yana en mokke schreef:Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt... We hadden een Alaskan Mallamut puppy van 10 weken. In die periode hadden we ook nog een berner sennen van 5 jaar. Op het moment dat dit gebeurde waren ze onze woning opnieuw aan het opvoegen. Reeds enkele malen had ik aan de voeger gevraagd om geen eten aan de honden te geven daar hij altijd alles gaf terwijl het nog in de verpakking zat. De grote hond kwam daar niet aan maar de puppy vond al de plastic en zilverpapier natuurlijk geweldig. Toen ik op een bepaalde morgen onze hondjes wilde ik onze hondjes binnenlaten waarop ik zag dat onze puppy levenloos in de veranda lag. Op dat moment kijkt de voeger van achter het hoekje en zegt me doodleuk " Ik denk dat hij dood is hoor"...Toen we merkten dat onze hond inderdaad een hartstilstand had maar nog wel warm was, zijn we al reanimerend naar onze dierenarts gereden... Die haalde uit de keel van Stroyka een stuk salami van ongeveer 8cm lang en een doormeter van 5cm nog met vel en het ijzeren ringetje er aan.....
We hebben de voeger aangeklaagd voor de rechtbank en hoewel hij heeft toegegevn dat het dit aan de hond had gegeven, heeft hij voor de rechtbank niets verkeerd gedaan want het was MAAR EEN HOND.......
Ik hoef er waarschijnlijk niet bij te zeggen dat hij niet meer durfde komen als ik alleen thuis was.......

jezus christus, wat een verhaal zeg.
ik had die vent wat aangedaan.
die vent moet toch gezien hebben dat die hond stikte of zie ik dat verkeerd?
hij heeft hulp aan de hond nagelaten dan toch?
ik neem aan dat je dat bij een dier ook verplicht bent?
wat ik weet is dat dat bij schapen wel zo schijnd te zijn als ze op de rug liggen en daardoor dood kunnen gaan omdat de darmen in knoop gaan.