Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alleen op de bank liggen als de baas er even niet is

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Mijn hondjes willen als ze niet thuis zijn altijd en overal bij me zijn. Ik kan ze buiten hun eigen huis dan ook nergens alleen laten. Hoe dat op Texel zou zijn, wist ik niet, maar ik ging ervan uit dat ik ze niet alleen zou kunnen laten. De eerste dagen wilden ze dat ook echt niet. Maar de vierde dag waren ze moe van alle beweging en bleven ze gewoon rustig in het huisje, voor een uur of vier. Ik zag dat ze aan de situatie gewend waren ('s nachts waren ze ook alleen in de huiskamer gebleven) en dat ze het prima vonden. Mijn hondjes slopen overigens niet. Maar ik heb nu dus de ervaring dat het na voldoende tijd om te wennen wel mogelijk is.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

De eerste dagen in een vakantie huisje laat ik Moos (en Saar nu ook dus) niet alleen. Maar ik heb Moos na een aantal dagen ook wel een paar keer een uurtje of 2 alleen gelaten. Eerst heel kort, en dan controleerde ik na een minuut of 10 door het raam hoe het ging. Goed dus. Hij gaat dan ook gewoon liggen slapen in zijn mand, of op zijn kleedje op de bank.

Ik neem op vakantie wel altijd zijn mand, kleedjes en speeltjes mee. Dus misschien dat dat hem nog wel een vertrouwd gevoel gaf. Moos is namelijk vroeger best moeilijk geweest met alleen zijn, maar in het vakantiehuisje ging het dus ook gewoon goed.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

lilalila schreef:
Martijn schreef:Een hond in een vakantiehuisje alleen laten lijkt me inderdaad een slecht idee. Niet alleen lullig voor de hond maar niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van de hond en ook niet voor het meubulair dat, als je het moet vergoeden, ineens veel duurder is dan het lijkt.
Als je mijn stukje leest, weet je dat ik een hond hooguit 1 uurtje alleen laat, en pas als we er al dagen samen zijn geweest. Hoe haal jij dan boodschappen ? Een speciale bezorgdienst ?? :wink:
In je auto laten vind ik veel slechter voor je hond (zeker zomers).
Wij gingen dus gewoon niet samen boodschappen doen. :wink: Eén boodschappen doen en eén met de honden buiten wachten, omdat het in de auto te warm was overdag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
lilalila schreef:
Martijn schreef:Een hond in een vakantiehuisje alleen laten lijkt me inderdaad een slecht idee. Niet alleen lullig voor de hond maar niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van de hond en ook niet voor het meubulair dat, als je het moet vergoeden, ineens veel duurder is dan het lijkt.
Als je mijn stukje leest, weet je dat ik een hond hooguit 1 uurtje alleen laat, en pas als we er al dagen samen zijn geweest. Hoe haal jij dan boodschappen ? Een speciale bezorgdienst ?? :wink:
In je auto laten vind ik veel slechter voor je hond (zeker zomers).
Als jij je boodschappen belangrijker vind dan je hond is je keuze toch gemaakt? Dat hoef je aan mij niet te melden hoor.
sjonge jonge ...... doe eens niet zo vervelend zeg...
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

marian* schreef:Opgeblazen ballonnen vind ik een buitengewoon eng idee;stel je voor dat er een knapt en de hond eet hem vervolgens op terwijl jij aan het winkelen bent?
Bij Sheila resulteerde dat in vrolijke poep, die had eerst de balonnen gekregen om kapot te bijten (vond ze geweldig) en heeft later de lege balonnen uit de prullenbak gegeten, een stuk of 10. De volgende dag lagen er vrolijk gekleurde drollen naast het pad :19:

Het idee van de balonnen is dat je je hond er eerst bang voor maakt en ze daarna gebruikt om op plaatsen te leggen waarvan je wil dat je hond ze vermijdt.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”