Mijn 7 maanden oude malthezer plast de laatste tijd terug binnen. Er is nochtans niets verandert, hij zit veel buiten in de tuin, ik laat hem -ook bij slecht weer- regelmatig buiten. Ook qua leefomstandigheden is er niets veranderd, alles is nog zoals enkele weken terug, alleen, Pim plast binnen (als hij buiten is plast hij ook buiten). Het zijn grote plasjes, dus, ik denk niet dat hij bv. een blaasontsteking heeft (dan zouden het heel dikwijls kleine plasjes zijn, denk ik. Of zit ik hier fout?)
Gisteren avond heb ik hem nog tweemaal uitgelaten voor we gingen slapen. Hij is geen held in het donker, dus ik wandel dan mee met hem in tuin, naar zijn vaste plasstekjes. We gaan naar binnen, neem hem mee naar boven en lap... pootje omhoog en een plas.
Heeft iemand een idee hoe dit komt ?
Liefs,
Kathy
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opnieuw binnen plassen
Moderator: moderatorteam
-
lotelke
- Vaste gebruiker
opnieuw binnen plassen
Baasje van PIM, malthezertje, Simba, Pino en Lala, een stelletje katten
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Laat eerst toch voor de zekerheid de urine onderzoeken, je weet het nooit en het is ook zo wat om van alles uit de kast te trekken als er toch lichamelijk iets aan de hand blijkt te zijn.
Is Pim je enige hond? Tilt hij steeds zijn poot op tegen spullen in je huis?
Hoe is hij verder in omgang?
Is Pim je enige hond? Tilt hij steeds zijn poot op tegen spullen in je huis?
Hoe is hij verder in omgang?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou even naar de dierenarts gaan. Enkele dagen geleden hoorde ik een zelfde soort verhaal van een mevrouw met een pup van zes maanden. Die ging ook ineens weer binnen plassen en ze wist in haar wanhoop niet meer wat ze ermee moest.
Pas weken later ging ze toch maar eens naar de dierenarts. Hij had geen blaasontsteking, maar wel een of ander virusje waardoor hij van de kaart was met plassen.
Na een kuurtje was het binnen plassen over.
Dus om zoiets uit te sluiten even een bezoekje aan de dierenarts brengen!
Pas weken later ging ze toch maar eens naar de dierenarts. Hij had geen blaasontsteking, maar wel een of ander virusje waardoor hij van de kaart was met plassen.
Na een kuurtje was het binnen plassen over.
Dus om zoiets uit te sluiten even een bezoekje aan de dierenarts brengen!

Linda, Izzie en Bram
-
lotelke
- Vaste gebruiker
hij is onze enige hond, we hebben ook nog twee katers en een kattinIs Pim je enige hond?
Tilt hij steeds zijn poot op tegen spullen in je huis?
Sinds enige tijd, ja. Hij plast ook buiten, hij is trouwens graag buiten. Maar, het plassen gaat van tegen de tafelpoot, naar tegen de boekentasjes, tegen de muur,...
Hij is levendig, speelt met de kat, volgt me overal, keft me doof als er bezoek komt (dan is hij eventjes heel stoer), gewoon, zoals hij altijd al geweest is.Hoe is hij verder in omgang?
Ja, ik ga toch maar eens een afpsraak maken. En, Pim kennende zal hij daar ook wel binnen een plasje doen (of beter mezelf kennende, de Wet van Murphy, dat ben ik in hoogst eigen persoon!!even een bezoekje aan de dierenarts brengen!
Baasje van PIM, malthezertje, Simba, Pino en Lala, een stelletje katten
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
De dierenarts is wel wat gewend hoor. Volgens mij heeft hij meer 'last' van de mensen, dan van de dieren die daar komenlotelke schreef:Ja, ik ga toch maar eens een afpsraak maken. En, Pim kennende zal hij daar ook wel binnen een plasje doen (of beter mezelf kennende, de Wet van Murphy, dat ben ik in hoogst eigen persoon!!)[/color]

Linda, Izzie en Bram
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind het verder wat lastig je advies te geven. Binnen plassen kan een medische oorzaak hebben, maar het kan ook zijn dat de hond bv onvoldoende zindelijk is gemaakt. Verder kan het zijn dat je onduidelijkheid hebt in de rangorde en dat de hond dus markeert in huis om jou aan te geven dat er toch ook spullen van hem zijn en hij zonder ruzie je wil duidelijk maken dat hij de strijd wel met je aanwil om de baas te worden. Zoals ik het lees is het niet zo dat hij plast uit deemoed( hij tilt immers bewust zijn poot op) of omdat hij niet alleen kan zijn, want hij piest ook als je er gewoon bijbent.
Je zal dus je dus zelf eens even moeten afvragen waar er ergens iets mis gaat als er geen lichamelijke oorzaak aan te wijzen is.
Je zal dus je dus zelf eens even moeten afvragen waar er ergens iets mis gaat als er geen lichamelijke oorzaak aan te wijzen is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki