Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tolerantie bij het blaffen van een buur hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Tolerantie bij het blaffen van een buur hond?

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Ik ben benieuwd of jullie je ergeren als jullie buur hond zit te blaffen?
Vaak zijn mensen zonder hond klagers, maar erger je jezelf wel eens als de hond van je buren zit te blaffen?

De hond van de buren zit onophoudend te blaffen (kan echt niet alleen zijn volgens mij, ze wonen nog niet zo lang naast ons) en aan de ene kant vind ik dat ik me niet zo moet ergeren maar dat doe ik dus wel :pffff: :piew:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lijkt me niet meer dan normaal dat je je weleens ergert :wink:
Hier zit 2 huizen verder een klein hondje op het balkon van het flatje erboven, en die kan heel irritant blaffen en vooral doorblaffen. Heel hoog, gaat overal doorheen.
Tuurlijk erger ik me daar weleens aan. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, ik erger me absoluut niet aan blaffende buurhondjes. Ik zou zelf absoluut geen blaffende honden willen hebben hoor, maar ik erger me er totaal niet aan als andere honden het wel doen.
Ik weet niet waarom, het stoort me niet.

Het gejengel van de buurkindjes, en het "mamaaaaa"..... "Ja?????" kan ik me wel aan ergeren. Weet ik ook dat ik dat niet moet doen, maar op een gegeven moment ga ik toch naar binnen :19:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ja, ik erger me eraan en ik zou er ook wat van zeggen, met het streven om tot een werkbare afspraak te komen. Ik heb echt een schurfthekel aan geluidsoverlast en dus ook aan (te lang) blaffende honden. Een simpele blaf zo her en der boeit me niet, maar het moet niet te lang duren.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik erger me er ook aan ja.
Een enkele blaf kan me niet schelen,maar urenlang.......ja,dat ergert me.Gelukkig heeft geen van mijn naaste buren zo'n hond :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ja ik erger mij eraan. Puur omdat ik het zoooo sneu voor de hond vind.

Op de camping hadden de buren een Cane Corso pup van toen 6 maanden. Als de baasjes weggingen ging zij in de bench. ze begon eerst zachtjes te piepen en dat werd steeds harder en harder. Dat ging over op blaffen.
Aan de andere kant van hun hadden ze een rottweiler. Die hoorde het en ging mee/terugblaffen. Schuin tegenover zaten 2 yorkshires die nooit uitgelaten werden en gingen dus ook mee/terugloeien.
Met het gevolg dat er totaal dus 4 honden aan het blaffen/janken waren.

Ik heb het nog steeds op mijn telefoon staan, ik vond het zoooooooooo sneu :jank:

Hier thuis hebben we 1 huis verderop 2 jackies. Ik vind ze erg stil voor jackies. oke, als wij naar buiten gaan horen ze ons en is het keffkeff en daarna stil. Ik heb er totaal geen last van
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Heb er zelf geen last van maar ik zou me er dus wel aan ergeren als het vaak voor zou komen. Af en toe zou ik geen probleem vinden maar dagelijks :roll: Mijn honden mogen in de tuin wel aanslaan maar na een paar keer blaffen is het klaar en moet het weer stil zijn :wink: Buurkinderen wordt ik wel helemaal gek van, piepende trampoline met van die gillende kinderen erop die inmiddels helemaal afgetraint zijn in het springen dus het echt uren vollhouden pfffffff....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het ligt aan de reden. Ik kan er niet tegen als er een hond blaft omdat hij uren alleen moet zijn en daar niet tegenkan.

Wij hebben wel een buurvrouw met een flink blaffende hond (alleen in de tuin blaft hij), maar het is een lief hondje en ik kan goed met buurvrouw, dus dat irriteert me niet. Als ik heel vervelende buren zou hebben en die hadden zo'n blaffende hond die ook nog eens niet vriendelijk naar mij was of naar mijn hond, dan zou ik me waarschijnlijk doodergeren.

Anne
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

starfleet schreef:Het ligt aan de reden. Ik kan er niet tegen als er een hond blaft omdat hij uren alleen moet zijn en daar niet tegenkan.

Wij hebben wel een buurvrouw met een flink blaffende hond (alleen in de tuin blaft hij), maar het is een lief hondje en ik kan goed met buurvrouw, dus dat irriteert me niet. Als ik heel vervelende buren zou hebben en die hadden zo'n blaffende hond die ook nog eens niet vriendelijk naar mij was of naar mijn hond, dan zou ik me waarschijnlijk doodergeren.
en zo is dat. honden die echt gillen en blaffen omdat ze alleen zijn, vind ik alleen maar zielig. verder erger ik me aanzienlijk meer aan onnodig krijsende koters en knetterende brommertjes dan aan blaffende honden.

dat mag ook wel, want ik denk dat de mormels in de top tien van luidruchtige honden in de buurt staan. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blaffende honden vind ik niet zo erg... maar jankende honden des te meer! Als het voor even is, prima, maar hiernaast kan hij het uren achter elkaar... het gaat echt door merg en been.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Het hondje van de buren blaft veeelll en laanggggg.
Ze is niet alleen en is vaak buiten. In het begin irriteerde het wel maar nu ben ik er zo aan gewend dat het niet meer opvalt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

ik erger me daar niet zo aan erger me meer aan dat kind van me buren die vanaf 7 uur sochtends heen en weer loopt te rennen en daar een uurtje of half elf in de avond pas mee stopt :evil:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Het lijkt me zomers meer ergerlijk, omdat je dan toch graag effe in de rust zit buiten.
Als de Lab van een eindje verder blaft dan weten we het wel hoor :mrgreen:
Maar ochotte da beestje komt bijna nie buiten.

het gejodel hier op straat in het midden van de nacht,
met hun auto's en hun megaboxen keihard en roepen dat die mannen kunnen, daar erger ik me aan.
of in het weekend dan is de bakker hier zondags al om half zeven open en dan moeten ze natuurlijk een luidruchtig praatje maken onder je raam.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

In mijn vorige huis, was een buurtkutkeffertje dat altijd, maar dan ook altijd hysterisch begon te keffen als ik net naar bed was gegaan. Meestal was dat tussen 1 en 2 's nachts. Oh, wat haatte ik dat beest.
In deze buurt ben ik geloof ik de enige die overlast veroorzaakt... :mrgreen:
Groet,
Dorien
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Onze achterburen hebben 2 Border Collies die best wel vaak blaffen, al is het fel geminderd tegenover vroeger. Het hindert me niet erg.

Waar ik me wel aan erger is dat de buurjongens tot na middernacht met hun brommertjes staan op te trekken, te roepen, babbelen en snelheidswedstrijden houden. Vooral als ik de vroege shift heb ergert me dat.

Ook het lawaai van joelende kinderen stoort me. Je kan geen raam openzetten of het is net alsof ze bij je binnen zitten.

Als ik echter om 21 uur mijn radio opzet , hangen ze wel aan de deur, telefoneren ze, of doen ze hun beklag bij mijn moeder.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Esther en Karzan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther en Karzan »

Daar kan ik me ook wel aan ergeren hoor! Maar waar ik me meer aan erger is een contineu jankende hond, aan èèn stuk door en op èèn toon!
Gelukkig heb ik zelf niet zo'n buurhond, maar mijn ouders wel. En als ik daar ben en die hond is alleen thuis, ben ik binnen een uur thuis. Sneu voor mijn ouders, maar kan er echt niet tegen.

Nu hebben mijn ouders zelf ook een hondje en daarvoor (Oude) Karzan (mijn eerste hond) en zijn dus ook naar de eigenaresse van deze hond gegaan met enkele tips. Maar helaas begon de buurvrouw meteen te schelden etc etc. :denken:
Liefs Esther
Afbeelding
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Mijn overburen binden hun hond regelmatig vast in de voortuin. Niet met een lange lijn dus, maar gewoon aan zijn riem. Ze laten hem dan rustig 1 a 2 uur zitten daar. Ze heeft het zelfs gepresteerd om haar hond zolang aan de trekhaak van de auto te doen op de oprit en dat te vergeten. Ze reed zo weg met de hond aan de trekhaak. Kortom: Dat mens spoort niet. :denken:
Maar goed...als hij daar dus zit gaat hij van ellende blaffen. Op zich vind ik dat niet erg, zielig wel. Maar als hij zo staat te blaffen willen mijn honden daar nog wel eens op reageren en dat vind ik dus wel irritant! Zit je lekker rustig en dan begint Pepper opeens te blaffen. Ik schrik me rot iedere keer, want het is namelijk niet zo'n blaffer.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb zoveel geluidsoverlast gehad gedurende circa drie jaar dat ik er nu helemaal niet meer tegen kan.

Vandaar dat we sinds een jaar in Bunnik wonen, in een buurt waar nooit iets gebeurt. Ik zou me mateloos irriteren aan een blaffende hond, maar die is er gelukkig niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Kan je niet een keer de hondenbescherming bellen als hij buiten vastgebonden staat? Ik zou denk ik niet voor mezelf instaan als ik dat elke dag zou zien. Gelukkig zijn de meeste mensen hier redelijk goed voor hun honden. Sommige lopen misschien niet zo heel lang, maar alle honden hier komen gewoon buiten en kunnen voor het grootste gedeelte ook goed met elkaar opschieten. Af en toe hoor je wel eens een hond blaffen, maar dat duurt nooit lang.
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Chatterbox schreef:Kan je niet een keer de hondenbescherming bellen als hij buiten vastgebonden staat? Ik zou denk ik niet voor mezelf instaan als ik dat elke dag zou zien.
Even off topic dus: Haar hond ontsnapt ook regelmatig of hij luisterd niet als ze hem los heeft in het park. Zij gaat dan gewoon naar huis. Hij zwerft dan in zijn uppie door het park of de buurt. Aangezien het een joekel van een hond is (het is een witte berghond van een kilo of 55? weet het ras niet) en hij ook niet gecastreerd is en overal op rijdt, heeft dat nog wel eens voor problemen gezorgd met andere honden. Hij is erg dominant. Wandelmaatjes van me hebben hem al regelmatig naar het politieburo om de hoek gebracht in de hoop dat hij door de dierenambulance opgehaald zou worden. Dan moet ze namelijk betalen als ze haar hond terug wil en we hoopten dat dan haar oogjes open gaan. Maar mevrouw zit in de gemeenteraad en is dus algemeen bekend. De politie belt haar dan op of brengen de hond zelfs thuis. :boos:
Haar hond is zeker een half jaar weggeweest. Niemand weet waarheen. Hij is sinds kort terug en ze ontkend nu in alle toonaarden dat haar hond weg was. Hij was gewoon stil volgens haar. Ja tuurlijk! Toch raar dat niemand haar dan met de hond zag lopen.
Ik merk wel dat ze voorzichtiger is geworden. Ik hoor haar hond dagelijks blaffen, maar dan zit hij in de achtertuin. (daar reageren mijn honden dus ook op) Ik kan dan dus niet zien of hij los of vast zit. Hij zit nog wel af en toe aangelijnd in de voortuin, maar niet meer dagelijks zoals vroeger. Ook heb ik het vermoeden dat hij de hele nacht in de garage zit, maar ik kan niet zien onder welke omstandigheden.
Iedereen houdt het nu scherp in de gaten, want ze ergeren zich er rot aan zoals ze met haar hond om gaat. Je kunt er dus wel op rekenen dat de dierenbescherming gebeld wordt zodra er bewijzen zijn, maarja... ze zit in de gemeenteraad. Ik vraag me af of het dan veel nut heeft. :denken:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Da's toch niet normaal meer !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hebben gemeenteraden geen openbare vergaderingen? Ik zou daar heen gaan en dan heel erg naief vragen stellen over hoe de gemeenteraad vindt dat honden behandeld zouden moeten worden. Dat lijkt me in ieder geval een duidelijke waarschuwing voor haar. Als nou meer buurtgenoten dat gaan doen, dan komt het helemaal over.

En de hondenbescherming staat los van gemeentes, elke provincie heeft volgens mij 1 of 2 inspecteurs die gewoon langs gaan. Jammer dat hij nou niet meer voor in de tuin vastgebonden zit, dan had de inspecteur dat meteen gezien. Helemaal als de hond ook geen water had. Of anders had je daar foto's van kunnen maken... Misschien anders een dognap, blijkbaar mist ze de hond toch niet als die een half jaar weg is. :pffff:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik stoor me uberhaupt niet zo erg aan burengerucht. Gelukkig maar anders werd ik heel ongelukkig in deze wijk.

Ook blaffende honden vind ik geen probleem. Het blaffen van mijn eigen honden wil ik zo min mogelijk hebben maar ik kan me goed afsluiten voor andersmans en -honds lawaai.

Van de week was ik ziek thuis en toen hoorde ik het Maltezertje van de buurman uren achter elkaar keffen. Ik werd daar wel wat baldadig van aangezien hij ook een Labrador heeft gehad die eindeloos blafte, waar ik nooit over geklaagd heb, terwijl hij subiet bij mij aan de deur stond toen Rein vorig jaar als opgroeiende hond geblaft heeft tijdens mijn afwezigheid.

Er kwam even een duiveltje bij me naar boven om nu ook bij hem op de stoep te staan over z'n Maltezer. Maar ach... dat zou dan puur de kift zijn.
Heb het niet gedaan, ik stoorde me er ook niet aan.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb zo'n keffer naast me gehad, zes jaar lang. Nu zijn ze gelukkig verhuist. Mijn vorige buurvrouw was de hele dag weg, overal ging ze buurten als de kinderen naar school waren, de hond de hele dag alleen thuis, en maar blaffen de godsganselijke dag, gek werd ik ervan. Dat het beestje er nooit bij neer gevallen is verwondert mij nu nog. Dan kwamen de drie kindertjes ( ettertjes ) thuis uit school, de hond was dan stil, maar dan begonnen de drie schatjes, gillen, schreeuwen,krijsen, janken, vader en moeder uitschelden, echt vreselijk, die rotjong sliepen om twaalf uur nog niet en maakten een hoop herrie. Nu woont er een hindoestaans vrouwtje naast mij met twee kleine zoontjes, van 4 en 7 jaar, en het is heerlijk rustig. Er is nu al een week een vriendin van haar met een heel klein kindje, of die nu ook zolang bij haar woont of op vakantie is weet ik niet, af en toe hoor ik een deur dichtklappen, en als de kindjes achter buiten aan het spelen zijn hoor ik ze natuurlijk ook.
Hier schuin achter zit wel een JR die vreselijk zit te blaffen, en vooral als hij in de tuin is, maar ook binnen, ik denk dat de buren er iets van gezegt hebben, want de laatste dagen hoor ik hem niet meer. :mrgreen: :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik kan me er niet echt aan storen. De hond van de buren hoor je ook wel eens, maar er zit nog wat land tussen echt een superlawaai is het ook niet. Ik me meer ergeren als Terry weer uit opwinding de scheur opentrekt en die houdt dat ook erg lang vol als ik niet ingrijp. Dan zijn we lekker buiten op het erf en dan zijn we een beetje aan het spelen met de honden en dan gaat madam dus een vreselijke bak herrie staan te verkondigen, vooral als het stokje van de andere hond wordt gegooid. :roll: Ze is soms niet altijd even geduldig.l :mrgreen:
Als ik verbaal even een uitbrander geef, houdt ze meestal op.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als het lang duurt vind ik het wel irritant. Maar ik erger me meer aan de baas als aan de hond.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier in de buurt schieten de Fortuin hondjes als paddestoelen uit de grond ook hier achter dus. Hij moet een heel eind lopen maar als hij eenmaal bij het hek is dan blaft hij :mrgreen: een klein stukje is niet begroeid en hij blaft dus als hij Plan en Blix ziet, meestal reageren die niet of lauw. Ik ben de klimop al aan het herleiden zodat hij niets meer ziet.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Ik erger me niet zo snel aan blaffende honden.
Onze buren hebben een teckel gehad die continu zat te blaffen als ze niet thuis waren. Als het stil bij ons in huis was, hoorde je haar, maar als de tv aan stond niet meer. Dus echt overlast had ik er niet van.

Ik erger me meer aan de buurman zelf. Hij reageert op elk geluid van onze honden met een behoorlijke scheldpartij. Hij doet dit niet hard, maar wij horen dat toch, alleen denkt hij van niet :denken:
En onze honden zijn echt geen herrie schoppers, ze blaffen geneens.
Alleen als ze onze auto aan horen komen of eten krijgen reageren ze enthousiast. Nou, van mij mogen ze dat. Verder maken de pups ook geluid als ze aan het spelen zijn, redelijk normaal toch?
We wonen in een doodlopend straatje en iedereen vertelt ons altijd dat het zo verbazingwekkend is dat ze onze honden nooit horen.
De buren gaan (gelukkig) in oktober verhuizen. Heb met hun persoonlijk absoluut geen problemen, maar heb af en toe wel het gevoel dat ik moet zorgen dat mijn honden helemaal geen geluid maken om het gescheld van de buurman te voorkomen. En dat is toch niet zo´n lekker gevoel.

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Onze twee buurhonden blaffen af en toe, maar zijn daarna weer snel stil. Het zijn een paar hele lieve miniatuur bullterriers. Daar erger ik mij dus helemaal niet aan.

Iets verderop in de straat blaftte een tijdje geleden een hond wel heel veel. Volgens mij omdat hij vrijwel hele dagen alleen zat. Daar erger ik mij dan wel aan, maar meer omdat ik het niet uit kan staan als je je hond heel lang alleen laat. De laatste tijd hoor ik geen geblaf meer, dus of die hond er nog is :roll: .
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wij storen ons regelmatig aan de hond van de buren. 't Is een Grote Zwitser en ze hebben hem als waakhond alleen blaft dat dier dus om het minste geringste, ook vaak 's nachts. Wij kunnen niet eens normaal over ons eigen erf lopen dan begint ie al te loeien. Als er een auto stopt in onze straat is het ook raak etc. Best irritant soms. En het ergste vind ik dan nog dat een tijdje terug de buurman opeens kwaad voor de deur stond dat onze honden zo vaak blaffen. Die drie van ons maken minder lawaai dan die van hun in zijn eentje :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”