Ik ben al een tijdje bezig met Alano, die zich de laatste tijd helemaal de neten krabt en bijt. Hij bijt en likt tussen zijn tenen (het haar is daar al helemaal verkleurd) en krabt zijn eigen onder zijn oksels en in zijn liezen helemaal kaal. De vacht is daar heel erg dun en hij krijgt een lelijke (soort olifanten) huid. Erg donker van kleur. Hij stond op de Nutro brokken en had toen geen last, daarna heeft hij even een paar dagen wat andes gehad en toen begin het. Vervolgens besloot ik hem volledig op Duck te zetten en daar staat hij nu al geruime tijd op maar het wordt steeds erger. Ook nu hij op Duck staat krabt en bijt hij zich heel erg.
Ik heb hem al voor de zekerheid ook ontvlooid. Nu moet hij woensdag voor zijn jaarlijkse entingen en check up. Ik wil even overleggen met de dierenarts wat te doen, ik wil hem niet zomaar van alles tegend e jeuk laten inspuiten maar zo kan het ook niet langer. Ik zet hem dus maandag weer iig terug op de Nutro brok kijken of het dan beter gaat, en anders is het net als Magic misschien een zomerallergie.
De dierenarts wil hem evt op speciaal (dierenartsenvoer) voer zetten om te kijken of het een voedselallergie is. Maar ja, het komt nu met het mooie weer allemaal opzetten maar goed het zou ook wel een voedsel allergie kunnen zijn.
Zet ik hem op de Nutro en kijk het nog even aan (vind ik wel zielig want hij heeft zo'n jeuk) maar wat als dat het wel is.
Of ik laat hem een injectie geven en zet hem op speciaal dierenartsenvoer.
HELP ik weet niet wat ik zal doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tja, wat nu dan
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Bowie
- Actief
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Hoi Brigitte,
Ik heb hier hetzelfde met een hond gehad en heb hem toen een tijdje gezet op Greenheart Lamb & Rice Anti-Allergy. Dat hielp enorm.
Kijk maar eens op www.greenheart.nl
Succes!
Ik heb hier hetzelfde met een hond gehad en heb hem toen een tijdje gezet op Greenheart Lamb & Rice Anti-Allergy. Dat hielp enorm.
Kijk maar eens op www.greenheart.nl
Succes!
-
- Zeer actief
Re: Tja, wat nu dan
In principe is een voedselallergie bewezen als ien klachtenvrij wordt op een eliminatiedieet en na gebruik van het vorige voer weer klachten krijgt.Brigitte schreef:Ik ben al een tijdje bezig met Alano, die zich de laatste tijd helemaal de neten krabt en bijt. Hij bijt en likt tussen zijn tenen (het haar is daar al helemaal verkleurd) en krabt zijn eigen onder zijn oksels en in zijn liezen helemaal kaal. De vacht is daar heel erg dun en hij krijgt een lelijke (soort olifanten) huid. Erg donker van kleur. Hij stond op de Nutro brokken en had toen geen last, daarna heeft hij even een paar dagen wat andes gehad en toen begin het. Vervolgens besloot ik hem volledig op Duck te zetten en daar staat hij nu al geruime tijd op maar het wordt steeds erger. Ook nu hij op Duck staat krabt en bijt hij zich heel erg.
Ik heb hem al voor de zekerheid ook ontvlooid. Nu moet hij woensdag voor zijn jaarlijkse entingen en check up. Ik wil even overleggen met de dierenarts wat te doen, ik wil hem niet zomaar van alles tegend e jeuk laten inspuiten maar zo kan het ook niet langer. Ik zet hem dus maandag weer iig terug op de Nutro brok kijken of het dan beter gaat, en anders is het net als Magic misschien een zomerallergie.
De dierenarts wil hem evt op speciaal (dierenartsenvoer) voer zetten om te kijken of het een voedselallergie is. Maar ja, het komt nu met het mooie weer allemaal opzetten maar goed het zou ook wel een voedsel allergie kunnen zijn.
Zet ik hem op de Nutro en kijk het nog even aan (vind ik wel zielig want hij heeft zo'n jeuk) maar wat als dat het wel is.
Of ik laat hem een injectie geven en zet hem op speciaal dierenartsenvoer.
HELP ik weet niet wat ik zal doen.
Als ie klachvrij geweest is op de nutro zou ik dat weer gaan voeren , en dan alleen dat, gaan de klachten weer weg, heb je grote kans dat het een voedselallergie is.
Ook interessant is dat een voedsel allergie niet altijd op cortico's verbeterd.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
- Contacteer: