Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slopertje
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
Slopertje
Kleine onderbite sloopt. En ik kan er geen patroon in ontdekken.
Ik laat hem met regelmaat los in huis met grote (niet slopende) joekel. En de éne keer sloopt hij niks in een uur. De andere keer sloopt hij de bank in 10 minuten dat ik weg ben.
Hij zal het denk ik niet doen uit verlatingsangst of verveling. Hij heeft immers een vriendje. Niet alleen dus en Bono is altijd in voor spelen. Er is hier in huis niks te spelen aan materialistische zaken. Spelen met attributen doen we altijd buiten, om ruzie te voorkomen. Hij doet het ook als hij net een heleboel beweging heeft gehad, dus teveel energie is het denk ik ook niet.
Ik negeer hem als ik weg ben geweest (en hij los) in eerste instantie. Dan kijk ik rond in mijn huis. Als er niks kapot is gegaan, beloon ik hem uitgebreid. Zo wel, dan ruim ik dat op en negeer ik Duco nog een poosje.
Heeft iemand een visie op de motivatie van zijn sloopgedrag? En misschien een idee om nog uit te proberen?
Ik laat hem met regelmaat los in huis met grote (niet slopende) joekel. En de éne keer sloopt hij niks in een uur. De andere keer sloopt hij de bank in 10 minuten dat ik weg ben.
Hij zal het denk ik niet doen uit verlatingsangst of verveling. Hij heeft immers een vriendje. Niet alleen dus en Bono is altijd in voor spelen. Er is hier in huis niks te spelen aan materialistische zaken. Spelen met attributen doen we altijd buiten, om ruzie te voorkomen. Hij doet het ook als hij net een heleboel beweging heeft gehad, dus teveel energie is het denk ik ook niet.
Ik negeer hem als ik weg ben geweest (en hij los) in eerste instantie. Dan kijk ik rond in mijn huis. Als er niks kapot is gegaan, beloon ik hem uitgebreid. Zo wel, dan ruim ik dat op en negeer ik Duco nog een poosje.
Heeft iemand een visie op de motivatie van zijn sloopgedrag? En misschien een idee om nog uit te proberen?
-
Gast
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- sample
- Zeer actief
Ja hij sloopte bij de vorige baas ook. Als ik dan ergens op moest gokken, was het gewoontegedrag inderdaad. Want ik weet best hoe hij tot dat sloopgedrag gekomen is. En alle andere niet wenselijke gedragingen (poepen in huis, prullenbak leegvreten, kat verkrachten, piepen) zijn in de afgelopen weken eigenlijk verdwenen.sypke schreef:Ook honden die hondengezelschap hebben kunnen aan verlatingsangst lijden. Sloopte hij bij zijn vorige baas ook?
Slopen kan ook verveling zijn of een gewoonte. Het is moeilijk om te zeggen wat de oorzaak is.
Zaak is nu om dat sloopgedrag nog af te leren. Hij zit meestal in zijn bench als ik wegga. Maar ik zou toch graag kans zien om hem dit af te leren. Maar ik heb even geen gloeilamp boven mijn hoofd. Ja, één die ùit is
-
linlin
Re: Slopertje
dat zegt niks. het kan louter om de aanwezigheid van een mens gaan.sample schreef: Hij zal het denk ik niet doen uit verlatingsangst of verveling. Hij heeft immers een vriendje.
misschien zit hier een oplossing. als kakaboeboe heel vlot na een woeste wandeling plots alleen komt te zitten, dan is de overgang blijkbaar te groot. hij is dan een tijdje thuis ook nog helemaal door het dolle. dat zou gegarandeerd gillen worden.Hij doet het ook als hij net een heleboel beweging heeft gehad, dus teveel energie is het denk ik ook niet.
ik geef 'm dan een flinke bak eten en rommel een half uurtje wat rond. meestal keert de rust dan weer terug. en pas dan kan ik met een gerust hart weg.
slopen lijkt me ellendig.
- sample
- Zeer actief
Ik ben hem juist vanuit de omgekeerde redenatie los gaan laten. Juist als ik hem lekker veel beweging heb gegeven, in de hoop dat hij dan moe is en gaat slapen. Omdat hij, als hij géén beweging heeft gehad voor die tijd, hij óók sloopt. Ik hoopte dat hij door zijn energie lekker kwijt te zijn, hij rustig kon gaan liggen. En ik hem dan kon belonen voor lekker slapenmisschien zit hier een oplossing. als kakaboeboe heel vlot na een woeste wandeling plots alleen komt te zitten, dan is de overgang blijkbaar te groot
Als ik hem trouwens tegenwoordig los laat, is het maar voor even. Ik maak de tijd niet lang. Beter uitgebreid bejubelen voor 10 minuten alleen zijn, dan een gesloopte bank in een half uurtje
- Zoie
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
Wat voor alternatief bied je hem?Zoie schreef:moeilijk. Spok was/is een sloper uit onwetendheid. Ik heb me er nooit druk om gemaakt, en biedt hem gewoon een alternatief aan. Het lijkt te werken, maar echt lang is hij nog niet alleen geweest.
Ik heb hier in huis namelijk expres geen speeltjes. Want ik wil ruzie voorkomen. Spelen doen we buiten.
Ik zie mezelf nog geen bot of kauwstaaf achter laten. Dat durf ik niet. Als ze eten, wil ik daar bij zijn.
- sample
- Zeer actief
In sommige gevallen denk ik dat van Duco ook. Hij kan uitgebreid op het voerbakje van de poes liggen kauwen, die hij dan van het aanrecht gejat heeft. Totaal onschuldig en compleet verbaasd als ik hem dat afpak.Spok was/is een sloper uit onwetendheid
Maar als hij de bank te pakken heeft gehad, weet hij dat dat fout was. En dan zeg ik niks.......ik straf hem niet. Maar op het moment dat ik binnen kom en hij heeft wat gesloopt, zie ik dat vanuit mijn ooghoek aan zijn gedrag. Dan sluipt hij om me heen.
- Zoie
- Zeer actief
Ja, dat is een probleem. die ruzie. Spok geef ik b.v. een pensstaafje als ik weg ga. Maar zoals gezegd, heel lang is hij nog niet alleen geweest.sample schreef:Wat voor alternatief bied je hem?Zoie schreef:moeilijk. Spok was/is een sloper uit onwetendheid. Ik heb me er nooit druk om gemaakt, en biedt hem gewoon een alternatief aan. Het lijkt te werken, maar echt lang is hij nog niet alleen geweest.
Ik heb hier in huis namelijk expres geen speeltjes. Want ik wil ruzie voorkomen. Spelen doen we buiten.
Ik zie mezelf nog geen bot of kauwstaaf achter laten. Dat durf ik niet. Als ze eten, wil ik daar bij zijn.
Ben ik erbij dan zijn er altenatieven genoeg in de vorm van speeltjes, kluif dingen, enz. Hij mag b.v. ook een stuk karton verscheuren, een van zijn favoriete spelletjes. Meestal bedaart hij dan snel en gaat slapen.
Maar speeltjes zijn ook geen echte oplossing als ze daar ruzie over gaan maken. Misschien gescheiden houden als je weggaat ?

- Zoie
- Zeer actief
Ja, als Spok de chesterfield hier sloopt, zou hij dat ook doensample schreef:In sommige gevallen denk ik dat van Duco ook. Hij kan uitgebreid op het voerbakje van de poes liggen kauwen, die hij dan van het aanrecht gejat heeft. Totaal onschuldig en compleet verbaasd als ik hem dat afpak.Spok was/is een sloper uit onwetendheid
Maar als hij de bank te pakken heeft gehad, weet hij dat dat fout was. En dan zeg ik niks.......ik straf hem niet. Maar op het moment dat ik binnen kom en hij heeft wat gesloopt, zie ik dat vanuit mijn ooghoek aan zijn gedrag. Dan sluipt hij om me heen.
Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt. Een hond die zich schuldig toont kan in dit soort gevallen ook geen relatie leggen met wat hij gedaan heeft, of het moet een heterdaadje zijn. Op de een of andere manier leidt hij dat dan toch uit je gedrag af.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Quote :
Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt. Een hond die zich schuldig toont kan in dit soort gevallen ook geen relatie leggen met wat hij gedaan heeft, of het moet een heterdaadje zijn. Op de een of andere manier leidt hij dat dan toch uit je gedrag af.[/quote]
Ik heb daar toch een beetje mijn twijfels over.
Als Luka dan toch iets te pakken neemt, een gevallen washandje of
de opgerolde sokken van zoon dan gaat ie toch al sluipend weg, héél stilletjes, dan moet hij toch weten dat hij iets doet wat eigenlijk niet mag ?
Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt. Een hond die zich schuldig toont kan in dit soort gevallen ook geen relatie leggen met wat hij gedaan heeft, of het moet een heterdaadje zijn. Op de een of andere manier leidt hij dat dan toch uit je gedrag af.[/quote]
Ik heb daar toch een beetje mijn twijfels over.
de opgerolde sokken van zoon dan gaat ie toch al sluipend weg, héél stilletjes, dan moet hij toch weten dat hij iets doet wat eigenlijk niet mag ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Zoie
- Zeer actief
Ik heb daar toch een beetje mijn twijfels over.Mama Sanneke schreef:Quote :
Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt. Een hond die zich schuldig toont kan in dit soort gevallen ook geen relatie leggen met wat hij gedaan heeft, of het moet een heterdaadje zijn. Op de een of andere manier leidt hij dat dan toch uit je gedrag af.
de opgerolde sokken van zoon dan gaat ie toch al sluipend weg, héél stilletjes, dan moet hij toch weten dat hij iets doet wat eigenlijk niet mag ?[/quote]
Alleen als hij geleerd heeft dat het niet mag, en je bent erbij.
Als ik Spok een pensstaafje geef durft hij het maar nauwelijks aan te nemen. Pakt hij het dan toch, dan loopt hij ermee weg, en loopt ook voor mij weg, om het ergens rustig op te peuzelen.

- sample
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat hij besef van waarde heeft. Maar blijkbaar voelt het oké als hij iets sloopt waar ik bij ben. En niet ok als hij iets sloopt wanneer ik weg ben.Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt
En hij haalt het dus niet in zijn hersens om iets "groots" te slopen als ik in huis ben. Terwijl hij dus wel op mijn plant ligt te kauwen alsof er nÃets aan de hand is.
- Zoie
- Zeer actief
Een hond kan leren dat iets niet mag als je erbij bent. Denk niet dat je hem kan leren dat het van jou niet mag, als je er niet bij bent.sample schreef:Ik denk ook niet dat hij besef van waarde heeft. Maar blijkbaar voelt het oké als hij iets sloopt waar ik bij ben. En niet ok als hij iets sloopt wanneer ik weg ben.Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt
En hij haalt het dus niet in zijn hersens om iets "groots" te slopen als ik in huis ben. Terwijl hij dus wel op mijn plant ligt te kauwen alsof er nÃets aan de hand is.
Theoretisch zou het zelfs effectiever zijn om te straffen voor iets slopen wat niet mag zonder dat hij met jou als bestraffer de relatie kan leggen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 08 mei 2005 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka doet nooit iets als ik er niet ben.Zoie schreef:Een hond kan leren dat iets niet mag als je erbij bent. Denk niet dat je hem kan leren dat het van jou niet mag, als je er niet bij bent.sample schreef:Ik denk ook niet dat hij besef van waarde heeft. Maar blijkbaar voelt het oké als hij iets sloopt waar ik bij ben. En niet ok als hij iets sloopt wanneer ik weg ben.Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt
Theoretisch zou het zelfs beter zijn om te straffen voor iets slopen wat niet mag zonder dat hij met jou als bestraffer de relatie kan leggen.
Zelfs sokken die op de grond liggen in de badkamer raakt hij niet aan ?
Hoe is dat te verklaren ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- sample
- Zeer actief
Dat idee heb ik dus wel, dat dat kan.Een hond kan leren dat iets niet mag als je erbij bent. Denk niet dat je hem kan leren dat het van jou niet mag, als je er niet bij bent.
Mijn grote hond, blijft af terwijl ik uit het zicht ben. Niet opstaan is niet opstaan, óók niet als ik weg ben. Zou dat voor slopen niet gelden? Niet slopen is niet sopen, óók niet als het vrouwtje uit zicht is.
Volgens mij leer je je hond namelijk gewoon dat het niet mag. Wat dan ook. Wanneer dan ook.
- Zoie
- Zeer actief
Mijn gok zou zijn, aandacht trekken. Wat gebeurt er als je het consequent compleet negeert ? Of hem een alternatief geeft en hem dan voluit aandacht geeft ?Mama Sanneke schreef:Luka doet nooit iets als ik er niet ben.Zoie schreef:Een hond kan leren dat iets niet mag als je erbij bent. Denk niet dat je hem kan leren dat het van jou niet mag, als je er niet bij bent.sample schreef:Ik denk ook niet dat hij besef van waarde heeft. Maar blijkbaar voelt het oké als hij iets sloopt waar ik bij ben. En niet ok als hij iets sloopt wanneer ik weg ben.Maar even serieus, ik denk echt dat een hond geen enkel besef heeft van de waarde van iets dat hij sloopt
Theoretisch zou het zelfs beter zijn om te straffen voor iets slopen wat niet mag zonder dat hij met jou als bestraffer de relatie kan leggen.
Zelfs sokken die op de grond liggen in de badkamer raakt hij niet aan ?
Hoe is dat te verklaren ?

- Zoie
- Zeer actief
Denk niet dat dat zo is. Je kunt een hond wel leren af te blijven als je uit zicht bent voor een bepaalde tijd, maar niet voor een onbepaalde tijd.sample schreef:Dat idee heb ik dus wel, dat dat kan.Een hond kan leren dat iets niet mag als je erbij bent. Denk niet dat je hem kan leren dat het van jou niet mag, als je er niet bij bent.
Mijn grote hond, blijft af terwijl ik uit het zicht ben. Niet opstaan is niet opstaan, óók niet als ik weg ben. Zou dat voor slopen niet gelden? Niet slopen is niet sopen, óók niet als het vrouwtje uit zicht is.
Volgens mij leer je je hond namelijk gewoon dat het niet mag. Wat dan ook. Wanneer dan ook.
Het is maar een gedachteexperiment. Stel je hebt een camera, betrapt je hond als hij in de bank bijt, en laat hem onwaarschijnlijk schrikken b.v. middels een knal die in de kamer afgaat. . Hij doet het nooit meer, en echt niet omdat hij weet dat het van jou niet mag. Gedachteexperiment he, zeg niet dat je het zo moet doen.

- sample
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
Dat leer je hem door de tijd dat je weg bent steeds iets langer te maken toch ? Het is toch niet zo dat je je hond aflegt, en je komt na een paar uur weer terug, dat hij daar nog steeds ligt. Op die manier zou niemand een bench nodig hebben.sample schreef:Hoe weet je hond nou wat bepaalde of onbepaalde tijd is? Hoe weet je hond nou, dat als jij wegloopt, je zó weer terug bent?Je kunt een hond wel leren af te blijven als je uit zicht bent voor een bepaalde tijd, maar niet voor een onbepaalde tijd.

- sample
- Zeer actief
Ik heb het idee dat je met dit soort acties dus een andersoortig trauma in de hand werkt. Namelijk de associatie tussen (bij voorbeeld) de bank en een hele harde knal. En dat je daarmee de hond bang zou kunnen maken voor de bank. Wat zich dan weer kan uiten in andere vormen van wangedrag (piepen, blaffen tegen de bank). Of er juist niet meer bij in de buurt durven komen.Stel je hebt een camera, betrapt je hond als hij in de bank bijt, en laat hem onwaarschijnlijk schrikken b.v. middels een knal die in de kamer afgaat.
- sample
- Zeer actief
Ja maar, als ik de tijd telkens iets langer maak, leer ik daarme emijn hond toch geen tijdsbesef? Ik leer hem toch niet klok kijken?Zoie schreef:Dat leer je hem door de tijd dat je weg bent steeds iets langer te maken toch ? Het is toch niet zo dat je je hond aflegt, en je komt na een paar uur weer terug, dat hij daar nog steeds ligt. Op die manier zou niemand een bench nodig hebben.sample schreef:Hoe weet je hond nou wat bepaalde of onbepaalde tijd is? Hoe weet je hond nou, dat als jij wegloopt, je zó weer terug bent?Je kunt een hond wel leren af te blijven als je uit zicht bent voor een bepaalde tijd, maar niet voor een onbepaalde tijd.
Weg is weg. En die hond weet bij god niet vantevoren of dat 10 minuten gaat duren, of 3 uur. Ik heb mijn hond nog nooit 3 uur af laten liggen terwijl ik weg was, dat dan weer niet.
Maar ik denk dat ik mijn hond slopen af moet leren, onder èlke omstandigheid. Hij moet dat niet linken aan tijd of wat dan ook. Hij moe tgewoon leren dat slopen niet mag. En daarbij moet het helemaal geen issue zijn of er iemand in de kamer is, om hem te herinneren aan die afspraak, of niet.
- Zoie
- Zeer actief
Ben ik met je eens. Ik raad het ook niet aan.sample schreef:Ik heb het idee dat je met dit soort acties dus een andersoortig trauma in de hand werkt. Namelijk de associatie tussen (bij voorbeeld) de bank en een hele harde knal. En dat je daarmee de hond bang zou kunnen maken voor de bank. Wat zich dan weer kan uiten in andere vormen van wangedrag (piepen, blaffen tegen de bank). Of er juist niet meer bij in de buurt durven komen.Stel je hebt een camera, betrapt je hond als hij in de bank bijt, en laat hem onwaarschijnlijk schrikken b.v. middels een knal die in de kamer afgaat.

- sample
- Zeer actief
Idealistisch gezien zou ook niemand dat nodig hoeven hebbenOp die manier zou niemand een bench nodig hebben
Ik gebruik zelf wel een bench, zowel met die grote als met die kleine. Die grote ligt er vrijwillig in en alsik stofzuig, gaat het deurtje even dicht. Die klien ligt er vrijwillig in en als ik wegga voor langere tijd.
Maar in principe is het een hulpmiddel om het de baas te vergemakkelijken. En helemaal niet omdat ik te beroed ben om tijd in mijn honden te steken, maar soms vraagt de situatie van mij dat ik langere tijd weg blijf. En kan ik mijn honden niet altijd meenemen. En heb ik geen zin in gesloopte banken.
- tapas
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
op een ander forum las ik eens de tip om een grote doos te maken met allemaal leuke dingen erin, papieren proppen, stukken karton, oude sokken, speeltjes, oftewel dingen die gesloopt mogen worden. Die zet je dan neer als je weggaat...
...of het gewerkt heeft weet ik eigenlijk niet...
Verder heb ik geen ervaring met slopen, die van mij gaat gewoon slapen als ik weg ben en zal dan zijn kluifje niet eens aan raken... tot ik weer terug ben... wat dat betreft heb ik erg geboft!
...of het gewerkt heeft weet ik eigenlijk niet...
Verder heb ik geen ervaring met slopen, die van mij gaat gewoon slapen als ik weg ben en zal dan zijn kluifje niet eens aan raken... tot ik weer terug ben... wat dat betreft heb ik erg geboft!

- Zoie
- Zeer actief
maar je leert hem toch ook alleen zijn langs de wegen der geleidelijkheid ?sample schreef:Ja maar, als ik de tijd telkens iets langer maak, leer ik daarme emijn hond toch geen tijdsbesef? Ik leer hem toch niet klok kijken?Zoie schreef:Dat leer je hem door de tijd dat je weg bent steeds iets langer te maken toch ? Het is toch niet zo dat je je hond aflegt, en je komt na een paar uur weer terug, dat hij daar nog steeds ligt. Op die manier zou niemand een bench nodig hebben.sample schreef:Hoe weet je hond nou wat bepaalde of onbepaalde tijd is? Hoe weet je hond nou, dat als jij wegloopt, je zó weer terug bent?Je kunt een hond wel leren af te blijven als je uit zicht bent voor een bepaalde tijd, maar niet voor een onbepaalde tijd.
Als je het in de richting van straffen zoekt, dan is de aangewezen weg, zoals betoogt, laat de straf voor de hond wat die ook is als een natuurramp komen. Dat is het meest effectief.Weg is weg. En die hond weet bij god niet vantevoren of dat 10 minuten gaat duren, of 3 uur. Ik heb mijn hond nog nooit 3 uur af laten liggen terwijl ik weg was, dat dan weer niet.
Maar ik denk dat ik mijn hond slopen af moet leren, onder èlke omstandigheid. Hij moet dat niet linken aan tijd of wat dan ook. Hij moe tgewoon leren dat slopen niet mag. En daarbij moet het helemaal geen issue zijn of er iemand in de kamer is, om hem te herinneren aan die afspraak, of niet.
Voor de rest zou ik het in alternatieven zoeken. Geef de hond wat te doen. Zorg dat hij moe is. Leer hem zonder stress alleen te zijn . enz.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, dat is niet waar je bang voor moet zijn, maar voor iets anders.sample schreef:Ik heb het idee dat je met dit soort acties dus een andersoortig trauma in de hand werkt. Namelijk de associatie tussen (bij voorbeeld) de bank en een hele harde knal. En dat je daarmee de hond bang zou kunnen maken voor de bank. Wat zich dan weer kan uiten in andere vormen van wangedrag (piepen, blaffen tegen de bank). Of er juist niet meer bij in de buurt durven komen.Stel je hebt een camera, betrapt je hond als hij in de bank bijt, en laat hem onwaarschijnlijk schrikken b.v. middels een knal die in de kamer afgaat.
Honden die tijdens het alleen zijn problemen geven voelen zich erg vaak onzeker. Het gedrag dat ze tonen is dus stressgedrag. Slopen, onzindelijkheid, blaffen, piepen..allemaal gedrag wat getoond wordt vanuit een opgejut en onprettig gevoel.
Als je dan straft of de hond laat schrikken versterk je dus angst. "Zie je wel..ik kan het alleen niet oplossen en er gebeuren ook nog nare enge dingen als ik alleen ben" ..en zo is het kringetje weer rond.
Er zijn zelfs honden die op deze manier verlatingsangst gekregen hebben, door schrik tijdens het alleen zijn door bv onweer of een knal buiten, of iets geks door de brievenbus.
De hond heeft namelijk niemand om dan steun bij te zoeken en moet het alleen doen. Niet iedere hond trekt dat.
Kan die kleine wel alleen blijven als er een ander mens thuis is? Oppas of iets? Loopt hij je vaak overal achterna?
Hoe oud was hij ook alweer?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Zoie
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
Ja, dat kan hij wel. Hij loopt me geregeld achterna, maar zeker niet bij alles, dat wàs trouwens wel. Ik mag alleen naar de wc en tegenwoordig kan ik zelfs opstaan en door de kamer lopen zonder dat hij meetrippeltKan die kleine wel alleen blijven als er een ander mens thuis is? Oppas of iets? Loopt hij je vaak overal achterna?
Hoe oud was hij ook alweer?
Misschien is het wel gewoon een kwestie van stug doorgaan, dat zou kunnen. Hij is er natuurlijk pas een week of 5,6. Maar zijn sloopgedrag is voor mij in ieder geval heel onduidelijk. Ik kan het zo niet linken aan een reden, dus ik heb geen goed idee over hoe ik het aan kan pakken.