Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Magere hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Magere hond

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hebben dus een hond uit het asiel gehaald en daar heeft hij i.v.m. stress heel slecht gegeten. Hij weegt 32 kg. nu maar mag wel 40 kg. wegen volgens dierenarts.
Zou ik hem speciaal voer kunnen geven om iets sneller aan te komen? Is er b.v. een brok die wat sneller aanzet?
Carmen
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Toen wij Bente een periode Prins gaven, kwam zij in no time aan.
Voor haar dus niet geschikt, maar misschien voor jouw hond wel een goede brok?
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Renske schreef:Toen wij Bente een periode Prins gaven, kwam zij in no time aan.
Voor haar dus niet geschikt, maar misschien voor jouw hond wel een goede brok?

Prins super dan!
Die van mij kwamen ook heel snel en veel aan van Prins super.
Ik ben nu op prins standaard en ze zijn weer keurig op gewicht!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Cavom (zie ander topic over dit merk).
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Toen Shinto pup was was hij ook heel mager.
We hebben hem toen schapenmelk bij gevoerd een tijdje.
Hier kwam hij wel van aan.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Een bordje pasta per dag :mrgreen: :mrgreen: :ok:

Is een stuk goedkoper
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Toen wij onze vorige rottie kregen,was hij ook veel te mager,naast een goed voer hebben we een paar keer per week pens door zn eten gedaan,en t helpte!
De vacht gaat er ook nog mooi van glansen :wink:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik heb een verwaarloosde magere mechelaar binnen een maand zien veranderen tot een hele mooie hond. De hond kwam uit het asiel en de nieuwe eigenaar heeft hem cavom gegeven.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou er inderdaad alleen goede voeding voor zoeken, maar niet speciaal voor gaan bijvoeren. Laat de hond op zijn gemak op krachten komen. Dan heb je daar op termijn ook het meeste profijt van. Een magere hond is niet erg. Maar een hond die gewend raakt aan veel eten en daardoor constant honger houdt, omdat je de hoeveelheid moet terugschroeven omdat ie anders te dik wordt, wel.
Dus zoek een goede voeding, brok of wellicht vers vlees en voer geen extra koolhydraten, dat zijn alleen maar snelle aanzetters zonder waarde op de langere termijn want daarvan zit er al genoeg in de gewone voeding. Hooguit een beetje yoghurt of dergelijke.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Honden die mager zijn worden van Cavom inderdaad snel dikker. Je kunt het proberen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Carmen
Zeer actief

Ik ben vandaag begonnen met de Cavom, nu ja Basco is dus begonnen met de Cavom :wink: Ik zal over een maandje laten weten of het helpt.
Carmen
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Volgens mij is het belangrijkste dat je hond rustig aan aankomt en niet ineens volgepropt wordt....

Patrol was ook te mager toen ze bij ons kwam en alles wat ik voerde, kwam er aan de achterkant weer uit... dus meer voer... grotere hopen... dat heeft dus geen zin!

Rustig aan dikker laten worden.

Trouwens er zijn ook gewoon dunne honden, want hoewel Patrol nu prima op gewicht is, is ze nog steeds aan de dunne kant!
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Carmen schreef:Ik ben vandaag begonnen met de Cavom, nu ja Basco is dus begonnen met de Cavom :wink: Ik zal over een maandje laten weten of het helpt.
Carmen
Let wel op dat de hond niet te dik word want dan moet je iets minder gaan voeren. Bij het voeren kijk ik altijd na de hond ik heb wel een bepaalde hoeveelheid maar als ik denk dat hij/zij te dik word krijgt hij/zij minder. Als je werkt met je hond is het mooiste gewicht dat je de ribben niet ziet maar wel voelt want alle gewicht wat hij/zij teveel heeft moeten ze wel meedragen. Bij een show is het anders.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dobervriendin schreef:Honden die mager zijn worden van Cavom inderdaad snel dikker. Je kunt het proberen.
niet altijd ken er genoeg die er geen grammetje van aankomen, maar sommige honden inderdaad wel, is erg verschillend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobervriendin schreef:Als je werkt met je hond is het mooiste gewicht dat je de ribben niet ziet maar wel voelt want alle gewicht wat hij/zij teveel heeft moeten ze wel meedragen. Bij een show is het anders.
als je werkt zie ik liever de ribbetjes iets. Anders belastten ze hun gewrichten veel te veel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
dobervriendin schreef:Als je werkt met je hond is het mooiste gewicht dat je de ribben niet ziet maar wel voelt want alle gewicht wat hij/zij teveel heeft moeten ze wel meedragen. Bij een show is het anders.
als je werkt zie ik liever de ribbetjes iets. Anders belastten ze hun gewrichten veel te veel.
Ligt eraan welk ras, een boxertje heeft het al gauw, dat is zijn bouw, zou zijn ribbetjes niet te zien zijn dan zijn ze gewoon bagger, nou dan gaan die gewrichten helemaal naar zijn moer.
De werkboxertjes zijn gewoon schraal.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Ligt eraan welk ras, een boxertje heeft het al gauw, dat is zijn bouw, zou zijn ribbetjes niet te zien zijn dan zijn ze gewoon bagger, nou dan gaan die gewrichten helemaal naar zijn moer.
als ik kijk naar de kortharige 'werkhonden' die je regelmatig ziet, mechelaars, dobers, hollanders, rottweilers, boxers (minder regelmatig maar oke, je ziet ze nog weleens :mrgreen: ) zie ik daar gewoon liever de ribbetjes wel een beetje van. Ook voor hun gezondheid.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
als ik kijk naar de kortharige 'werkhonden' die je regelmatig ziet, mechelaars, dobers, hollanders, rottweilers, boxers (minder regelmatig maar oke, je ziet ze nog weleens :mrgreen: ) zie ik daar gewoon liever de ribbetjes wel een beetje van. Ook voor hun gezondheid.
Ze zijn er nog zat .....maar jij wilt ze niet zien :pffff: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: als je werkt zie ik liever de ribbetjes iets. Anders belastten ze hun gewrichten veel te veel.
Ze zijn er nog zat .....maar jij wilt ze niet zien :pffff: :mrgreen:
:mrgreen: ik wel hoor, vind het mooi om ook eens andere honden aan het werk te zien... maar ja.. beetje :offt: ben ik bang :N:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

malinois schreef:als ik kijk naar de kortharige 'werkhonden' die je regelmatig ziet, mechelaars, dobers, hollanders, rottweilers, boxers (minder regelmatig maar oke, je ziet ze nog weleens :mrgreen: ) zie ik daar gewoon liever de ribbetjes wel een beetje van. Ook voor hun gezondheid.
Ik mis de windhonden bij je kortharige werkhonden :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
malinois schreef:als ik kijk naar de kortharige 'werkhonden' die je regelmatig ziet, mechelaars, dobers, hollanders, rottweilers, boxers (minder regelmatig maar oke, je ziet ze nog weleens :mrgreen: ) zie ik daar gewoon liever de ribbetjes wel een beetje van. Ook voor hun gezondheid.
Ik mis de windhonden bij je kortharige werkhonden :mrgreen:
:N: schaam me diep, denk dat er nog wel meer missen, maar heb er gewoon een aantal opgenoemd :mrgreen:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

malinois schreef:
dobervriendin schreef:Honden die mager zijn worden van Cavom inderdaad snel dikker. Je kunt het proberen.
niet altijd ken er genoeg die er geen grammetje van aankomen, maar sommige honden inderdaad wel, is erg verschillend.
Tsja maar ik moet ergens beginnen. Ik zie nog niet echt verschil maar (of het is omdat ik het wil zien) het echt magere lijkt er wel af te gaan. Hij is wel echt mager hoor. Zijn ruggegraat zie je lopen, zijn ribben kun je tellen en zijn heupbotten steken uit.
Verder ziet hij er wel goed uit nu, hij glimt als een spiegel, is energiek, verder is er niks mis volgens mij (en de check-up vande dierenarts)
Carmen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:
malinois schreef:
Tsja maar ik moet ergens beginnen. Ik zie nog niet echt verschil maar (of het is omdat ik het wil zien) het echt magere lijkt er wel af te gaan. Hij is wel echt mager hoor. Zijn ruggegraat zie je lopen, zijn ribben kun je tellen en zijn heupbotten steken uit.
Verder ziet hij er wel goed uit nu, hij glimt als een spiegel, is energiek, verder is er niks mis volgens mij (en de check-up vande dierenarts)
Carmen
daarom gewoon 1 merk proberen zie je na een aantal weken geen resultaat dan kun je een ander voer overwegen!
En je hebt inderdaad een verschil tussen mager en schraal.
wat ik, Angel-eyes en dobervriendin bedoel zijn aan de zijkant een aantal ribbetjes te kunnen zien maar niet z'n hele ribbenkast en daarbij ruggegraat etc.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom geef je hem niet gewoon gezond en hoogwaardig voer en laat het lekker zo?
Ik zou niks doen aan een magere hond die goed te eten krijgt. Hoog energetisch voer om snel effect en gewicht te maken is nooit gezond, niet voor mensen en ook niet voor honden.

Is hij niet ziek anders? Als zijn bloed en organen goed zijn zou ik het lekker laten zitten. Veel en goed gezond eten en daar moet hij het mee doen wat mij betreft.
Wij hadden een pointer en die was ook schraal, erg schraal. Jaar in jaar uit en dat was een kerngezonde hond. Wuilus was ook vrij mager en ook zij werd 14. Ik hou van magere honden, hoe dunner hoe beter, maar dan wel alleen in de wetenschap dat de hond gezond is en ruim voldoende eten krijgt natuurlijk :ok:

Een uitstekende ruggegraad is trouwens al snel een kwestie van spieropbouw. Is je hond niet mager door spiergebrek? De foto die ik me kan herinneren was van een gestroomde hond met een vrij gammele achterhand en ronde (karper)rug. Flink wandelen en zwemmen en als hij oud genoeg is wat fietsen kan dan ook al veel doen :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Waarom geef je hem niet gewoon gezond en hoogwaardig voer en laat het lekker zo?
Ik zou niks doen aan een magere hond die goed te eten krijgt. Hoog energetisch voer om snel effect en gewicht te maken is nooit gezond, niet voor mensen en ook niet voor honden.

Is hij niet ziek anders? Als zijn bloed en organen goed zijn zou ik het lekker laten zitten. Veel en goed gezond eten en daar moet hij het mee doen wat mij betreft.
Wij hadden een pointer en die was ook schraal, erg schraal. Jaar in jaar uit en dat was een kerngezonde hond. Wuilus was ook vrij mager en ook zij werd 14. Ik hou van magere honden, hoe dunner hoe beter, maar dan wel alleen in de wetenschap dat de hond gezond is en ruim voldoende eten krijgt natuurlijk :ok:

Een uitstekende ruggegraad is trouwens al snel een kwestie van spieropbouw. Is je hond niet mager door spiergebrek? De foto die ik me kan herinneren was van een gestroomde hond met een vrij gammele achterhand en ronde (karper)rug. Flink wandelen en zwemmen en als hij oud genoeg is wat fietsen kan dan ook al veel doen :ok:
ben het met je eens, maar helaas vinden veel mensen een schrale hond zielig.
Mijn honden zijn ook schraal, maar al zou ik willen, zou ik ze ook niet veel dikker krijgen. Ze krijgen genoeg binnen, maar met zoveel energie worden ze gewoonweg niet dikker.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:Waarom geef je hem niet gewoon gezond en hoogwaardig voer en laat het lekker zo?

ben het met je eens, maar helaas vinden veel mensen een schrale hond zielig.
Mijn honden zijn ook schraal, maar al zou ik willen, zou ik ze ook niet veel dikker krijgen. Ze krijgen genoeg binnen, maar met zoveel energie worden ze gewoonweg niet dikker.
Hij had in het asiel erg slecht gegeten en was erg angstig/nerveus. Nu niet meer, tis een vrij relaxed beest.
Schraal is zelfs gezond (hielden we onze ambullen ook) maar mager is net zo ongezond als dik, maar het lijkt heel langzaam beter te gaan en Cavom is toch gewoon een goed voer of had ik dat nou niet goed begrepen?
Verder bouwen we de wandelingen al aardig op hij heeft idd niet zo'n beste conditie maar ook dit gaat langzaam beter. Maar ik wil het ook allemaal langzaam opbouwen want anders gaan we te snel voor het beestje denk ik en dan breek je hem juist af.
Carmen
Carmen
Carmen
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt het niet zo heel goed zien, maar hij lagte slapen net en ik wilde hem niet van de bank aftrekken voor een foto maar zo ziet hij er nu uit.
Carmen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Daar mogen in mijn ogen toch echt wel wat kilo`s aan.
Zelf heb ik ook een magere hein hier, incl karperrug en spierloos.
We zijn nu een week of 7 verder en langzaamaan gaan we verbetering zien. Nog niet het van het maar het begin is er. Mijn vriendin kijkt 1 keer per week naar hem en verteld wat ze ziet aan verbetering, dat werkt prima want zelf zie ik het niet omdat je de hele dag met ze bezig bent.
Cavom is een prima voer vind ik zelf.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:Hij had in het asiel erg slecht gegeten en was erg angstig/nerveus. Nu niet meer, tis een vrij relaxed beest.
Schraal is zelfs gezond (hielden we onze ambullen ook) maar mager is net zo ongezond als dik, maar het lijkt heel langzaam beter te gaan en Cavom is toch gewoon een goed voer of had ik dat nou niet goed begrepen?
Verder bouwen we de wandelingen al aardig op hij heeft idd niet zo'n beste conditie maar ook dit gaat langzaam beter. Maar ik wil het ook allemaal langzaam opbouwen want anders gaan we te snel voor het beestje denk ik en dan breek je hem juist af.
Carmen
Carmen
ja cavom is goed voer, tenminste vind ik wel.
klopt te mager is net zo slecht als te dik, heb je geen foto waar hij staat?
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

malinois schreef:
Carmen schreef:Hij had in het asiel erg slecht gegeten en was erg angstig/nerveus. Nu niet meer, tis een vrij relaxed beest.
Carmen
Carmen
ja cavom is goed voer, tenminste vind ik wel.
klopt te mager is net zo slecht als te dik, heb je geen foto waar hij staat?
Alleen deze....

Afbeelding

maar daarna is hij afgevallen......ik zal binnenkort een fotootje maken, hij ligt nu lekker te pitten :mrgreen:
Carmen[/img]
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”