Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil tussen kat en hond.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

beppie
Zeer actief

verschil tussen kat en hond.

Ongelezen bericht door beppie »

Hoe leer ik mijn hondje Beppie(nu 3 en een halve maand)af,om net als onze jonge kat,op de vensterbank te springenop de tafel te gaan liggen en van het ene kastje naar het andere te springen.Voor mijn spullen ben ik niet benauwd,maar wel voor haar pootjes.Na 20 keer foei zeggen en haar ervan af halen gaat ze gewoon door,dus wie heeft tips?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mja, lijkt me inderdaad lastig. Gewoon door blijven gaan met foei zeggen en eraf halen, en alsmaar duidelijk maken dat de kat dingen mag die de hond niet mag. Kat als eerste aandacht geven, als eerste iets lekkers geven, dat soort dingen. :roll:

Jack *weet* dat de katten veel meer mogen, maar af en toe probeert hij het ook wel eens. Dan ligt hij opeens met een uitgestreken gezicht naast Pippi bovenop de picknicktafel in de tuin. :roll: En okee, daar kan ik best om lachen, maar dan wordt hij er toch afgecommandeerd, en Pippi krijgt een aai en mag blijven liggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

ik zal het proberen,bedankt,maar wordt het hondje dan niet jaloers op de kat?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk niet dat een hond echt jaloers wordt daardoor, rangorde hoort nu eenmaal bij honden.
Hier mag de kat ook meer en die is er nog wel als laatste bijgekomen.
Maar een Heidewachtel en een Langhaar op mijn tafel vind ik echt te ver gaan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”