Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van een vriendin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pollunder
Zeer actief

hond van een vriendin

Ongelezen bericht door pollunder »

Een vriendin van me heeft een labrador van 5 jaar. Ze gaat er nooit mee wandelen, want dat is een regelrechte ramp. Die hond heeft dat natuurlijk nooit geleerd. Ze hebben eens een wurgketting geprobeerd, maar zijn tong zag blauw. Moet je al niet vragen of ze wel weten hoe zo'n ketting werkt natuurlijk. Het beest verveelt zich volgens mij te pletter.

Ik zag ze dit weekend en ik was net op pad met mijn "perfecte" hond. Ze wilde me zelfs geld geven als ik de hond kon leren volgen. Nu weet ik dat die hond alles doet voor aandacht, dus ik denk dat het misschien wel zal lukken. Ik ga deze week eens langs met de klikker. Ik ben benieuwd of ik iets kan doen.

Heeft er iemand nog tips om een fout opgevoede hond van 5 jaar te leren volgen?
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Volhouden en duidelijk zijn. En HEEL goed belonen. Lijkt me dat het wel moet lukken hoor!!!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een hond opvoeden, ook al is het een ongericht projectiel, is vaak nog lang niet zo lastig als het opvoeden van de baas. Stop je energie niet in honden als de baas niet bereid is zelf te investeren.
Ik zou ze dus met een flinke sneer richting een hondenschool sturen en ze daar zelf met de hond aan het werk laten gaan.Kost ze ook geld, maar dan leren ze hopelijk zelf ook iets. Ik zou me niet voor het karretje laten spannen voor mensen die te beroerd zijn zelf iets met hun hond te ondernemen. Het levert je namelijk niets op. De hond luistert dan straks bij jou en dat is het.
Laatst gewijzigd door Eline* op 09 mei 2005 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wat Eline zegt. Als ze zelf niet wil inversteren in de hond, dan wordt het niks. Laat zij er maar mee lopen en jij aanwijzingen geven eventueel, dat is het verst dat ik zou gaan.

Anne
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

ik sluit me ook bij de mening van eline aan, als je niet aan de hond wil besteden ben je eigenlijk ook niet waard om er een te hebben.
starfleet
Erelid

Re: hond van een vriendin

Ongelezen bericht door starfleet »

pollunder schreef: Heeft er iemand nog tips om een fout opgevoede hond van 5 jaar te leren volgen?
Eerst aandacht voor de baasen kijken naar de baas belonen. Ik loop wel eens met een hondje in de buurt en die is 8 en die heeft het zo opgepikt , maar bij het baasje trekt hij nog steeds want die gelooft niet in lekkers als beloning. Tja, wat moet je ermee.

Anne
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

De hondenschool is een goed idee natuurlijk en daar wil ze wel naartoe. Kost ook maar 40 eurootjes per jaar. Maar ik denk dat de hond toch eerst een aantal basistechnieken moet kunnen. Hij kan volgens mij met moeite zitten op commando. En anders wordt het voor de anderen in de cursus wel heel vervelend. Een privé gedragstherapeut is natuurlijk het interessants, maar dat kan ik zelf ook:
diagnose: uw hond wordt zowel geestelijk als lichamelijk te weinig gestimuleerd. Ik ga toch eens kijken, misschien is het een leuke kameraad voor Duncan. En dan kan ik ondertussen lekker op die vriendin inpraten.
ingridm
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingridm »

Ik ben het helemaal met jullie eens dat de "baas" wel tijd moet willen steken in de hond! Maar aan de andere kant vind ik het ook lovenswaardig om de hond vast een aantal grondbeginselen bij te brengen, zodat de "baas" ziet dat trainen wel degelijk zin heeft. Uiteindelijk is er anders altijd weer één de dupe en dat is de "underdog" die wegens onopvoedbaarheid in het asiel belandt of erger....
Pootje van Sgt. Pepper en JayJay
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”