(ik heb lang niet alles gelezen en ben net terug van vakantie

Moderator: moderatorteam
:N: .....apenvlees, verkopen ze dat ook bij AHV of Duck?malinois schreef:misschien eten ze daar wel aapjes ofzo..? Of vis?Angel-eyes schreef:Daaar zeg je wat over het voer, vraag me af wat ze eten, want als ze altijd zo in stand zijn gehouden en ervan uitgaande dat ze geen moderne hondenproblemen hebben......dan lijkt me dat vers toch het beste is blijkbaar
effe bellenAngel-eyes schreef::N: .....apenvlees, verkopen ze dat ook bij AHV of Duck?malinois schreef:misschien eten ze daar wel aapjes ofzo..? Of vis?Angel-eyes schreef:Daaar zeg je wat over het voer, vraag me af wat ze eten, want als ze altijd zo in stand zijn gehouden en ervan uitgaande dat ze geen moderne hondenproblemen hebben......dan lijkt me dat vers toch het beste is blijkbaar
Oh ja, dat is die mevrouw die hem een stroomband heeft omgedaan omdat hij te veel blafteien schreef:lezen jullie dit verhaal maar eens.Wil de hond schreef:Ja, zoiets.Roelfien schreef:Wil, je bedoelt dus: wat je van ver haalt is lekker.
Hoe meer moeite het je kost om iets te krijgen, hoe lekkerder het is uiteindelijk.
http://www.ath.dds.nl/altai/altai.htm
Is van een van onze leden van BARf-natuurlijk!
en geeft ook een beetje aan hoe iemand met zo'n hond de geschiedenis er bij haalt enz enz. en heel bewust bezig is met zijn hond en achtergrond!!!!
Nou moe......vraag ik of ze apiesvlees hebben, rot die vent de telefoon eropmalinois schreef:effe bellenAngel-eyes schreef::N: .....apenvlees, verkopen ze dat ook bij AHV of Duck?malinois schreef:misschien eten ze daar wel aapjes ofzo..? Of vis?Angel-eyes schreef:Daaar zeg je wat over het voer, vraag me af wat ze eten, want als ze altijd zo in stand zijn gehouden en ervan uitgaande dat ze geen moderne hondenproblemen hebben......dan lijkt me dat vers toch het beste is blijkbaar
Op zich kan ik me wel iets voorstellen bij dit argument, trouwens.marian* schreef:Ook als je gaat plukken uit het land van herkomst(zoals Marc van plan is)ga je selektiecriteria toepassen die die honden zelf nooit zouden gebruiken;die willen gewoon de sterkste hebben omdat dat een grotere kans op overleving van de soort geeft.
En dus grijp je in in het genetisch materiaal dat voorhanden is.
Laat die honden dus maar lekker daar waar ze thuis horen...
Verder denk ik overigens niet dat ik minder plezier met mijn Drentsche Patrijshond heb doordat ik haar van een fokker uit mijn eigen stad heb.
Daar is al lang en breed over gesproken mens! Lees eens, dat schijn je echt niet te kunnen. Als je zou lezen had je niks te zeiken en moest je je mond houden, zwaar he!marian* schreef:En ik begrijp nog steeds niet waar de voorstanders hun argumenten vandaan halen om het goed te vinden om honden vanuit het oerwoud hierheen te halen om vervolgens als studieobjekt te dienen.Wil de hond schreef:
Ik snap echt niet waar de tegenstanders van je plan hun argumenten vandaan halen, het lijkt mij persoonlijk heel leuk, leerzaam en positief om zoiets echt te gaan doen, in de toekomst.
Wie doe je daar een plezier mee?Alleen jezelf toch?.
Ik maakte alleen maar even een opmerking naar Marc toe:Roelfien schreef:Wil, ik vind ook dat we hier toch geen discussie hoeven te hebben over wie het meeste plezier heeft van zijn honden, door de wijze waarop men aan zijn honden is gekomen. Dat zou in mijn geval betekenen dat ik daar geen enkel plezier aan beleef omdat ze me zo in mijn schoot geworpen zijn.Onzin dus en ik denk ook niet ter zake doende voor deze discussie.
Dat zelfs dat al niet meer gezegd kan worden zonder dat een bepaalde persoon daar moeilijk over gaat zitten doen geeft mooi weer hoe het er voor de verandering eens aan toe gaat in een diskussie hier.Ikzelf schreef:Ik denk dat je veel meer plezier van je honden zult hebben dan diegenen die een perfekt gefokte rashonde-pup kopen bij een perfekte fokker van een ras wat al generaties lang niet meer gefokt en/of gebruikt wordt voor zijn oorspronkelijke doel in zijn oorspronkelijke omgeving.
MARC_S schreef:De hele opzet zit hem niet in een experiment in de wetenschappelijke zin. Daarin werd ik uitgedaagd halverwege deze topic, en ja dat zou ook nog eens kunnen, als extra'tje, gewoon naast het feit dat het mij leuk lijkt 2 hondjes uit ver gelegen gebieden te hebben. Alleen al het hebben en halen is een avontuur op zich, naast het van mijn part alleen voor mijn eigen kennis en inzicht bestuderen.
Ik doe niet aan proeven ten koste van die hondjes en ik neem al helemaal geen hondjes om er een artikel over te kunnen schrijven. Dat zou misschien kunnen, maar daar is het me helemaal niet om te doen.
Als ik de kans krijg zou ik best wel een paar maanden of langer daar willen zijn om onderzoek te doen aan die hondjes, maar dan zal ik eerst moeten zoeken naar een bedrijf of universiteit die me laat promoveren op onderzoek aan hondjes.Dat wordt nog best moeilijk en dat is dus niet wat de bedoeling van dit alles is.
Ik zal zelf kijken en beslissen wat ik er van vindt als ik daar een aantal weken op eigen initiatief en op eigen kosten heen ga, ALS ik al zoiets ga doen in de praktijk.
Ik hoop echt dat je nu voldoende weet en aanneemt dat wat ik zeg ik ook bedoel en al de hele tijd bedoelde, pffffffffff, hahaha.
Duidelijk.MARC_S schreef:Pagina's geleden al helemaal uitgelegd, dus nogmaals, hou die overbodige reacties even weg als je niet wilt lezen![]()
MARC_S schreef:De hele opzet zit hem niet in een experiment in de wetenschappelijke zin. Daarin werd ik uitgedaagd halverwege deze topic, en ja dat zou ook nog eens kunnen, als extra'tje, gewoon naast het feit dat het mij leuk lijkt 2 hondjes uit ver gelegen gebieden te hebben. Alleen al het hebben en halen is een avontuur op zich, naast het van mijn part alleen voor mijn eigen kennis en inzicht bestuderen.
Ik doe niet aan proeven ten koste van die hondjes en ik neem al helemaal geen hondjes om er een artikel over te kunnen schrijven. Dat zou misschien kunnen, maar daar is het me helemaal niet om te doen.
Als ik de kans krijg zou ik best wel een paar maanden of langer daar willen zijn om onderzoek te doen aan die hondjes, maar dan zal ik eerst moeten zoeken naar een bedrijf of universiteit die me laat promoveren op onderzoek aan hondjes.Dat wordt nog best moeilijk en dat is dus niet wat de bedoeling van dit alles is.
Ik zal zelf kijken en beslissen wat ik er van vindt als ik daar een aantal weken op eigen initiatief en op eigen kosten heen ga, ALS ik al zoiets ga doen in de praktijk.
Ik hoop echt dat je nu voldoende weet en aanneemt dat wat ik zeg ik ook bedoel en al de hele tijd bedoelde, pffffffffff, hahaha.
Ff mezelf gequote. Ik was in de war, ik bedoel wel dezelfde hond maar die wordt idd de NG Singing Dog genoemd. De Punan zijn een volk op Borneo die deze honden ook houden.sirene schreef:Marc, bedoel je de Punan ?
(ik heb lang niet alles gelezen en ben net terug van vakantie)
kon ze al niet vinden op internetsirene schreef:Ff mezelf gequote. Ik was in de war, ik bedoel wel dezelfde hond maar die wordt idd de NG Singing Dog genoemd. De Punan zijn een volk op Borneo die deze honden ook houden.
Ken je het boek Dog's best Friend ? Daar staan ze in.
Laten we zeggen dat jouw bijdragen erg zinnig zijnmalinois schreef:goh zou dat misschien komen door de manier waarop jullie reageren er komt geen zinnig argument uitmarian* schreef:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat in een discussie voor én tegenstanders aan het woord mochten komen.Daarom heet het ook discussie,weet je wel?
Blijkbaar is dat hier niet zo en ben je een topicverpester als je het ergens niet mee eens bent![]()
Ben trouwens erg benieuwd naar je verrassing.
Mijn opmerking: wat je van ver haalt is lekker, was ook maar een grapje.Wil de hond schreef:Ik maakte alleen maar even een opmerking naar Marc toe:Roelfien schreef:Wil, ik vind ook dat we hier toch geen discussie hoeven te hebben over wie het meeste plezier heeft van zijn honden, door de wijze waarop men aan zijn honden is gekomen. Dat zou in mijn geval betekenen dat ik daar geen enkel plezier aan beleef omdat ze me zo in mijn schoot geworpen zijn.Onzin dus en ik denk ook niet ter zake doende voor deze discussie.
Dat zelfs dat al niet meer gezegd kan worden zonder dat een bepaalde persoon daar moeilijk over gaat zitten doen geeft mooi weer hoe het er voor de verandering eens aan toe gaat in een diskussie hier.Ikzelf schreef:Ik denk dat je veel meer plezier van je honden zult hebben dan diegenen die een perfekt gefokte rashonde-pup kopen bij een perfekte fokker van een ras wat al generaties lang niet meer gefokt en/of gebruikt wordt voor zijn oorspronkelijke doel in zijn oorspronkelijke omgeving.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat jij of wie dan ook geen plezier van jullie honden kunnen hebben omdat je ze van dichtbij hebt. Ik zeg alleen maar tegen Marc dat ik denk dat je van honden die je zelf van de andere kant van de wereldbol haalt meer plezier zult hebben. Volgens mij.
Maar oké, ik hou er maar over op want anders wordt dit ook weer zo´n gebed zonder einde met gewerp van minder-welriekende substanties.
staat dat er dan? Ik vind jouw bijdragen weinig zinvol omdat je geen argumenten geeft behalve 'het hoort niet'... dat kan ik ook wel 30 pagina's volhoudenmarian* schreef:Laten we zeggen dat jouw bijdragen erg zinnig zijnmalinois schreef:goh zou dat misschien komen door de manier waarop jullie reageren er komt geen zinnig argument uitmarian* schreef:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat in een discussie voor én tegenstanders aan het woord mochten komen.Daarom heet het ook discussie,weet je wel?
Blijkbaar is dat hier niet zo en ben je een topicverpester als je het ergens niet mee eens bent![]()
Ben trouwens erg benieuwd naar je verrassing.
Ik vind dat ook wel een goed punt. Om het ras 'oorspronkelijk' te houden zou je in feite ook de omstandigheden waarin het ras het prima doet, moeten kopiëren. Maar dat doe je al niet door zelf een (mooi?) koppeltje honden uit te kiezen. En stel dat een van de hondjes een (ik noem maar iets) flinke oorontsteking krijgt, dan ga je er uiteraard mee naar de DA. Maar *misschien* is er wel sprake van een aangeboren oorafwijking die sporadisch voorkomt, waardoor dat hondje thuis in the middle of nowhere enge abcessen zou krijgen en dood zou gaan voor hij/zij voor nageslacht kon zorgen. En wat doe je als een pup niet-rastypische kapsones blijkt te hebben en met zeven weken grommend in je handen hangt? Doodschoppen? Dat zou in de bush misschien gebeuren, maar hier in Nederland kan zo'n hondje nog steeds uitgroeien tot een prachtexemplaar waar jij of iemand anders weer mee verder wil fokken.Roelfien schreef: Op zich kan ik me wel iets voorstellen bij dit argument, trouwens.
Het lijkt mij dat het genetisch materiaal verandert omdat de selectie niet meer plaats vindt zoals in het land van oorsprong. In hoeverre kun je dan voorkomen dat de lijn verzwakt? Ik weet dus niet of het een steekhoudend argument is of dat je daar met fokken cq een nestje krijgen rekening mee kunt houden. Welke pups overleven wel en welke pups overleven niet is in Nederland toch aan andere criteria verbonden, toch?
of het niet gemoeten had is vraag 2, maar dat ze zo aangepast zijn aan onze wensen lijkt me feit toch?Wil de hond schreef:Jeetje Hanneke,
Ik ben het eigenlijk met je eens, je hebt een goed punt, maar eigenlijk betekent jouw redenering, als je hem doortrekt, dat het overgrote deel van de huidige in bvb. Nederland gefokte rassen niet gefokt zou dienen te worden.