Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asieldieren zijn zielig
Moderator: moderatorteam
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ken genoeg fokkers die 20 honden hebben........en dat zijn goede fokkers, het ligt er maar helemaal aan hoe je er mee omgaat...wat je een hond wel geeft ipv de alleen aandacht die een enkele of 2 honden zouden krijgen....Lysette schreef:Ik vind een fokker die 20 honden heeft geen goede fokker. Dat vind ik een hondenfabriek die dan goede pups produceert. Ook al gebeurd het veel, dat betekend niet dat het goed is. Je kunt 20 honden niet geven wat ze verdienen.jidde schreef:Rob, welkom in de echte wereldTarz schreef:Ik pik even dit zinnetje er uit hoor. Op de rest heb ik geen zin te antwoorden want dat heb ik al gedaan.jidde schreef: Tuurlijk is een herder baasgericht, zo dacht ik "vroeger" ook.
"Vroeger" toen je nog net zo onervaren was als ik?of "vroeger" toen de herder nog baasgericht was?
Je keurt het goed dat een herder alleen voor de fok gebruikt wordt en verder bijna geen aandacht krijgt?Zo gaat het er nou eenmaal toe Rob... Ik zou het zelf niet doen, maar als andere het doen, prima. En geen aandacht? Tuurlijk krijgt ze dat wel! Wie ben jij dat om te beoordelen? Ken jij die mensen dan? Knap...
En als een hond gewent is aan weinig aandacht betekend niet dat hij daar gelukkig mee is. Net als een kind waar nooit iemand naar kijkt, die is gewent dat iedereen hem voorbij loopt zonder iets te zeggen. Betekend niet dat hij daar blij mee is.
- plop
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Weet je de reden? Was het omdat ze te vol zaten?plop schreef:Ik heb in 1997 hier in mijn woonplaats een tijdje in het asiel gewerkt en toen werden er wel honden en katten ingeslapen, het verbaast me niks dat ze het nu nog doen.nici schreef: Dus kennen jullie een asiel waar de dieren nog wel worden ingeslapen als ze er telang zitten?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Naar mijn mening kun je 20 honden niet goed verzorgen en geven wat ze verdienen. 20 honden passen in bijna niemands huiskamer en 20 honden laat je ook niet zomaar even uit. Dan ben je al zowat de hele dag bezig met honden uitlatenyamie schreef:ik ken genoeg fokkers die 20 honden hebben........en dat zijn goede fokkers, het ligt er maar helemaal aan hoe je er mee omgaat...wat je een hond wel geeft ipv de alleen aandacht die een enkele of 2 honden zouden krijgen....Lysette schreef:Ik vind een fokker die 20 honden heeft geen goede fokker. Dat vind ik een hondenfabriek die dan goede pups produceert. Ook al gebeurd het veel, dat betekend niet dat het goed is. Je kunt 20 honden niet geven wat ze verdienen.jidde schreef:Rob, welkom in de echte wereldTarz schreef: Ik pik even dit zinnetje er uit hoor. Op de rest heb ik geen zin te antwoorden want dat heb ik al gedaan.
"Vroeger" toen je nog net zo onervaren was als ik?of "vroeger" toen de herder nog baasgericht was?
Je keurt het goed dat een herder alleen voor de fok gebruikt wordt en verder bijna geen aandacht krijgt?Zo gaat het er nou eenmaal toe Rob... Ik zou het zelf niet doen, maar als andere het doen, prima. En geen aandacht? Tuurlijk krijgt ze dat wel! Wie ben jij dat om te beoordelen? Ken jij die mensen dan? Knap...
En als een hond gewent is aan weinig aandacht betekend niet dat hij daar gelukkig mee is. Net als een kind waar nooit iemand naar kijkt, die is gewent dat iedereen hem voorbij loopt zonder iets te zeggen. Betekend niet dat hij daar blij mee is.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Wij de fokkers die ik ken, zijn er mensen die de honden uit komen laten. Vaak gaan de fokkers met een zooi honden snachts naar het strand, goed voor de spierontwikkelingLysette schreef:Naar mijn mening kun je 20 honden niet goed verzorgen en geven wat ze verdienen. 20 honden passen in bijna niemands huiskamer en 20 honden laat je ook niet zomaar even uit. Dan ben je al zowat de hele dag bezig met honden uitlaten

En het verschilt ook denk ik wat voor huis je hebt. Als je een vrijstaand huis heb, kan je makkelijker meerdere honden nemen dan in een rijtjeshuis
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als je in een "klein"rijtjes huis moet je het ook niet doen natuurlijk, dat word wel wat tegek, maar als jer de ruimte voor hebt kan het prima....bij kennissen zijn ze met "toerbeurten"in de woonkamer, en anders hebben ze hen eigen deel....met elkaar...de hele dag zijn er mensen in en om het huis en lopen de honden gewoon op het terrein.........en ja misschien ben je wel veel aan het uitlaten, maar dat hebben sommige er echt wel voor over...Lysette schreef:Naar mijn mening kun je 20 honden niet goed verzorgen en geven wat ze verdienen. 20 honden passen in bijna niemands huiskamer en 20 honden laat je ook niet zomaar even uit. Dan ben je al zowat de hele dag bezig met honden uitlatenyamie schreef:ik ken genoeg fokkers die 20 honden hebben........en dat zijn goede fokkers, het ligt er maar helemaal aan hoe je er mee omgaat...wat je een hond wel geeft ipv de alleen aandacht die een enkele of 2 honden zouden krijgen....Lysette schreef:Ik vind een fokker die 20 honden heeft geen goede fokker. Dat vind ik een hondenfabriek die dan goede pups produceert. Ook al gebeurd het veel, dat betekend niet dat het goed is. Je kunt 20 honden niet geven wat ze verdienen.jidde schreef: Rob, welkom in de echte wereldZo gaat het er nou eenmaal toe Rob... Ik zou het zelf niet doen, maar als andere het doen, prima. En geen aandacht? Tuurlijk krijgt ze dat wel! Wie ben jij dat om te beoordelen? Ken jij die mensen dan? Knap...
- plop
- Zeer actief
Wat ik nog weet werd er in mijn tijd toen ik daar werkte. Een Rottweiler teef van ongeveer 3 a 4 jaar ingeslapen omdat ze er al een tijd je zat en moeilijk te plaatsen was, een van de reden was dat ze kleine kinderen hate. En met haten bedoel ik ook echt een bloed hekel had aan kinderen, als er een voor haar hok verscheen werd ze helemaal gek van woede.Rataplan schreef:Weet je de reden? Was het omdat ze te vol zaten?
Een Mechelse Herder teef van geloof ik 4 a 5 jaar, ouder was ze zeker niet, ingeslapen omdat ze er al een tijd je zat en moeilijk te plaatsen was, een reden was dat ze altijd haar tanden liet zien en agressief begon te grommen en te blaffen als er mensen voorbij kwamen. Een Duitse Herdershond reu een leeftijd tussen de 7 en 9 jaar, is even in de verkoop geweest maar is vlug ingeslapen omdat hij moeilijk te plaatsen was volgens het asiel omdat hij te oud was.
Deze 3 honden zijn niet ingeslapen omdat er geen plaats meer voor ze was.
Ik kreeg juist geregeld van klanten te horen: zijn dit alle honden die u heeft????.
Ik weet van 2 honden die zijn binnengekomen die eerste even in de quarantaine hebben gezeten en daarna zijn ingeslapen, zijn nooit in de verkoop geweest.
De reden: zijn te oud worden toch niet meer geplaatst.

- Zoie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Oudere honden worden nu niet zo vaak meer afgemaakt tenzij ze een teveel agressie vertonen of heel erg ziek zijn.Soms worden oudere honden naar de seniorenopvang gebracht.Daar zijn er 2 van in Nederland en daar word geprobeert ze te herplaatsen en lukt dat niet mogen ze de rest van hun leven daar blijven.Goed iniatief!En zo worden de asiels ook weer een beetje geholpen.Daarvan is "mijn hondje" Leli weer een voorbeeld.Beestje is 17 en zit daar ook.Te oud voor in een asiel en daar mag hij nog even genieten.
- Zoie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat een vervelend vooroordeel, maar het biedt wel genoeg stof voor discussies blijkbaar.
Ook ik heb een zielig hondje uit het asiel en een nog zieliger hondje uit een laboratorium. Ben ik daarom helemaal geweldig? Nee hoor! Zijn die hondjes superzielig? Nee hoor! Elke hond verdient een goed thuis, ongeacht of deze uit het asiel, het buitenland of een 'gewoon' nestje komt. Wat voor hond iemand neemt beslist ieder voor zich en daar ga ik me niet mee bemoeien. Als ik straks wat meer tijd heb wil ik ook wel graag een pup, gewoon om vanaf het begin alles mee te maken. Dat mis ik namelijk het meest bij Molli, dat ze nog een heel leven voor mij gehad heeft waar ik helemaal niks van weet.
Moeten de honden mij dankbaar zijn? Absoluut niet! Ik ben hun elke dag dankbaar voor wat ze mij leren en de onvoorwaardelijke trouw die ze aan me geven. Dit doet Donna (die we al 11 jaar hebben) net zo hard als m'n twee 'zielige' hondjes hoor.
Maar ik ben wel trots op wat m'n honden tot nu toe bereikt hebben. Sinds Molli uit het asiel is gekomen is ze 6 kilo afgevallen en kan ze nu weer rondrennen. Bij Malu gaat het allemaal wat langzamer, maar als ik haar op de bank tevreden op haar rug zie rollen dan weet ik weer waarom ik het gedaan heb. Niet om me beter over mezelf te voelen, maar om m'n honden beter te laten voelen.
Mensen die een 'zielige' hond nemen alleen om op te scheppen tegenover anderen komen vaak snel op hun beslissing terug als blijkt hoeveel werk een hond is. Soms is een hond met een verleden nog veel meer werk. Als je zo'n hond niet neemt uit liefde heb je dat werk er niet snel voor over.
Ook ik heb een zielig hondje uit het asiel en een nog zieliger hondje uit een laboratorium. Ben ik daarom helemaal geweldig? Nee hoor! Zijn die hondjes superzielig? Nee hoor! Elke hond verdient een goed thuis, ongeacht of deze uit het asiel, het buitenland of een 'gewoon' nestje komt. Wat voor hond iemand neemt beslist ieder voor zich en daar ga ik me niet mee bemoeien. Als ik straks wat meer tijd heb wil ik ook wel graag een pup, gewoon om vanaf het begin alles mee te maken. Dat mis ik namelijk het meest bij Molli, dat ze nog een heel leven voor mij gehad heeft waar ik helemaal niks van weet.
Moeten de honden mij dankbaar zijn? Absoluut niet! Ik ben hun elke dag dankbaar voor wat ze mij leren en de onvoorwaardelijke trouw die ze aan me geven. Dit doet Donna (die we al 11 jaar hebben) net zo hard als m'n twee 'zielige' hondjes hoor.
Maar ik ben wel trots op wat m'n honden tot nu toe bereikt hebben. Sinds Molli uit het asiel is gekomen is ze 6 kilo afgevallen en kan ze nu weer rondrennen. Bij Malu gaat het allemaal wat langzamer, maar als ik haar op de bank tevreden op haar rug zie rollen dan weet ik weer waarom ik het gedaan heb. Niet om me beter over mezelf te voelen, maar om m'n honden beter te laten voelen.
Mensen die een 'zielige' hond nemen alleen om op te scheppen tegenover anderen komen vaak snel op hun beslissing terug als blijkt hoeveel werk een hond is. Soms is een hond met een verleden nog veel meer werk. Als je zo'n hond niet neemt uit liefde heb je dat werk er niet snel voor over.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je mensen hebt die je honden uitkomen laten begin ik me echt af te vragen waarom je dan je honden hebtjidde schreef:Wij de fokkers die ik ken, zijn er mensen die de honden uit komen laten. Vaak gaan de fokkers met een zooi honden snachts naar het strand, goed voor de spierontwikkelingLysette schreef:Naar mijn mening kun je 20 honden niet goed verzorgen en geven wat ze verdienen. 20 honden passen in bijna niemands huiskamer en 20 honden laat je ook niet zomaar even uit. Dan ben je al zowat de hele dag bezig met honden uitlaten![]()
En het verschilt ook denk ik wat voor huis je hebt. Als je een vrijstaand huis heb, kan je makkelijker meerdere honden nemen dan in een rijtjeshuis

Naar het strand is wel lekker voor de honden

Wij hebben een vrijstaand huis maar voor mij betekend dat niet meer honden dan in een rijtjes huis. Het enige verschil is dat bij een rijtjes huis je huis sneller vol ligt maar je hebt niet opeens meer tijd ofzo...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Woody
- Actief
nee, die ken ik niet, gelukkignici schreef:Ik vraag me iets af. Hier in het asiel worden dieren niet meer ingeslapen, behalve dan om een medische reden en dan nog wordt er 3 keer over na gedacht. Nou hoor je soms van die verhalen dat mensen zeggen, anders dan was ze nu dood geweest want ze zat daar al heel lang.
Dus kennen jullie een asiel waar de dieren nog wel worden ingeslapen als ze er telang zitten?

Sonja
Als er hier nog eens een hond bij komt wordt het een hond uit het asiel of een herplaatser. Daardoor ben ik nog geen heilige hoor. Belangrijkste reden is dat ik denk dat ik nu pas wat meer ervaring heb om zo'n hond eventueel aan te kunnen. Maar wat voor mij ook meespeelt is dat ik niet zo'n zin heb om weer een pup in huis te hebben. Dus mijn motieven zijn nou niet echt die van de ultieme dierenvriend. 

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben onze teef vanaf 9 weken, en onze reu vanaf 2,5 jaar. Toen Nebla een jaar oud was (onze teef) ging ik steeds vaker op marktplaats en in asiels kijken en kon/kan daar zo boos om worden!! Begrijp me niet verkeerd, soms kan het echt niet anders dan je hond herplaatsen, maar heel vaak lees je..geen tijd meer voor, gezinsuitbreiding etc. En vaak ook bij asielhonden, dit greep mij zo ontzettend aan, dat ik zelf een advertentie op marktplaats heb gezet, we wilden al heel graag een tweede hond, omdat nebla bijna geobsedeerd is van andere honden
We kregen zoveel reacties..eigenlijk triest!! Maar er reageerde er 1, die was net gescheiden. Hond zat door deze omstandigheden erg veel alleen, drie keer per dag een blokje om, weinig losgelaten..en vond het egoistisch als hij Bob nog zou houden, hij was zelf enorm gek met die hond, maar kon door zijn werk niet meer de aandacht en tijd eraan besteden..Conclusie is..had Bob nu een gedragsprobleem, hadden we hem nog genomen, puur omdat hij in z'n korte leventje nog geen stabiel bestaan heeft gekend. En dat niet zo gek is. Dan gun ik inderdaad zo'n hond zeker, in dit geval, een derde (!) kans.
Ik merk aan Nebla dat zij veel meer vertrouwen heeft in ons dan Bob..Nebla gaat gewoon liggen op haar plaats als ze moe is en loopt ons echt niet achterna als wij naar de keuken gaan. Bob wil constant bij ons zijn en is erg bang dat je wegloopt, wil als het aan hem ligt continue aandacht..maar ik merk nu na een paar weken dat hij ook vaker zijn mand opzoekt in ons gezelschap..dus dat vind ik een goed teken, en ik krijg hier een dankbaar gevoel van, Bob is gelukkig, dat weet ik zeker, maar daar is hij hond voor en dat kan hij niet zo uitdrukken uiteraard..

Ik merk aan Nebla dat zij veel meer vertrouwen heeft in ons dan Bob..Nebla gaat gewoon liggen op haar plaats als ze moe is en loopt ons echt niet achterna als wij naar de keuken gaan. Bob wil constant bij ons zijn en is erg bang dat je wegloopt, wil als het aan hem ligt continue aandacht..maar ik merk nu na een paar weken dat hij ook vaker zijn mand opzoekt in ons gezelschap..dus dat vind ik een goed teken, en ik krijg hier een dankbaar gevoel van, Bob is gelukkig, dat weet ik zeker, maar daar is hij hond voor en dat kan hij niet zo uitdrukken uiteraard..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Wij vangen hier ook met regelmaat Bullmastiffs op die herplaatst moeten worden. Soms lukt het om zo'n hond snel te plaatsen, maar helaas zijn er ook honden die hier lang 'zitten'.
Wij geven ze namelijk niet aan iedereen mee die een Bullmastiff wil. De hond heeft al iets meegemaakt en soms is er een gedragsprobleem, niet altijd negatief hoor
Ik vind een asielhond zielig als hij zonder pardon in een verkeerd gezin/bij een verkeerd persoon geplaatst wordt en dan een weg tegemoet gaat van vele baasjes en misschien uiteindelijk als niet te plaatsen hond langdurig in het asiel belandt.
Wij geven ze namelijk niet aan iedereen mee die een Bullmastiff wil. De hond heeft al iets meegemaakt en soms is er een gedragsprobleem, niet altijd negatief hoor

Ik vind een asielhond zielig als hij zonder pardon in een verkeerd gezin/bij een verkeerd persoon geplaatst wordt en dan een weg tegemoet gaat van vele baasjes en misschien uiteindelijk als niet te plaatsen hond langdurig in het asiel belandt.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
sorry hoor maar wat een onzin soms.. vaak ben je een hondenvriend als je een hond neemt..zelfs als die van de broodfokker komt! en je je gewoon niet goed hebt geinformeerd.. wat maakthet nou uit of jeeen hond uit een asiel neemt of een pup.. hond = hond..
Als je die pup niet nam kwam die misschien ook wel in het asiel! Wie weet? En zolang en rasloze honden zijn hebben die netzoveel recht op een huisje als een rashond...
Iedere aap kan wel een hond nemen, maar niet iedereen kan ze verzorgen...
Every idiot can make baby's, but you have to be a man to raise them
Als je die pup niet nam kwam die misschien ook wel in het asiel! Wie weet? En zolang en rasloze honden zijn hebben die netzoveel recht op een huisje als een rashond...
Iedere aap kan wel een hond nemen, maar niet iedereen kan ze verzorgen...
Every idiot can make baby's, but you have to be a man to raise them

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dus jouw wereld stopt bij jouw pup? En de moederhond en de rest van wat jij ondersteunt met het kopen van jouw pup vind je niet ter zake doende? Dat is egoistisch en heeft inderdaad niets met dierenliefde te maken, maar met je eigen verwende wensjes. Ik moet geen pup als een moederhond daarvoor ongelukkig moet gaan zitten zijn. Ik wil geen dingen steunen die dieronvriendelijk zijn.minhie schreef:sorry hoor maar wat een onzin soms.. vaak ben je een hondenvriend als je een hond neemt..zelfs als die van de broodfokker komt! en je je gewoon niet goed hebt geinformeerd.. wat maakthet nou uit of jeeen hond uit een asiel neemt of een pup.. hond = hond..
Als je je niet goed informeerd is dat ook je eigen schuld. Ik vind dat allang geen excuses meer. Als ik zwanger word omdat ik denk dat kinderen uit de boerenkool komen is dat ook een beetje erg dom, niet? Wel degelijk verwijtbaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Minhie
- Zeer actief
Uhh.. alsof die pup dan niet wordt verkocht ..... die pup wordt heus wel verkocht of naar een asiel gebracht of erger wat dan ook.. En als je je niet goed informeerd zegt toch niet dat je niet van een hond houdt? This alleen niet verstandig dat ben ik met je eens.. En ja je had wel kunnen informeren.. maar stel je hebt dat niet? zegt dat dat je minder van die hond houdt die bij een broodfokker vandaan komt?? denk het niet!Eline* schreef: Dus jouw wereld stopt bij jouw pup? En de moederhond en de rest van wat jij ondersteunt met het kopen van jouw pup vind je niet ter zake doende? Dat is egoistisch en heeft inderdaad niets met dierenliefde te maken, maar met je eigen verwende wensjes. Ik moet geen pup als een moederhond daarvoor ongelukkig moet gaan zitten zijn. Ik wil geen dingen steunen die dieronvriendelijk zijn.
Als je je niet goed informeerd is dat ook je eigen schuld. Ik vind dat allang geen excuses meer. Als ik zwanger word omdat ik denk dat kinderen uit de boerenkool komen is dat ook een beetje erg dom, niet? Wel degelijk verwijtbaar.

- Minhie
- Zeer actief
Ik zei toch ook als je je niet goed hebt geinformeerd.. lijkt me logisch als je weet van broodfokkers dat je daar niks vandaan haalt..Ik geloof dat iemand op het forum ook een puppy bij een broodfokker vandaan heeft..onbewust. Ik geloof niet dat die minder van zn/haar hond houdt dan een ander..Martijn schreef:
Denk het wel!
Je houdt niet van je hond als het je geen donder scheelt dat zijn moeder in een schuur ligt te kreperen omdat ze helemaal kapot is van het achter elkaar nesten krijgen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zolang er mensen rondlopen die denken zoals jij blijven dit soort praktijken bestaan.minhie schreef:Uhh.. alsof die pup dan niet wordt verkocht ..... die pup wordt heus wel verkocht of naar een asiel gebracht of erger wat dan ook..
Je bent gewoonweg geen hondenliefhebber als het je aan je gat roest waar je pup vandaan komt. Dat wil niet zeggen dat je niet van je puppie houdt, maar daar stopt het dan dus ook bij. Dat maakt je nog geen hondenliefhebber.En als je je niet goed informeerd zegt toch niet dat je niet van een hond houdt? This alleen niet verstandig dat ben ik met je eens.. En ja je had wel kunnen informeren.. maar stel je hebt dat niet? zegt dat dat je minder van die hond houdt die bij een broodfokker vandaan komt?? denk het niet!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Minhie
- Zeer actief
wat voor praktijken?? ik heb het hier over gewonen fokkers.. dat de pups toch wel worden verkocht.. Kheb het hier niet over broodfokkers.. Dus nu mogen mensen geen puppy meer halen? omdat ze dan niet van honden houden?? Dus omdat ik mijn hond niet bij een asiel vandaan heb, hou ik niet van honden?? Belachelijk!!!!Eline* schreef:
Ja, zolang er mensen rondlopen die denken zoals jij blijven dit soort praktijken bestaan.
Er zijn genoeg mensen die lezen vanalles over honden(opvoeding bla blaJe bent gewoonweg geen hondenliefhebber als het je aan je gat roest waar je pup vandaan komt. Dat wil niet zeggen dat je niet van je puppie houdt, maar daar stopt het dan dus ook bij. Dat maakt je nog geen hondenliefhebber.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij praat ook maar net in hoe het je uitkomt. Zo kan ik niet discusieren.minhie schreef:wat voor praktijken?? ik heb het hier over gewonen fokkers.. dat de pups toch wel worden verkocht.. Kheb het hier niet over broodfokkers.. Dus nu mogen mensen geen puppy meer halen? omdat ze dan niet van honden houden?? Dus omdat ik mijn hond niet bij een asiel vandaan heb, hou ik niet van honden?? Belachelijk!!!!Eline* schreef:
Ja, zolang er mensen rondlopen die denken zoals jij blijven dit soort praktijken bestaan.
Er zijn genoeg mensen die lezen vanalles over honden(opvoeding bla blaJe bent gewoonweg geen hondenliefhebber als het je aan je gat roest waar je pup vandaan komt. Dat wil niet zeggen dat je niet van je puppie houdt, maar daar stopt het dan dus ook bij. Dat maakt je nog geen hondenliefhebber.) maar missen het stuk over broodfokkers.. en als die niet beter weten, vind ik niet dat je kan zeggen dat ze niet van hen hond houden! zoals ik al zei..Als je beter weet lijkt het me logisch dat je daar geen hond vandaal haalt..
Je haalt de broodfok aan met dat die pup toch wel wordt verkocht..daar reageer ik op en nu ineens heb je het over gewone fokkers.
Het lijkt me beter als mensen gewoon geen hond nemen als ze geen zin hebben zich te verdiepen in waar die hond dan wel vandaan moet komen. Zijn we gelijk van dit stomzinnige geleuter af. Ik hekel de mensen die morgen een hond willen en die halen bij een fokker waar het er schoon uitzag. Alle honden lagen in hele schone kenneltjes.

Dat zijn inderdaad geen hondenliefhebbers.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Minhie
- Zeer actief
ik praat helemaal niet net hoe het me uitkomt.. Dat bedoelde ik in het begin maar misschien heb ik het er niet duidelijk neergezet.. Vond je reactie al zo raar...Eline* schreef:Jij praat ook maar net in hoe het je uitkomt. Zo kan ik niet discusieren.minhie schreef:wat voor praktijken?? ik heb het hier over gewonen fokkers.. dat de pups toch wel worden verkocht.. Kheb het hier niet over broodfokkers.. Dus nu mogen mensen geen puppy meer halen? omdat ze dan niet van honden houden?? Dus omdat ik mijn hond niet bij een asiel vandaan heb, hou ik niet van honden?? Belachelijk!!!!Eline* schreef:
Er zijn genoeg mensen die lezen vanalles over honden(opvoeding bla blaJe bent gewoonweg geen hondenliefhebber als het je aan je gat roest waar je pup vandaan komt. Dat wil niet zeggen dat je niet van je puppie houdt, maar daar stopt het dan dus ook bij. Dat maakt je nog geen hondenliefhebber.) maar missen het stuk over broodfokkers.. en als die niet beter weten, vind ik niet dat je kan zeggen dat ze niet van hen hond houden! zoals ik al zei..Als je beter weet lijkt het me logisch dat je daar geen hond vandaal haalt..
Je haalt de broodfok aan met dat die pup toch wel wordt verkocht..daar reageer ik op en nu ineens heb je het over gewone fokkers.
Het lijkt me beter als mensen gewoon geen hond nemen als ze geen zin hebben zich te verdiepen in waar die hond dan wel vandaan moet komen. Zijn we gelijk van dit stomzinnige geleuter af. Ik hekel de mensen die morgen een hond willen en die halen bij een fokker waar het er schoon uitzag. Alle honden lagen in hele schone kenneltjes.![]()
Dat zijn inderdaad geen hondenliefhebbers.
En het is ook beter dat mensen zich gewoon goed verdiepen eerst! Het is triest dat het niet gebeurd maar ik denk dat als mensen toch een puppy bij een broodfokker vandaan heeft, dat die heus wel goed voor de pup zal zorgen en van de pup zal houden!

- *Linda*
- Zeer actief
Ik heb niet alle 13 pagina´s doorgelezen
maar heb er wel een mening over.....
Mijn eerste hond Patries was een zgn. afdanktertje, mijn huidige tweede hond Juul komt bij een fokker vandaan en mijn derde huidige hond komt uit een buitenlands asiel. In de toekomst haal ik al helemaal geen honden meer bij fokkers vandaan maar hoop ik tegen net zulke geweldige afdankertjes te lopen als dat ik nu heb......Fokken is in mijn ogen niet meer van deze tijd, er is wereldwijd zo´n ernorm overschot aan honden dat je het gewoon niet meer kunt maken om te fokken anno 2005. Ik zal nooit een pup aanschaffen maar dat maakt mij niet arrogant ten opzichte van mensen die dat wel doen. Ik kies ervoor, ja, als hondenliefhebber, om honden te nemen die mensen die zich liefhebbers nóemen, maar dus niet zijn, in het asiel hebben gedumpt. Verder doe ik vrijwilligerswerk in het plaatselijke asiel bij ons en ik kan je vertellen dat dat heel moeilijk maar ook ontzettend dankbaar is. Iemand met een keurige fokkershond die zelf nooit een poot uitsteekt voor het wel en wee van afgedankte honden die hoeft mij toch zeker echt de les niet te lezen over dit onderwerp

Mijn eerste hond Patries was een zgn. afdanktertje, mijn huidige tweede hond Juul komt bij een fokker vandaan en mijn derde huidige hond komt uit een buitenlands asiel. In de toekomst haal ik al helemaal geen honden meer bij fokkers vandaan maar hoop ik tegen net zulke geweldige afdankertjes te lopen als dat ik nu heb......Fokken is in mijn ogen niet meer van deze tijd, er is wereldwijd zo´n ernorm overschot aan honden dat je het gewoon niet meer kunt maken om te fokken anno 2005. Ik zal nooit een pup aanschaffen maar dat maakt mij niet arrogant ten opzichte van mensen die dat wel doen. Ik kies ervoor, ja, als hondenliefhebber, om honden te nemen die mensen die zich liefhebbers nóemen, maar dus niet zijn, in het asiel hebben gedumpt. Verder doe ik vrijwilligerswerk in het plaatselijke asiel bij ons en ik kan je vertellen dat dat heel moeilijk maar ook ontzettend dankbaar is. Iemand met een keurige fokkershond die zelf nooit een poot uitsteekt voor het wel en wee van afgedankte honden die hoeft mij toch zeker echt de les niet te lezen over dit onderwerp

- *Linda*
- Zeer actief
Nou, dit weer echt zo´n reactie van iemand die nooit verder kijkt dan zijn eigen achtertuintje.........Heb je zelf ooit wel eens een poot uitgestoken wat betreft hondenopvang of ben je misschien de afgelopen deccennia uberhaupt nog weleens in een Nederlands asiel geweest, waarschijnlijk niet. Ik heb een buitenlandse asielhond ja. Verder werk ik vrijwillig in een NEDERLANDS asiel waar oh zo veel nederlands gefokte en nederlands gedumpte honden zitten. Verbeter de wereld begin in je eigen landMol schreef:hahahahahahah jajajajajaja mooie verhalen allemaal hoor,echt werkelijk prachtig,de een vind dat je een grootere dieren vriend bent als je de tering zooi van een ander mee naar huis neemt, en de ander stopt zich zelf een veer in z'n reet omdat die een hondje uit timboektoe heeft gered
WOW petje af hoor![]()
hondje redden uit timboektoe waarom? asiels genoeg hier met honden die een huis nodig hebben,maar die zijn blijkbaar niet secieaal genoeg,nee hondje uit spanje of griekenland want dat is in
hou toch op met je zelf zo op te hemelen want het begint hier echt flink te stinken
er is voor ieder wat wils,wil je ander mans problemen op lossen ga naar het asiel zo niet koop je een puppie ,maar gaat niet groot lopen doen met hondje uit het buiten land want op dat moment laat je de hondjes hier in het assiel stikken ohw ohw ohw en dat noemen ze dan dieren liefde
mol

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb nu 2 rashonden vanaf pup..
ik vind eigenlijk geen verschil tussen herplaatshondenliefde en pupliefde...
ik zou eigenlijk graag een herplaatser hebben, zit ook vaak op asielsites... maar...
ik durf niet...
ik had als kind een hond, scruffy. een teefje kruising labrador/duitse dog. uit het asiel. ze was toen 14 weken.
ze is 15 geworden... ze is altijd bang geweest en omdat wij ergens vanaf wisten is het angstagressie geworden naar vreemden...
dat zo';n klein teefje van 14 weken al zo'n knauw van het leven gehad heeft... wat kan een volwassen hond dan allemaal zijn?
ik vind het heel knap dat mensen de energie en tijd hebben om een hond op het rechte pad te helpen, maar ik kan het niet.
ik heb mijn sam vanaf pup en ook hij heeft een gedragsprobleem en ik ben heeel gelukkig als we weer een stapje voorwaarts gaan, maar ik zou het nooit meer kunnen..
als ik dan zie hoe ongecompliceerde lola van het leven geniet en ik sam moet helpen daarbij....
dit heeft niks met hondenliefde te maken, maar met kunnen...
een hond met een verleden of probleem zit niet goed bij mij. ik kan dat niet. en dan is het hondenliefde daar nee tegen te zeggen......
ik zou eigenlijk graag een herplaatser hebben, zit ook vaak op asielsites... maar...
ik durf niet...
ik had als kind een hond, scruffy. een teefje kruising labrador/duitse dog. uit het asiel. ze was toen 14 weken.
ze is 15 geworden... ze is altijd bang geweest en omdat wij ergens vanaf wisten is het angstagressie geworden naar vreemden...
dat zo';n klein teefje van 14 weken al zo'n knauw van het leven gehad heeft... wat kan een volwassen hond dan allemaal zijn?
ik vind het heel knap dat mensen de energie en tijd hebben om een hond op het rechte pad te helpen, maar ik kan het niet.
ik heb mijn sam vanaf pup en ook hij heeft een gedragsprobleem en ik ben heeel gelukkig als we weer een stapje voorwaarts gaan, maar ik zou het nooit meer kunnen..
als ik dan zie hoe ongecompliceerde lola van het leven geniet en ik sam moet helpen daarbij....
een hond met een verleden of probleem zit niet goed bij mij. ik kan dat niet. en dan is het hondenliefde daar nee tegen te zeggen......

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik kan me daarbij aansluiten.massam schreef:ik heb nu 2 rashonden vanaf pup..
ik durf niet...
Een hond met een verleden zou aan mij ook niks hebben.
Daar heb ik gewoon geen ervaring genoeg voor.
Het hart is er wel !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf