Leuk Rosa, dat je nu met de opleiding begonnen bent!Rosa schreef:Ik ben momenteel bezig bij Van Hall. Ik vind het zelf tot nu toe heel erg leuk, leerzaam. Ik denk dat bij elke opleiding zijn voor en nadelen zitten. Ik heb gekozen voor Van Hall omdat het op HBO niveau is en dat is Barneveld zover ik weet niet. Gaus wilde ik niet omdat Gaus echt zo'n naam heeft en ik denk dat Van Hall wat dat betreft gewoon een stuk neutraler is.
Overigens is de opleiding tot gedragstherapeut bij Barneveld ook gewoon op (post)HBO-niveau... Barneveld zelf als opleidingsinstituut is geloof MBO-achtig iets (weet ik ook niet precies), maar de gedragstherapie is HBO-niveau.
Nog even over het verschil tussen die twee. Ik heb dus bij Barneveld alleen het tweede deel gedaan, het praktische gedeelte omringd met stages. Maar ik kreeg het idee dat het eerste deel bij Barneveld veel praktischer gericht was dan bij Van Hall. Ze werken bij Barneveld met indiceringscriteria, dus aan welke kenmerken moet de hond voldoen voor welke diagnoses. Dat deden ze bij Van Hall niet, daar werken natuurlijk die kenmerken etc gegeven maar bij Barneveld was het wat overzichtelijker, makkelijker toepasbaar in de praktijk.
Nu is dat ook alweer vijf jaar geleden dat ik die opleiding gedaan heb en misschien is dat ook alweer veranderd. Maar dat viel mij dus op als verschil.