Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wandelgebied noordholland gezocht
Moderator: moderatorteam
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
wandelgebied noordholland gezocht
Weet iemand mooi wandelgebied in Noord Holland? Liefste wel begaanbaar voor rolstoelers. En het liefste losloopgebied. Liefste strand of dergelijks. Maar mogen de honden daar nog los deze tijd van het jaar?
Zelf weet ik niet veel gebieden daar, maar we willen daar graag wandelen met vrienden. Dus als iemand tips heeft voor ons? heel graag!
Zelf weet ik niet veel gebieden daar, maar we willen daar graag wandelen met vrienden. Dus als iemand tips heeft voor ons? heel graag!

www.hondenwandelweb.nl
Meeste stranden mag je niet meer komen deze tijd van het jaar. Strand Parnassia mag je nog wel komen (klein stukje maar). In de duinen daar mogen helemaal geen honden komen.
Meeste stranden mag je niet meer komen deze tijd van het jaar. Strand Parnassia mag je nog wel komen (klein stukje maar). In de duinen daar mogen helemaal geen honden komen.
-
- Zeer actief
Op het strand is het een beetje moeilijk rijden met een rolstoel maar de duinen in ijmuiden nabij het strand zijn lekker om te wandelen. Dan heb je hier ook spaarnewoude, beeckestein en velserbeek waar je makkelijk kan wandelen en waar de honden los mogen/gedoogd worden.
Het strand van ijmuiden is het hele jaar toegankelijk voor honden.
Het strand van ijmuiden is het hele jaar toegankelijk voor honden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- geregistreerd lid
Op het strand in Egmond aan Zee mag je in het seizoen tussen 9 en 19.00 uur niet met je honden op het strand. maar je kunt wel een jutter huren dat is een speciale rolstoel voor op het strand.

http://www.bergen-nh.nl/wmIndex.cfm?WMSection=Toeristen voor als je even verder wil kijken.

http://www.bergen-nh.nl/wmIndex.cfm?WMSection=Toeristen voor als je even verder wil kijken.

-
- Actief
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja die rolstoelen heb ik ook over gehoord. Maar daar moet je sterke mannen voor meenemen hoorde ik ookDecoy schreef:Op het strand in Egmond aan Zee mag je in het seizoen tussen 9 en 19.00 uur niet met je honden op het strand. maar je kunt wel een jutter huren dat is een speciale rolstoel voor op het strand.

Ik zit zelf niet in een rolstoel overigens.

-
- Actief
- Contacteer:
-
- nieuw lid
Hoi,
Bij de Cruquius/Vijfhuizen (tussen Heemstede, Hoofddorp, Haarlem) heb je een heel groot losloopgebied voor honden. Het beste kun je de auto parkeren
bij Infocentrum "De Groene Weelde". Van daaruit kun je heerlijk wandelen. Door het hele gebied heen liggen naast de zand- en graspaden ook genoeg geasfalteerde paden. Ideaal voor de rolstoel! Wij komen hier eigenlijk dagelijks. De honden kunnen heerlijk rennen, zwemmen (er is erg veel water waar ze lekker in kunnen zwemmen en/of afkoelen). Kortom, heerlijk! Echt de moeite waard!
Groetjes, Barry en Mieke, Duke en Amara
Bij de Cruquius/Vijfhuizen (tussen Heemstede, Hoofddorp, Haarlem) heb je een heel groot losloopgebied voor honden. Het beste kun je de auto parkeren
bij Infocentrum "De Groene Weelde". Van daaruit kun je heerlijk wandelen. Door het hele gebied heen liggen naast de zand- en graspaden ook genoeg geasfalteerde paden. Ideaal voor de rolstoel! Wij komen hier eigenlijk dagelijks. De honden kunnen heerlijk rennen, zwemmen (er is erg veel water waar ze lekker in kunnen zwemmen en/of afkoelen). Kortom, heerlijk! Echt de moeite waard!
Groetjes, Barry en Mieke, Duke en Amara
- DoberLuca
- Actief
Hoi, ja die Groene Weelde is ideaal!! Zeker met wat warmer weer, honden mogen het hele jaar los en is altijd erg leuk bij het kleine strandje wat daar is.
Verder heb je nog het Haarlemmermeerse bos, is ook zeker goed voor de rolstoel omdat het allemaal geasfalteerd is. Zet je de auto achter Eventcenter Claus Party (house?) Je mag daar alleen niet met je hond tussen 1 juni en 31 augustus komen.
Verder kun je natuurlijk ook naar het Amsterdamse bos. Daar heb je ook op verschillende plekken watertjes en kun je met je rolstoel in ieder geval over de fietspaden, die lopen op de meeste plekken naast de wandelpaden.
Succes!
Gr. Yvonne
Verder heb je nog het Haarlemmermeerse bos, is ook zeker goed voor de rolstoel omdat het allemaal geasfalteerd is. Zet je de auto achter Eventcenter Claus Party (house?) Je mag daar alleen niet met je hond tussen 1 juni en 31 augustus komen.
Verder kun je natuurlijk ook naar het Amsterdamse bos. Daar heb je ook op verschillende plekken watertjes en kun je met je rolstoel in ieder geval over de fietspaden, die lopen op de meeste plekken naast de wandelpaden.
Succes!
Gr. Yvonne
-
- Zeer actief
Er zijn losloopgebieden in het Twiske maar die liggen aan de buitenrand. Bij de strandjes zelf mogen geen honden komen, op 1 strandje en de surfstrandjes na. En ook daar moeten ze aangelijnd zijn.ed schreef:ladybird schreef:Ja daar dacht ik zelf ook aan. Maar is dat losloopgebied?ed schreef:het twiske bij zaandam
ja wij gaan om de 2 weken daar naar waterwerk met de newfoundlanderclub
Bij de newfoundlanderclub hebben we al een paar keer staan kijken trouwens, schitterend om te zien