Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor voertje voor beloning??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miek
Actief

Wat voor voertje voor beloning??

Ongelezen bericht door miek »

Wat geven jullie je hond als beloningsvoertjes???

Onze shiba loopt niet echt warm voor voedsel, ja wel voor Duck (dit krijgt hij drie dagen in de week) Maar bij gebrek aan een groter vriesvak, is het nog niet te doen om het alleen maar vers te geven.

Brokken blijft een probleem, hij eet weinig of helemaal niet.
Zo is het dus ook met belonings brokjes, brokjes van zijn voer loopt hij beslist niet voor warm (haalt de neus ervoor op :pffff:)
Heb ook wel brokjes gebruikt van ander merk als zijn eigen voer, maar dat helpt maar eventje en dan heeft meneer er al weer genoeg van. Verder geef ik wel eens kleine stukjes kaas, ik heb al zelf viskoekjes gebakken (was een recept hier op forum) en heb af en toe rodiworst. Soms wil hij niets van dit alles, natuurlijk krijgt hij dan wel een dikke knuffel een een goed zo, maar dat werkt niet altijd.:denken: Ik probeer af te wisselen, met interval te geven, maar soms staat hij me aan te kijken, met zo'n blik van "kom eerst maar met iets op de proppen en dan doe ik mijn best wel" :boos: (Verder gaat oefenen wel heel goed hoor alleen ben ik benieuwd hoe ik hem nog meer zou kunnen motiveren, om dingen voor mij te doen)

Dus mijn vraag is wat voor belonings voertjes geven jullie, jullie hond....misschien kan ik hier nog ideeen van opdoen
Afbeelding
Groetjes Annemiek en van Kenzo een slik!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Niets. Maar ik weet dat Frolic goed werkt.
AfbeeldingAfbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Heb je de levercake al geprobeerd, maar dan met 2x zoveel lever in het recept (dan krijg je een soort pate). Erg lekker, aldus hier :mrgreen:

En los van voertjes, is hij wel knetter van een speeltje waarmee je hem kan belonen?
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
miek
Actief

Ongelezen bericht door miek »

Met een speeltje is het eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal....
Soms wil hij wel iets doen voor het speeltje, maar het grootste gedeelte van de tijd maakt het hem niet uit wat ik tevoorschijn haal. Hij wordt er niet warm of koud van :ugh:
Afbeelding
Groetjes Annemiek en van Kenzo een slik!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Als je een speeltje als beloning gebruikt, gebruik dat dan ook alleen maar als beloning. Dus verder niet mee laten spelen. Daardoor blijft het n.l. uniek en vaak ook interessanter. Wij gebruikten een sok met daarin een tennisbal. Vonden ze helemaal te gek, maar werd alleen gegeven als beloning tijdens het trainen.
Wat je verder als beloning kan gebruiken? Buiten de eerder genoemde dingen mogelijk Rodiworst. Zijn veel honden ook helemaal gek van.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Qyan doet het ook niet echt voor voer, heeft liever een bal, maar als ie het al voor voer wil doen dan is dat rodi-worst, frolic of jonge kaas.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zweer hier tegenwoordig bij de minibotjes van het merk Antos :ok:

Afbeelding

Vooral de kip, pens en zalm zijn hier favoriet. Op de hondenclub heb ik heel wat vrienden gemaakt bij de puppies, deze vinden het ook allemaal erg lekker :mrgreen:

Deze snacks ruiken heel sterk, zijn maar heel klein dus echt geschikt als beloning, en plakken niet in je zak :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Inge schreef:Ik zweer hier tegenwoordig bij de minibotjes van het merk Antos :ok:

Vooral de kip, pens en zalm zijn hier favoriet. Op de hondenclub heb ik heel wat vrienden gemaakt bij de puppies, deze vinden het ook allemaal erg lekker :mrgreen:

Deze snacks ruiken heel sterk, zijn maar heel klein dus echt geschikt als beloning, en plakken niet in je zak :wink:
Die gebruik ik ook. Samen met frolic. Maar die botjes zijn het best!
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik gebruik afwisselend : kaas, rodiworst, levercake (van lever, maar ook van vis uitblik, dus eigenlijk viscake), leverworst, knakworst.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Die minibotjes zijn idd het einde maar nog lekkerder vinden de dames hier die gedroogde visjes. Eigenlijk zijn ze voor de kat maar die halen hun neus er voor op :pffff:. Dus koop ik ze nu voor de hondjes :wink: .

Wil
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Hier Rodiworst of Frolic.
Sabrina
starfleet
Erelid

Re: Wat voor voertje voor beloning??

Ongelezen bericht door starfleet »

miek schreef: Dus mijn vraag is wat voor belonings voertjes geven jullie, jullie hond....misschien kan ik hier nog ideeen van opdoen
Komt die:
Schmackos, kaas, stukje boterham met leverworst, gekookte koolvisfilet, stukje tonijn, rodiworst, stukje ham, snippertjes runderhart, kippenlevertjes, verkruimelde markiesjes, rijstwafel, stukje appel, rundergehakt, stukje ham, stukje boterham met pindakaas, rosbief, stukje verse worst, stukjes gehaktbal, stukjes gekookt ei.

Maar mijn hond vindt alles wel lekker en is voergevoelig, maar ik wil het spannend houden

Anne
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Vroeger gaf ik droge koekjes maar die werkten niet zo goed. Nu geef ik Frolic. Als ik iets lekkerder gebruik zoals kaas, salami dan wordt hij gek en kan ik er niets meer mee doen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik heb ook 2 van zulke miezenmuizers hier, de ene is dan nog wel te paaien voor frolic maar de andere abosluut niet, minibotjes? nee hoor.....rodiworst dat wil wel of gewone leverworst en knakworstjes , knakworstjes daar doen ze alles voor , voor droge worst ook maar dat is zo hard dan zijn ze zo lang aan het kauwen ook al geef je kleine stukjes, maa ja sommige honden slikken het gewoon heel door natuurlijk
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Bij Nanou werkt alles maar bij Beau lag dit heel anders. Die wilde niets, geen lekkers, geen speeltje. Stukjes kaas dus wel en later ook stukjes frolic. Aai over dr bol en een knuffel werkt bij haar nog het beste.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

Goh, dat verhaal klinkt erg bekend... Het enige wat bij mij (bijna) iedere keer werkt is stukjes kaas...
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Kaas, Frolic, Rodi worst, pens staafjes ( in stukjes dan he :wink: )
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Stukjes kaas, frolic (ook in kleine stukjes), rodi worst.
AnitaSpike
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnitaSpike »

Ik gebruik voor Spike "Superlekker"de goedkopere variant van Frolic, heb ik gekocht bij de Welkoop.
Die minibotjes van Antos vindt hij ook geweldig maar zijn ook duurder dan "Superlekker". Gelukkig heeft Spike geen problemen met zijn gewicht dus mag hij er wel een paar op een dag hebben. :ok:
Groetjes van Anita en een poot van Spike!
Afbeelding
BAYCA en BRITT
Actief
Mijn ras(sen): golden retrievers
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door BAYCA en BRITT »

minibotjes in zalm of penssmaak, rodi worst, kaas, gedroogde visjes (voor katten), frolic maar wat ook prima werkt is gewoon voer van een ander merk dan dat je ze als eten geeft!
groetjes van Shirley en een pootje van Britt, Cailin, Jaslyn & Lynzi

Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Veel van wat hierboven al genoemd staat;
Rodiworst
Kaas
Frolic
Superlekker
Brokken v.e. ander merk
Appel (soms zelfs sinaasappel)
Droge hondenkoeken
Speeltje

En vooral veel afwisseling in de beloning. Dus verschillende soorten beloning, maar ook in de manier van aanbieden. De ene keer gooi ik het en moet hij het vangen, dan krijgt hij het gewoon, dan gooi ik een hand vol op de grond en mag hij rapen, etc. (die laatste is overigens wel favoriet, doen we ook vaak als we geen zin in stofzuigen hebben :mrgreen: )
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

kleine stukjes kaas!! vindt ie hééérlijk

enne die kleine kluifjes van Antos zijn ook hartstikke handig en lekker voor hem.
Of 'flink laten hongeren' en eigen brokken geven?!
:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”