Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben alweer gebeten:))

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Eline* schreef:
Joy C schreef:Even los van het feit dat een hond een trap geven niet goed is, Eline, wat zou je kunnen doen als je dan stopt als zo'n hond achter je aan zit. IN mijn ouderlijk dorp staan ook dit soort gevallen bekend, waarbij de erfhond los op het terrein loopt en dan in de aanval achter een fietser o.i.d. aan gaat. De lelijkste bijtwonden heb ik gezien. De eigneaar van de hond maakt hier een grove fout, dat staat buiten kijf, maar wat kun je als fietser dan het beste doen, als je gestopt bent?
Niks, want de hond stopt met najagen als jij bent gestopt. Je kan gewoon verderlopen met je fiets aan de hand of je draait je om en roept BOE tegen de hond.
Bij een poedel of een cavalier lukt dat misschien wel, maar een terrier(kruising), amstaff , herder of rottweiler is daar niet van onder de indruk hoor.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

En waaromvolgens jou dan wel niet? Je had het over dat ze (stafford of rottweiler) dan nóg kwaaier werden maar wie zegt dat een hond die achter een fiets aanrent kwaad is? In 99% van de gevallen is het gewoon een zichzelf aangeleerd spelletje waar geen agressie aan te pas komt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ja, maar je zal maar die 1% kwaaie hond hebben.

Ik ben zeker niet voor het schoppen van honden als opvoedkundige maatregel, maar als je zo een ongeval of beten kan vermijden, waarom niet.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

johan1969 schreef:Ja, maar je zal maar die 1% kwaaie hond hebben.

Ik ben zeker niet voor het schoppen van honden als opvoedkundige maatregel, maar als je zo een ongeval of beten kan vermijden, waarom niet.
Met een schop vermijd je echt geen beet of ongeluk, maar gewoon door te stoppen.
Ik heb toen ik in een dorpje fietste een flinke rottweilerteef achter m'n fiets aangehad, ze oogde totaal niet agressief ofzo dus ik ben gewoon langzamer gaan fietsen en toen gestopt.
De lol was eraf en hond keerde terug naar huis.
Geen schoppen uitgedeeld, geen jankende hond.
Ik was toen 11 ofzo :19:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Saartje schreef:

Met een schop vermijd je echt geen beet of ongeluk, maar gewoon door te stoppen.
Ik heb toen ik in een dorpje fietste een flinke rottweilerteef achter m'n fiets aangehad, ze oogde totaal niet agressief ofzo dus ik ben gewoon langzamer gaan fietsen en toen gestopt.
Dit zal ook in bijna alle gevallen zo zijn. Maar echt, in niet alle gevallen kom je er zo vanaf. :wink:

De opa van mijn buurmeisje dacht ook dat dit werkte, maar ik moet er ook bijzeggen dat deze hond (helaas weer een rottweiler) ook bekend stond als zijn de vals, maar die kon meteen een reis aan de huisarts gaan maken. Trouwens de eigenaar is verschillende keren hierop aangesproken, maar hij liet hem toch loslopen. Echt geen leiverdje, waar de aggressiviteit WEL van afstraalde.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

En waarom heb jij trouwens in vredesnaam het idee dat een poedel wel van een BOE schrikt maar een amstaff niet?
Wat een l*lkoek, ben jij zo'n type dat elke poedel lief vind en voorzichtig is bij elke rottweiler?
En trouwens, lekker slim om een hond te schoppen die zogenaamd 'razend' is :roll: :19:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Joy C schreef:
Saartje schreef:

Dit zal ook in bijna alle gevallen zo zijn. Maar echt, in niet alle gevallen kom je er zo vanaf. :wink:

De opa van mijn buurmeisje dacht ook dat dit werkte, maar ik moet er ook bijzeggen dat deze hond (helaas weer een rottweiler) ook bekend stond als zijn de vals, maar die kon meteen een reis aan de huisarts gaan maken. Trouwens de eigenaar is verschillende keren hierop aangesproken, maar hij liet hem toch loslopen. Echt geen leiverdje, waar de aggressiviteit WEL van afstraalde.
Nee dat snap ik, maar je kan zelf wel inschatten of het die hond om het achternajagen gaat of dat een hond om wat voor reden ook pislink is.
Ik vind het echt dom om een hond van je weg te schoppen, juíst als hij/zij kwaad is.
Wat ik in zo'n geval zou doen is gewoon hard doorfietsen, wat moet je anders?
Maargoed, dat is mijn gedachte :mrgreen:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Saartje schreef:En waarom heb jij trouwens in vredesnaam het idee dat een poedel wel van een BOE schrikt maar een amstaff niet?
Wat een l*lkoek, ben jij zo'n type dat elke poedel lief vind en voorzichtig is bij elke rottweiler?
En trouwens, lekker slim om een hond te schoppen die zogenaamd 'razend' is :roll: :19:
Heb ik nie gezegd. :wink: Ben het verder helemaal met je eens hoor, ik zou ook niet eerst trappen, maar ik bedoel alleen te zeggen dat dit soms, ook al heb je de beste bedoeling wel verkeerd af kan lopen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Joy C schreef:
Saartje schreef:En waarom heb jij trouwens in vredesnaam het idee dat een poedel wel van een BOE schrikt maar een amstaff niet?
Heb ik nie gezegd. :wink: Ben het verder helemaal met je eens hoor, ik zou ook niet eerst trappen, maar ik bedoel alleen te zeggen dat dit soms, ook al heb je de beste bedoeling wel verkeerd af kan lopen.
Neee die Johan bedoelde ik :mrgreen:
Dit:
johan1969 schreef:
Eline* schreef: Niks, want de hond stopt met najagen als jij bent gestopt. Je kan gewoon verderlopen met je fiets aan de hand of je draait je om en roept BOE tegen de hond.
Bij een poedel of een cavalier lukt dat misschien wel, maar een terrier(kruising), amstaff , herder of rottweiler is daar niet van onder de indruk hoor.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Joy C schreef:
Saartje schreef:

Nee dat snap ik, maar je kan zelf wel inschatten of het die hond om het achternajagen gaat of dat een hond om wat voor reden ook pislink is.
Ik vind het echt dom om een hond van je weg te schoppen, juíst als hij/zij kwaad is.
Wat ik in zo'n geval zou doen is gewoon hard doorfietsen, wat moet je anders?
Maargoed, dat is mijn gedachte :mrgreen:
Hoe kan je een hond inschatten als het stikdonker is , en er is geen verlichting ? En in zulke situaties denk je niet logisch na, omdat alles zo snel gebeurt. 3 seconden nadat ik zijn eerste grom had gehoord, hing hij al met zijn snuit tussen mijn pedalen.

En een hond is altijd sneller dan iemand op de fiets. Als je snel doorfietst, komt hij nog sneller achter je aan.

Die situatie met die Amstaff was helemaal anders, omdat ik daar alles rustig afwoog. Dit omdat ik het zag aankomen.

In ieder geval, het is niet belangrijk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nou ik vind dat ook eng hoor, een hond die achter me aan rent. Aantal vervelende ervaringen mee gehad. Het is me nu al jaaaaren niet gebeurd (afkloppen).

En dan ben ik niet eens bang voor honden (meestal niet dan he :mrgreen: ). Moet je m'n moeder hebben, die krijgt een hartaanval als dat zou gebeuren.

Oh ja, ik wil nog even herzien wat ik eerder schreef. Toen schreef ik dat ik oppas voor bepaalde honden. Eigenlijk is dat helemaal niet zo bedacht ik me vanochtend tijdens het uitlaten. Ik pas op voor bepaalde baasjes. Als ik een baasje zie die totaal geen interesse heeft in z'n hond of de hond duidelijk niet onder controle heeft, wil ik Bram niet in de buurt hebben. Dat kan ook bij een kleinere terrier het geval zijn.

Vanochtend was het enorme honden tegenkom dag, maar met allemaal baasjes die gek waren van die honden. Dan gaat er geen enkele alarmbel bij mij af. Bouviers, herder....maakt me niet uit hoe groot ze dan zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een cowboyverhalen allemaal. :roll:

Vaak is het volgen van een fietser gewoon leuk, omdat he tsnel en hard gaat. Als je stopt is de lol eraf en zal de hond weggaan. Als je er immers had gelopen was je waarschijnlijk ook niet gevolgd. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Honden vinden fietsers maar raar en spannend en dat kan ik vanuit hondenoogpunt wel begrijpen, die snel bewegende beentjes, die wielen...... :mrgreen: Ik merk ook dat honden feller reageren op mijn honden als ik ze meeneem naast de fiets, en dat doen mijn monsters zelf ook.Hun vriendje is ineens een raar wezen als hij naast een fiets loopt :eek:
Zodra de fiets stopt is het over :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Ik pas op voor bepaalde baasjes. Als ik een baasje zie die totaal geen interesse heeft in z'n hond of de hond duidelijk niet onder controle heeft, wil ik Bram niet in de buurt hebben. Dat kan ook bij een kleinere terrier het geval zijn.
Ik kijk ook naar de combi, maar dan heb ik liever te maken met een kleine JR die op mijn schoen past (sorry Eline) dan met een enge hedder als de combi baas-hond me niet bevalt.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”