Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rijden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bobientje
Actief

rijden

Ongelezen bericht door bobientje »

in het bos is een soort clubje van honden ontstaan die lekker los rennen en spelen op een open veld daar.
bobbie is daar ook bij maar het enige waar hij oog voor heeft is rijden.
elke keer "zoekt"hij een nieuwe hond uit om het daar bij te doen. eergisteren was het een labrador, gisteren weer een ander en vandaag weer een ander. het is dus zo dat de hond waar hij het gisteren op voorzien had dan weer links laat liggen en op een andere hond probeert te rijden.
wat is dit, waarom doet hij dat?is het een soort zoeken naar een plaats in de rangorde? of gewoon dominant gedrag? ik vind dat toch heel vervelend. de andere honden zijn gewoon aan het spelen en rennen met elkaar. het maakt hem daarbij ook niet veel uit of het reuen /teven zijn.
en kan ik hier iets aan doen en zo ja wat? heb zelf al bedacht om als hij dat weer doet naar hem toe te lopen, eraf halen en heel duidelijk nee zeggen, dit tot 3 keer toe bv. en doet hij het nog een keer hem dan aan te lijnen en weg te gaan. en dan hopen dat hij de link legt. is dit een goede methode? of is dit gewoon hond zijn? dat laatste betwijfel ik toch wel want waarom kunnen de anderen wel met elkaar spelen, of het moet al bij hem horen. ik heb dus geen flauw idee en ben heel benieuwd naar jullie mening en eventuele tips
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als gewoon 'nee' niet helpt zou ik wat duidelijker NEE zeggen. Jack heeft het een tijdje alsmaar geprobeerd bij 1 bepaalde (gecastreerde) reu, en het enige wat hielp was gewoon Heel Erg Boos worden. Dus telkens als hij maar aanstalten maakte, luid vloekend eropaf rennen. Nou, na een paar keer viel het kwartje wel, en hij heeft het eigenlijk al in geen tijden geprobeerd.

Ik vind het zelf ook gigantisch irritant als honden op die van mij proberen te rijden. En ik vind het nog irritanter als de baas er nauwelijks op reageert. Vanavond ook zoiets, een vreemde rottweilerreu in het park. Eerst die neus half in Jack z'n kont, en ja hoor, hij maakte al aanstalten om een ritje op Jack te maken. Eigenaar van die hond op 100 meter afstand natuurlijk, Jack grommen en grauwen, en dus heb ik die andere hond maar aan z'n halsband gepakt. Sta je daar met tig kilo opgefokte vreemde rottweiler aan je hand, nee *erg* fijn. :roll: Goed, de baas kwam aanlopen en lijnde de hond aan, die zag ook wel dat er problemen konden komen, maar verdorie, die hond zal het niet voor het eerst proberen, let daar dan op!

Okee, dat moest ik even kwijt. :mrgreen: Maar terug naar je vraag: ik ben er eigenlijk nog steeds niet achter of het nou dominantie is of 'lekker ruiken'. Bij sommige honden denk ik echt aan het laatste, maar toch vertonen die een ander gedrag dan Jack met een loopse teef. Jack gaat zich dan vreselijk uit lopen sloven, duwen met z'n neus enzo, spelbuigingen maken, en pas na een tijdje probeert hij erop te klimmen. Die hitsige reuen die ik af en toe tegenkom snuffelen even aan Jack en dan is het meteen enthousiast van hoppa. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hanneke schreef:
Ik vind het zelf ook gigantisch irritant als honden op die van mij proberen te rijden. En ik vind het nog irritanter als de baas er nauwelijks op reageert. Vanavond ook zoiets, een vreemde rottweilerreu in het park. Eerst die neus half in Jack z'n kont, en ja hoor, hij maakte al aanstalten om een ritje op Jack te maken. Eigenaar van die hond op 100 meter afstand natuurlijk, Jack grommen en grauwen, en dus heb ik die andere hond maar aan z'n halsband gepakt. Sta je daar met tig kilo opgefokte vreemde rottweiler aan je hand, nee *erg* fijn. Goed, de baas kwam aanlopen en lijnde de hond aan, die zag ook wel dat er problemen konden komen, maar verdorie, die hond zal het niet voor het eerst proberen, let daar dan op!

Zoals je dat beschrijft, lachen :mrgreen:
Maar ik ben het met je eens hoor, Zara is ook zo aantrekkelijk voor reuen, doodziek word ik er soms van. En de baasjes maar zeggen, oh die moet vast loops worden!!
Nou nee hoor Zaar wordt niet meer loops :mrgreen:
In het begin trok ik ook steeds de reuen van haar af, maar ik bleef aan de gang.
Tot iemand tegen me zei, je moet het haar zelf laten uitzoeken want zo leert ze nooit van zich zelf afbijten.
Inmiddels in Zaar een forse dame en bijt ze als de beste van zich af, doet ze wel heel netjes hoor :mrgreen:
(zal voor kleine hondjes niet werken vrees ik)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”