Mijn zusje (die niet zoveel ervaring met honden heeft) wilde hem uitlaten, liep de poort uit de oprit op. Dan is het nog zo'n 20 meter naar de stoep. Ze wilde hem halverwege de oprit aanlijnen, toen kwam er een man de hoek om, liep langs onze oprit en daar vloog Tip als een razende op af. Hij hapte de man in zijn been, nu is Tip niet zo groot, dus de man had alleen 'n klein schrammetje (geen gat in z'n broek verder) en natuurlijk een hele hoop schrik, net als mijn zusje.
Man natuurlijk boos, hond moest afgemaakt worden en nu ging hij naar de dokter, maar hier zou ze nog van horen. Zusje helemaal gestressd en heeft Tip een tik op zijn neus gegeven met de mededeling FOEI, ik denk dat ze dat overigens veel te laat heeft gedaan (mijn gestresste zusje kennende) en dat de straf voor Tip verder totaal geen betekenis had.
Wat er nu verder precies is gebeurd weet ik dus niet, maar een bepaalde gedachte van hoe het gegaan is heb ik wel.
Tip heeft iets tegen postbodes, brievenbussen en bepaalde mannen. Dan slaat hij op tilt lijkt het wel en luistert voor geen meter meer. Ik laat Tip dus ook alleen los in het bos en soms in het park als er verder niemand is. Deze man liep langs 'zijn' oprit, mijn zusje heeft niet zoveel overwicht en dus had Tip de kans om deze vervelende man van zijn terrein af te jagen, denk ik?
Dit is overigens de 2e keer dat iets dergelijks gebeurt, de eerste keer was vorige week, toen liep er een krantenman de oprit op, tegelijkertijd met mijn vader, ik had die man niet gezien en deed dus de deur open voor mijn vader. Toen crosste Tip dus ook op die vent af, maar kon ik hem stoppen door ontzettend woest FOEI te roepen en het tijdschrift dat ik in m'n hand had in zijn richting te gooien.
Ik zit best een beetje in de zorgen nu, in 1 week tijd 2 van zulke voorvallen. Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen? Hond altijd vast en niet zomaar op de oprit laten lijkt me logisch. Maar moet ik hem ook gaan muilkorven? Of moet ik het gewoon negeren en verder de regeltjes wat verder aanscherpen, wat betreft het met de hond lopen voor mijn zusje?
4 juni begint de cursus beginnersbehendigheid waar ook erg veel aandacht wordt gegeven aan gehoorzaamheid, dat ga ik met Tip doen en aan hen leg ik het verhaal ook voor natuurlijk. Maar voor nu moet ik het verhaal echt even kwijt en hoop ik wat handige tips te krijgen en ook dat me even verteld wordt dat mijn hond nu geen levensgevaarlijk monster is...