Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

trekken

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hallo allemaal, er is al veel geschreven hierover, maar toch even een vraag.
Roxy (Bullmastiff 13 maanden, teef) trekt alleen aan de lijn als ze andere mensen die tegen haar praten of kinderen ziet. Ze is dan echt niet te houden, afleiden met snoepjes of stem lukt niet goed.
We laten haar zitten en vervolgens mag ze naar de mensen toe (die dit willen natuurlijk!).

Kunnen we beter in het vervolg een tijd de mensen negeren, zodat ze misschien wat meer aandacht voor ons krijgt? Want nu krijgt ze uiteindelijk toch haar zin, wordt geaaid, krijgt een snoepje van mensen, etc.

Ik weet het niet meer.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

ik persoonlijk zou meteen de andere kant oplopen als ze begint te trekken.
Afbeelding
groetjes anja en birka
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

klein lampje laten branden ,wil ook vaak helpen,
Afbeelding
puk
Zeer actief

indiera schreef:klein lampje laten branden ,wil ook vaak helpen,

:denken: :denken: :denken:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

puk schreef:
indiera schreef:klein lampje laten branden ,wil ook vaak helpen,

:denken: :denken: :denken:

:smile: :smile: :smile:
indiera reageert op http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=64465
puk
Zeer actief

:wink: ik vond hem wel leuk, zie al iedereen met een zaklampje lopen, want de hond trekt :mrgreen: :smile:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

puk schreef::wink: ik vond hem wel leuk, zie al iedereen met een zaklampje lopen, want de hond trekt :mrgreen: :smile:
is ook leuk.
Diesel wil de eerste 20 meter nog altijd graag trekken.
Ik ga morgen gratis en voor niets die zaklamp uitproberen.
(er staan er hier toevallig 2 bij de computer, van sint gekregen, een roze en een lilapaarse)
Wat zal ik er mee doen.
Gewoon aan en uit zodat hij de kluts kwijtraakt (wat doet dat mens raar met haar lampjes) of ze naar zijn gat gooien...
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Toen Oberon 13 maanden was, ben ik ook regelmatig door hem over de straat gesleurd.
Het is allemaal goed gekomen, gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent, zitten en pas op jouw commando met jou mee naar die mensen toe.

Maar een lastige periode, dat wel.
Afbeelding
puk
Zeer actief

:idea: op de grond schijnen , maar dat werkt alleen maar in het donker :idea:
misschien in de ogen schijnen :idea: dan is hij zo verblind dat hij braaf volgt. :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Brigitte30
Zeer actief

ok bedankt, ik hou vol.

Maar is het geen zelfbelonend gedrag als ze uiteindelijk toch naar de mensen toemag. Nl. eerst zit en zodra ik weer ga lopen trekt ze weer aan de riem. Met uiteindelijk bestemming bereikt.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Brigitte30 schreef:ok bedankt, ik hou vol.

Maar is het geen zelfbelonend gedrag als ze uiteindelijk toch naar de mensen toemag. Nl. eerst zit en zodra ik weer ga lopen trekt ze weer aan de riem. Met uiteindelijk bestemming bereikt.
Ja, natuurlijk is dat wel zo, maar als je haar al tot zitten hebt gekregen, ben je al een stuk op weg, dan heb je, terwijl ze iets anders in haar koppie had, toch contact met haar gekregen en dat is belangrijk.
Je kunt ook gaan trainen met iemand die je kent en haar dan telkens, zodra ze trekt opnieuw laten zitten en laten wachten tot jij het commando geeft om verder te lopen.

Persoonlijk vind ik dat de hond wel een poosje mag puberen en daar bedoel ik mee, dat je de teugels wel ietsje mag laten vieren (nooit helemaal natuurlijk), als ze straks wat ouder is, zul je merken dat ze zich wat minder laat afleiden en dan gaat deze training veel sneller.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Want nu krijgt ze uiteindelijk toch haar zin, wordt geaaid, krijgt een snoepje van mensen,
Ze krijgt haar zin, tegen jouw zin in, en wordt nog eens netjes beloond ook voor haar gedrag.

Kom jij mensen tegen die snoepjes aan jouw hond geven?
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ik heb een soortgelijke mensenvriend hier in huis.. Senna vindt alles en iedereen leuk en wil naar iedereen toe en geloof me als hij wil dat ga ik gewoon mee.
Niet laten gebeuren.. elke keer als ze wel bij de mensen komt waar ze heen wil wordt die drang alleen maar versterkt. Jij bent het nog altijd die bepaalt voor welke mensen je wel of niet wilt stil staan en niet je hond.
Moeilijk? ja zeker..
lukt het altijd? nee bij mij niet altijd.. ik heb twee doggen aan de lijn en er zijn mensen ( die ze erg goed kennen ) waar ik ze simpelweg niet bij kan weg houden maar leg de mensen die je vaak tegen komt ook uit waarom je het doet en of ze daar een beetje rekening mee willen houden. Daar bedoel ik mee dat als ze jou met je hond zien aankomen ook niet leuk en aardig gaan doen tegen je hond want dat is alleen maar een stimulans.
Succes!
Brigitte30
Zeer actief

Er wonen hier veel oma's die hun snoepje al klaar hebben wanneer wij eraan komen.
En is het geen snoepje, dan wel vaak een aai over d'r bol. Vindt ze ook fantastisch.

Ik ga toch maar de situaties wat meer omzeilen (de oma's met hondenkoekjes), en verder oefenen door Roxy te laten zitten of om te draaien.

Dank jullie wel voor de tips.
Groeten
Brigitte
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”