verkopen omdat u nu geen garantie kunt krijgen welke smaak het is, tot wanneer de houdbaarheidsdatum loopt enz. Op deze manier is het ook nooit meer te controleren van welke zending het afkomt. Het bestaat niet dat iemand na 2 dagen in de vriezer te hebben gelegen nog het verschil ziet tussen de lams producten en de runderproducten bijvoorbeeld want dat lukt zelfs mij niet! Ik zou het prettig vinden wanneer u mij kunt laten weten welke winkel dit betreft zodat ik dit ook aan de winkel kan mededelen. Uiteraard is dit ook niet prettig voor de winkel(s) die zich wel netjes aan de regels houden en zodoende "duurder" zijn, terwijl zij correct bezig zijn.
Ze hebben wel gelijk, maar ik geloof dat er wel meer winkels zijn die zich niet aan de regels houden.

- moeli
- Actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wat betalen andere mensen voor Duck in België?moeli schreef:Ik haal altijd mijn kennelverpakkingen duck in Belgie , scheelt stukken met Nederland, maar zij verkopen ook alleen hele dozen met 16 kg als kennelverpakking, Ikbetaal net nog geen € 30.00 voor de 16 kg lam rijst ( is ook de duurste duck) groetjes annemieke
Misschien is het voor mij ook wel de moeite waard om eens over de grens te gaan shoppen.
- Zoie
- Zeer actief
Zo, dat scheelt nogal, ik betaal 4 euro voor een pak duck uitmuntend. En 1.99 voor 400 g rodi lam/rijst in dezelfde dierenwinkel, terwijl het bij de vomar, als ik me niet vergis, 1.09 is. Vraag me altijd af waar die grote prijsverschillen in zitten.moeli schreef:Ik haal altijd mijn kennelverpakkingen duck in Belgie , scheelt stukken met Nederland, maar zij verkopen ook alleen hele dozen met 16 kg als kennelverpakking, Ikbetaal net nog geen € 30.00 voor de 16 kg lam rijst ( is ook de duurste duck) groetjes annemieke

- Django
- Actief
- Contacteer:
Tussen de dierenwinkels zitten ook al grote verschillen. Bij de ene betaal ik voor 1 kg. Duck uitmuntend 3,05 en bij de ander 3,95Zoie schreef:Zo, dat scheelt nogal, ik betaal 4 euro voor een pak duck uitmuntend. En 1.99 voor 400 g rodi lam/rijst in dezelfde dierenwinkel, terwijl het bij de vomar, als ik me niet vergis, 1.09 is. Vraag me altijd af waar die grote prijsverschillen in zitten.moeli schreef:Ik haal altijd mijn kennelverpakkingen duck in Belgie , scheelt stukken met Nederland, maar zij verkopen ook alleen hele dozen met 16 kg als kennelverpakking, Ikbetaal net nog geen € 30.00 voor de 16 kg lam rijst ( is ook de duurste duck) groetjes annemieke