Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveelheid.
Moderator: moderatorteam
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hoeveelheid.
ik heb een gordonsetterpup van 8 weken oud hij is nu 6 .2 kg zwaar.
van de fokker kreeg ik de richtlijn mee per keer dat je hem eten geeft een melkbeker vol brokken geven en dan wat vlees er door heen.
echter hij gaat pas na stimulateie van ons naar zijn voerbak toe en eet dan de helft van wat opgegeven is.
hij had pedigree en een zak dogchow mee, de pedigree vond ik niks dus na 2 dagen over gezet naar dogchow.
daar eet hij nu met gemak zijn brokken op maar wel steeds de helft, nu heb ik van gehoord dat ik met de ogen moet voeren, maar hoe krijg ik hem zover dat hij zelf naar de voerbak loopt om te gaan eten?
ik zet hem nu vaak alleen in de keuken dan eet hij apart van mijn 2 andere honden (whwt), maar hij eet en drinkt alleen als hij er naar toe word gelokt.
ik vind dit geen goede situatie en op de puppytraining werd me gezegd dat als hij echt honger krijgt hij wel naar eten op zoek zal gaan.
is versvlees een optie????
bedankt voor het lezen
van de fokker kreeg ik de richtlijn mee per keer dat je hem eten geeft een melkbeker vol brokken geven en dan wat vlees er door heen.
echter hij gaat pas na stimulateie van ons naar zijn voerbak toe en eet dan de helft van wat opgegeven is.
hij had pedigree en een zak dogchow mee, de pedigree vond ik niks dus na 2 dagen over gezet naar dogchow.
daar eet hij nu met gemak zijn brokken op maar wel steeds de helft, nu heb ik van gehoord dat ik met de ogen moet voeren, maar hoe krijg ik hem zover dat hij zelf naar de voerbak loopt om te gaan eten?
ik zet hem nu vaak alleen in de keuken dan eet hij apart van mijn 2 andere honden (whwt), maar hij eet en drinkt alleen als hij er naar toe word gelokt.
ik vind dit geen goede situatie en op de puppytraining werd me gezegd dat als hij echt honger krijgt hij wel naar eten op zoek zal gaan.
is versvlees een optie????
bedankt voor het lezen
-
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
hem vandaag voor het eerst vers vlees gegeven van Carnibest binnen 5 minuten had hij de helft van de proefverpakking van 250 gram opgesmikkeld.Renske schreef:Kijk eens wat de hoeveelheid is wat op de verpakking staat? Als hij daar 70% van opeet, is dat voor de meeste honden genoeg.
hier hoefde ik hem niet voor te lokken.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
hij krijgt nu 5 dagen brok en in het weekend carnibest.sypke schreef:Ik zou ander voer geven als hij dit niet graag eet. Een andere brok of versvlees.
ik geef op dit moment dogchow op aanraden van de fokker die dit zelf ook geeft.
ik heb begrepen dat je met een geexpandeerde brok meer kans hebt op een maagtorsie ik neig erg naar farmfood nu maar het prijsverschil is voor mij behoorlijk groot( budgettair gezien)
20 kg dogchow kost me 20,95 tegenover 32,95 voor 15 kg farmfood.
van farmfood moet ik over een tijdje 400 gram op een dag gaan geven van dogchow is dit tussen de 550 en 750 gram.
graag advies over alternatieven
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook een gordonsetter
Hij is best smal, maar zolang hij gezond is laat ik hem gewoon zijn gangetje gaan. Hij rent dan ook heel wat af en toch eet hij relatief weinig. Ik laat gewoon de voerbakken staan en maak ze weer vol als ze leeg zijn. Ik heb jarenlang RC gevoerd, maar op een show vertelde een fokker me dat RC niet goed zou zijn voor setters. Of dat waar ik laat ik effe in het midden. Daarna heb ik verschillende merken geprobeerd en nu geef ik ze carocroc en ben er tevreden over. Ze vinden het lekker 

Groetjes, Pascal