Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondjes uit het oerwoud
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In één van zijn boeken beschrijft Jan Cremer hoe hij ergens binnen de poolcirkel een Husky-pup op ging halen, omdat hij graag zo´n hond wilde hebben. Deze hond werd een hele fijne hond die geen problemen had met aanpassing aan de moderne westerse wereld.
Oké, hij stierf doordat hij op Ibiza uiit het raam viel, maar dat kwam dus niet doordat Eskimo´s geen ramen hebben.
Als dat met zo´n eskimo-hond zo ging zal dat met zo´n oerwoudhond-puppert toch ook wel loslopen, die aanpassingsproblemen?
Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst. Ik denk dat je veel meer plezier van je honden zult hebben dan diegenen die een perfekt gefokte rashonde-pup kopen bij een perfekte fokker van een ras wat al generaties lang niet meer gefokt en/of gebruikt wordt voor zijn oorspronkelijke doel in zijn oorspronkelijke omgeving.
Oké, hij stierf doordat hij op Ibiza uiit het raam viel, maar dat kwam dus niet doordat Eskimo´s geen ramen hebben.

Als dat met zo´n eskimo-hond zo ging zal dat met zo´n oerwoudhond-puppert toch ook wel loslopen, die aanpassingsproblemen?
Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst. Ik denk dat je veel meer plezier van je honden zult hebben dan diegenen die een perfekt gefokte rashonde-pup kopen bij een perfekte fokker van een ras wat al generaties lang niet meer gefokt en/of gebruikt wordt voor zijn oorspronkelijke doel in zijn oorspronkelijke omgeving.
- Roelfien
- Zeer actief
Nou, ik weet niet of je kan stellen dat je er meer plezier van hebt als van nederlands/westers gefokte honden.
Ik denk wel dat je inderdaad rekening moet houden met een aantal zaken zoals: waar dienden die honden voor, kan dat gedrag geven waar je heel alert op moet zijn (jachtzin of weglopen omdat ze gewend zijn vrij los te lopen in een dorpje) of inderdaad voeding of ziektes waar je rekening mee moet houden. Maar het is wel heel erg leuk om dat eens allemaal uit te pluizen.
Ik denk wel dat je inderdaad rekening moet houden met een aantal zaken zoals: waar dienden die honden voor, kan dat gedrag geven waar je heel alert op moet zijn (jachtzin of weglopen omdat ze gewend zijn vrij los te lopen in een dorpje) of inderdaad voeding of ziektes waar je rekening mee moet houden. Maar het is wel heel erg leuk om dat eens allemaal uit te pluizen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Meer plezier in de zin van: Het hebben van een hond die een hele oerwoud-expeditie heeft gevergd om hem bij je te krijgen heeft iets extra´s wat een hond uit kennel XX uit Lutjebroek niet heeft. Hoe meer moeite je moet doen om je hond te krijgen, hoe mooier die hond uiteindelijk is, lijkt mij. Dat bedoelde ik eigenlijk min of meer te zeggen.Roelfien schreef:Nou, ik weet niet of je kan stellen dat je er meer plezier van hebt als van nederlands/westers gefokte honden.
Ja, de jachtzin zal iets zijn waar probleempjes uit voort kunnen komen. Zoals bij alle jachthonden, toch?
Ziektes zijn weer wel een heel reëele mogelijke bron van echte problemen. Zoals altijd bij honden die van verweg komen, of verweg op vakantie gaan. Vooraf zo goed als mogelijk informeren over de plaatselijke ziektes en parasieten is denk ik iets waar Marc al aan gedacht heeft?
-
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Roelfien schreef:Nou, ik weet niet of je kan stellen dat je er meer plezier van hebt als van nederlands/westers gefokte honden.
Ziektes zijn weer wel een heel reëele mogelijke bron van echte problemen. Zoals altijd bij honden die van verweg komen, of verweg op vakantie gaan. Vooraf zo goed als mogelijk informeren over de plaatselijke ziektes en parasieten is denk ik iets waar Marc al aan gedacht heeft?
Welke ziektes kunnen dat zijn?
De ziektes die hier rondzwermen zijn die hondjes totaal niet op ingesteld, kun je die dan wel zo makkelijk inenten?Misschien zijn ze voor andere dingen zo gevoelig dat we dat niet weten en de hondjes in no-time sterven?
- Roelfien
- Zeer actief
ja, dat zijn dus van die dingen waar Marc ook naar verwijst over de informatie die hij gehad heeft van iemand. Dus niet zozeer concrete informatie welke ziektes dat dan zijn, maar dat het wel iets is waar je rekening mee moet houden. Hoeven nog niet eens parasieten te zijn, maar ook andere ziektes die in het land van herkomst niet de kop op steken omdat de omgevingsfactoren/voeding dat voorkomen, maar die hier wel kunnen toeslaan.
Wil, je bedoelt dus: wat je van ver haalt is lekker.
Wil, je bedoelt dus: wat je van ver haalt is lekker.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef:
Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst.
Wie doe je daar een plezier mee?Alleen jezelf toch?
Zoals al met meer rassen gebeurd is wil een enkeling een bepaald soort hond hebben,anderen gaan ermee aan de haal en vervolgens heb je wéér een ras dat verpest is/wordt.Ook als je gaat plukken uit het land van herkomst(zoals Marc van plan is)ga je selektiecriteria toepassen die die honden zelf nooit zouden gebruiken;die willen gewoon de sterkste hebben omdat dat een grotere kans op overleving van de soort geeft.
En dus grijp je in in het genetisch materiaal dat voorhanden is.
Laat die honden dus maar lekker daar waar ze thuis horen...
Verder denk ik overigens niet dat ik minder plezier met mijn Drentsche Patrijshond heb doordat ik haar van een fokker uit mijn eigen stad heb.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, Marc is duidelijk een persoon die het geen bal interesseert of zijn honden het naar hun zin hebben, hij is echt overduidelijk gericht op zijn eigen belang, met zijn ego-tripperige studiebol.marian* schreef:En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef:
Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst.

Jij dénkt dat je niet minder plezier hebt van jouw uit zijn verband gerukte jachthond (heb jij wel eens bekeken of zijn genetisch materiaal optimaal is?), omdat je niet weet wat het is om bovenmatig veel moeite te doen om een bepaalde hond te krijgen. Je zult ongetwijfeld veel plezier hebben van je hond, maar je weet dus niet echt waar je over praat als het gaat om het hebben van een hond die niet "om de hoek" te koop was.marian* schreef:Zoals al met meer rassen gebeurd is wil een enkeling een bepaald soort hond hebben,anderen gaan ermee aan de haal en vervolgens heb je wéér een ras dat verpest is/wordt. Ook als je gaat plukken uit het land van herkomst(zoals Marc van plan is)ga je selektiecriteria toepassen die die honden zelf nooit zouden gebruiken;die willen gewoon de sterkste hebben omdat dat een grotere kans op overleving van de soort geeft.
Verder denk ik overigens niet dat ik minder plezier met mijn Drentsche Patrijshond heb doordat ik haar van een fokker uit mijn eigen stad heb.
Wat een onzin toch, bij voorbaat al uitgaan van het feit dat Marc zijn hondjes een verpest ras zullen voortbrengen. Een ras raakt echt niet zomaar verpest, of denk je dat de problemen waar bvb. de Drent mee sukkelt uit de lucht zijn komen vallen?
-
- Erelid
- Contacteer:
lezen jullie dit verhaal maar eens.Wil de hond schreef:Ja, zoiets.Roelfien schreef:Wil, je bedoelt dus: wat je van ver haalt is lekker.
Hoe meer moeite het je kost om iets te krijgen, hoe lekkerder het is uiteindelijk.
http://www.ath.dds.nl/altai/altai.htm
Is van een van onze leden van BARf-natuurlijk!

en geeft ook een beetje aan hoe iemand met zo'n hond de geschiedenis er bij haalt enz enz. en heel bewust bezig is met zijn hond en achtergrond!!!!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wat fijn dat jij weet wat ik denkWil de hond schreef:marian* schreef:En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef:
Wie doe je daar een plezier mee?Alleen jezelf toch?Hij vindt het leuk,dan is het toch voor zijn eigen plezier?Wil de Hond schreef:Ja, Marc is duidelijk een persoon die het geen bal interesseert of zijn honden het naar hun zin hebben, hij is echt overduidelijk gericht op zijn eigen belang, met zijn ego-tripperige studiebol.
Jij dénkt dat je niet minder plezier hebt van jouw uit zijn verband gerukte jachthond (heb jij wel eens bekeken of zijn genetisch materiaal optimaal is?), omdat je niet weet wat het is om bovenmatig veel moeite te doen om een bepaalde hond te krijgen. Je zult ongetwijfeld veel plezier hebben van je hond, maar je weet dus niet echt waar je over praat als het gaat om het hebben van een hond die niet "om de hoek" te koop was.marian* schreef:Zoals al met meer rassen gebeurd is wil een enkeling een bepaald soort hond hebben,anderen gaan ermee aan de haal en vervolgens heb je wéér een ras dat verpest is/wordt. Ook als je gaat plukken uit het land van herkomst(zoals Marc van plan is)ga je selektiecriteria toepassen die die honden zelf nooit zouden gebruiken;die willen gewoon de sterkste hebben omdat dat een grotere kans op overleving van de soort geeft.

Gezien wat er eerder met andere rassen is gebeurd kun je daar van uitggaan lijkt me.Saarloos o.a had ook het beste voor met zijn honden en zie wat er van gekomen is.....Wat een onzin toch, bij voorbaat al uitgaan van het feit dat Marc zijn hondjes een verpest ras zullen voortbrengen. Een ras raakt echt niet zomaar verpest, of denk je dat de problemen waar bvb. de Drent mee sukkelt uit de lucht zijn komen vallen?
En nee,die problemen die o.a de Drent heeft zijn niet uit de lucht komen vallen.Die zijn gekomen doordat mensen aan honden gingen knutselen zonder te weten wat ze precies deden al dachten ze van wel.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat weet jij, uit eigen ervaring, over het hebben van een hond die je met heel veel moeite uit "verwegistan" vandaan hebt gehaald?marian* schreef:Zóóó,da's knapWil de hond schreef:Laat mij ook eens inhoudelijk reageren.marian* schreef:Wat fijn dat jij weet wat ik denk![]()
Ik weet wat jij weet, dat is iets anders.![]()
Vertel!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wat weet jij van lang sparen voor een hond eer je hem kunt kopen?Wil de hond schreef:Wat weet jij, uit eigen ervaring, over het hebben van een hond die je met heel veel moeite uit "verwegistan" vandaan hebt gehaald?marian* schreef:Zóóó,da's knapWil de hond schreef:Laat mij ook eens inhoudelijk reageren.marian* schreef:Wat fijn dat jij weet wat ik denk![]()
Ik weet wat jij weet, dat is iets anders.![]()
Vertel!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annet
- Zeer actief
Als je nu eens die oerhonden als ras beschouwt, omdat ze al duizenden jaren onderling gepaard hebben, dan zie ik het verschil niet tussen iemand die met bijvoorbeeld de Drente Patrijshond fokt en iemand die met zo'n oerhond wil fokken. Wat maakt een ras tot een ras, de officiele erkenning en stambomen of juist de zuiverheid?marian* schreef:En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef: Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst.
Zoals al met meer rassen gebeurd is wil een enkeling een bepaald soort hond hebben,anderen gaan ermee aan de haal en vervolgens heb je wéér een ras dat verpest is/wordt.Ook als je gaat plukken uit het land van herkomst(zoals Marc van plan is)ga je selektiecriteria toepassen die die honden zelf nooit zouden gebruiken;die willen gewoon de sterkste hebben omdat dat een grotere kans op overleving van de soort geeft.
Ik ben het met Marc eens dat je misschien anders over 50 jaar wel eens zou kunnen constateren dat je te laat bent, net als met het Przwalskipaard, en dat unieke genen verloren zijn gegaan.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Precies.Wil de hond schreef:Hoeveel een hond in financiëel opzicht heeft gekost zou geen kriterium moeten zijn, waar het gaat om wat die hond voor waarde heeft voor je.marian* schreef:Wat weet jij van lang sparen voor een hond eer je hem kunt kopen?
De hond die een financiele inspanning heeft gekost om hem te krijgen heeft voor iemand misschien wel net zo veel emotionele waarde als een hond die door fysieke inspanningen is verkregen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Marc heeft bij mijn weten niet gezegd dat ie er mee wil gaan fokken,toch?Annet schreef:Als je nu eens die oerhonden als ras beschouwt, omdat ze al duizenden jaren onderling gepaard hebben, dan zie ik het verschil niet tussen iemand die met bijvoorbeeld de Drente Patrijshond fokt en iemand die met zo'n oerhond wil fokken. Wat maakt een ras tot een ras, de officiele erkenning en stambomen of juist de zuiverheid?marian* schreef:En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef: Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst.
Ik ben het met Marc eens dat je misschien anders over 50 jaar wel eens zou kunnen constateren dat je te laat bent, net als met het Przwalskipaard, en dat unieke genen verloren zijn gegaan.
Als je die oerhonden wilt gaan redden of bestuderen kun je dat net zo goed in hun eigen omgeving doen dan ze ze als pup hierheen te halen om vervolgens hun gedrag/ontwikkeling te gaan bestuderen.
Een ras wordt inderdaad niet tot ras gemaakt door een papiertje maar wel door zuiverheid.Tot nu toe zijn deze oerhonden heel zuiver gebleven zonder Westers ingrijpen bij mijn weten.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij denkt: "Misschien wel", maar je weet het niet zeker. Je weet niet wat het verschil is tussen een om de hoek gekochte hond en een hond die op een andere moeizame manier verkregen is.marian* schreef:Precies.Wil de hond schreef:Hoeveel een hond in financiëel opzicht heeft gekost zou geen kriterium moeten zijn, waar het gaat om wat die hond voor waarde heeft voor je.marian* schreef:Wat weet jij van lang sparen voor een hond eer je hem kunt kopen?
De hond die een financiele inspanning heeft gekost om hem te krijgen heeft voor iemand misschien wel net zo veel emotionele waarde als een hond die door fysieke inspanningen is verkregen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er wel degelijk verschil in zit, voor mij, en voor anderen.
Maar goed, jij vindt dus dat Marc zijn oerwoudhondjes een heel ander verhaal is dan bvb. de Argentijnse Dog die uit Argentinïe wordt gehaald door een ter vermijding van het bij de diskussie betrekken van buiten de diskussie staande personen niet met name te noemen forumlid?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 17 mei 2005 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
goh zou dat misschien komen door de manier waarop jullie reageren er komt geen zinnig argument uitmarian* schreef:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat in een discussie voor én tegenstanders aan het woord mochten komen.Daarom heet het ook discussie,weet je wel?
Blijkbaar is dat hier niet zo en ben je een topicverpester als je het ergens niet mee eens bent![]()
Ben trouwens erg benieuwd naar je verrassing.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de helft van de honden die zelfs van fokkers hier komen kennen dat nog niet als ze met 8 weken naar de kopers gaan. als je daar als eigenaar genoeg aan doet, kom je een heel eind.Senta schreef:Een hond uit Spanje of Roemenie heeft (meestal) veel meer kennis gemaakt met de westerse ondingen zoals auto's, ik kan mij voorstellen dat de honden in het oerwoud iets dergelijks niet zo vaak tegenkomen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat Marc langer nadenkt hierover dan menig ander persoon die hier een hond van een fokker koopt. Je MOET wel over bepaalde dingen zoals voeding en ziektes nadenken wat bij 'nederlandse' honden in principe niet van levensbelang is.marian* schreef:Wat weet jij van lang sparen voor een hond eer je hem kunt kopen?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe krijg je dan puppies die je uit wil zetten bij mensen?marian* schreef:Marc heeft bij mijn weten niet gezegd dat ie er mee wil gaan fokken,toch?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ooievaarmalinois schreef:hoe krijg je dan puppies die je uit wil zetten bij mensen?marian* schreef:Marc heeft bij mijn weten niet gezegd dat ie er mee wil gaan fokken,toch?Toch de boerenkool?

ik vind het persoonlijk wel een gaaf idee. we kunne er moeilijk over doen, maar ik denk dat jaaaaaaaren geleden de meeste rassen zo in de bekendheid zijn gekomen.
zoals ik marc hoor kennen deze honden mensen en lijken ze zeer "makkelijk" als ik lees over op de rug binden enzo.
ik vind het eigenlijk wel een mooi plan.
ben zeer benieuwd of je plannen concreet worden ooit

oh ja, ik zou graag met je meegaan, maar in het oerwoud hebben ze niet alleen hondjes, maar ook beestjes en die zijn eng, dus je zult een stoerder iemand moeten vinden whahaha

-
- Erelid
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er wordt hier echt compleet aan het 1 en ander voorbij gelezen heb ik de indruk. Ik vind het plan van Marc hoogst interessant. En, of ik moet het verkeerd begrepen hebben, hij schrijft toch dat hij eerst nog (en ik mag aannemen dat hij niet alleen gaat
) het gedrag van de honden in de rimboe gaat bestuderen VOOR hij besluit er 1 of meer mee te nemen? Ik ga ervan uit dat als je met een aantal mensen bent, die gewoon met nuchter verstand naar het ras kijken in combinatie met aanwezige hondenkennis, je echt wel een goede beslissing kan maken of het plan überhaupt een kans van slagen heeft, ofdat het een potentieel drama wordt. Ik ga er ook in mee dat pups in het algemeen een groot aanpassingsvermogen hebben en het feit dat deze oerwoudhonden reeds als "huis"hond worden gehouden, zou een goede basis kunnen zijn om in ieder geval een reis daarnaartoe te overwegen. Marc, houd me op de hoogte! 

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
klopt, maar wij kunnen in prinicipe geven wat de fokker geeft (als je daar een pup van hebt). Dat je daarnaast verder gaat kijken en op ander voedsel uitkomt prima, maar het is niet van levensbelang. Kan me voorstellen dat een hond daarvandaan doodgaat aan brokken omdat hij dat helemaal niet gewend is. Of een bep. soort vlees nodig heeft wat hij daar eet... (ik denk hardop hoorien schreef:hier ben ik het dus niet mee eensmalinois schreef:[. Je MOET wel over bepaalde dingen zoals voeding en ziektes nadenken wat bij 'nederlandse' honden in principe niet van levensbelang is.![]()
dit geldt in mijn opzicht voor alle honden!

Bepaalde ziektes die daar voorkomen hebben we hier waarschijnlijk nog nooit van gehoord dus daar hoeven we hier geen rekening mee te houden. (ook erfelijke ziektes) Waarschijnlijk kan zo'n hond helemaal niet tegen de hier normale entingen... etc.

-
- Zeer actief
malinois schreef:klopt, maar wij kunnen in prinicipe geven wat de fokker geeft (als je daar een pup van hebt). Dat je daarnaast verder gaat kijken en op ander voedsel uitkomt prima, maar het is niet van levensbelang. Kan me voorstellen dat een hond daarvandaan doodgaat aan brokken omdat hij dat helemaal niet gewend is. Of een bep. soort vlees nodig heeft wat hij daar eet... In ieder geval (ik denk hardop hoorien schreef:hier ben ik het dus niet mee eensmalinois schreef:[. Je MOET wel over bepaalde dingen zoals voeding en ziektes nadenken wat bij 'nederlandse' honden in principe niet van levensbelang is.![]()
dit geldt in mijn opzicht voor alle honden!)
Bepaalde ziektes die daar voorkomen hebben we hier waarschijnlijk nog nooit van gehoord dus daar hoeven we hier geen rekening mee te houden. (ook erfelijke ziektes) Misschien kan zo'n hond helemaal niet tegen de hier normale entingen... etc.
Daaar zeg je wat over het voer, vraag me af wat ze eten, want als ze altijd zo in stand zijn gehouden en ervan uitgaande dat ze geen moderne hondenproblemen hebben......dan lijkt me dat vers toch het beste is blijkbaar

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien eten ze daar wel aapjes ofzo..? Of vis?Angel-eyes schreef:Daaar zeg je wat over het voer, vraag me af wat ze eten, want als ze altijd zo in stand zijn gehouden en ervan uitgaande dat ze geen moderne hondenproblemen hebben......dan lijkt me dat vers toch het beste is blijkbaar

misschien krijgen ze ook wel iets van afval van de mensen in de dorpen mee etc.
Laatst gewijzigd door malinois op 17 mei 2005 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.