Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bor de Wolf

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Bor de Wolf

Ongelezen bericht door Baily »

:mrgreen:

Buck ging vanmiddag met de auto mee, hij moet dan achterin achter het hek (ik heb een stationcar) samen met Dino. Dit vind hij niks maar het moet toch. Dus hij zat in de auto en dan doe ik altijd zijn riem af en dan blijft hij netjes zitten tot de klep dicht gaat.

Maar hij was vandaag tegen de draad in en sprong uit de auto, maar ik stond er nog voor dus greep ik hem bij zijn halsband en bonjourde hem weer de auto in onder een vermanende stemcorrectie.

Toen bleef hij wel zitten maar maakte een soort Bor de Wolf geluid. Het is geen huilen en ook geen grommen maar een soort praten lijkt het wel. Van hoog naar lage tonen en omgekeerd. Tegelijkertijd probeert hij mij in mijn gezicht te likken en ging weer liggen en likt weer kwispelend mijn gezicht. Dus ik heb hem netjes laten zitten en gezegd dat hij vreselijk braaf is en dan kalmeert hij weer.

Wat zou dit voor gedrag zijn. Ik denk dat de correctie misschien te hard is, hoewel ik dat zelf helemaal niet vond. Maar ik had hem natuurlijk ook wel bij zijn halsband gepakt dat voor hem de associatie van in de nek grijpen zou kunnen hebben. Of protesteerd hij gewoon op zijn manier en in hoeverre moet ik daar dan nog gehoorzaamheidoefeningen tegenover stellen i.v.m. rangorde. Dus dat hij bijvoorbeeld nog moet afliggen totdat ik het zeg dat hij vrij is bijvoorbeeld om het protest de kop in te drukken.

Ik heb dus eigenlijk heel erg om hem moeten lachen met zijn gemopper........... :smile: :smile:
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Hihihihi dat doet Pepper ook. Hij lijkt dan net een zeehond en kan een heel gesprek voeren. :blah:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

hihi. Een soort jaja, heb het begrepen gemompel. :smile2:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Baily

Oke, ik ben weer gerustgesteld............ :mrgreen: :wink:
Baily

Re: Bor de Wolf

Martijn schreef:
Baily schreef: Toen bleef hij wel zitten maar maakte een soort Bor de Wolf geluid. Het is geen huilen en ook geen grommen maar een soort praten lijkt het wel. Van hoog naar lage tonen en omgekeerd. Tegelijkertijd probeert hij mij in mijn gezicht te likken en ging weer liggen en likt weer kwispelend mijn gezicht. Dus ik heb hem netjes laten zitten en gezegd dat hij vreselijk braaf is en dan kalmeert hij weer.
Dapper maakt ook dat soort geluiden als hij iets heel graag wil maar toch niet mag. De frictie die dat oplevert komt er uit in een soort geloei. Heel komisch.
Ja, ik moest er ook wel om lachen, net alsof hij verontwaardigd was........ :mrgreen: Soms maakt hij er ook wel een spelbuiging bij.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”