Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef:ik zet de puppen hier niet in de bench of in een time out, ben je mal... ik laat ze weten dat het niet zo hard mag.. auw roepen... snuitje vasthouden... en dat net zolang totdat er weer zonder gaatjes geknuffeld en gespeeld kan worden...
Bij een dolgedraaide pup werkt dat niet. En vaak is het dat hoor als mensen problemen hebben met dat maar door en doorgaan met happen naar handen. De pup is dan gewoon helemaal de weg kwijt, kortsluiting. Maar lang niet alle pups hebben dat. Mijn hond die ik nu heb heeft dat eigenlijk nooit gehad. Die is nooit zo pups geweest wat dat betreft.

Jij hebt veel honden en puppen gehad, ik denk dat jij al eerder ingrijpt voor de pup doldraait. Daar heb je dan feeling voor gekregen. Het zijn vrijwel altijd mensen met voor het eerst een pup die zo'n problemen hebben met het te hard bijten.

Anne (ik zei de gek)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
yamie schreef:ik zet de puppen hier niet in de bench of in een time out, ben je mal... ik laat ze weten dat het niet zo hard mag.. auw roepen... snuitje vasthouden... en dat net zolang totdat er weer zonder gaatjes geknuffeld en gespeeld kan worden...
Bij een dolgedraaide pup werkt dat niet. En vaak is het dat hoor als mensen problemen hebben met dat maar door en doorgaan met happen naar handen. De pup is dan gewoon helemaal de weg kwijt, kortsluiting. Maar lang niet alle pups hebben dat. Mijn hond die ik nu heb heeft dat eigenlijk nooit gehad. Die is nooit zo pups geweest wat dat betreft.

Jij hebt veel honden en puppen gehad, ik denk dat jij al eerder ingrijpt voor de pup doldraait. Daar heb je dan feeling voor gekregen. Het zijn vrijwel altijd mensen met voor het eerst een pup die zo'n problemen hebben met het te hard bijten.

Anne (ik zei de gek)
ja dat kan idd... alleen is dat dan niet echt gezond, en of dan een time out in de bench werkt? ik denk het juist niet... :wink:
starfleet
Erelid

yamie schreef:
ja dat kan idd... alleen is dat dan niet echt gezond, en of dan een time out in de bench werkt? ik denk het juist niet... :wink:
Biij deze hond kwam het wel eens voor dat ze doldraaide maar dan ging ik naar de tuin in een tuinstoel zitten en dan had ze daar haar gekke vijf minuten en ging dan in het mandje slapen met een piep en een steun en een hele diepe zucht..

Is wel koud in de tuin met een winterpup.

Die gekke vijf minuten hebben volgens mij alle pups wel. Als het je eerste is denk je vaak dat de hond wil spelen en helemaal niet moe is en je begint al te denken wat een dominantje en oh oh wat nu.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

yamie schreef: ja dat kan idd... alleen is dat dan niet echt gezond, en of dan een time out in de bench werkt? ik denk het juist niet... :wink:
Ik zie het hier ook niet gebeuren hoor. Volgens mij kan ik dan beter even weggaan, want dan gaat de hele bench eraan. Ik zie het juist als een uitdaging om er toch uit te komen met hem. Tot nu toe is dat gelukt (maar ik werd er wel heeeeel moe van, dan geef ik toe).

Ach, ieder mens en hond is anders toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Semmy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Semmy »

Zoie schreef:
Belle schreef:
Zoie schreef: nou, ik zat net al lezend te denken, trek een paar handschoenen aan als het zo'n pijn doet, en ga gezellig spelen :mrgreen:

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het allemaal een tikkie overdreven. Luna beet echt over de pijngrens heen, maar ik geloof niet dat ik ooit een druppeltje bloed heb gezien.
Aan die handschoenen hebben wij ook al gedacht, echter is ons dit afgeraden door iemand die dit ook zo heeft gedaan. Hun hond wordt nu hij ouder is hartstikke gek wanneer hij handschoenen ziet, dan denkt ie dat ie mag spelen en gaat er dan ook in bijten. Ook niet echt handig.

Wij hebben bij onze pup echt al heel veel geprobeerd en het is niet erg dat ze bijt, maar het is niet prettig dat ze je in de benen gaat bijten wanneer ze gewoon onder de bank ligt en wij tv kijken. Wanneer je haar dan negeert gaat ze zolang door tot je wat zegt en dan is de vlam in de pan en racet ze de hele kamer door. De kamer uitlopen heeft geen zin want ze sloopt dan de hele huiskamer. Vaak gaat ze eerst de tuin in, hier kan ze zo gek als ze wil maar dat is meestal niet leuk genoeg omdat er dan geen mensen zijn. Eenmaal binnen doet ze nog zo gek en dan is het ff afkoelen in de bench, werkt best goed, maar niet tegen het bijten want dat snapt ze niet.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd...
starfleet
Erelid

Semmy schreef: Wij hebben bij onze pup echt al heel veel geprobeerd en het is niet erg dat ze bijt, maar het is niet prettig dat ze je in de benen gaat bijten wanneer ze gewoon onder de bank ligt en wij tv kijken. Wanneer je haar dan negeert gaat ze zolang door tot je wat zegt en dan is de vlam in de pan en racet ze de hele kamer door. De kamer uitlopen heeft geen zin want ze sloopt dan de hele huiskamer. .
Ik zou de tv uitdoen rond die tijd en lekker aan de slag gaan met de pup. Waarschijnlijk is het haar wakkerste tijd en is ze ook erg gevoelig voor nieuwe dingen aanleren op die tijd. Pas je tempo een tijdje aan de pup aan en zet de video klaar als je graag iets wil zien.

Dat werkte idd bij ons prima. Lekker een eindje wandelen en nog wat dingetjes oefenen als zit en hier en los en dan ging ze wel lekker slapen na eerst een tijdje gekluifd te hebben op een bullenpees o.i.d.

Als je er 's avonds dat extra uurtje insteekt, heb je de rest van de avond vrij". Als ze ouder wordt, gaat ze zich vanzelf aanpassen aan de tijden die jullie schikken, dan loopt ze mee in het ritme van het huis.

Anne
starfleet
Erelid

Semmy schreef:
Aan die handschoenen hebben wij ook al gedacht, echter is ons dit afgeraden door iemand die dit ook zo heeft gedaan. Hun hond wordt nu hij ouder is hartstikke gek wanneer hij handschoenen ziet, dan denkt ie dat ie mag spelen en gaat er dan ook in bijten. Ook niet echt handig.
Je helpt ze sowieso beter een goede bijtrem te ontwikkelen als je laat merken dat mensen heeeeeel erg kleinzerig zijn en dat gaat het best met blote armen, benen en handen.

Anne
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

starfleet schreef:[
Ik zou de tv uitdoen rond die tijd en lekker aan de slag gaan met de pup. Waarschijnlijk is het haar wakkerste tijd en is ze ook erg gevoelig voor nieuwe dingen aanleren op die tijd. Pas je tempo een tijdje aan de pup aan en zet de video klaar als je graag iets wil zien.

Dat werkte idd bij ons prima. Lekker een eindje wandelen en nog wat dingetjes oefenen als zit en hier en los en dan ging ze wel lekker slapen na eerst een tijdje gekluifd te hebben op een bullenpees o.i.d.

Als je er 's avonds dat extra uurtje insteekt, heb je de rest van de avond vrij". Als ze ouder wordt, gaat ze zich vanzelf aanpassen aan de tijden die jullie schikken, dan loopt ze mee in het ritme van het huis.

Anne
:ok: Het proberen waard.
Afbeelding
Semmy
geregistreerd lid

Als ze aandacht tekort kwam zou ik zeggen okeej, maar we zijn de hele dag met haar in de weer, zelf 's avonds nog en het was een voorbeeld, ze doet zo de hele dag door. Misschien beetje een ADHD hondje.
Zoie
Zeer actief

starfleet schreef:
Semmy schreef:
Je helpt ze sowieso beter een goede bijtrem te ontwikkelen als je laat merken dat mensen heeeeeel erg kleinzerig zijn en dat gaat het best met blote armen, benen en handen.

Anne
Haha, ja , dat zeggen ze ! Iedereen in huis lag te gillen als Luna beet, maar ik geloof dat ik nooit een kik gegeven heb. Ik zei altijd: o, wat heb jij een scherpe tandjes ....op een speelse manier. En dan manipuleerde ik haar zo dat ze niet te hard beet. Maar hoe ik dat precies deed kan ik niet onder woorden brengen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef:
starfleet schreef:[

Anne
:ok: Het proberen waard.
Ben het er ook mee eens. Ik geloof niet dat ik sinds ik Bram heb een tv programma heb gezien dat ik wilde zien. Ik zet het op de video en kijk het als hij slaapt. Als hij druk wordt, is er geen houden meer aan en kan ik beter een eindje met hem gaan lopen of met hem gaan spelen.

Het is niet zo dat als een pup gedurende de dag veel aandacht krijgt, dat dit dan 's avonds niet meer hoeft. Hij laadt zich op tijdens het slapen en dan is hij weer paraat.

Het enige moment dat hij echt niet mag storen, is als we aan het eten zijn. Dat was ook nog een hele strijd. Ik heb heel wat half warme maaltijden verorberd omdat ik hem dan eindelijk rustig had. Nu snapt hij het.

Sinds een aantal dagen ligt hij meestal vanaf een uur of 9 te pitten. Dus Lost heb ik bijvoorbeeld 'live' op tv kunnen zien :wink: Over een paar weken kan ik misschien ook weer CSI kijken. :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Semmy schreef: Aan die handschoenen hebben wij ook al gedacht, echter is ons dit afgeraden door iemand die dit ook zo heeft gedaan. Hun hond wordt nu hij ouder is hartstikke gek wanneer hij handschoenen ziet, dan denkt ie dat ie mag spelen en gaat er dan ook in bijten. Ook niet echt handig.

Wij hebben bij onze pup echt al heel veel geprobeerd en het is niet erg dat ze bijt, maar het is niet prettig dat ze je in de benen gaat bijten wanneer ze gewoon onder de bank ligt en wij tv kijken. Wanneer je haar dan negeert gaat ze zolang door tot je wat zegt en dan is de vlam in de pan en racet ze de hele kamer door. De kamer uitlopen heeft geen zin want ze sloopt dan de hele huiskamer. Vaak gaat ze eerst de tuin in, hier kan ze zo gek als ze wil maar dat is meestal niet leuk genoeg omdat er dan geen mensen zijn. Eenmaal binnen doet ze nog zo gek en dan is het ff afkoelen in de bench, werkt best goed, maar niet tegen het bijten want dat snapt ze niet.
Jullie hebben een labrador toch? Het valt me op dat die pups lang niet zo makkelijk zijn als je zou denken (omdat ze als volwassen hond niet direct de moeilijkste zijn). Bij mij op de puppycursus zit een labradorpup en die lijkt ook wel ADHD te hebben. Die mensen krijgen na afloop speciaal wat tips om de hond de baas te kunnen. Overigens vragen ze ook wel heel veel van de hond. Ze gaan gewoon verder met hun leven en verwachten dat de pup overal in meegaat.

Misschien is het ook dat je van tevoren denkt dat het niet zo moeilijk wordt met een labrador? Niet om jullie te beledigen hoor, maar ik zit gewoon even te denken. Ik wist dat het moeilijk zou worden met een Kooiker en mij is het zelfs nog tegengevallen. En dat terwijl ik een maand vrij ben. Dan is de schok wel heel groot als je denkt een makkelijke hond te krijgen.

Hoe oud is jullie hond nu? Bram is bijna 11 weken en ik merk dat het de laatste week echt een stuk beter gaat. Het mannetje doet veel meer dingen voor zichzelf en luistert goed (meestal dan he :wink: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef:ik vind het zo leuk als honden bijten tijdens het stoeien, en ik zou voorzichtig zijn het ze af te leren. Gewoon leren gecontroleerd te bijten op de een of andere manier, en af en toe een traantje wegpinken, dat zou ik doen.
Ik vond het ook leuk totdat meneer in m'n nagel beet met als gevolg een ingescheurde nagel (op de helft van de nagel) en flink wat bloed. Dat vond ik echt te ver gaan. Al die krassen op m'n handen deren me niet zo. Even de tanden op elkaar en dan is het alweer over. Zolang ook ik lol heb tijdens het 'vechten', gaan we door. Wordt het me te gek, dan sta ik op en ga ik wat anders doen. Hij bijt trouwens alleen mij en m'n vriend, andere mensen/kinderen niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef: Is wel koud in de tuin met een winterpup.
:lol1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Zoie schreef:ik vind het zo leuk als honden bijten tijdens het stoeien, en ik zou voorzichtig zijn het ze af te leren. Gewoon leren gecontroleerd te bijten op de een of andere manier, en af en toe een traantje wegpinken, dat zou ik doen.
Ik vond het ook leuk totdat meneer in m'n nagel beet met als gevolg een ingescheurde nagel (op de helft van de nagel) en flink wat bloed. Dat vond ik echt te ver gaan. Al die krassen op m'n handen deren me niet zo. Even de tanden op elkaar en dan is het alweer over. Zolang ook ik lol heb tijdens het 'vechten', gaan we door. Wordt het me te gek, dan sta ik op en ga ik wat anders doen. Hij bijt trouwens alleen mij en m'n vriend, andere mensen/kinderen niet.
Ja, een ingescheurde nagel gaat wat ver. Ik heb Luna op een geven moment het commando ' klaar " aangeleerd. Ook "voorzichtig " begrijp ze heel goed. Van de week nog was ze me net even te ruw aan het bijten, en dan hoef ik alleen maar te zeggen: "voorzichtig meissie ", en ze doet dat.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:[ Als hij druk wordt, is er geen houden meer aan en kan ik beter een eindje met hem gaan lopen of met hem gaan spelen.
:
Ja, daar ben ik ook achter gekomen. Luna was ook zo'n ongelooflijk hyperhondje. Ik was daar - ze is niet mijn hond - in de tuin aan het klussen, maar het schoot niet erg op !!! Dan ging ik maar weer wat met haar spelen of een rondje lopen. Zo is ze m'n uitlaathond geworden.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef: Sinds een aantal dagen ligt hij meestal vanaf een uur of 9 te pitten. Dus Lost heb ik bijvoorbeeld 'live' op tv kunnen zien :wink: Over een paar weken kan ik misschien ook weer CSI kijken. :ok:
Hier was het een tijd zo dat ze overdag eigenlijk niet sliep en dat dan om half acht de stekker eruit ging.

Nu slaapt ze overdag tussendoor wel twee keer anderhalf uur o.i.d. en is ze na het eten nog flink wakker. Omdat het zomer is, is het nog lekker licht en gaan we wel nog een lekker eind om tussen grofweg 8 en negen. Daarna gaat ze in haar mand en komt er niet meer uit alleen om nog heel even sjokkend een late plas te doen.

Anne
starfleet
Erelid

Semmy schreef:Als ze aandacht tekort kwam zou ik zeggen okeej, maar we zijn de hele dag met haar in de weer, zelf 's avonds nog en het was een voorbeeld, ze doet zo de hele dag door. Misschien beetje een ADHD hondje.
Heb je al een Kong voor haar? Dat is echt de moeite waard. Door het rustig bezig zijn met die Kong kunnen ze vaak de overstap van druk en actief naar rustig even dutten gemakkelijker maken. De adrenaline moet omlaag, net zoals je een baby een fopspeen kunt geven en die lekker in slaap sukkelt door de rust die dat geeft.

Misschien krijgt hij zelfs wel wat veel prikkels op een dag en ben je teveel met hem in de weer, dat was bij ons eerste hondje een factor Het is heel belangrijk dat hij voldoende aandacht krijgt en eruit gaat, maar het is ook belangrijk dat hij zichzelf een tijdje leert vermaken.

Door de brokken niet gewoon in de bak te gooien, maar ze in een plastic fles te doen waar hij ze zelf uit moet krijgen, of door hem te laten zoeken naar die brokken etc. krijgt hij ook al een hoop uitdaging terwijl jij intussen even de krant in kunt kijken.

Het moet voor jezelf ook leuk blijven natuurlijk.

Anne
starfleet
Erelid

Semmy schreef:Als ze aandacht tekort kwam zou ik zeggen okeej, maar we zijn de hele dag met haar in de weer, zelf 's avonds nog en het was een voorbeeld, ze doet zo de hele dag door. Misschien beetje een ADHD hondje.
Is het een chocolade labje?

Dan hoort dat drukke er ook een beetje bij/aard van het beestje. Wij hadden er vier in het groepje op de puppencursus, die waren allemaal druk druk druk :-))

Anne
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ik sluit me aan bij martijn.
als bobbie dat als pup deed was het afgelopen met het spel en dan negeerde ik hem even.
dat had hij snel door hoor en nu doet hij het ook al lang niet meer.
hard bijten, zacht bijten, nope
gewoon helemaal niet bijten
Afbeelding
Semmy
geregistreerd lid

Ze is half labrador en half herder en bijna 13 weken. We wisten wel waar we aan gingen beginnen en een labrador blijft z'n hele leven hartstikke gek, een beetje maf gedoe krijg je er tog niet uit en dat is ook helemaal niet erg.

Ik heb geloof ik vorige week een Kong in mijn handen gehad maar ik kwam er niet echt wijs uit wat het nu precies was en heb m toen maar laten liggen, kan iemand uitleg geven?? Volgens mij stop je er brokjes in ofzow...

Ze kan zich ook heel erg goed zelf vermaken met een van haar speeltjes. Misschien zeuren wij wel gewoon een beetje omdat ze hond is en al die dingen die ze doet dat die bij het hond zijn horen. Maar bijtgedrag en door de kamer ren en op de bank spring gedrag vind ik helaas niet goed. Maar ze kan ook zo enorm lief zijn en dan is ons hartje weer gestolen. Komt wel goed met ons...
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is nu vier dagen bij ons en het wordt steeds meer duidelijk dat het een echte terriër is!

Als hij wakker is heeft hij zijn gekke 10 minuutjes maar ook zijn "terrortime" en dat betekend dat hij in je hielen en handen hangt. Het is dan heel moeilijk het spel af te breken want als je weg wilt lopen dan hangt hij in je broekspijpen. Op dat moment is hij echt helemaal obsessief en alles wat je doet maakt het alleen maar erger. We bieden hem steeds zijn flostouw aan en gelukkig werpt dat al vruchten af. Hij vind het touw steeds leuker en pakt het ook al uit zichzelf om mee te spelen.

Als hij zo hard bijt helpt AUWW!! roepen ook niet (wat je echt wel doet als die naalden van tanden in je vel staan) want dat vind meneer alleen maar nog meer aanzet om harder te bijten. Wat ik nu doe is zodra hij in mijn hielen hangt zonder wat te zeggen hem loshalen waarna ik op de bankleuning, waar hij niet bij kan, ga zitten en hem een tijdje negeer.

Als hij zijn interesse dan in mij verliest pak ik zijn flostouw en ga opnieuw met hem spelen. Uiteraard wordt hij dan heel vrolijk toegesproken!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Reini schreef: Als hij zo hard bijt helpt AUWW!! roepen ook niet (wat je echt wel doet als die naalden van tanden in je vel staan) want dat vind meneer alleen maar nog meer aanzet om harder te bijten. Wat ik nu doe is zodra hij in mijn hielen hangt zonder wat te zeggen hem loshalen waarna ik op de bankleuning, waar hij niet bij kan, ga zitten en hem een tijdje negeer.

Als hij zijn interesse dan in mij verliest pak ik zijn flostouw en ga opnieuw met hem spelen. Uiteraard wordt hij dan heel vrolijk toegesproken!
Dat lijkt me een heel goede methode. Het kan best zijn dat voor een terriersoort Auw roepen juist extra prikkelend werkt.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

sypke schreef:
Reini schreef: Als hij zo hard bijt helpt AUWW!! roepen ook niet (wat je echt wel doet als die naalden van tanden in je vel staan) want dat vind meneer alleen maar nog meer aanzet om harder te bijten. Wat ik nu doe is zodra hij in mijn hielen hangt zonder wat te zeggen hem loshalen waarna ik op de bankleuning, waar hij niet bij kan, ga zitten en hem een tijdje negeer.

Dat lijkt me een heel goede methode. Het kan best zijn dat voor een terriersoort Auw roepen juist extra prikkelend werkt.
Dat werkt zeker prikkelend en dan helemaal als je dus van hem weg probeert te komen. Ook weglopende voeten werken zeer stimulerend :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef: Dat werkt zeker prikkelend en dan helemaal als je dus van hem weg probeert te komen. Ook weglopende voeten werken zeer stimulerend :wink:
Arme Reini, als hij wat groter is moet je bovenop de kast gaan zitten om hem te negeren :smile: :smile:

Nee hoor geintje, bij mij werkt die aanpak ook het best: negeren. En Bram is weliswaar geen terrier, maar vindt 'AUW' ook geen reden om op te houden. Hij kijkt me wel even aan en gaat dan verder.

Hoe gaat het verder met Vegas?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Reini schreef:
Dat werkt zeker prikkelend en dan helemaal als je dus van hem weg probeert te komen. Ook weglopende voeten werken zeer stimulerend :wink:
Bij Moos werkte AUW ook alleen maar stimulerend, dan ging hij nog even harder door :mrgreen: Dus Moos is ook genegeerd toen als hij beet, en dat werkte hier ook het beste.

Saar is behoorlijk snel onder de indruk van iets, dus AUW deed het bij haar wel goed. Maar Saar was sowieso niet zo'n enthousiaste bijter. Dat was wel een verademing na terror-pupje Moos :mrgreen: (die nu natuurlijk de allerliefste Maltezer-reu van de wereld is :wink: )
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:terror-pupje Moos :mrgreen: (die nu natuurlijk de allerliefste Maltezer-reu van de wereld is :wink: )
:engel: :engel: :engel:
Engeltje Moos :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Semmy schreef: Ik heb geloof ik vorige week een Kong in mijn handen gehad maar ik kwam er niet echt wijs uit wat het nu precies was en heb m toen maar laten liggen, kan iemand uitleg geven?? Volgens mij stop je er brokjes in ofzow...
Er kan zo ontzettend veel in. Er zit onder voeding volgens mij nog ergens een onderwerp "wat stop je in een Kong".

Ik doe er vaak stukjes Rodiworst in, flink aangedrukt , of laagje rodi, dan paar brokjes, dan smeerkaas, weer brokjes, laagje Saks. Je kan er ook kaas indoen en even in de magnetron laten smelten.

Wij hebben de eerste paar keer er brokjes in gedaan omdat die er gemakkelijk uitrollen en ze dus snapte dat er lekkers in de kong zat en dat er ook uitkon.

Het principe is dat ze mrt hun lange tong de boel eruit likken . Extra lang zijn ze bezig als je een kong met vlees vult en die laat bevriezen, maar dan moeten ze eerst weten dat als ze moeite doen er dan lekkers uitkomt.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”