Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup van 7 1/2 week Kong??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Pup van 7 1/2 week Kong??

Ongelezen bericht door Reini »

Wij hebben van de fokker een puppypakket met pedigree brokken gekregen wat we Vegas, op aanraden van de fokker i.v.m. eventuele diaree, nog twee weken geven voordat we langzaamaan over gaan stappen op ander voer.

Vegas is nu 7 1/2 week oud. Kan ik hem wel een Kong geven met zijn brokken en leverpastei (likkepot)?? Zou hij hiervan niet aan de diaree gaan of is het nog te vroeg om een Kong te geven?

Ik wil hem graag naast zijn voer iets extra's kunnen geven als beloning, kan ik hiervoor kleine hondenkoekjes of een stukje kaas gebruiken of kan dat pas nadat hij acht weken is?? Ik weet het even helemaal niet :19:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Marion.

Re: Pup van 7 1/2 week Kong??

Ongelezen bericht door Marion. »

Reini schreef:Ik wil hem graag naast zijn voer iets extra's kunnen geven als beloning, kan ik hiervoor kleine hondenkoekjes of een stukje kaas gebruiken of kan dat pas nadat hij acht weken is?? Ik weet het even helemaal niet :19:
Ja, natuurlijk kan dat. Die Kong ook trouwens. Wat denk je dat het grote verschil zou zijn tussen 7,5 week en 8 weken?
Ik zou zelf overigens liever een hond aan de diarree hebben, dan een hond die ik nog 2 weken Pedigree moet voeren :19:
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:
Reini schreef:Ik wil hem graag naast zijn voer iets extra's kunnen geven als beloning, kan ik hiervoor kleine hondenkoekjes of een stukje kaas gebruiken of kan dat pas nadat hij acht weken is?? Ik weet het even helemaal niet :19:
Ja, natuurlijk kan dat. Die Kong ook trouwens. Wat denk je dat het grote verschil zou zijn tussen 7,5 week en 8 weken?
Ik zou zelf overigens liever een hond aan de diarree hebben, dan een hond die ik nog 2 weken Pedigree moet voeren :19:
Tja, ik weet het allemaal nog niet zo goed. :19:
We willen geen pedigree blijven voeren maar de fokker zei dat zijn dierenarts specifiek had gezegd nog twee weken ermee door te gaan ivm diarree. Ik denk wel dat we eerder overgaan op ander voer want dit blijven we niet geven. Woensdag ga ik naar een kennis, zij heeft een zeer uitgebreide dieren/ruiterwinkel, en daar ga ik eens op mijn gemak kijken wat er allemaal is. Zij verkoopt o.a. Royal canin en daar hoor ik ook positieve berichten over. :ok:
Afbeelding
caitlin
Actief

Ongelezen bericht door caitlin »

de kong daar kan vegas al mee spelen hoor is juist leuk en wat betreft het voer lekker doen wat jezelf het beste lijkt :ok:
groetjes van caitlin en van mijn hondjes
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Marion. schreef: Ik zou zelf overigens liever een hond aan de diarree hebben, dan een hond die ik nog 2 weken Pedigree moet voeren :19:
Inderdaad!!
Begrijp ook niet helemaal waarom je het nog 2 weken zou moeten geven.
Ik zou nu al gewoon beginnen met ander voer.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik wil niet l*llig doen, maar Pedigree is zo'n troep dat je hondje waarschijnlijk zowieso aan de diarree gaat als je overstapt op ander voer.
Ik zou nu beginnen met versvlees en daarna evt een goede brok (als je tenminste brok wilt geven) bijvoorbeeld Farmfood of Prins of een andere geperste brok. Ik vind bijna alles beter voor een pup dan Pedigree.

Verder: ja hoor kong kan prima, vindt ie vast hartstikke leuk!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gewoon gelijk overstappen qua voer,
heb ik hier met alle puppen gedaan,
wat wij doen is de pup rond de middag ophalen en dan de fokker vragen of hij sochtends niet voert, tegen de tijd dat je dan thuis bent is t oude voer volledig uit het systeem en krijgt de pup hier zijn eerste eten van die dag en dan dus gelijk dat wat ik hem ga voeren (vroeger brokken, tegenwoordig compleet vers) en niet wat ze bij de fokker kregen,
nog nooit een pup van omschakelen aan de diaree gehad op deze wijze

dit kan je dus nu thuis ook doen, 1 maaltijd overslaan en bij de volgende in een keer over naar de brok die je zelf wilt gaan voeren,

succes er mee
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reini schreef:maar de fokker zei dat zijn dierenarts specifiek had gezegd nog twee weken ermee door te gaan ivm diarree.
So what? Wat is het grote probleem van diarree? Heb ik ook wel eens hoor. En ik leef nog steeds.

Ik vind een fokker die Pedigree voert aan zijn puppen, al wat wazig. Als daarnaast "zijn" dierenarts adviseert om dat nog in elk geval 2 weken te blijven voeren, heb ik ook al niet veel vertrouwen meer in die dierenarts.

Als je toch gaat overstappen, doe je het nu. Rustig aan, lekker mengen met een goede brok. Als ze diarree krijgen is dat niet zo heel erg erg hoor :wink:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

je kan ze ook op versvlees zetten en dan het nw voer uitzoeken en daar dan langzaam op over gaan.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

aschra schreef:je kan ze ook op versvlees zetten en dan het nw voer uitzoeken en daar dan langzaam op over gaan.
Maar waarom zou je ze daarna weer op ander voer zetten? :wink:
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:
Reini schreef:maar de fokker zei dat zijn dierenarts specifiek had gezegd nog twee weken ermee door te gaan ivm diarree.
So what? Wat is het grote probleem van diarree? Heb ik ook wel eens hoor. En ik leef nog steeds.

Ik vind een fokker die Pedigree voert aan zijn puppen, al wat wazig. Als daarnaast "zijn" dierenarts adviseert om dat nog in elk geval 2 weken te blijven voeren, heb ik ook al niet veel vertrouwen meer in die dierenarts.

Als je toch gaat overstappen, doe je het nu. Rustig aan, lekker mengen met een goede brok. Als ze diarree krijgen is dat niet zo heel erg erg hoor :wink:
Bedankt voor de tips :ok:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste twee weken zelf ook mijn twijfels begon te krijgen bij de fokker. Dat is ook één van de redenen dat we hem eerder hebben opgehaald.

Morgen ga ik lekker ander voer halen en dan langzaam overstappen.

trouwens....... hij vond de Kong geweldig :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef: Bedankt voor de tips :ok:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste twee weken zelf ook mijn twijfels begon te krijgen bij de fokker. Dat is ook één van de redenen dat we hem eerder hebben opgehaald.

Waar had je twijfels over dan (nieuwsgierig aagje)?

En jij lucky baasje, mijn pup ziet niks in de Kong. Hij bijt er even in en dan gaat hij over op een ander speeltje. Misschien moet ik hem eerst uithongeren en dan doet hij z'n best wel :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Reini schreef: Bedankt voor de tips :ok:

Waar had je twijfels over dan (nieuwsgierig aagje)?

En jij lucky baasje, mijn pup ziet niks in de Kong. Hij bijt er even in en dan gaat hij over op een ander speeltje. Misschien moet ik hem eerst uithongeren en dan doet hij z'n best wel :mrgreen: :mrgreen:
Ja, maar jouw pup is ook wel een vreemdsoortige eter. Lust niet eens een stukje smulkoek :roll: :mrgreen: :wink:

Ik zou Vegas ook z.s.m. van die pedigree troep afhalen. Geen wonder ook dat hij zoveel poept! :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Ja, maar jouw pup is ook wel een vreemdsoortige eter. Lust niet eens een stukje smulkoek :roll: :mrgreen: :wink:

Ik zou Vegas ook z.s.m. van die pedigree troep afhalen. Geen wonder ook dat hij zoveel poept! :wink:
Ja houd maar op, want ik maak me er zorgen om. Als ze iets aan hun altvleesklier hebben, dan eten ze ook heel slecht. Maar eigenlijk eet hij niet slecht bedenk ik me dan. Hij is gewoon een ontzettende miep. Lust alleen versvlees, hondenworst, kaas en zalm (heb ik laatst geprobeerd toen we dat aten). Vast nog wel meer dingen, maar het is zoveel makkelijker om hondenkoekjes in de zak te hebben!!

Is Pedigree zo slecht? En het wordt nog wel aanbevolen door topfokkers, of is dat een ander merk? Is het ook heel goedkoop? Ik vind Farm Food ook helemaal niet zo duur.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Ja, maar jouw pup is ook wel een vreemdsoortige eter. Lust niet eens een stukje smulkoek :roll: :mrgreen: :wink:

Ja houd maar op, want ik maak me er zorgen om. Als ze iets aan hun altvleesklier hebben, dan eten ze ook heel slecht. Maar eigenlijk eet hij niet slecht bedenk ik me dan. Hij is gewoon een ontzettende miep. Lust alleen versvlees, hondenworst, kaas en zalm (heb ik laatst geprobeerd toen we dat aten). Vast nog wel meer dingen, maar het is zoveel makkelijker om hondenkoekjes in de zak te hebben!!

Is Pedigree zo slecht? En het wordt nog wel aanbevolen door topfokkers, of is dat een ander merk? Is het ook heel goedkoop? Ik vind Farm Food ook helemaal niet zo duur.
Ja, maar Bram eet toch inderdaad niet slecht? De Duck ging er hier ook goed in. Hij heeft gewoon een zeer uitgesproken smaak :wink:
Dat die van mij nou van die vuilnisvaten zijn :roll:

Pedigree zit vol met geur, kleur en smaakstoffen, en volgens mij zit er ook maar een paar procent vlees in. Dat wordt inderdaad aanbevolen door topfokkers :roll:
Ik weet eigenlijk niet of het goedkoop is. Je kan het wel gewoon kopen in de supermarkt, dus heel duur zal het niet zijn denk ik...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Ja, maar Bram eet toch inderdaad niet slecht? De Duck ging er hier ook goed in. Hij heeft gewoon een zeer uitgesproken smaak :wink:
Dat die van mij nou van die vuilnisvaten zijn :roll:

Pedigree zit vol met geur, kleur en smaakstoffen, en volgens mij zit er ook maar een paar procent vlees in. Dat wordt inderdaad aanbevolen door topfokkers :roll:
Ik weet eigenlijk niet of het goedkoop is. Je kan het wel gewoon kopen in de supermarkt, dus heel duur zal het niet zijn denk ik...
Ja, zo baasje zo hondje. Ik was vroeger ook extreem moeilijk met eten, daar word ik nu voor gestraft. Moet ik de komende 14 jaar met een zakje met worst in m'n jaszak lopen. Maar ik ga het toch even vragen aan de dierenarts, je weet maar nooit.

Ik was niet van plan om het te kopen hoor, maar toch wel apart dat ze zich dan zo positioneren op kwaliteit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Waar had je twijfels over dan (nieuwsgierig aagje)?

Mijn twijfels zijn me op dit moment de baas! Het was erg makkelijk overal over te praten toen hij er nog niet was maar het is allemaal heel anders nu hij er is :wink:

Ik denk maar steeds: mag hij dit wel, mag hij dat wel :blah: :blah:

Gaat wel over hoor, hij is er nu 4 dagen en het gaat me steeds makkelijker af!

Vegas vind de Kong het einde! Ik doe er lekker leverpastei en (vieze pedigree) brokjes in. Vanmiddag als mijn vriend klaar is met werken ga ik even naar de dierspeciaalzaak van een kennis van mij om ander voer te halen :ok: want vandaag was de laaste dag Pedigree.

Hij laat enorm vieze scheten en ik begin te vermoeden dat dat dus ook door Pedigree komt :ugh:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
.[/quote]

Frolicjes in vieren als beloninkje wil ook meestal wel. Het is wel troep hoor, maar van een beetje troep krijgen ze niks :wink: Ik heb ook vaak rodiworst, dat gaat ook goed.

Bram heeft gewoon een goede smaak. Als hij zijn Duck goed eet en blijft eten en verder goed gezond en speels is, niet te druk maken hoor. Wij hebben een Kooikertje gehad dat ziek was, maar die lustte maar een paar daggen iets(altijd weinig)en dan moest ze het niet meer. Dat is heel anders dan zo'n lekkerbek.

Zolang hij goed groeit, normaal drinkt, speelt en zijn ontlasting er goed uitziet ga er maar gewoon vanuit dat hij kerngezond is.

Brokken kun je ook wat opleuken door ze wat vochtig te maken en dan wat Duck erdoor heen, maar niet alle honden krijg je aan de brok.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Reini schreef: Tja, ik weet het allemaal nog niet zo goed. :19:
We willen geen pedigree blijven voeren maar de fokker zei dat zijn dierenarts specifiek had gezegd nog twee weken ermee door te gaan ivm diarree.
Dan heeft hij een dag een beetje fledderpoep (misschien) en daarna is het over.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Hij laat enorm vieze scheten en ik begin te vermoeden dat dat dus ook door Pedigree komt :ugh:
Nou euh...(ik wil je niet teleurstellen)...maar Bram laat af en toe ook enorm vieze scheten. Volgens mij komt het van de pensstaafjes en natuurlijk vooral in de auto (lekker kleine ruimte). Ach, dat hoort er toch bij? :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Frolicjes in vieren als beloninkje wil ook meestal wel. Het is wel troep hoor, maar van een beetje troep krijgen ze niks :wink: Ik heb ook vaak rodiworst, dat gaat ook goed.

Bram heeft gewoon een goede smaak. Als hij zijn Duck goed eet en blijft eten en verder goed gezond en speels is, niet te druk maken hoor. Wij hebben een Kooikertje gehad dat ziek was, maar die lustte maar een paar daggen iets(altijd weinig)en dan moest ze het niet meer. Dat is heel anders dan zo'n lekkerbek.

Zolang hij goed groeit, normaal drinkt, speelt en zijn ontlasting er goed uitziet ga er maar gewoon vanuit dat hij kerngezond is.

Brokken kun je ook wat opleuken door ze wat vochtig te maken en dan wat Duck erdoor heen, maar niet alle honden krijg je aan de brok.

Anne
Ja, rodiworst vindt hij heerlijk! Daar heb ik nu altijd een stuk van in m'n zak. Z'n Duckie eet hij goed (het is vaak te weinig) en ik ga de brokken idd eens vochtig maken. 't Is gewoon een lekkerbekkie. Zalm ging er bijv. in als koek!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Reini schreef:
Zoek stok! schreef: Waar had je twijfels over dan (nieuwsgierig aagje)?

Mijn twijfels zijn me op dit moment de baas! Het was erg makkelijk overal over te praten toen hij er nog niet was maar het is allemaal heel anders nu hij er is :wink:

Ik denk maar steeds: mag hij dit wel, mag hij dat wel :blah: :blah:

Gaat wel over hoor, hij is er nu 4 dagen en het gaat me steeds makkelijker af!

Vegas vind de Kong het einde! Ik doe er lekker leverpastei en (vieze pedigree) brokjes in. Vanmiddag als mijn vriend klaar is met werken ga ik even naar de dierspeciaalzaak van een kennis van mij om ander voer te halen :ok: want vandaag was de laaste dag Pedigree.

Is leverpastei niet te zout voor een pup,omdat bij een pup nog alles in ontwikkeling is(ook de niertjes)vroeg ik me dat eens af?
Groetjes Saskia en Zep
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Nou euh...(ik wil je niet teleurstellen)...maar Bram laat af en toe ook enorm vieze scheten. Volgens mij komt het van de pensstaafjes en natuurlijk vooral in de auto (lekker kleine ruimte). Ach, dat hoort er toch bij? :wink:
Maakt me ook niks uit hoor maar ik dacht dat het misschien aan die Pedigree lag!

We zijn sinds gisteravond begonnen met overstappen op ander voer. Ik heb nu Royal Canin voor baby-dog. Hij vind het volgens mij wel lekker en hij eet goed :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
We zijn sinds gisteravond begonnen met overstappen op ander voer. Ik heb nu Royal Canin voor baby-dog. Hij vind het volgens mij wel lekker en hij eet goed :ok:
Mooi zo!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”