Dank u!starfleet schreef:Niks. Zorgen dat de hond niet kan bijten. Het is puur angstbijten en hij heeft succes gehad met grommen en bijten. Dat heb je met Chihuahuas, die worden helemaal overdonderd als pup al en iedereen zit eraan.Marja schreef: Wat doe je daar nou aan??
Ikzelf zou de chihuahua hebben opgetild en onder mijn jas en weglopen van jouw honden.
Er zit op de hondenschool een chihuahuapupje, het is net een klein ratje en dat gromt en snauwt nu al naar alles en de baasjes maar corrigeren. Zo'n beestje is gewoon veel te klein om zomaar rond te lopen en kinderen kunnen er niet afblijven en het geeft niks als ellende. Ik vertrouw zelfs mijn hond niet met een chihuahua en zou bang zijn dat ze dacht dat het een prooi was.
Die moet je gewoon in huis en tuin houden en in een tas mee naar buiten en als er niemand is met honden lekker even laten spelen, ballen uitrennen. En voor de broodnodige hondencontacten neem je er twee.
Anne
Corrigeren vind ik bijzonder kortzichtig gedacht. Als de hond angstig is en je gaat corrigeren maak je hem alleen maar banger en ongetrouwbaarder. Verder leert een kleuter al dat hij nooit zomaar vreemde hondjes mag aaien en Marja weet dat nu ook!