Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

omslaan gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Diablo
Actief

omslaan gedrag

Ongelezen bericht door Diablo »

hoi allemaal,

vanmiddag had ik diablo meegenomen naar mijn ouders.
zij hebben zelf een xborder collie (ook een reu) en nooit echt problemen, wel dat diablo altijd iets meer bananen in zijn oren heeft als we daar zijn...

thuis was hij vandaag heel rustig, buiten ook, maar toen we daar over de drempel stapten, sloeg zijn 180 graden om...
hij werd giga druk, luisterde helemaal niet en ging heel dominant doen tegen over mij...

heb hem 2x met mijn stem en houding gewaarschuwd, toen bleef hij nog doorgaan, toen heb ik hem in zijn nekvel gepakt, en over hem heen gaan zitten... tot hij ontspande... duurde een tijdje, maar toen begon hij toch aan mijn handen te likken...

het zal vast geen ideale oplossing geweest zijn, maar wist even niet wat ik anders moest doen...
heeft iemand een tip?

ook vraag ik me af hoe het komt, dat het echt zomaar ineens omsloeg?
zou het kunnen komen omdat ik me niet op mijn gemak voel bij mijn ouders thuis?
dat hij dit aanvoelt?
normaal is hij juist rustiger als ik niet lekker in mijn vel zit en nu ineens dit... :roll:
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Misschien heeft hij de spanning in je wel gevoeld,
Luka is daar ook heel gevoelig aan.
Waarom ben je over hem gaan zitten ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Diablo
Actief

ik ben over hem heen gaan zitten omdat hij helemaal niet toe wou geven aan mijn correctie... ik weet dat het eigenlijk fout is, maar wist even niets anders op dat moment...

dit is echt voor het eerst dat hij zoiets deed... normaal is hij heel rustig en totaal niet dominant richting mij...

vandaar... :oeps:
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hoe ging hij dominant tegen jou doen? Wat deed hij dat hij normaal nooit doet? Ik geloof namelijk niet dat hij vond dat hij boven jou stond anders had hij jouw correctie nooit geaccepteerd. Je moet toch wat verder kijken. Wat was er anders dan de vorige keren dat Diablo daar is geweeest? Was er misschien een loopse teef in de buurt? Iemand op visite die daar nog nooit eerder was geweest en waar hij misschien nerveus van werd? Er moet toch iets zijn om te verklaren waarom zijn gedrag zo omsloeg.
Diablo
Actief

er was geen loopse teef in de buurt en er was geen vreemde op visite alleen ik en mijn ouders waren in huis en hij en de hond van mijn ouders.

dominant deed hij door zijn hele houding, stand oren, staart groot maken, grommen, niet toe willen geven aan mijn eerdere correcties....
toen ik over hem heen zat, gaf hij ook pas na een tijdje toe en toen ben ik met hem weggegaan en buiten was hij weer het normale lieve hondje en verder ook nergens last meer mee gehad...

dat vind ik juist zo raar....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”