Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alleen op de bank liggen als de baas er even niet is

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

alleen op de bank liggen als de baas er even niet is

Ongelezen bericht door lilalila »

Hallo allemaal,

Dit weekend hebben mijn man en ik de stoute schoenen aangetrokken en een al wat oudere collie overgenomen van mensen die er niet meer goed voor konden zorgen.

Het is een lieve hond, al is het nog wel wederzijds wat wennen aan elkaar.

Zij weet dat ze niet op de bank mag, en gaat er alleen op liggen als we weg zijn, of als degene die thuis is, boven is. Dus als we slapen, was ophangen etc.
En eigenlijk heb ik dat liever niet. Vaak zand op de bank, nagels in je bank. Vooral ook omdat ze het dan ook in vakantiehuisjes doet, en dat echt niet mag. :denken:

Hebben jullie tips hoe ik haar dit nog af kan leren ?

Bij haar vorige baas mocht ze het eerst wel 2 jaar, en toen niet meer. Maar omdat ze dat niet begreep, en het bleef doen, legden zij haar in de keuken.

En ik wil haar (als het even kan ) gewoon de hele benedenverdieping vrij laten.

groetjes,

lilalila :wink:
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

ik weet niet als het af te leren is, een mogelijkheid is eventueel een plaid op de bank te leggen, zodat die niet smerig wordt, dan hoef je alleen eens in de zoveel tijd die te wassen of uit te kloppen, bij visite haal je ze gewoon weg.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als jij er bent, ben jij de baas. Als je weg bent is de hond de baas en zal dus ook een lekker plekje zoeken om te liggen..als je het toch voor het zeggen hebt! :wink:
Je kan eventueel stoelen op de bank leggen als je weg bent zodat de hond er niet opkan.
Een plaid erop kan trouwens prima, ook in vakantiehuisjes. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mantitaur
Actief

als een hond op de bank wil gaan liggen, is die zelfs in staat om de stoelen eraf te halen :mrgreen:

het zijn ideeen :)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mantitaur schreef:als een hond op de bank wil gaan liggen, is die zelfs in staat om de stoelen eraf te halen :mrgreen:
Suffe honden niet. :mrgreen: Drammers inderdaad wel, die wringen zich er gewoon tussen. Een statige oude collie zie ik dat toch niet zo snel doen en het zal me niet verbazen als die denkt "" OO" :denken: en kalm in haar mand gaat liggen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
lilalila
Zeer actief

Ja, een plaid lijkt me wel een goed idee. Ik zal hem wel goed vast moeten maken , want het vorige baasje zei dat ze dat al geprobeerd had, en dat Kyra het er toch aftrok.

Stoelen kan ik in een vakantiehuisje proberen, en dan even op afstand blijven om te kijken of ze ze heel laat. Want dat weet ik nog niet, of ze een drammer of rustiger is.

lilalila :wink:
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

hier is het afgeleerd door heel simpel een paar drinkglazen op het zitgedeelte te zetten... :ok:

chips....heb ik nu suffe honden :N:
Mantitaur
Actief

bij meeste banken kan je een plaid instoppen, misschien kan dat ook bij de banken die jullie in huis hebben, ik stop ze redelijk vast in, zodat ik soms ook moeite heb om ze er zelf af te halen.

ik ben wel benieuwd wat voor collie de hond van jou is.

border of schots en welke kleur. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je kan een groot plaid nemen en dat kan ook mee op vakantie. :wink: Sowieso vind ik persoonlijk dat je een hond nooit alleen moet laten in een voor hem vreemde omgeving. Een hond kan altijd alleen maar alleen zijn gerelateerd aan de omgeving. Mijn hond kan hier alleen zijn en zet ik hem nu in het huis van de buren en ik ga weg, reken maar dat hij dan stampij maakt.
Een hond moet zich namelijk veilig kunnen voelen in zijn omgeving voordat je hem alleen kan laten. Ik heb nooit een hond alleen gelaten in een vakantiehuis. Ik zet de hond dan dus even in de auto.
Stel je me daar toch voor dat de hond in je afwezigheid even het huisje verbouwd.. :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

rob80 schreef:hier is het afgeleerd door heel simpel een paar drinkglazen op het zitgedeelte te zetten... :ok:

Hahahah, behoorlijk suf en nog dom ook om zich te laten weerhouden door drinkglazen! :smile2: :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
rob80
Actief

Eline* schreef:
rob80 schreef:hier is het afgeleerd door heel simpel een paar drinkglazen op het zitgedeelte te zetten... :ok:

Hahahah, behoorlijk suf en nog dom ook om zich te laten weerhouden door drinkglazen! :smile2: :wink:

:boos:
Mantitaur
Actief

maar wat als de glazen kapot gevallen waren :O:
dan was er een redelijke kans dat hij/zij de poten openhaalt aan de scherven.
rob80
Actief

Mantitaur schreef:

maar wat als de glazen kapot gevallen waren :O:
dan was er een redelijke kans dat hij/zij de poten openhaalt aan de scherven.

tja dat is nooit gebeurd...... het zijn wel hele dikke glazen en daarbij staat de bank op een vloerkleed en daarop zouden ze nooit kapot vallen....

ligt er dus aan of je een vloerkleed hebt en dikke glazen :idea:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Heel herkenbaar, niet op de bank gaan, maar als de baas weg is wel op de bank liggen.

Beetle doet precies hetzelfde. Inderdaad een plaid op de bank leggen, kranten of stoelen kan een prima oplossing zijn. Afleren zou ik -zeker met een oude hond- niet meer proberen. De kans is namelijk erg klein dat dat gaat lukken.
lilalila
Zeer actief

Mantitaur schreef:bij meeste banken kan je een plaid instoppen, misschien kan dat ook bij de banken die jullie in huis hebben, ik stop ze redelijk vast in, zodat ik soms ook moeite heb om ze er zelf af te halen.

ik ben wel benieuwd wat voor collie de hond van jou is.

border of schots en welke kleur. :mrgreen:
Een schotse collie, een teefje van ongeveer 5 jaar, in de kleur sable.

Ik heb haar pas sinds gisteravond, dus het is heel leuk en voelt ook best spannend aan. Je bent elkaar toch aan het verkennen. :wink:

lilalila
lilalila
Zeer actief

Eline* schreef:Je kan een groot plaid nemen en dat kan ook mee op vakantie. :wink: Sowieso vind ik persoonlijk dat je een hond nooit alleen moet laten in een voor hem vreemde omgeving. Een hond kan altijd alleen maar alleen zijn gerelateerd aan de omgeving. Mijn hond kan hier alleen zijn en zet ik hem nu in het huis van de buren en ik ga weg, reken maar dat hij dan stampij maakt.
Een hond moet zich namelijk veilig kunnen voelen in zijn omgeving voordat je hem alleen kan laten. Ik heb nooit een hond alleen gelaten in een vakantiehuis. Ik zet de hond dan dus even in de auto.
Stel je me daar toch voor dat de hond in je afwezigheid even het huisje verbouwd.. :N:
Bij mijn vorige hond (een groenendaeler) bleef ik de eerste 2 à 3 dagen non-stop bij hem in het nieuwe huisje. Daarna kon hij wel een enkel uurtje alleen blijven, bijv. tijdens het boodschappen doen.

Een auto is zomers vaak te heet.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier mogen ze gewoon op de bank maar in vakantiehuisjes doen ze dat op de een of andere manier niet. Ook niet bij als we bij andere mensen op bezoek zijn. 'k weet eigenlijk niet waarom, heb ze het ook niet geleerd ofzo.

Wij lieten Chello en Ghaya wel gerust achter in een vakantiehuisje, niet voor lang uiteraard maar als we bijv. even wilden zwemmen dan zaten zij in het huisje.
De allereerste keer natuurlijk even gewacht en gegluurd wat ze zouden doen. Maar mevrouw en meneer gaan gewoon heerlijk liggen maffen op hun kleden. Niks geen paniek of bij de deur gaan staaan wachten ofzo.
Mantitaur
Actief

als honden op een andere plek komen, zullen ze niet zo snel doen wat als ze thuis meestal wel doen, ik denk dat het daardoor komt.

Het is niet eigen voor de hond, er zitten geen geuren van hun "roedel" (ook jullie als baasjes) aan.
lilalila
Zeer actief

estelle schreef:Hier mogen ze gewoon op de bank maar in vakantiehuisjes doen ze dat op de een of andere manier niet. Ook niet bij als we bij andere mensen op bezoek zijn. 'k weet eigenlijk niet waarom, heb ze het ook niet geleerd ofzo.
.
Ideaal, dat ze het alleen thuis doen ! :wink:

Mijn hond heb ik pas een dag in huis (en al de eerste nacht lag ze stiekem op de bank). Dus ik denk dat zij wel in een vreemde omgeving 'de bank opzoekt'.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb wel eens gelezen dat aluminiumfolie over je bank heel goed helpt, het maakt een akelig geluid als je eraan komt en is niet fijn om op te liggen. Ik gebruik het sinds kort op poeslief ervan te weerhouden in de vitrage te gaan hangen als ik er niet ben en het werkt, maar of het ook bij honden werkt, geen idee.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

die folie help dikwijls , ook balonnen opgeblazen natuurlijk
op de bank.
een web camera dat je kunt zien en dan even via zo een kinderparlefoontje , NEEN niet op de bank , helpt ook.
Maar als je hond niet op de bank mag mis je veel hoor,dat beetje zand
of de plaids wassen , je krijgt er veel gezelligheid voor in de plaats.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:dieeen web camera dat je kunt zien en dan even via zo een kinderparlefoontje , NEEN niet op de bank , helpt ook.
Ik vind dat gevaarlijk omdat de hond kan schrikken van het plotselinge geluid. Zeker bij een hond, die nog moet wennen vind ik het een bijzonder slecht plan. Als de hond een keer goed schrikt heb je de kans dat hij inplaats van niet meer op de bank, gewoon niet meer alleen kan zijn, omdat hij zich onveilig voelt. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

martine schreef:die folie help dikwijls , ook balonnen opgeblazen natuurlijk
op de bank.
een web camera dat je kunt zien en dan even via zo een kinderparlefoontje , NEEN niet op de bank , helpt ook.
Martine
Opgeblazen ballonnen vind ik een buitengewoon eng idee;stel je voor dat er een knapt en de hond eet hem vervolgens op terwijl jij aan het winkelen bent?
Nee,dank je.
Buiten dat lijkt het mij dé manier om-als een ballon geknapt is-je hond doodsbang te maken voor alles dat knalt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Opgeblazen ballonnen vind ik van dezelfde orde als die nieuwe vinding die je tegenwoordig hebt: een deken met ingebouwd waarschuwingssysteem die een hard geluid laat horen zodra de hond op de bank springt. Vind het iets afschuwelijks en ben blij dat niemand dit hier aanraadt (was op een ander forum een hele discussie, snap niet dat iemand z'n hond dit kan aandoen).
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
martine schreef:die folie help dikwijls , ook balonnen opgeblazen natuurlijk
op de bank.
Martine
Opgeblazen ballonnen vind ik een buitengewoon eng idee;stel je voor dat er een knapt en de hond eet hem vervolgens op terwijl jij aan het winkelen bent?
Nee,dank je.
Buiten dat lijkt het mij dé manier om-als een ballon geknapt is-je hond doodsbang te maken voor alles dat knalt.
Oo, stond dat er ook nog in. Soms heb ik een brilletje nodig. :denken:
Voor opgeblazen ballonnen geldt hetzelfde als voor stemmetjes uit de lucht. Doel is de hond die schrikt en daardoor afziet van zijn banklig-aktie. Met een beetje pech creeer je verlatingsangst en heb je een hond die de volgende keer de bank gewoon sloopt inplaats van erop te gaan liggen of onderpist. Slechte plannen dus en niet doen!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

martine schreef:Maar als je hond niet op de bank mag mis je veel hoor,dat beetje zand
Martine
Helemaal mee eens, wij zijn allang door de knieën gegaan en genieten nu van een verkraste bank vol zand maar wel met een paar zielsgelukkige hondenkoppen op onze schoot :I:
De enigen die daar moeite mee zullen hebben zijn bezoekers maar die komen niet op mijn schoot liggen dus mijn keuze was niet moeilijk :mrgreen:
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Wat een mooie hond zeg, ik wens je er heel veel plezier mee!

Voor wat dat op de bank liggen betreft, ik zou gewoon heel consequent zijn als je wel in de buurt bent en dan hopen dat je op die manier een gewoonte doorbreekt. En natuurlijk een alternatief aanbieden zoals een lekkere stoel, mand of deken. Het valt in ieder geval te proberen lijkt mij.
Tarquin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tarquin »

Wij hebben ook aluminum folie op de bank liggen. Meneer weet dat hij er niet op mag, want als we thuis zijn probeert hij het niet eens. Maar we hebben hem een keer betrapt omdat de bank nog warm was. Helaas voor hem ligt er nu als we naar bed gaan aluminium folie op de bank. Werkt perfect, we hebben hem niet weer kunnen betrappen de afgelopen maanden.
lilalila
Zeer actief

Seahorse schreef:Wat een mooie hond zeg, ik wens je er heel veel plezier mee!

Voor wat dat op de bank liggen betreft, ik zou gewoon heel consequent zijn als je wel in de buurt bent en dan hopen dat je op die manier een gewoonte doorbreekt. En natuurlijk een alternatief aanbieden zoals een lekkere stoel, mand of deken. Het valt in ieder geval te proberen lijkt mij.
Dank je voor het compliment ! :cheer:

En ze heeft een goed alternatief, waar ze ook graag op ligt, een lekkere slaapzak.
lilalila
Zeer actief

Martijn schreef:Een hond in een vakantiehuisje alleen laten lijkt me inderdaad een slecht idee. Niet alleen lullig voor de hond maar niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van de hond en ook niet voor het meubulair dat, als je het moet vergoeden, ineens veel duurder is dan het lijkt.
Als je mijn stukje leest, weet je dat ik een hond hooguit 1 uurtje alleen laat, en pas als we er al dagen samen zijn geweest. Hoe haal jij dan boodschappen ? Een speciale bezorgdienst ?? :wink:
In je auto laten vind ik veel slechter voor je hond (zeker zomers).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”