Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid en rolstoel

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Behendigheid en rolstoel

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Sinds ik samenwoon, en dus geen hond meer om mij heen heb, kriebelt het toch weer heel erg en ben ik veel informatie aan het opzoeken over verschillende hondenrassen. Voorlopig komt er nog láng geen hond, maar ik beleef ook al veel plezier aan deze 'voorpret' :mrgreen:.
Mochten wij ooit weer een hond in huis nemen dan wordt het waarschijnlijk een kleine hond of middenslag formaat. Het kooikerhondje vind ik bijvoorbeeld erg leuk, en hier zou ik dan later graag behendigheid of een andere leuke bezigheid mee willen doen. Alleen is mijn vraag; is het mogelijk om behendigheid te doen als je als baasje zelf in een rolstoel zit, of is dat erg onpraktisch? Zo ja, welke sporten zullen dan handiger zijn? Het lijkt me namelijk leuk om later een sport uit te oefenen met mijn hond, maar het moet natuurlijk wel te doen zijn. Wat denken jullie?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Dazwa84

Super!! Daar had ik nog nooit van gehoord. Leuk, ga meteen kijken.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Behendigheid en rolstoel

Ongelezen bericht door Renske »

Dazwa84 schreef:Het kooikerhondje vind ik bijvoorbeeld erg leuk, en hier zou ik dan later graag behendigheid of een andere leuke bezigheid mee willen doen.
Ik denk dat het kooikerhondje een hondje is wat hier heel geschikt voor is!

Ik begrijp dat je in een rolstoel zit? Een kooikerhondje kan ook een hele handige hulp in de huishouding voor jou zijn het is een ras wat je heel veel kunt leren. Wil je meer weten over dit ras? Meld je dan aan voor de mailinglist of ga naar het forum.
http://groups.yahoo.com/group/KooikerhondjesNL/
http://www.kooikerforum.nl/phpBB/
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Flyball misschien? Hoewel het aanleren misschien wel wat moeilijker is maar voor de rest moet het volgens mij makkelijk kunnen :ok:
Op een wedstrijd doggydance heb ik ook iemand in een rolstoel gezien, was echt heel leuk :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Dazwa84

Re: Behendigheid en rolstoel

Renske schreef:
Dazwa84 schreef:Het kooikerhondje vind ik bijvoorbeeld erg leuk, en hier zou ik dan later graag behendigheid of een andere leuke bezigheid mee willen doen.
Ik denk dat het kooikerhondje een hondje is wat hier heel geschikt voor is!

Ik begrijp dat je in een rolstoel zit? Een kooikerhondje kan ook een hele handige hulp in de huishouding voor jou zijn het is een ras wat je heel veel kunt leren. Wil je meer weten over dit ras? Meld je dan aan voor de mailinglist of ga naar het forum.
http://groups.yahoo.com/group/KooikerhondjesNL/
http://www.kooikerforum.nl/phpBB/
Ik heb me bij beide groepen aangemeld. Lijkt me erg leuk, alvast ter orientatie.
Dazwa84

Lysette schreef:Flyball misschien? Hoewel het aanleren misschien wel wat moeilijker is maar voor de rest moet het volgens mij makkelijk kunnen
Daar zat ik ook aan te denken. Het lijkt me in ieder geval zo leuk en bijzonder om iets gezamenlijks met je hond uit te kunnen oefenen en dat je er beide plezier in hebt. Jammer dat ik dat met Senna niet kan, maar daar doe ik (als ik bij mijn ouders ben) veel aandachtsoefeningen mee en andere leuke dingen :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben 2x naar Utrecht geweest en heb daar ook iemand gezien in een rolstoel die behendigheid doet. :ok: Ze heeft volgens mij een speciale stoel, die makkelijk rondjes draait en ook snel optrekt.
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Hoi,

Ik zit zelf ook al jaren in een rolstoel maar ik heb wel verschillende takken van de hondensport met mijn honden gedaan.
Het ligt denk ik meer aan jouw behendigheid met de stoel dan aan de sport zelf.
Ben je erg handig in je stoel? dan kun je de meeste dingen wel doen hoor.
Ik zelf heb G&G gedaan met mijn hond tot en met het G&G3 examen en een groot aantal wedstrijden en ik ga er altijd van uit...als ik het kan moet een ander het ook kunnen.
Succes met je keuze!

Marcel.
http://www.marcelshondenpagina.nl
Laatst gewijzigd door MaHo op 23 jun 2005 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

oh, je was er al, ik wou net zeggen dat ik iemand zich voor zag stellen met een rolstoel in zijn avatar...

succes! lijkt me heel gaaf als het je lukt!!

volgens mij moet je gewoon erg graag willen en hopen op weinig kuilen en hoog gras! dan komt het allemaal goed!!

als je het gaat doen ben ik zeer benieuwd naar foto's!!
Afbeelding
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Ja idd, foto's zou ik graag willen zien als je begonnen bent!
Remco78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Remco78 »

Dogfrisbee is ook zeer goed mogelijk.

Zie ook http://www.dogfrisbee.nl/para.htm.
Groetjes,

Remco, Fanny & een poot van Russel en Thyra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

He, wat leuk ik heb altijd als agiltyfan gedacht dat het in een rolstoel niet mogelijk is, maar het kan dus wel. Te gek zeg, moet ik mijn moeder zeggen, misschien gaat dan haar wens ook in vervulling...
Dazwa84

MaHo schreef:Hoi,

Ik zit zelf ook al jaren in een rolstoel maar ik heb wel verschillende takken van de hondensport met mijn honden gedaan.
Het ligt denk ik meer aan jouw behendigheid met de stoel dan aan de sport zelf.
Ben je erg handig in je stoel? dan kun je de meeste dingen wel doen hoor.
Ik zelf heb G&G gedaan met mijn hond tot en met het G&G3 examen en een groot aantal wedstrijden en ik ga er altijd van uit...als ik het kan moet een ander het ook kunnen.
Succes met je keuze!

Marcel.
http://www.marcelshondenpagina.nl
Wow, ik lees je berichtje wel héél erg laat :eek: Maar beter laat dan nooit. Leuk om te lezen dat jij veel sporten hebt gedaan!!
Ik ben erg wendbaar in mijn rolstoel, ik heb een electrische rolstoel met een vrij kleine draaicirkel. Ik las in ons plaatselijke krantje dat er binnenkort in de buurt ook Doggydance les wordt gegeven. Dat lijkt mij ook superleuk. Als ik naar de filmpjes kijk, zie ik dat er veel van armen en benen enzo gebruik wordt gemaakt waar de hond over springt. Maar daarop zullen ongetwijfeld ook veel alternatieven zijn.

Het lijkt me in ieder geval super om later zoiets met mijn hond te kunnen doen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”