Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechtende honden - uit elkaar halen of niet?
Moderator: moderatorteam
- Seahorse
- Actief
vechtende honden - uit elkaar halen of niet?
Billy wordt wat ouder (16 maanden) en dat is duidelijk te merken aan zijn gedrag. De laatste dagen is hij al in een paar vechtpartijtjes verzeild geraakt met honden die hij elke dag in het uitlaatpark tegenkomt. Wat is nu het beste? Zelf uit laten zoeken of de honden uit elkaar halen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
mijn baloe is nu 12 maanden en heeft het gedrag ook sinds een maand
ik laat hem echt niet vechten
ik laat hem nu alleen nog los waar geen andere honden zijn
hij is een reu
en wil ook alleen maar met grote reuen vechten
als ik hem nu zijn gang laat gaan
en wind steeds het gevecht
weet hij straks van geen op houden meer
ik laat hem echt niet vechten
ik laat hem nu alleen nog los waar geen andere honden zijn
hij is een reu
en wil ook alleen maar met grote reuen vechten
als ik hem nu zijn gang laat gaan
en wind steeds het gevecht
weet hij straks van geen op houden meer
groetjes ed

- M@scha
- Zeer actief
zo heeft sam gister nog een metertje vliegles gehad.
ik stond in de deuropening van de benchruimte van de hondenclub en een amstaf had zich losgerukt en komt in volle vaart op sam en mij af...
ik heb sam met 1 been naar binnen geduwd en die amstaf "weggeschreeuwd"
OPZOUTEN KRENG!
en dat hielp, amstafje ging braaf naar de baas terug.
ik stond in de deuropening van de benchruimte van de hondenclub en een amstaf had zich losgerukt en komt in volle vaart op sam en mij af...
OPZOUTEN KRENG!

-
- Zeer actief
Was vast erg geschrokken :N: :N:massam schreef:zo heeft sam gister nog een metertje vliegles gehad.
OPZOUTEN KRENG!

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- M@scha
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een snauw of een grauw laat ik meestal wel ff gaan, maar als het echt vechten wordt grijp ik direct in. Er wordt niet gevochten! Nergens voor nodig, zeker niet bij honden die niet in hetzelfde huis leven.
En zelfs bij een onderlinge zeldzame knokpartij grijp ik meestal in, ieder in zijn eigen hoek en afkoelen

En zelfs bij een onderlinge zeldzame knokpartij grijp ik meestal in, ieder in zijn eigen hoek en afkoelen

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
Wel fout van de eigenaar zeg dat zijn hond zich losrukt waar vele andere honden loslopen!! Gelukkig is er niks gebeurdmassam schreef:hopelijk wel, want de volgende keer sta ik misschien op het veld en dan hoop ik dat ie ook netjes omkeert want dan kan ik sam nergens heengooien en geloof maar dat ie erop vliegt!
en ik heb geen zin in een vechtende engelse en amstaf!

- M@scha
- Zeer actief
tsja... je hebt een hond die niet luistert, gaat daar behendigheid mee doen en denkt dat ie net zo snel terugkomt als collega bordercollie met een jaar ervaring......Reini schreef:Wel fout van de eigenaar zeg dat zijn hond zich losrukt waar vele andere honden loslopen!! Gelukkig is er niks gebeurdmassam schreef:hopelijk wel, want de volgende keer sta ik misschien op het veld en dan hoop ik dat ie ook netjes omkeert want dan kan ik sam nergens heengooien en geloof maar dat ie erop vliegt!
en ik heb geen zin in een vechtende engelse en amstaf!
zo slim is dit baasje :N:

-
- Zeer actief
Niet erg slim dusmassam schreef: tsja... je hebt een hond die niet luistert, gaat daar behendigheid mee doen en denkt dat ie net zo snel terugkomt als collega bordercollie met een jaar ervaring......
zo slim is dit baasje :N:

Zorg er dan voor dat je je hond goed bij je houdt als hij niet luisterd

- Niekie
- Zeer actief
Het gewoon niet zover laten komen. Je weet bij heel veel honden die je daar vaak ziet al van tevoren dat het niet goed gaat. Dan zorg je dus dat het niet zover komt. Zonde van je hond, hij moet zo min mogelijk vechtervaringen opdoen, vind ik. Waar je kunt voorkomen, zou ik dat altijd doen!
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Martin
- Zeer actief
Boris heeft HD dus die mag niet vechten, mocht hij het toch gedaan krijgen (pas geleden nog, hij vloog per ongeluk door de open voordeur de straat op) dan halen we hem ervan af. Hij was totdat hij uit de voordeur was gevlogen een felle hond die snel wilde vechten met sommige honden. Helaas voor hem koos hij bij het voordeur gebeuren de verkeerde honden. Namelijk twee goldens die weten wat goed vechten is (hij weet het gelukkig niet goed) hij kreeg in die korte tijd zo op zijn mieter dat hij nu veel rustiger is (had anders verwacht!!) 

-
- Zeer actief
Mijn Boxertjes mogen niet vechten, dat gelul over zelf uitzoeken is niks voor die van mij, al staat er een olifant dan willen ze hem gewoon slopen dus zodra ze ergens in vliegen krijgen ze een lel voor een harses.
Soms kan het mis lopen zoals laatst, een lab-reu dacht mijn loopse Angel lastig te kunnen vallen, Blis greep hem al bij voorbaat in zijn strot en trok hem alle kanten op...dan helpt maar 1 ding, een harde dreun op zijn bolus.
Soms kan het mis lopen zoals laatst, een lab-reu dacht mijn loopse Angel lastig te kunnen vallen, Blis greep hem al bij voorbaat in zijn strot en trok hem alle kanten op...dan helpt maar 1 ding, een harde dreun op zijn bolus.
- Seahorse
- Actief
Voorkomen is beter, daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je van tevoren weet dat de honden elkaar regelmatig tegen zullen komen, kan het dan niet handig zijn ze zelf te laten uitzoeken hoe de rangorde in elkaar steekt? Dit om te voorkomen dat de honden het elke keer weer met elkaar aan de stok krijgen?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee, ook met honden die ze regelmatig tegen komen mogen (of bij die oudjes van ons meer mochten) ze niet vechten. Ze hebben er geen rangorde mee en dus is het niet nodig. Verder zijn wij de baas en bepalen dat het niet nodig is dat er wordt gevochten. Als 1 van onze honden begon te imponeren riepen we hem altijd bij ons om te voorkomen dat ie er op klapte. En als ie er wel op klapte dan werd er ingegrepen waarbij wij de baas van de andere hond ook zeer dwingend vroegen om in te grijpen. Werkte altijd prima.
De eerder genoemde grauw of snauw werd overigens als die terecht was niet gecorrigeerd. (b.v. een andere hond die 1 van die van ons bijna onderste boven liep)
De eerder genoemde grauw of snauw werd overigens als die terecht was niet gecorrigeerd. (b.v. een andere hond die 1 van die van ons bijna onderste boven liep)

als prins en rocco vechten laat ik ze doen als ik het beu wordt doe ik ff mijn riem uit (grapje hoor)
als ik in het bos wandel met rocco en hij is aangelijndt zoals het verplicht is in dat bos en er komt een loslopende hond op hem af laat ik hem gewoon vechten . is al meermaals gebeurt dat er een loslopende hond komt afgestormt op rocco .
een tijdje tyrug gingen vriendin ik en rocco wandelen zagen we in de verte een loslopende hond zonder eigenaar . mijn hond begon al te schuimbekken (hij haat andere honden) mijn vriendin zei hou rocco dicht maar ik liep gewoon door als de vreemde hond gebeten werd was het zijn eigen schuld . en wat deed mijn vriendin ze liep na de vreemde hond toe om hem vast te houden
omdat rocco hem anders had gebeten best wel goed opzich bleek dat de hond was van 2jonge meisjes +-8jaar :N:
als ik in het bos wandel met rocco en hij is aangelijndt zoals het verplicht is in dat bos en er komt een loslopende hond op hem af laat ik hem gewoon vechten . is al meermaals gebeurt dat er een loslopende hond komt afgestormt op rocco .
een tijdje tyrug gingen vriendin ik en rocco wandelen zagen we in de verte een loslopende hond zonder eigenaar . mijn hond begon al te schuimbekken (hij haat andere honden) mijn vriendin zei hou rocco dicht maar ik liep gewoon door als de vreemde hond gebeten werd was het zijn eigen schuld . en wat deed mijn vriendin ze liep na de vreemde hond toe om hem vast te houden

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Ik laat mijn hond nooit uitvechten,omdat hij gewoonweg teveel schade aanricht.En bij vreemde honden geef ik hem de kans niet.Het is weleens voorgekomen dat een loslopende hond hem aanviel en de daarbij opgedane winnerservaring maakt het alleen maar erger.Als er nu een hond uit het niets aanstormt druipt hij al af voordat hij aanvalt ik heb al menig rottweiler/dobers enz. zien omkeren.Het zal wel de grootte zijn en zijn nu diepe grom/blaf
.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Met vreemde honden vechten...
nee alsjeblieft niet zeg.
Oops is absoluut niet gesteld op andere vreemde honden en 1 keer heeft ze de kans gekregen een labrador te grijpen.. dat was de eerste keer dat ze zich zo gedroeg ( daarvoor negeerde ze vreemde honden eigenlijk altijd ) dus het kwam als een volslagen verrassing. Dat wil je dus niet, een vechtende dog. Het verschil is al snel aanzienlijk en de kracht van een dog is enorm.
Ook Senna is 1 keer op een andere hond geklapt ( reden nog steeds volslagen onduidelijk want normaal vindt hij alles en iedereen lief!) en pas nadat ik z'n halsband een slag had omgedraaid en meneer dus geen adem meer kreeg liet hij los.
Je kan doggen niet laten vechten! Simpel om de reden dat er maar weinig honden van hetzelfde formaat zijn en ik moet er niet aan denken als ik twee van die reuzen zou hebben die door overwinningen met alles en iedereen willen gaan matten. Bij Senna herken ik de tekenen vooraf prima ( komt echt bijna nooit voor ) en haal hem weg uit een eventuele conflict situatie en door het onvoorspelbare gedrag van Oops houd ik ze dus altijd aan de riem als er andere honden zijn. Nu is het wel zo dat de meeste honden die normaal nogal macho zijn zich toch wel een keer bedenken bij deze twee en er toch maar voor kiezen om ze of te ontwijken of een toontje lager te zingen.
onderling bemoei ik me er niet mee eigenlijk. Ze stoeien maar een eind weg en omdat ze aan elkaar gewaagd zijn ( Senna is wel groter en sterker maar Oops is een teefje
) gaat dat eigenlijk altijd goed. een keer of 2 heb ik me er wel mee bemoeid omdat ze dan serieus ruzie kregen om een bot oid en ik zit niet te wachten op twee zwaar beschadigde honden natuurlijk. 

Oops is absoluut niet gesteld op andere vreemde honden en 1 keer heeft ze de kans gekregen een labrador te grijpen.. dat was de eerste keer dat ze zich zo gedroeg ( daarvoor negeerde ze vreemde honden eigenlijk altijd ) dus het kwam als een volslagen verrassing. Dat wil je dus niet, een vechtende dog. Het verschil is al snel aanzienlijk en de kracht van een dog is enorm.
Ook Senna is 1 keer op een andere hond geklapt ( reden nog steeds volslagen onduidelijk want normaal vindt hij alles en iedereen lief!) en pas nadat ik z'n halsband een slag had omgedraaid en meneer dus geen adem meer kreeg liet hij los.
Je kan doggen niet laten vechten! Simpel om de reden dat er maar weinig honden van hetzelfde formaat zijn en ik moet er niet aan denken als ik twee van die reuzen zou hebben die door overwinningen met alles en iedereen willen gaan matten. Bij Senna herken ik de tekenen vooraf prima ( komt echt bijna nooit voor ) en haal hem weg uit een eventuele conflict situatie en door het onvoorspelbare gedrag van Oops houd ik ze dus altijd aan de riem als er andere honden zijn. Nu is het wel zo dat de meeste honden die normaal nogal macho zijn zich toch wel een keer bedenken bij deze twee en er toch maar voor kiezen om ze of te ontwijken of een toontje lager te zingen.
onderling bemoei ik me er niet mee eigenlijk. Ze stoeien maar een eind weg en omdat ze aan elkaar gewaagd zijn ( Senna is wel groter en sterker maar Oops is een teefje

- zepenko
- Zeer actief
Re: vechtende honden - uit elkaar halen of niet?
Wat bedoel je met vechtpartijtjes? Is dat het `normale' zelfverzekerde gedrag; borstelen, zich groot maken, misschien een keer overstaan? Of is dat echt blaffen, grommen, tanden bloot en bijtbewegingen? Of zelfs met bijtwonden?Seahorse schreef:Billy wordt wat ouder (16 maanden) en dat is duidelijk te merken aan zijn gedrag. De laatste dagen is hij al in een paar vechtpartijtjes verzeild geraakt met honden die hij elke dag in het uitlaatpark tegenkomt. Wat is nu het beste? Zelf uit laten zoeken of de honden uit elkaar halen?
- snowy
- Vaste gebruiker
- Seahorse
- Actief
Zepenko schreef:
Wat bedoel je met vechtpartijtjes? Is dat het `normale' zelfverzekerde gedrag; borstelen, zich groot maken, misschien een keer overstaan? Of is dat echt blaffen, grommen, tanden bloot en bijtbewegingen? Of zelfs met bijtwonden?
.......
Ik bedoel grommen, tanden bloot maken en blaffen waarbij de honden zich dan op elkaart storten. Of er gebeten wordt heb ik niet kunnen zien maar ik denk het haast wel. Echte grote vechtpartijen waren het niet want dan hadden er gewonden moeten zijn en dat was gelukkig niet zo. Maar ik weet natuurlijk niet of dat niet zo was omdat we de honden uit elkaar gehaald hebben of dat het toch wel meegevallen zou zijn.
Imponerend gedrag laat ik tot op zekere hoogte toe (om elkaar heen draaien en snuffelen met de staarten omhoog). Als het om een onbekende hond gaat roep ik Billy dan wel terug als ik het vermoeden hem dat het verkeerd zou kunnen gaan.
De incidenten waar ik het over heb gingen trouwens niet vooraf door imponerend gedrag. Misschien omdat de honden elkaar al kennen of ik heb wat gemist. Eén van die vechtpartijtjes ging om een loops teefje. Dat is misschien begrijpelijk maar toen de honden elkaar de volgende dag weer tegenkwamen ging het weer mis terwijl het daarvóór altijd goed ging.
Ik heb de indruk dat Billy geen hond is die een gevecht begint. Maar nu hij wat ouder is vecht hij wel terug en denk ik dat ik niet meer altijd rustig kan blijven staan tot de andere eigenaar zijn hond van die van mij afhaalt.
Wat bedoel je met vechtpartijtjes? Is dat het `normale' zelfverzekerde gedrag; borstelen, zich groot maken, misschien een keer overstaan? Of is dat echt blaffen, grommen, tanden bloot en bijtbewegingen? Of zelfs met bijtwonden?
.......
Ik bedoel grommen, tanden bloot maken en blaffen waarbij de honden zich dan op elkaart storten. Of er gebeten wordt heb ik niet kunnen zien maar ik denk het haast wel. Echte grote vechtpartijen waren het niet want dan hadden er gewonden moeten zijn en dat was gelukkig niet zo. Maar ik weet natuurlijk niet of dat niet zo was omdat we de honden uit elkaar gehaald hebben of dat het toch wel meegevallen zou zijn.
Imponerend gedrag laat ik tot op zekere hoogte toe (om elkaar heen draaien en snuffelen met de staarten omhoog). Als het om een onbekende hond gaat roep ik Billy dan wel terug als ik het vermoeden hem dat het verkeerd zou kunnen gaan.
De incidenten waar ik het over heb gingen trouwens niet vooraf door imponerend gedrag. Misschien omdat de honden elkaar al kennen of ik heb wat gemist. Eén van die vechtpartijtjes ging om een loops teefje. Dat is misschien begrijpelijk maar toen de honden elkaar de volgende dag weer tegenkwamen ging het weer mis terwijl het daarvóór altijd goed ging.
Ik heb de indruk dat Billy geen hond is die een gevecht begint. Maar nu hij wat ouder is vecht hij wel terug en denk ik dat ik niet meer altijd rustig kan blijven staan tot de andere eigenaar zijn hond van die van mij afhaalt.
-
- Zeer actief
Ik laat me Boxertjes gelijk los, als de hond die los loopt wil matten dan mag een van mijn boxertjes zich ook verdedigen.snowy schreef:maar wat doen jullie als jullie aangelijnde hond wordt aangevallen door een andere hond ,ik had het laatst aan de hand met sam en die heb ik toen losgegooid en ben een stukje weggelopen toen was het gevecht zo afgelopen .groetjes snowy.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
iin een vechtparty zijn er altijd twee verliezers vind ik
de hond die wint omdat die zijn zin krijgt
en de verliezende hond , ofwel word die banger of gemener valser.
zal als het moet mijn eigen honden verdedigen en zelf gebeten worden
dan dat ik ze laat vechten.
een hond die in bijzijn van zijn baasje zelf uitdaagd en begint te vechten
neemt de leiding van je over en heb je eigenlijk een rangordeprobleem.
dat die zich verdedigd of een andere actie onderneemt is logich en aanvaardbaar;
Martine.
de hond die wint omdat die zijn zin krijgt
en de verliezende hond , ofwel word die banger of gemener valser.
zal als het moet mijn eigen honden verdedigen en zelf gebeten worden
dan dat ik ze laat vechten.
een hond die in bijzijn van zijn baasje zelf uitdaagd en begint te vechten
neemt de leiding van je over en heb je eigenlijk een rangordeprobleem.
dat die zich verdedigd of een andere actie onderneemt is logich en aanvaardbaar;
Martine.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik niet. Marouck kan en mag zich verdedigen, Nika niet. Die til ik de lucht inAngel-eyes schreef:Ik laat me Boxertjes gelijk los, als de hond die los loopt wil matten dan mag een van mijn boxertjes zich ook verdedigen.snowy schreef:maar wat doen jullie als jullie aangelijnde hond wordt aangevallen door een andere hond ,ik had het laatst aan de hand met sam en die heb ik toen losgegooid en ben een stukje weggelopen toen was het gevecht zo afgelopen .groetjes snowy.

Marouck is gelukkig heel goed in staat honden op andere gedachten te brengen dan een matpartij

Groetjes Inge