Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijkheid 's nachts
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Zindelijkheid 's nachts
Bram is nu 11 weken oud en het gaat erg goed met de zindelijkheid. Heel af en toe is er nog een ongelukje in huis, maar over het algemeen doet hij alles keurig buiten.
Hij doet door de week om ongeveer 22 uur nog een laatste plasje (dan slaapt hij al even). Ik sta vervolgens om 2.15 uur op om hem een plas te laten doen en om 6 uur sta ik weer naast m'n bed. In het weekend schuiven die tijden een uurtje op.
Nou is het natuurlijk de bedoeling dat hij uiteindelijk z'n plas langer kan ophouden. Gaat dat vanzelf of moet ik er 's nachts steeds later uitgaan om het te trainen?
Zo ja, wat is dan handig, elke week een kwartiertje later ofzo? Ik kan niet wachten totdat hij gaat piepen, want wij slapen twee verdiepingen hoger. Als ik het hoor, is het al te laat.
Ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Hij doet door de week om ongeveer 22 uur nog een laatste plasje (dan slaapt hij al even). Ik sta vervolgens om 2.15 uur op om hem een plas te laten doen en om 6 uur sta ik weer naast m'n bed. In het weekend schuiven die tijden een uurtje op.
Nou is het natuurlijk de bedoeling dat hij uiteindelijk z'n plas langer kan ophouden. Gaat dat vanzelf of moet ik er 's nachts steeds later uitgaan om het te trainen?
Zo ja, wat is dan handig, elke week een kwartiertje later ofzo? Ik kan niet wachten totdat hij gaat piepen, want wij slapen twee verdiepingen hoger. Als ik het hoor, is het al te laat.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Zo zou ik het ook doen ja. Ik heb Saar ook nog vrij lang 's nachts buiten gezet, maar toen ze een week of 12 was ben ik er ook gewoon op een nacht mee gestopt. Het was toen wel al zo dat ze, als ik haar 's nachts buiten zette, duidelijk niet echt nodig moest. Ze ging op haar gemak eens even rondhupsen, en ach, dan plaste ze ook maar eens nu ze er toch wasMartijn schreef:Ik zou het eens proberen om een nachtje over te slaan. Misschien iets later het laatste rondje doen en dan wweer om 6 uur. Het zou goed kunnen dat dat gewoon lukt.
.
Toen ben ik ermee gestopt en sliep ze meteen de nacht door. Die nacht duurde hier toen van 22:00 tot 7 uur de volgende ochtend. En dat redde ze dus makkelijk met 12 weken.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij moet echt nog wel plassen hoor. Dan wacht ik nog even totdat hij er ook wat makkelijker over doet. Ik sta liever op dan dat alles onder de plas zit. Ik kijk het nog even een weekje aan.Moos schreef:Zo zou ik het ook doen ja. Ik heb Saar ook nog vrij lang 's nachts buiten gezet, maar toen ze een week of 12 was ben ik er ook gewoon op een nacht mee gestopt. Het was toen wel al zo dat ze, als ik haar 's nachts buiten zette, duidelijk niet echt nodig moest. Ze ging op haar gemak eens even rondhupsen, en ach, dan plaste ze ook maar eens nu ze er toch wasMartijn schreef:Ik zou het eens proberen om een nachtje over te slaan. Misschien iets later het laatste rondje doen en dan wweer om 6 uur. Het zou goed kunnen dat dat gewoon lukt.
.![]()
Toen ben ik ermee gestopt en sliep ze meteen de nacht door. Die nacht duurde hier toen van 22:00 tot 7 uur de volgende ochtend. En dat redde ze dus makkelijk met 12 weken.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Dan zou ik inderdaad ook nog even een weekje wachten. Je wilt natuurlijk ook niet dat hij gedwongen in zijn bench moet plassen...Zoek stok! schreef:Hij moet echt nog wel plassen hoor. Dan wacht ik nog even totdat hij er ook wat makkelijker over doet. Ik sta liever op dan dat alles onder de plas zit. Ik kijk het nog even een weekje aan.Moos schreef:Zo zou ik het ook doen ja. Ik heb Saar ook nog vrij lang 's nachts buiten gezet, maar toen ze een week of 12 was ben ik er ook gewoon op een nacht mee gestopt. Het was toen wel al zo dat ze, als ik haar 's nachts buiten zette, duidelijk niet echt nodig moest. Ze ging op haar gemak eens even rondhupsen, en ach, dan plaste ze ook maar eens nu ze er toch wasMartijn schreef:Ik zou het eens proberen om een nachtje over te slaan. Misschien iets later het laatste rondje doen en dan wweer om 6 uur. Het zou goed kunnen dat dat gewoon lukt.
.![]()
Bij Saar was het op een gegeven moment echt heel duidelijk dat ze niet erg nodig meer moest. In het begin ging ze meteen zitten en liep leeg, en later ging ze dus op d'r gemakkie wat rondscharrelen, even goed uitrekken, en dan wellicht nog even plassen
En 11 weken is ook nog best jong natuurlijk
Met Moos heb ik er best lang 's nachts uitgemoeten, dus ik was bij Saar eigenlijk een beetje verbaasd dat dat met 12 weken al niet meer hoefde.
Maar ja, er schijnen ook pupjes te zijn die met 8 weken al de hele nacht droog blijven....Maar dat soort pupjes had ik hier dus niet!

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Moos schreef:Dan zou ik inderdaad ook nog even een weekje wachten. Je wilt natuurlijk ook niet dat hij gedwongen in zijn bench moet plassen...Zoek stok! schreef:Hij moet echt nog wel plassen hoor. Dan wacht ik nog even totdat hij er ook wat makkelijker over doet. Ik sta liever op dan dat alles onder de plas zit. Ik kijk het nog even een weekje aan.Moos schreef:Zo zou ik het ook doen ja. Ik heb Saar ook nog vrij lang 's nachts buiten gezet, maar toen ze een week of 12 was ben ik er ook gewoon op een nacht mee gestopt. Het was toen wel al zo dat ze, als ik haar 's nachts buiten zette, duidelijk niet echt nodig moest. Ze ging op haar gemak eens even rondhupsen, en ach, dan plaste ze ook maar eens nu ze er toch wasMartijn schreef:Ik zou het eens proberen om een nachtje over te slaan. Misschien iets later het laatste rondje doen en dan wweer om 6 uur. Het zou goed kunnen dat dat gewoon lukt.
.![]()
Bij Saar was het op een gegeven moment echt heel duidelijk dat ze niet erg nodig meer moest. In het begin ging ze meteen zitten en liep leeg, en later ging ze dus op d'r gemakkie wat rondscharrelen, even goed uitrekken, en dan wellicht nog even plassen![]()
En 11 weken is ook nog best jong natuurlijk
Met Moos heb ik er best lang 's nachts uitgemoeten, dus ik was bij Saar eigenlijk een beetje verbaasd dat dat met 12 weken al niet meer hoefde.
Maar ja, er schijnen ook pupjes te zijn die met 8 weken al de hele nacht droog blijven....Maar dat soort pupjes had ik hier dus niet!
mijn pup heb ik 15 mei opgehaald hij was toen 8 weken alleen de eerste 2 nachten moesten we eruit daarna kon hij toe met om 22 uur of 23 uur voor laatste keer naar buiten en kwam dan pas rond 08.30 weer wij hebben een goedkoop camera systeempje aangeschaft was 50 euro bij de blokker je kan dan de monitor meenemen door het hele huis, de eerste week sliep hij met zijn bench bij ons in de slaapkamer dit weekend gaat hij naar de plek waar hij definitief komt te staan, zo kunnen we dan mooi zien en horen als hij al wat onrustig word en zijn we erop tijd bij als hij wel iets moet.
- starfleet
- Erelid
Re: Zindelijkheid 's nachts
Die laatste tijd als het kan wat later gaan zetten. Echt vlak voor je naar bed gaat, tenzij je om 10 uur naar bed gaat natuurlijk. Vanaf een week of 12/13 kunnen ze meestal duidelijk langer ophouden. Dan zou het al eens aardig richting van 11 tot 6 kunnen gaan zonder dat je er tussendoor uithoeft.Zoek stok! schreef:
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ja...ik lig er om 10 uur al in. Ben dan helemaal kapot sinds Bram er is.starfleet schreef:Die laatste tijd als het kan wat later gaan zetten. Echt vlak voor je naar bed gaat, tenzij je om 10 uur naar bed gaat natuurlijk. Vanaf een week of 12/13 kunnen ze meestal duidelijk langer ophouden. Dan zou het al eens aardig richting van 11 tot 6 kunnen gaan zonder dat je er tussendoor uithoeft.Zoek stok! schreef:
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Niet om lullig te doen, maar van tevoren werd ik juist gewaarschuwd voor dit soort verhalen. 'Laat je niet gek maken door mensen met een puppy die direct hele nachten doorslapen en niet vroeg opstaan'. Ik heb begrepen dat het niet goed is voor zo'n jonge pup dat hij zo lang z'n plas moet ophouden.Gordonsetter23 schreef:
mijn pup heb ik 15 mei opgehaald hij was toen 8 weken alleen de eerste 2 nachten moesten we eruit daarna kon hij toe met om 22 uur of 23 uur voor laatste keer naar buiten en kwam dan pas rond 08.30 weer

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Zoek stok! schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ja...ik lig er om 10 uur al in. Ben dan helemaal kapot sinds Bram er is.
Dan doe je het ook goed.
Misschien heeeeeel veel water drinken 's avonds (zelf) dan moet je er vanzelf uit om te plassen, geen wekker en dan doe je gelijk Bram even naar buiten.
Hmmmm. Omslachtige methode.
Ik denk wel dat je de wekker later kunt gaan zetten zo langzamerhand.
Anne
- Moos
- Zeer actief
Ach, joh, Saar is nu 5 maanden en ik lig er ook altijd om 22:00 in. Dan ben ik gewoon moeZoek stok! schreef:starfleet schreef:Die laatste tijd als het kan wat later gaan zetten. Echt vlak voor je naar bed gaat, tenzij je om 10 uur naar bed gaat natuurlijk. Vanaf een week of 12/13 kunnen ze meestal duidelijk langer ophouden. Dan zou het al eens aardig richting van 11 tot 6 kunnen gaan zonder dat je er tussendoor uithoeft.Zoek stok! schreef:
Anne
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ja...ik lig er om 10 uur al in. Ben dan helemaal kapot sinds Bram er is.
En ik ga niet half slapend tot 23:00 opzitten omdat dat zo 'hoort'. Bovendien zit ik dan alleen mezelf te vervelen, want er is toch niemand anders waarvoor ik later op zou blijven.
Maar ik moet wel zelf altijd plassen 's nachts, dat scheelde hier wel. Dan zette ik Saar ook gewoon meteen even buiten
Enneh, om 22:00 uur laatste rondje, en dan pas om 8:30-9:00 opstaan duurde hier wel even. Ik denk dat Moos een maand of 9 was toen dat pas echt kon.
Ook omdat ik het gewoon zielig vond voor hem om het zo lang op te moeten houden, want hij moest 's ochtends dan echt wel nodig.

- starfleet
- Erelid
Dito.Moos schreef: Maar ik moet wel zelf altijd plassen 's nachts, dat scheelde hier wel. Dan zette ik Saar ook gewoon meteen even buiten
Anne
-
Marion.
Ik heb 4 pups gehad. Nooit 's nachts de wekker gezet. En ze waren alle vier heel snel zindelijk. Ze sliepen wel bij ons op de kamer, en ik - waar je een bom kunt laten afgaan 's nachts - word dus wel wakker van miniscuul gepiep van een pup. Dat zal dan wel mijn moederinstinct zijn hahahaha.
Maar goed, geen schema's hier. Alles liep, zoals het liep. En we hadden alle 4 pups binnen 2 weken zindelijk. Bijna ongeveer zoals vanzelf. Zonder gereken. Zonder iedere week een kwartiertje rekken...
Zoals het lup, lup 't.
Heb je een kinderwens Linda? Zo ja, dan is dit dè situatie waarbij je kunt leren dat je het lot, het lot moet laten. Niet alles is te plannen. Bij puppies niet, bij kinderen al helemaal niet.
Begin maar vannacht. Geen wekker. Morgen kijken hoe het Bram vergaan is. Plasje gedaan? Dweilen en lopen. Klaar.
Maar goed, geen schema's hier. Alles liep, zoals het liep. En we hadden alle 4 pups binnen 2 weken zindelijk. Bijna ongeveer zoals vanzelf. Zonder gereken. Zonder iedere week een kwartiertje rekken...
Zoals het lup, lup 't.
Heb je een kinderwens Linda? Zo ja, dan is dit dè situatie waarbij je kunt leren dat je het lot, het lot moet laten. Niet alles is te plannen. Bij puppies niet, bij kinderen al helemaal niet.
Begin maar vannacht. Geen wekker. Morgen kijken hoe het Bram vergaan is. Plasje gedaan? Dweilen en lopen. Klaar.
- Moos
- Zeer actief
Maar da's dus wel een stuk makkelijker is ze bij je op de slaapkamer slapen. Hier ging het 's nachts ook vanzelf, en sliepen beide pups ook op de slaapkamer. Als ze piepten ging ik eruit, en daarna als ik naar de wc ging, want daar werden ze wakker van. Op een gegeven moment piepten ze niet meer, en hoefden ze alleen nog maar als ik naar de wc ging, en daarna gaven ze dus vanzelf aan dat dat ook niet meer nodig was. Saar slaapt nu ook alweer twee maanden door terwijl ik 's nachts naar de wc ga, maar dat kon ze dus zelf, op haar eigen tempo aangeven.Marion. schreef:Ik heb 4 pups gehad. Nooit 's nachts de wekker gezet. En ze waren alle vier heel snel zindelijk. Ze sliepen wel bij ons op de kamer, en ik - waar je een bom kunt laten afgaan 's nachts - word dus wel wakker van miniscuul gepiep van een pup. Dat zal dan wel mijn moederinstinct zijn hahahaha.
Zoals het lup, lup 't.
Maar als de hond 's nachts alleen in de bench slaapt vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Met name omdat een pupje zijn bench niet wil bevuilen, en als je hem dus niet hoort piepen dat noodgedwongen zal moeten doen. En dan nog de rest van de nacht en de deels natte bench zit.
Als je het piepen niet kan horen wordt het toch wat minder 'een natuurlijk proces'.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Inderdaad.Moos schreef: Maar als de hond 's nachts alleen in de bench slaapt vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Met name omdat een pupje zijn bench niet wil bevuilen, en als je hem dus niet hoort piepen dat noodgedwongen zal moeten doen. En dan nog de rest van de nacht en de deels natte bench zit.
Als je het piepen niet kan horen wordt het toch wat minder 'een natuurlijk proces'.

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Dan mag je je afvragen waarom je de pup in een bench doet...Zoek stok! schreef:Inderdaad.Moos schreef: Maar als de hond 's nachts alleen in de bench slaapt vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Met name omdat een pupje zijn bench niet wil bevuilen, en als je hem dus niet hoort piepen dat noodgedwongen zal moeten doen. En dan nog de rest van de nacht en de deels natte bench zit.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zucht, laat dit topic maar zitten. Ik ben een vreselijke dierenbeul, laten we het daar maar op houden. Ik wil alleen het slechtste voor Bram.Marion. schreef:Dan mag je je afvragen waarom je de pup in een bench doet...Zoek stok! schreef:Inderdaad.Moos schreef: Maar als de hond 's nachts alleen in de bench slaapt vind ik het toch een beetje een ander verhaal. Met name omdat een pupje zijn bench niet wil bevuilen, en als je hem dus niet hoort piepen dat noodgedwongen zal moeten doen. En dan nog de rest van de nacht en de deels natte bench zit.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, mij kan het niet zoveel schelen dat de wekker gaat midden in de nacht. De hond merkt volgens mij niet het verschil of ik spontaan ben wakker geworden of van de wekkerstarfleet schreef: Misschien heeeeeel veel water drinken 's avonds (zelf) dan moet je er vanzelf uit om te plassen, geen wekker en dan doe je gelijk Bram even naar buiten.
Hmmmm. Omslachtige methode.
Ik denk wel dat je de wekker later kunt gaan zetten zo langzamerhand.
Anne
Ik vroeg me gewoon af of je de blaas moet trainen of niet. Dus de periode dat hij niet kan plassen steeds langer laten worden. Blijkbaar niet dus gezien de antwoorden.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Marion.
Nee, je wilt teveel het allerbeste voor hem.Zoek stok! schreef:Zucht, laat dit topic maar zitten. Ik ben een vreselijke dierenbeul, laten we het daar maar op houden. Ik wil alleen het slechtste voor Bram.
Je bent zo vreselijk bezig, met alles wat goed voor hem is...
Laat hem ook even een beetje pup zijn. Dat is alleen maar goed voor hem. Echt waar!
- Moos
- Zeer actief
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij werkt het inderdaad niet zo; is het geen kwestie van trainen. Als ze ouder worden gaat dat gewoon vanzelf; en dan willen ze 's nachts ook helemaal niet meer uit. Je moet niet proberen om Moos om 3 uur 's nachts wakker te gaan maken hoor; die doet dan een oog open en gaat je aan staan kijken of je helemaal gek bent gewordenZoek stok! schreef:
Ik vroeg me gewoon af of je de blaas moet trainen of niet. Dus de periode dat hij niet kan plassen steeds langer laten worden. Blijkbaar niet dus gezien de antwoorden.
Overdag gaat het ook heel geleidelijk dat ze steeds minder vaak moeten plassen. Ze gaan hier elke 4 uur uit, en Saar begint dat nu ook bijna te redden. Heel af en toe moet er nog een plasje tussendoor, wat ze dan ook aangeeft, maar meestal niet meer.
Moos zou 7 uur niet uit kunnen als het zou moeten, maar dat gebeurt dus eigenlijk nooit

-
Marion.
Ja hoor, dat kan ik wel. Het is dat je het zo lief vraagtZoek stok! schreef:Oh ja, Marion. Bram gaat straks ook drie dagen in de week naar de dagopvang. Kun je daar ook nog even je mening over geven.
Als je ergens opvang kunt vinden is dat helemaal prima. Mits Bram daar ook geen problemen mee heeft.
- Zoek stok!
- Zeer actief
He, gelukkig, ik heb toestemmingMarion. schreef: Als je ergens opvang kunt vinden is dat helemaal prima. Mits Bram daar ook geen problemen mee heeft.
Laat mij maar, ik ben moe, Bram doet vanmiddag en vanavond een puppy from hell na en ik ben ongesteld. Gelukkig is m'n vriend nu met hem aan het wandelen, want anders had ik hem echt achter het behang geplakt.
Bram plaste tot ongeveer een week geleden elke nacht in z'n bench. Daarvoor had ik geprobeerd 's nachts op te staan om hem te laten plassen, maar hij was dan alleen maar blij dat ik er was en wilde niet plassen.
Ongeveer een week geleden heb ik het weer opgepakt en nu doet hij opgelucht een plasje en gaat daarna direct weer slapen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zie dat helemaal voor me, maar Bram is echt nog bij dat hij kan plassen.Moos schreef:Als ze ouder worden gaat dat gewoon vanzelf; en dan willen ze 's nachts ook helemaal niet meer uit. Je moet niet proberen om Moos om 3 uur 's nachts wakker te gaan maken hoor; die doet dan een oog open en gaat je aan staan kijken of je helemaal gek bent geworden![]()
Dat merk ik inderdaad wel. Ik zette hem 'vroeger'Moos schreef:Overdag gaat het ook heel geleidelijk dat ze steeds minder vaak moeten plassen.

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Nee. dat geven ze zelf aan. Je gaat straks merken dat Bram eigenlijk helemaal niet zo nodig hoeft om 2 uur, dat hij zelfs heel lastig zijn bench uit te krijgen is.Zoek stok! schreef: Ik vroeg me gewoon af of je de blaas moet trainen of niet. Dus de periode dat hij niet kan plassen steeds langer laten worden. Blijkbaar niet dus gezien de antwoorden.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dan stop ik er direct mee, ik vind het ook niet erg om 's nachts door te slapen namelijkstarfleet schreef: Nee. dat geven ze zelf aan. Je gaat straks merken dat Bram eigenlijk helemaal niet zo nodig hoeft om 2 uur, dat hij zelfs heel lastig zijn bench uit te krijgen is.
Anne

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Linda, je hebt een pup. En dat zul je weten. Dat hoort erbij. Wees blij dat je een vriend hebt, die de nodige taken op zich neemt.Zoek stok! schreef:Laat mij maar, ik ben moe, Bram doet vanmiddag en vanavond een puppy from hell na en ik ben ongesteld. Gelukkig is m'n vriend nu met hem aan het wandelen, want anders had ik hem echt achter het behang geplakt.
Een pup in huis kost wel een beetje energie
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik had al zoiets gemerkt. Vandaag is hij erg vervelend omdat ik hem 'gespaard' heb vanwege z'n zere voet. Daarom heeft hij nu te veel energie en doet hij alleen maar dingen die niet mogen.Marion. schreef: Een pup in huis kost wel een beetje energie
En ja, m'n vriend helpt wel, maar niet zoveel hoor. Het is mijn hond en ik zorg voor hem.

Linda, Izzie en Bram
- puplover
- Actief
Daar ben ik Linda!!
het is voor mij, toekomstige eigenares van een kooikerpup, heel leerzaam om je posts te lezen.
Ik heb al 2 kinderen en dus weet ik maar al te goed hoe vermoeiend die gebroken nachten zijn. Het gaat wel over!! (met kinderen dan) (en met pups ook... toch?)
Ja, je bent er wel mee bezig, en je wilt het goed doen. Good for you!
het is voor mij, toekomstige eigenares van een kooikerpup, heel leerzaam om je posts te lezen.
Ik heb al 2 kinderen en dus weet ik maar al te goed hoe vermoeiend die gebroken nachten zijn. Het gaat wel over!! (met kinderen dan) (en met pups ook... toch?)
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hij moet niks dat voor opgesteld, als hij wel moet dan piept hij wel.Zoek stok! schreef:Niet om lullig te doen, maar van tevoren werd ik juist gewaarschuwd voor dit soort verhalen. 'Laat je niet gek maken door mensen met een puppy die direct hele nachten doorslapen en niet vroeg opstaan'. Ik heb begrepen dat het niet goed is voor zo'n jonge pup dat hij zo lang z'n plas moet ophouden.Gordonsetter23 schreef:
mijn pup heb ik 15 mei opgehaald hij was toen 8 weken alleen de eerste 2 nachten moesten we eruit daarna kon hij toe met om 22 uur of 23 uur voor laatste keer naar buiten en kwam dan pas rond 08.30 weer
en bovendien haal hem maar eens uit zijn slaap dan doet hij na een kwartier pas wat als je geluk hebt, want hij word behoorlijk chagerijnig als je hem uit zijn slaap haalt.
je bent gewaarschuwd dat kan maar ga nou niet de indruk wekken dat de pup zijn plas op moet houden.
dat is in dit geval dus lariekoek,zeker omdat hij eerst in de slaapkamer stond en nu met zijn bench op een andere plek in huis, en meegenomen ook nog eens dat hij zijn bench nog nooit bevuild heeft.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Vandaag om 7.30 uur opgestaan, heerlijk uitgeslapen dus. Wel een plasje laten doen halverwege de nacht.puplover schreef:Daar ben ik Linda!!
En? Al naar de fokker geweest?

Linda, Izzie en Bram