Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food goede ervaringen er mee?
Moderator: moderatorteam
- Mechelfanaat
- Actief
Farm Food goede ervaringen er mee?
Hallo allemaal,
Hier nog maar een vraagje betreffende honden voer.
ik ben nog steeds aan het zoeken en informeren naar de verschillende honden voeren.
Nu lees ik dat er verschillende mensen Farm Food voeren,
dat schijnt ook een natuur voer te zijn.
zijn er hier mensen die dat voeren of er iets meer over weten uit ervaringen? en zo ja wat vinden jullie er van.
De euro primium ga ik niet geven daar heb ik te weinig goede info
over ontvangen.
Zit nu te dim dammen tussen cavom of Farm Food.
( het maakt het niet makkelijk met zoveel verschillende honden voeders)
Hier nog maar een vraagje betreffende honden voer.
ik ben nog steeds aan het zoeken en informeren naar de verschillende honden voeren.
Nu lees ik dat er verschillende mensen Farm Food voeren,
dat schijnt ook een natuur voer te zijn.
zijn er hier mensen die dat voeren of er iets meer over weten uit ervaringen? en zo ja wat vinden jullie er van.
De euro primium ga ik niet geven daar heb ik te weinig goede info
over ontvangen.
Zit nu te dim dammen tussen cavom of Farm Food.
( het maakt het niet makkelijk met zoveel verschillende honden voeders)
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Bowie
- Actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik ben met Tomas overgegaan op Farm Food, hij vind het heerlijk en heeft inmiddels een prachtige vacht gekregen.Inmiddels heb ik ook Bruno erop overgezet.Ik ben er heel tevreden over, het enige nadeel is dat het soms aan de tanden gaat plakken en dat het nogal kruimelt dus op de bodem ligt altijd een hoop poeder waar ik dan maar een papje van maak. De fabrikant weet dit wel maar wil geen concessies doen aan de samenstelling zoals die nu is en ik vind het niet erg genoeg om daarvoor over te gaan op ander voer.
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Dat is voor mij toch een reden om een keer Cavom te proberen. Ze staan hier al jaren op Farmfood maar het gebit van mijn teefje is er toch wel erg slecht door geworden.Marie-Josée schreef:Ik ben met Tomas overgegaan op Farm Food, hij vind het heerlijk en heeft inmiddels een prachtige vacht gekregen.Inmiddels heb ik ook Bruno erop overgezet.Ik ben er heel tevreden over, het enige nadeel is dat het soms aan de tanden gaat plakken en dat het nogal kruimelt dus op de bodem ligt altijd een hoop poeder waar ik dan maar een papje van maak. De fabrikant weet dit wel maar wil geen concessies doen aan de samenstelling zoals die nu is en ik vind het niet erg genoeg om daarvoor over te gaan op ander voer.
- Bowie
- Actief
ik ben ook om deze reden overgestapt op Cavom.BessieTurf schreef:Dat is voor mij toch een reden om een keer Cavom te proberen. Ze staan hier al jaren op Farmfood maar het gebit van mijn teefje is er toch wel erg slecht door geworden.Marie-Josée schreef:Ik ben met Tomas overgegaan op Farm Food, hij vind het heerlijk en heeft inmiddels een prachtige vacht gekregen.Inmiddels heb ik ook Bruno erop overgezet.Ik ben er heel tevreden over, het enige nadeel is dat het soms aan de tanden gaat plakken en dat het nogal kruimelt dus op de bodem ligt altijd een hoop poeder waar ik dan maar een papje van maak. De fabrikant weet dit wel maar wil geen concessies doen aan de samenstelling zoals die nu is en ik vind het niet erg genoeg om daarvoor over te gaan op ander voer.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
- Angeniet
- Erelid
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
Prins Procare Standard, de rode zak.Gordonsetter23 schreef:mag ik vragen hoe die brok precies heet???Angeniet schreef:Vooral Izzy kreeg erg veel last van tandplak, Juda een stuk minder.
Ik ben daarom overgestapt op de geperste brok van Prins, de honden eten het graag en geen tandplak meer.
Informatie kun je vinden op www.prinspetfood.nl.
Prins is ook de eerste brok waarvan Izzy fatsoenlijke stevige poep produceert, van veel brokken gaat ze aan de dunne.
- Mechelfanaat
- Actief
Zo ik ben weer terug uit de Ardennen en zie tot mijn
freugd dat er weer lekker veel gekletst is over voer.
Met namen Cavom, nu heb ik de knoop doorgehakt en ga het ook
op mijn honden proberen. Rest mijn nog 1 vraagje: ik voer nu Dog Schow
en wil dus over schakelen op Cavom. Moet ik dat in beetjes doen of in 1 keer of eerst een paardagen vers voeren
Wie kan mij daar goed in advizeren? (uit ervaringen)
freugd dat er weer lekker veel gekletst is over voer.

Met namen Cavom, nu heb ik de knoop doorgehakt en ga het ook
op mijn honden proberen. Rest mijn nog 1 vraagje: ik voer nu Dog Schow
en wil dus over schakelen op Cavom. Moet ik dat in beetjes doen of in 1 keer of eerst een paardagen vers voeren

Wie kan mij daar goed in advizeren? (uit ervaringen)
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Toen mijn herder overgestapte op Cavom heb ik dat in 1 keer gedaan. Gevolg: 1 dag rommelen in de maag, scheetjes en een beetje dunne ontlasting, daarna geen enkel probleem meer. Ik weet niet wat het beste is maar dit is mijn ervaring van het in 1 keer overstappen. Hij zit nu bijna een jaar aan de Cavom en heeft nog steeds stralend witte tanden om jaloers op te zijn. Wel krijgen ze hier 's avonds na het eten vaak een Chewy (zo'n wit plaatje gedroogde huid) om de restjes voer van de tanden af te kauwen.
Let wel op bij Cavom dat je niet teveel voert, het is een vrij vette brok. Zeker als je een sporthondje hebt zou ik het in het begin goed in de gaten houden. Dit is ook uit ervaring, mijn herder (sporthond) kwam erg aan omdat ik in het begin nog niet wist wat de juiste hoeveelheid ongeveer was.
Let wel op bij Cavom dat je niet teveel voert, het is een vrij vette brok. Zeker als je een sporthondje hebt zou ik het in het begin goed in de gaten houden. Dit is ook uit ervaring, mijn herder (sporthond) kwam erg aan omdat ik in het begin nog niet wist wat de juiste hoeveelheid ongeveer was.
- Marie-Josée
- Erelid
Is Cavom dan een minder plakkerige uitvoering van Farm food? Want het gebit van mijn honden is me ook wel wat waard.BessieTurf schreef:Dat is voor mij toch een reden om een keer Cavom te proberen. Ze staan hier al jaren op Farmfood maar het gebit van mijn teefje is er toch wel erg slecht door geworden.Marie-Josée schreef:Ik ben met Tomas overgegaan op Farm Food, hij vind het heerlijk en heeft inmiddels een prachtige vacht gekregen.Inmiddels heb ik ook Bruno erop overgezet.Ik ben er heel tevreden over, het enige nadeel is dat het soms aan de tanden gaat plakken en dat het nogal kruimelt dus op de bodem ligt altijd een hoop poeder waar ik dan maar een papje van maak. De fabrikant weet dit wel maar wil geen concessies doen aan de samenstelling zoals die nu is en ik vind het niet erg genoeg om daarvoor over te gaan op ander voer.
Al staat de samenstelling van FF me wel erg aan.
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ook ik ben overgestapt van FF naar Cavom vanwege de tandplak. Ik vond het wel jammer, want FF beviel voor de rest goed. Maar Emma's tanden zijn nu alweer wit aan het worden (mede met behulp van wat botten). Twee weken geleden ben ik overgestapt. Cavom bevalt tot nu toe ook goed. Het is nog wel wat kort om er echt iets over te kunnen zeggen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- BessieTurf
- Actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Daar zijn ze ook wel mee bezig. Ik heb een tijdje geleden op hun verzoek een zak getest om te kijken of het tandplakprobleem nu opgelost was, helaas was dat (nog) niet het geval.BessieTurf schreef:Dan lijkt het me toch eens wijs van FF dat ze concessies gaan doen en het probleem op gaan lossenBas Rouge schreef:Ja, ook hier tandplak bij FF, helaas. Bij andere brokkenmerken niet. Het is wel een nadeel hoor van FF, je hoort het veel.
Voor mij was de tandplak inderdaad dus ook de reden over te stappen, ik voer nu Prins Procare Super. Geen tandplak meer en Marouck is er eindelijk wat steviger door geworden. Nika kan helaas zowiezo niet tegen geperste brokken, dat is te zwaar voor haar. Zij staat dus op een krokante brok

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mechelfanaat
- Actief
iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Ik ben er nu wel zeker van dat ik de goede keus heb genomen.
Nu maar hopen dat mijn honden het er ook goed op gaan doen.
Over een weekje is mijn reu door zijn huidige voer heen en ga ik de overstap maken.
Ik heb al een zak Cavom in huis gemaakt.
Voor al diegenen die ook op Cavom over zijn gestapt de vraag: hoe hebben jullie dat gedaan?
In 1 keer of in beetjes door het oude voer of anders?
Wat is voor mij de beste manier?
Mijn honden krijgen nu een krokante brok.
Wie kan mij goed adviceeren?

Ik ben er nu wel zeker van dat ik de goede keus heb genomen.
Nu maar hopen dat mijn honden het er ook goed op gaan doen.
Over een weekje is mijn reu door zijn huidige voer heen en ga ik de overstap maken.
Ik heb al een zak Cavom in huis gemaakt.
Voor al diegenen die ook op Cavom over zijn gestapt de vraag: hoe hebben jullie dat gedaan?
In 1 keer of in beetjes door het oude voer of anders?
Wat is voor mij de beste manier?
Mijn honden krijgen nu een krokante brok.
Wie kan mij goed adviceeren?
- Dibbes
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Marie-Josée
- Erelid
Hier ook geen tandplak maar na het eten blijft er vaak wat aan de tanden plakken
das dus niet hetzelfde maar het is wel vrij plakkerig voer. Ze krijgen hier veel kluiven dus misschien dat ze daarom geen plak hebben.
Maar als Cavom hetzelfde voer is maar dan minder plakkerig wil ik dat wel eens proberen.Ik ben verder echter heel tevreden en de honden zijn er gek op.

Maar als Cavom hetzelfde voer is maar dan minder plakkerig wil ik dat wel eens proberen.Ik ben verder echter heel tevreden en de honden zijn er gek op.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- BessieTurf
- Actief
Volgens mij is Cavom net zo zwaar als FF. Kijk maar naar het aantal opgegeven calorieen. Mijn honden eten van FF ook maar een klein handje en dat zal ik bij Cavom net zo doen. Dan moet het goed gaan.Inge schreef:Cavom is behoorlijk zwaar MJ, veel honden worden er snel dik van
Kom je van een lichtere brok af dan is het wel even opletten natuurlijk.
- Marie-Josée
- Erelid
- Scarlett
- Actief
Hier ook geen tandplak bij de honden.
Ook ik combineer met kvv, niet in 1 maaltijd uiteraard. Daarbij regelmatig lekkere botten.
Ook ik combineer met kvv, niet in 1 maaltijd uiteraard. Daarbij regelmatig lekkere botten.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- Mechelfanaat
- Actief
- BessieTurf
- Actief
Ik denk op dezelfde manier als van een ander voer naar FF. Ik weet het niet meer exact maar dat kan je vast wel op de site van FF vinden (www.farmfood.nl).Mechelfanaat schreef:zeg jullie vallen in herhaling over ff of cavom.
Maar kan iemand mij nou echt niet vertellen hoe ik de overgang moet maken.van mijn huidige voer naar Cavom.
Succes!
- Marie-Josée
- Erelid
Dat kun je op twee manieren doenMechelfanaat schreef:zeg jullie vallen in herhaling over ff of cavom.
Maar kan iemand mij nou echt niet vertellen hoe ik de overgang moet maken.van mijn huidige voer naar Cavom.
1. je voert alles op wat je nog hebt en begint dan aan de nieuwe zak

2. je mengt de laatste week steeds een beetje meer van het nieuwe voer door het andere.
Dat laatste kun je doen om darmgeborrel en lichte diarrhee te voorkomen. Onze honden zijn wisselen van voer gewend dus ik paste altijd methode 1. toe