Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eenmalig nestje fout?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bonny
geregistreerd lid
Contacteer:

Eenmalig nestje fout?

Ongelezen bericht door bonny »

Hallo iedereen,

Ik heb een boxer teefje uit 2001 en denk er al weer een jaar over om haar een nestje te laten krijgen. Daarom heb ik al veel informatie verzameld over het koste plaatje, gezondheid moeder hond, nazorg ect. Mijn vraag is echt, via www.boxer.pagina.nl kreeg ik veel negatieve reacties, zoals:

waarom een neste fokken zonder toevoeging van kwaliteit in het boxer ras, er zijn al genoeg honden in het asiel.

en

Wat stom dat je dat van plan bent zoiets moet je aan echte fokkers overlaten.

Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig of ik echt zo fout bezig ben, wat vinden jullie ervan, om in eigenhuis een nestje te fokken.
(en echt, ik houd gezondheid, kosten en stamboom in ere, het gaat mij ook totaal niet om het geld, maar ik zou zo graag een ukkie van mijn bonny rond heben lopen als zij er eens niet meer zou zijn....)

liefs
Laura.

(brand maar los... :cheer: )
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: Eenmalig nestje fout?

Ongelezen bericht door Leanne »

bonny schreef:stamboom in ere
Waarom wil je ze dan wel zonder stamboom gaan verkopen?
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

bonny schreef: maar ik zou zo graag een ukkie van mijn bonny rond heben lopen als zij er eens niet meer zou zijn....)liefs
Laura.
Je vergeet je ouders en een aantal goede kennisen...
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als je perse wilt, doe het dan zoals het moet. ga shows lopen e.d en zorg gewoon dat jou boxer wat toe te voegen heeft aan het boxerbestand.
Leanne
Zeer actief

Als je trouwens de zoekfunctie gebruikt hier op dit forum...
Zul je al veel topics tegenkomen met hetzelfde onderwerp...
Ik verwacht dat de meeste antwoorden die je daarbij leest dezelfde zullen zijn als die je nu hier gaat krigen...
Afbeelding
bonny
geregistreerd lid
Contacteer:

inderdaad

:ok: inderdaad, zoals ik hierboven zei, ga ik dan wel gebruik maken van een stamboom, dit omdat bonny die ook heeft en ik ook een reu wil met stamboom. ik las ook dat met stamboomje handelaren afschrikt qua kopers?

Ook bedankt voor de tip om het goed aan te pakken en met bonny evt aan shows mee te gaan doen, maar wat precies heeft dat als toegvoegde waarde volgens jou?
status?

Liefs :mrgreen:
BOXERS FOR LIFE
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

bonny schreef: maar ik zou zo graag een ukkie van mijn bonny rond heben lopen als zij er eens niet meer zou zijn....

(brand maar los... :cheer: )
Wat ga je met de andere 4 of 7 of 10 puppies doen?
Wat als er iets mis met ze blijkt te zijn? Neem je ze dan terug?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als je met je boxer fokt, doe het dan goed. :wink:

Qua gezondheid vantevoren testen op HD en hart, liefst ook nog een foto van de rug ivm spondylose.
Eis de eerste 2 dingen ook in ieder geval voor de reu.
De boxer is helaas geen gezond ras, dus als je fokt zou de insteek moeten zijn in ieder geval met gezonde honden te fokken.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de bloedlijn van je boxer.
Wat zijn de pluspunten van je teef, wat de minpunten?
Vergeet niet dat de boxer veelvuldig gefokt wordt en als koper zou ik willen dat je je onderscheidt van al die andere die een keer een nest willen fokken. Dus inderdaad met stamboom en zo zorgvuldig mogelijk. :wink: Misschien wil je fokker je helpen met het zoeken naar een geschikte reu?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
little-wolf
Zeer actief

Re: inderdaad

Ongelezen bericht door little-wolf »

bonny schreef::ok: inderdaad, zoals ik hierboven zei, ga ik dan wel gebruik maken van een stamboom, dit omdat bonny die ook heeft en ik ook een reu wil met stamboom. ik las ook dat met stamboomje handelaren afschrikt qua kopers?

Ook bedankt voor de tip om het goed aan te pakken en met bonny evt aan shows mee te gaan doen, maar wat precies heeft dat als toegvoegde waarde volgens jou?status?

Liefs :mrgreen:
je kan zien uit welke lijnen de pups komen en zo kan je erachter komen welke (erfelijke) ziektes in die lijnen kunnen zitten.
dat gaat dus niet als je geen boom heb.
RobertJ
nieuw lid

Ongelezen bericht door RobertJ »

Waarom niet.. als dat je wens is moet je het doen.... doe wat jezelf wilt en wat is nou een eenmalig nestje ten opzichte van alle broodfokkers in nederland
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Dat vind ik ook. Als je een goede dekreu kiest en je teef heeft ook een stamboom, dan zie ik niet in wat er verkeerd is met 1 nestje. Veel erger zijn de mensen die constant hun reu en teef bij elkaar laten en elk half jaar is het prijs.

En vergeet niet , veel gevestigde fokkers zijn gewoon afgunstig. Elke topfokker is toch immers met één nestje begonnen.

Het lijkt me wel dat je je al goed geinformeerd hebt.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Waarom zou je niet gaan fokken?

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je hond op de mogelijke afwijkingen wordt onderzocht. Ik zou ook zeker volgens de regels van de rasvereniging gaan fokken. Meestal is een minimumeis een bepaalde kwalificatie, dus ook daarom zou je moeten gaan showen. (Hoe dit bij de boxer is weet ik niet).
Je fokker kan jou waarschijnlijk ook veel informatie geven.

Je teefje is nu (bijna) 4 jaar. Veel langer zou ik met een eerste nestje niet wachten als je besluit een nestje te fokken.

Naast positieve kanten van een nestje fokken, kan het ook negatieve gevolgen hebben. Een dracht en bevalling brengt altijd een risico voor de moederhond met zich mee.

Veel succes met je verder te verdiepen en het zoeken naar een geschikte reu!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Een kennis van mij wilde ook leuk een nestje fokken. Met alles erop en eraan en de fokker hielp mee. 11 pups geboren en 3 ervan al snel overleden. De pups kregen sondevoeding, want ze waren te zwak om zelf te eten.

De pups zijn nu de wijde wereld ingevlogen, maar ze zouden het niet snel meer doen. Al die tijd en ook ellende is leuk voor een keer, maar daarna nooit meer
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Ik sluit me aan bij Inge, heb zelf ook een boxer lopen en geloof me, ik ben niet zo gek van dat eenmalig een nestje. Laat dan alsjeblieft wel de benodigde testen doen, want stel je voor er zit wel HD of hartafwijking in, wat doe je dan de nieuwe eigenaren eventueel voor leed aan. Zou dat zeker in je beslissing mee laten spelen. Wat als, want daarna ben je nog steeds verantwoordelijk vind ik, want jij was degene die zo nodig 1 nestje wilde fokken voor 1 pup....

Dus zou er zeker heel goed over nadenken als ik jou was.....
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Leanne schreef:
bonny schreef: maar ik zou zo graag een ukkie van mijn bonny rond heben lopen als zij er eens niet meer zou zijn....)liefs
Laura.
Je vergeet je ouders en een aantal goede kennisen...
Inderdaad, dat was dus ook wat mij opviel aan het stukje. Een nestje fokken omdat het je zo leuk lijkt om een pup van jouw hond te hebben.... Realiseer je je dan wel wat er voor haken en ogen aan het fokken (kunnen) zitten? Want je kan jouw teef ermee verliezen.
En het is echt niet 1+1=puppies. Je zal moeten kijken of jouw hond gezond is en fokwaardig is en naar een passende reu moeten zoeken. En daar komt heel wat bij kijken.
Afbeelding
bonny
geregistreerd lid
Contacteer:

bonny

He hallo, daar was ik weer.

Ja, ik vind dat er bijna in ieder zijn stukje waarheid zit.
Ik vergelijk mij ook totaal niet als een broodfokker,
misschien is niet iedereens erover overtuuigd maar ik ben echt liefhebber van de boxer en als er fouten in de test naar buiten komen zal ik ook
echt besluiten het niet te doen, want nogmaals, nog niets is zeker.

Ik ga ook zeker contact opnemen met de fokker (vt reggehome)
en ook ben ik al in gesprek met twee andere fokkers voor informatie
(twee andere ivm verschillende meningen qua fokkers, wil zoveel mogelijk horen en leren)

BEDANKT ALLEMAAL!

liefs :cheer:
BOXERS FOR LIFE
bonny
geregistreerd lid
Contacteer:

bitter einde van zoete droom

hallo iederen,

Ik heb nu een aantal gesprekken gehad met verschillende fokkers
en met onze dierenarts, en samen zijn we het erover eens dat bonny eigenlijk net iets te oud zal zijn, wanneer zij pups zou kunnen krijgen
(einde vt jaar) en aangezien ik mijn lieverd niet in gecvaar zou willen brengen (risicos zijn er natuurlijk altijd, maar als je weet dat er vergroot risico op ongeluken is, waarom die dan nemen, met die voorkennis?)
Dus helaas hebben wij besloten van onze bonny te genieten,
en onze puppy droom niet te gaan verwezelijke.

Toch bedankt iedereen!
:cheer:
BOXERS FOR LIFE
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Verstandige keuze, je eigen hond is gewoon het belangrijkste. :wink:
Wel jammer voor je natuurlijk
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Een hele verstandige keuze :ok:
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”